Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(כמעט) 30 שנה ללנצ'יה תמא - המכונית המצליחה האחרונה של לנצ'יה.


חן פרחי
שימו לב! השרשור הזה בן 4143 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי מיכאל, למיטב זכרוני דגם הטורבו בעל שמונה שסתומים סיפק 165 סוסים, במעבר ל16 שסתומים לקראת סוף שנות ה80 הועלה ההספק ל185 סוסים. מתישהו בראשית שנות האלפיים הונהגה סעפת יניקה משתנה בכל המנועים ובהזדמנות זו הספק הטורבו צמח ל205 סוסים. יש הבדלים בניהול המנוע.

בכל אופן, דווקא המומנט הוא שבולט לטובה בעוצמתו ובסלד נמוך יותר מאשר באלפא וי שש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שכחתי לציין שבתור אחד שהיו לו יותר מאחת אוטומאטית , הביצועים של האוטומאטיות עם הגיר של ZF זוועתיים לעומת הידני.

שלא נדבר על צריכת דלק של 1 ל 6 בעיר, ברגע שאתה משנה את הגיר הרכב משתנה ,אתה מקבל רכב אחר לגמרי.

זה כנראה הרכב של המנכל שהאדון דיבר עליו .

מיכאל מה יש בארץ תמה LX :-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פנדוב,אני עדיין לא משוכנע שאתה צודק,אבל לא יכול להשבע על זה,אבל הבסיס של המנוע התחיל ב124 כדברי ניר,אם יובל יכנס בטעות הוא יזמר לך את הנתונים המדוייקים :),פנטיק שמעתי יש איזו אשה מבוגרת נחמדה ועוד בחורה מקסימה שיש להן את הLX :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, אם כוונתך לכמות הסוסים, לא התבלבלתי.

כמובן, בפועל נוצרו קומבינציות שונות ומשונות שעליהן לא נרחיב כך שהנתונים ההיסטוריים שייכים מזמן ל..היסטוריה.

אגב, מעבר לקניבליזציה, כיצד מתמודדים כיום עם בלאי במערכות מיתלים והגה? האם יש אופציות ייצור מקומי של חלקי מכלולים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, אם כוונתך לכמות הסוסים, לא התבלבלתי.

כמובן, בפועל נוצרו קומבינציות שונות ומשונות שעליהן לא נרחיב כך שהנתונים ההיסטוריים שייכים מזמן ל..היסטוריה.

אגב, מעבר לקניבליזציה, כיצד מתמודדים כיום עם בלאי במערכות מיתלים והגה? האם יש אופציות ייצור מקומי של חלקי מכלולים?

 

לפני שנה הזמנתי זוג בולמי מונרו אחוריים מהיבואן בארץ באיזור ה 1400שח ביד.

קדמיים ניתן להשיג בחול .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, המון תודות על הסקירה המעניינת, לתמא לא מעט "פריקים" לדגם, למנוע המצויין הזה המון אופציות שדרוג, הבלוק והראש יודעים לאכול את זה.

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פנדוב,אני עדיין לא משוכנע שאתה צודק,אבל לא יכול להשבע על זה,אבל הבסיס של המנוע התחיל ב124 כדברי ניר/ הLX :)

מנוע ה TC הוצגב בתחילת 67' ושימש את ה 124 ספורט וספיידר, כמו גם את ה 125.

ה 124 הוצעה ב 3 נפחי מנוע - 1438 סמ"ק, 1608 סמ"ק ומאוחר יותר 1756 סמ"ק.

אותם מנועים שימשו את הלנצ'יה בטא שהוצגה ב 72', לאחר שעברו הסבה לשימוש בהנעה קדמית.

בשנת 76' הוצגה גירסת ה 2000 של המנוע, יחד עם מתיחת הפנים שנעשה ב 132, ושנה מאוחר יותר קיבל המנוע מערכת הזרקת דלק כאופציה.

בסוף שנות ה 70' הוצגה גירסה מוקטנת של מנוע ה TC בנפח 1300 שהופיעה בלנצ'יה בטא ובפיאט 131.

מנועי ה TC הופיעו גם בפיאט טיפו ובלנצ'יה דדרה, וכאן חזרו לנפח הקלאסי, 1756 סמ"ק.

גירסה מוגדשת שלו הופיעה בלנצ'יה דלתא HF, שסיפקה 140 כ"ס מכובדים.

בתמא כלל המנוע זוג גלי איזון, למען השגת פעולה חלקה יותר.

גירסת הטורבו של התמא הציעה הספק של 166 כ,ס, שצמח ל 185 כ"ס בגירסת 89' ו 205 כ"ס מ 92' ומעלה, מכובד ביותר גם במונחי ימינו.

בשנת 95', עם הצגת הקאפה נותר מנוע הטורבו בלבד, בעוד שמנועיה האחרים היו מהסדרה המודולארית בעלי 5 בוכנות, ועם תום ייצורה של האלפא 164, שגרסת הטורבו שלה צויידה במנוע הזה, הוא ירד מפסי הייצור.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע ה TC הוצגב בתחילת 67' ושימש את ה 124 ספורט וספיידר, כמו גם את ה 125.

ה 124 הוצעה ב 3 נפחי מנוע - 1438 סמ"ק, 1608 סמ"ק ומאוחר יותר 1756 סמ"ק.

אותם מנועים שימשו את הלנצ'יה בטא שהוצגה ב 72', לאחר שעברו הסבה לשימוש בהנעה קדמית.

בשנת 76' הוצגה גירסת ה 2000 של המנוע, יחד עם מתיחת הפנים שנעשה ב 132, ושנה מאוחר יותר קיבל המנוע מערכת הזרקת דלק כאופציה.

בסוף שנות ה 70' הוצגה גירסה מוקטנת של מנוע ה TC בנפח 1300 שהופיעה בלנצ'יה בטא ובפיאט 131.

מנועי ה TC הופיעו גם בפיאט טיפו ובלנצ'יה דדרה, וכאן חזרו לנפח הקלאסי, 1756 סמ"ק.

גירסה מוגדשת שלו הופיעה בלנצ'יה דלתא HF, שסיפקה 140 כ"ס מכובדים.

בתמא כלל המנוע זוג גלי איזון, למען השגת פעולה חלקה יותר.

גירסת הטורבו של התמא הציעה הספק של 166 כ,ס, שצמח ל 185 כ"ס בגירסת 89' ו 205 כ"ס מ 92' ומעלה, מכובד ביותר גם במונחי ימינו.

בשנת 95', עם הצגת הקאפה נותר מנוע הטורבו בלבד, בעוד שמנועיה האחרים היו מהסדרה המודולארית בעלי 5 בוכנות, ועם תום ייצורה של האלפא 164, שגרסת הטורבו שלה צויידה במנוע הזה, הוא ירד מפסי הייצור.

 

מוזר כנראה שזו טעות אבל בויקיפדיה רשום ששנת 88 עד 89 145 סוסים וש1985 עד 1988 יש 164 סוסים

אם זאת טעות כדאי להעיר עליה למישהו שם.

מיכאל איך שאומרים אצלנו , אם ניר אמר אז זה ככה. איפה ניר שיזרוק מילה טובה על תמה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההספקים שונים מאחר ובאותם שנים מכוניות שצויידו בממירים קטליטיים הפיקו הספקים פחותים בצורה די משמעותית, שלוותה בירידה במומנט.

אגב ויקיפדיה, בכל מה שנוגע למכוניות, היא שורצת טעויות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לחן שתיקן אותי בכוח סוס אחד. בעניין אחר- כדבריו, יש טעויות בויקיפדיה. לא בדקתי במקרה דנן. מי זה ניר? ניר ק?

פנטיק ומיכאל, אשמח לשמוע עוד על התמודדות עם חלפיי הגה ומיתלה. למשל, האם ניתן לשפץ משולשים?

אם הרחקנו ונגענו כבר ב124 ספורט, הריי שהיה לה עוד מנוע מעבר לזה שציין חן. לא כולם יוצרו במקביל.[בספיידר היו עוד, אך זה כמעט בגדר קוריוז מבחינת כמות].

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיפשתי לפני כשנה פיוזים לאופנוע, הגעתי לחנות חשמל רכב וזה מה שהיה

אני: יש לך פיוזים כאלה?

מוכר: כן, נשארו כמה, קניתי ללנציה שהייתה לי

אני: יופי, תמכור לי את כל מה שיש. מה קרה ללנציה?

מוכר: מכרתי אותה

אני: למה?

מוכר: כי היא אכלה לי את הכבד

 

אמיתי לגמרי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיפשתי לפני כשנה פיוזים לאופנוע, הגעתי לחנות חשמל רכב וזה מה שהיה

אני: יש לך פיוזים כאלה?

מוכר: כן, נשארו כמה, קניתי ללנציה שהייתה לי

אני: יופי, תמכור לי את כל מה שיש. מה קרה ללנציה?

מוכר: מכרתי אותה

אני: למה?

מוכר: כי היא אכלה לי את הכבד

 

אמיתי לגמרי[/QUO

 

תשמע בן אדם שיש לו בעיית חשמל וכל מה שהוא עושה זה להחליף פיוזים אולי באמת צריך לנסוע על סובארו.

אם אתה קונה רכב שהוא יחסית מאובזר בלא מעט נורות ,חוטי חשמל ומיחשוב , יכול לצפות לפה ושם תקלת חשמל.

ובשביל תקלת חשמל לא מוכרים את האוטו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4143 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...