Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מרווח טיפולים סיטרואן C5


mas03
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4545 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום רב,

 

ברשותי סיטרואן C5 שנת 2006.

הבנתי שמרווח הטיפולים הוא 30000 ק"מ או שנה.

האם באמת לסחוב 30000 או שזה טריק פרסומי ותו לא ?

האם לא כדאי להקדים את הטיפול כדי לשמור על הרכב ?

 

תודה לעונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרווח הטיפולים של 30000 ק"מ הוא פיקציה.טריק שיווקי של היבואן.

גם בתנאים אופטימלים שכוללים נסיעה בין עירונית בלבד ללא פקקים עם אויר הרים צלול ובריכוז חמצן אופטימלי זה לא ממש בריא.

בארצנו ה"חמימה" ומזוהמת האויר אי אפשר למשוך שמן מנוע סינטטי ומשובח ככל שיהיה(TOTAL מומלץ) כל כך הרבה זמן.

מומחים לרכב ולמנוע הזה (לי יש אותו גיר ומנוע כמו שלך-C4 2.0) יעצו לי לא לעבור את ה 15000 במרוח בין טיפול לטיפול ועל כל מקרה לא יותר משנה בין החלפת השמנים( כמובן בכפוף לאופי הנסיעה).אני מחמיר ומטפל כל 10000.

חולם לראות את iron maiden , בינתיים מלטש לי...

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בו נסדר את הדברים בעניין !

מורשה סיטרואן אומרים שמרווח טיפולים הינו 30K - אכן כך חוץ מ שמן מנועה ומסננו !!!

נא לא להתבלבל !

ז"א:

כל 15K יש להחליף שמו מנוע ומסנן! אין צורך להחליף פילטר אוויר למשל אשר מוחלף פעם ב 30K .

פילטר מזגן , פלגים כל 60K אפשר גם כל 90K תלוי באיזה פלג מחלפים אם מקורי או ( תחליפיים -כל 15K )!!!

פילטר דלק ושמן גיר (למרות שמוגדר ללא החלפה) , מיי קירור מנוע- כל 75K

טיימינג כל 120K~ ניתן למשוך ליותר אך לא בריא, והסיכון גדול!

שמן ברקס - לא מחליפים רק בודקים שהמפלס בין מינימום למקסימום.

שמן הגה כוח ומתלה כנ"ל.

בהצלחה והמשך נסיעה טובה

בברכה

המשך נסיעה טובה ובטוחה.

חולה צרפתיות מלידה עם ניסיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצועת טיימינג אחרי 120000 קילומטר בתנאי הארץ זה סיכון.

אין שום דבר מיוחד בחתיכת הגומי שמורכבת בסיטרואן לבין זאת שבטויוטה ועדיף להיות תמיד בצד הבטוח.

תקרא שירשור שאני פתחתי בנושא הזה באתר של PSI כשהייתה לי התלבטות אם להחליף או למשוך את החלפה.

http://www.psi.co.il/Forum/viewtopic.php?f=7&t=7259

עוד אתר שמדבר על העניין הזה בדיוק (אנחנו בישראל מוגדרים "Severe Conditions" )

http://c4owners.org/plugins/faq/faq.php?0.cat.2.106

חולם לראות את iron maiden , בינתיים מלטש לי...

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סדר בדברים:

 

בסיטרואן C5, במיוחד כזו שנכנסת לגיל העמידה, מומלץ בכל תוקף שלא להסתמך על הנחיות היבואן הישראלי אם רוצים לשמור על תחזוקה נאותה של הרכב.

 

כמה דוגמאות: כדאי מאד לצמצם מרווח טיפולים ל 15K ק"מ, או שנה כמובן; לבצע טיימינג בהערכה מחמירה של הנסועה (אם אני זוכר נכון 90K ק"מ בדגם מתוח הפנים) ולהחליף שמן גיר כל X זמן (פה הדיעות חלוקות כמה).

 

הרכב הזה מוקיר תודה לתחזוקה מונעת, אך גם זה לא מבטיח כלום.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בסיטרואן C5, במיוחד כזו שנכנסת לגיל העמידה, מומלץ בכל תוקף שלא להסתמך על הנחיות היבואן הישראלי אם רוצים לשמור על תחזוקה נאותה של הרכב.

 

 

 

אני לא מבין, מדוע אתם באים בטענות ליבואן.

 

הנחיות היבואן הן הנחיות היצרן 1:1, היבואן לא משנה בהן שום דבר.

 

אם היבואן היה מקצר מרווחי טיפולים, כולם היו צועקים "יבואן גנב..."

 

רוצים לטפל בתדירות גבוהה יותר- מצויין, אבל איך היבואן קשור כאן? היבואן פועל בדיוק לפי מה שהיצרן קבע.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובדיוק בשביל זה קיימות הנחיות טיפול לתנאי שימוש קשים.

 

מי, שאופי השימוש שלו ברכב נופל תחת הגדרה של תנאים קשים, אמור לטפל במרווחים מקוצרים, כמו שהוגדר. זה גם מצויין בחוברת בעברית שיבואן מחלק לכול קונה. תרגום 1 ל1 של המסמך שמופיע באתר שצירפת.

 

גם בצרפת רכב שנוסע רק בעיר/פקקים/איזור מאובק/נסיעות קצרות אמור לטפל לפי תוכנית שמיועדת לתנאים קשים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות אצלי בספר הרכב זה לא קיים וגם כל נציג של היבואן שדיברתי איתו אמר שרירותית שאין צורך בקיצור מרווחי הטיפול ומצידם שאנהג בתוך מכרה פחם כל היום... וככה מתחילות סטיגמות של אמינות.

חולם לראות את iron maiden , בינתיים מלטש לי...

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מופיע בספר רכב, אלא בחוברת אחריות.

 

כרגיל, מה שקובע זה מה שכתוב, לא מה שנאמר בעל פה.

 

 

אגב, זה לא גורף ולדעתי לפחות, מי שלא עומד הרבה בפקקים ולא מסתובב הרבה בעיר, אלא נניח נוסע כל יום 100 קילומטר הלוך וחזור בדרך בינעירונית במהירות קבועה - לא צריך לקצר מרווחי שרות, בתנאי שכל הפילטרים מקוריים ושמן מנוע לפי המפרט בדיוק.

 

הבעיות מתחילות כששמים פילטרים חליפיים ושמן חצי סינטטי זול, ונוסעים עם זה 30.000 קילומטר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש ספר טיפולים שניתן עם הרכב, ואם לא התקבל מבעל הרכב הקודם אפשר לבקש מהיבואן, הם ישלחו וידוע לי (מפעם אחת של מישהו קרוב) שסיטרואן שלחו בחינם.

בספר האחזקה כתוב את ה-כ-ל על מרווחי טיפול ומה לעשות בכל טיפול. גם סייגים לתנאים מיוחדים.

רוב שטחי ישראל אינם כאלו מיוחדים. בדרום צרפת, ספרד ובאיטליה תנאי חום וקור אינם שונים משמעותית מרוב שטח ישראל.

 

לכל מי שחי משמועות ודעות של טריק שיווקי - די לקשקש. אני מעריך שיצרן לא יסתכן בבעיות ותקלות בגלל מרווחי טיפול ארוכים.

מה שכתוב - מחייב את היצרן ונערך לפי שיקולים טכניים של מומחים. אני נותן להם קרדיט.

 

אני כבר הרבה שנים עם סניק. שני דגמים. מעל 100K בכל אחד. עד השנה טפלתי כל 30K ולא היו שום תקלות ובעיות חריגות.

הטיפולים היו פעם במוסך מורשה וכבר כמה שנים אצל ניצן ודודי משאפט בת"א. השנה נערך ביקור חריג, סתם ככה, אחרי 18K מהטיפול הקודם , וכאמור פעם ראשונה שלא ב-30K כמו כל השנים הקודמות. יש לי אמון מלא בהמלצות שלהם.

צורת הנסיעה אצלי לפי מרחק היא כשליש עירוני ושני שליש בינעירוני. אם כי לאחרונה שמתי לב שלפי זמן היא מתקרבת יותר לחצי חצי.

העצה שלי לפותח השרשור היא להכיר טוב את הרכב, להקשיב לו לפעמים, לחשוב מהם תנאי הנסיעה אצלו ולסנכרן את אלו עם הנחיות היצרן עליהן חובה לשמור. הרבה תלוי במצב הרכב הנוכחי וצורת הטיפול של הבעלים הקודמים.

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, אצל חלק מהיצרנים יש תוכנית טיפולים Longlife service scedule, בתוכנית זו אין מועדי טיפול קבועים, אלא מחשב הרכב מחשב את זמני הטיפול לפי סגנון הנהיגה, שעות מנוע, טמפ' שמן ממוצעת ומהירות נסיעה.

 

 

בתנאים אופטימליים מרווח הטיפולים יכול להגיע גם ל 50.000 קילומטר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...