Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אמנם אותות הגיל עוד לא ניכרים בה, אך הסיטרואן BX כבר בת 30 !


חן פרחי
שימו לב! השרשור הזה בן 4204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

היה גם דגם של BX עם מנוע 1124 סמ"ק שיוצר במיוחד לשוק היווני.

ובארץ גם נמכר, במספרים מעטים יחסית, דגם ה14E

 

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשיטוטי אחר חלקים ל bx לא מצאתי רכבים לפירוק.

בעלי פירוקיות כבר שלחו לברזל כי אין דרישה.

בהזדמנות זו אם ידוע למישהו על רכב לפירוק אשמח לשמוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשיטוטי אחר חלקים ל bx לא מצאתי רכבים לפירוק.

בעלי פירוקיות כבר שלחו לברזל כי אין דרישה.

בהזדמנות זו אם ידוע למישהו על רכב לפירוק אשמח לשמוע.

 

נסה אצל בועז לביא מפתח תקווה, עד לא מזמן שכבה שם gti במצב נסיעה.

באיזור שלו ברחוב ירקונית בפתח תקווה עומדת gti לבנה נוספת כבר מס חודשים, עשה סיבוב היא אולי עוד שם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה BX יובאה לארץ עד סוף 93', כלומר עד תום ייצורה.

בשנת 90' עברה ה BX מתיחת פנים קלה, במסגרתה הוחלף מאייד הוובר במאייד סולקס אמין בהרבה, המפלג הוחלף לתוצרת בוש הגרמנית והאיכות הכוללת שופרה.

אולם המכירות היו איזוטוריות למדי, ורק מכורי ה BX שבו לקנות אותה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא גם עברה מתיחת פְּנים (לא FACE אלא INSIDE) ב87.

דגמי 85 ו86 נראו כך

ומ87 הפנים הוחלף לצורה המוכרת

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בעליה הגאים של סיטרואן BX GTI 1600 שנרכשה מהחברה ב1989

עשיתי על המנוע המקורי 300000 ק"מ עד שנפח נשמתו

נהניתי מכל רגע ומכל קילומטר

התקנתי מנוע 1.9 16 שסתומים ונסעתי עד 460000 ק"מ ומכרתי אותה לחבר.

רכב מדהים ומהנה ושמחתי על בחירתי

 

שמאי רכב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בעליה הגאים של סיטרואן BX GTI 1600 שנרכשה מהחברה ב1989

עשיתי על המנוע המקורי 300000 ק"מ עד שנפח נשמתו

נהניתי מכל רגע ומכל קילומטר

התקנתי מנוע 1.9 16 שסתומים ונסעתי עד 460000 ק"מ ומכרתי אותה לחבר.

רכב מדהים ומהנה ושמחתי על בחירתי

 

שמאי רכב

 

היכן היא היום? יש פרטים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי בירושלים GTI מוזנחת מאוד,נראית כאילו השאירו אותה למות שם.

אם מישהו מעוניין אני יכול לזרוק לה על השמשה פתק עם פרטים להתקשרות.

 

תודה, אבל ההיא שהבחור מדבר עליה היא מיוחדת, למה? כי כפי שהבנתי יש לו שם MI16 מאושר! והרכב היה מטופל ושמור יפה, בBX זה מאד קריטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

תיקון של טעות או שתיים, למען הדורות הבאים:

ואגב, כשמדברים בסיטרואן על הקשחת המיתלים, זה פשוט ענין של הגדלת הלחץ "בבומבות"
בניגוד לאינטואיציה, דווקא הגדלת הלחץ בבומבה גורמת למתלה להיות רך יותר. בדגמים הספורטיביים היה לחץ נמוך יותר.

גם במקרה של כשל במערכת ההידראולית עדיין נותר כוח בלימה, בדיוק כמו בכל מכונית אחרת.
אני יכול להעיד ממקור ראשון שסיטרואן BX ללא נוזל הדראולי - עדיין בולמת, אמנם לא באותה עוצמה אבל בולמת.

לא נכון.

ללא נוזל או לחץ הידראולי יכולת הבלימה אובדת לחלוטין.

דוושת הבלימה היא לא יותר משסתום שמאפשר ללחץ הידראולי להגיע לבלמים. כשאין לחץ, אין לשסתום הזה שום השפעה.

 

כדי למנוע מצב של אובדן בלמים יש במערכת ההידרופנאומטית כמה שכבות גיבוי:

הלחץ ההידראולי נצבר בווסת הלחץ (בומבה נוספת שהשמן נדחס לתוכה בלחץ של ~70 אטמוספרות). אם הרצועה של המשאבה נקרעת, עדיין נותר די לחץ בווסת כדי לבלום את המכונית בביטחה. הנהג מקבל חיווי אזהרה ברור ברגע שהלחץ בווסת המרכזי יורד מתחת לרף מסוים.

 

כאשר הלחץ מתחיל להתפוגג, יש במערכת שסתום ביטחון שתפקידו לנתק ראשית את המתלים (ולהשתמש בלחץ שבהם כגיבוי), אח"כ את תיגבור ההגה ולהפנות את כל רזרבות הלחץ לכיוון הבלמים.

 

אם הנהג לא עצר למרות כל הנורות, שקיעת הרכב ואובדן תגבור ההגה, דוושת הבלמים תחדל לתפקד לחלוטין.

 

כגיבוי (וגם מסיבה טכנית אחרת שאינה בטיחותית) בלם היד בסיטרואן הידרופנאומטיות פועל על הגלגלים הקדמיים ומאפשר לבלום את הרכב גם ללא לחץ הידראולי.

למרות הצלחתה הגדולה של הגולף, פיג'ו השמרנית לא הצטרפה לחגיגה,...אבל למרות זאת, הם היו מעוניינים להשיג דריסת רגל בפלח השוק הנמכר ביותר באירופה באותה העת, והם החליטו לעשות זאת דרך חברת הבת, סיטרואן.

איך היו מעוניינים להשיג דריסת רגל, אם ה- BX היא משפחתית גדולה והגולף היא קומפקטית?..

הן לא התחרו באותו פלח שוק. הסיטרואן שהתחרתה בפלח השוק הזה (שנים אחר-כך) היתה ה- ZX.

מצבה הכלכלי של PSA היה טוב למדי בסוף שנות ה 70', הודות למכירות יציבות, וזה הקל על ההחלטה לפתח מכונית חדשה לחלוטין.

דווקא מצבה הפיננסי היה כלל לא טוב אחרי רכישת נכסי קרייזלר אירופה (בדולר בודד אמנם, אבל תוך התחייבות לשאת בחובותיה העצומים).

ה- BX פותחה מכיוון שה- GS/GSA כבר היתה בת 12, ולא יכלה לעשות שימוש בשום רכיב של פז'ו.

המערכת דמתה מאד לזו של ה GS וה CX, למעט העובדה שסיטרואן השתמשו במכונית בהגה כוח בעל תיגבור הידראולי רגיל, ולא במערכת ה DIRAVI
ב -GS מעולם לא הותקנה DIRAVI (או הגה כח בכלל). מערכת DIRAVI יועדה למכוניות GT (סיטרואן SM) ולמכוניות עם הנעה קדמית חזקה (כיוון שהיא אדישה לחלוטין לכוחות חיצוניים הפועלים על הצמיגים ולכן גם ל Torque steer). היא אינה רלוונטית במכונית משפחתית (ב- BX, היגוי כח היה אופציה בלבד כשהוצגה).

בניגוד ל GS, הדיסקים היו צמודים לגלגלים, על מנת לפשט את הטיפולים.
לא בשביל לפשט את הטיפולים. הדיסקים היו צמודים לגלגלים כיוון שבניגוד ל- GS המהנדסים נדרשו לצייד את ה- BX במערך מתלים בתצורת מקפרסון הנפוצה וזולה ליצור.

את הספורט החליפה בשנת 85' גירסת ה GT
גרסת BX Sport לא הוחלפה על-ידי ה- GT אלא להיפך. היא היתה גרסה מוגבלת שיצאה אחרי ה- GT, היתה מבוססת עליה והן שווקו זו לצידה של זו.

גירסת ה GT הציעה לראשונה מנוע 1.9 בעל מאייד כפול
דווקא היה לה מאייד בודד.

מאייד כפול היה ב- BX sport (שכאמור התבססה על ה- GT).

ל GT היו יתלים מוקשחים מעט ולוח מחוונים דיגיטאלי, ולכן כונתה DIGIT.

GT ו DIGIT הן שתי גרסאות שונות באופן מובחן. ל- GT לא היה לוח מחוונים דיגיטלי.

ה- Digit היתה גרסה מוגבלת של 4000 יחידות.

בשנת 88' הוצגה הגירסה הספורטיבית באמת של ה BX שכונתה GTI.

היא הוצגה בשנת 1986, עם מתיחת הפנים של הדגם.

לארץ ... הגיעה בשתי גירסות - RS הפשוטה יחסית, ו TRS המהודרת יותר שכללה בנוסף הגה כוח ומזגן מקורי.
דווקא בשתי הגרסאות היה הגה כח ומזגן מקורי.

ב- TRS היו ארבעה חלונות חשמליים, נעילה מרכזית, תאורת מפות, מד סל"ד ומפלס שמן וכיוב'.

 

חוץ מאלה הגיעה לארץ גרסת 14E (ללא הגה כח וללא מזגן).

ב 1989 הגיעה 16GTI. ב 1990 הגיעו מנועי 1900 סמ"ק וההיצע היה 19GTI, 19TZS, 16TGS , 16TZS.

סה"כ ה BX תיזכר כהצלחה גדולה של סיטרואן, ובמהלך 12 שנותיה נמכרה ב 1.440,000 מכוניות
נמכרו כמעט מיליון מכוניות יותר - קצת יותר מ- 2.3 מיליון מכוניות.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התיקונים.

לאלפא סוד ולסובארו FF1 היו בלמים קדמיים שצמודים לדיפרנציאל ומיתלי מק'פרסון קדמיים, אין שום קשר בין מבנה המיתלה הקדמי למיקום דיסקי הבלמים.

זו פשוט מערכת יקרה בהרבה לייצור.

ה BX פותחה כדי להתחרות בשלל המכוניות הקומפקטיות, ולא השתמשה באף מכלל של פיג'ו, אלא ההיפך - פיג'ו השתמשה במיכללי ה BX ב 305 וב 405, שהתבססה על הפלטפורמה שלה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שלאחי התפרקה האלפא סוד בתאונת שרשרת קלילה

אז הוא רצה לקנות BX

הלכנו לראות אחת שנראית טוב

ואז הבן אדם אומר

זה לא עובד, וזה לא עובד , וזה לא עובד

אז בכסף הזה הוא קנה פיאט 127 ושתי חיפושיות אחת שנת 69 ואחת 78 אם אני לא טועה

וזה היה תענוג גדול לשפץ ולנהוג

תודה לBX המתפרקת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום קשר בין מבנה המיתלה הקדמי למיקום דיסקי הבלמים. זו פשוט מערכת יקרה בהרבה לייצור.
אין קשר לעלות יצור. בפז'ו השתמשו בתצורה סטנדרטית של מתלי מקפרסון.

התצורה הזו הוכתבה לסיטרואן כדי לאפשר ל- BX להשתמש במכללים שונים של חברת האם (מנועים, תיבת הילוכים, ריצפה, רכיבי היגוי ובלימה וכו').

אלא ההיפך - פיג'ו השתמשה במיכללי ה BX ב 305 וב 405,
בשנים שבהם תוכננה ה- BX המהנדסים של סיטרואן התהלכו "זקופים מתחת לשולחן".

הם לא תכננו מנועים (או כל דבר אחר) בעצמם ונאלצו להתאים עצמם למציאות חדשה.

לכן לא נכון לטעון שסדרת מנועי XU פותחה "בשביל" ה- BX (או בשביל כל דגם ספציפי אחר).

 

היא פותחה כדי לשרת את כלל הדגמים של היצרן, ואם תאריכים עושים לך את זה, ה- XU הראשון הוצג ביולי 1982 (במתיחת הפנים של ה- 305), כמעט שלושה חודשים לפני השקת ה- BX.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שום מכלל של ה BX לא הופיע במכוניות פיג'ו לפני הופעתה.

ל 305 היה מנוע רוחבי וגיר תחתי שנלקח בשלמותו מה 304, ל 104 היה מנוע "שוכב" וגם בו הגיר היתה תחתי, ואילו לשאר דגמי פיג'ו היתה הנעה אחורית.

ברור שהמטרה היתה האחדת מיכללים, אבל במקרה ה BX פשוט לא היתה ברירה - שימוש במנועי ה 305 לא היה מעשי, בעיקר בשל העובדה שמדובר במנועים שלא יועדו לגיר צידי, ובכל מקרה הם היו ענקיים פיזית וכבדים מידי.

ה 305 יכלה להמשיך עם מנועי ה 1.3 וה 1.5 עוד כמה שנים, ואכן היא עשתה כך, כך שסביר להניח שמנוע ה XU כו פותח לכבוד ה BX, אבל שוב, זו רק השערה.

הדגם הבא של פיג'ו שהשתמש במנוע ה XU היה ה 309 1.6 שהוצג ב 86', בעוד שהדגמים הבסיסיים השתמשו במנועי טלבו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...