Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המדריך הכמעט מלא ל"איך לא ליפול בפח של סוחרים"


Tzvika-Pick
שימו לב! השרשור הזה בן 1643 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

את שילמת על הבדיקה המקורית. במסגרת התשלום, שילמת אך ורק על הבדיקה ולא כלול בעיסקה גם בדיקה חוזרת לתיקון הליקויים.

אם את רוצה לבדוק שוב אם הליקויים תוקנו את צריכה לקחת את הרכב שוב לבדיקה ושוב לשלם על הבדיקה.

 

אם לא מדובר בתיקון מכני מסובך, אני הייתי מסתפק באישורים החתומים שלהם על תיקון הליקויים (הרי בכל מקרה את מקבלת אחריות על הרכב, לא?)

 

ההמלצות האלה רלוונטיות אך ורק לטרייד אין שבבעלות היבואן (ולא איזה מגרש בנתניה או בביר-זית) ולכן רק בכדי שנהיה שניינו באותו עמוד בספר, על איזה טרייד אין מדובר?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה.

 

מדובר על חברת הטרייד אין של יבואנית יונדאי,מרצדס ומיצובישי.

כאשר ביצענו את הבדיקה הראשונה נאמר לי שאני יכולה להביא את הרכב לבדיקה חוזרת, ללא תשלום נוסף, לאחר תיקון הליקויים.

מה שעשיתי בסופו של דבר היה לחזור אל המכון, אם כי ללא הרכב, ע"מ שיסבירו לי מה נבדק ומה היו הממצאים.

התשובות שקיבלתי היו מספיק משכנעות בכדי שלא יהיה צורך לחזור עם הרכב ע"מ שיבצעו שוב בדיקה חוזרת בנוכחותי.

למען האמת, היחס שקיבלתי במכון הבודק היה ממש בסדר. הם אמרו שאם יש לי ספק כלשהו אז הם יהיו מוכנים לקבל את הרכב שוב לבדיקה (כלומר בפעם השלישית).

התיקונים הנדרשים היו: החלפת הגלגלים, רפידות וצלחות ברקס שחוקות, פנס שבור ומשיכה של הרכב לימין. אם זה חמור או לא - אני לא יודעת. לכן היה לי חשוב שכל מה שצריך - אכן יתוקן.

 

בכל אופן, כאמור, תודה על התשובה. אני מקווה שהרכב אכן יהיה בסדר.

 

שבת שלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

רציתי לדעת אם זה אקטואלי לברר בסניפי הדואר אם יש דוחות\עיקולים וכד' לרכב שמעונינים לירכוש?

אם כן, איך עובד התהליך, כמה כסף עולה הבדיקה וכו...?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך לבדוק עיקולים כי אי אפשר להעביר בעלות על רכב מעוקל.

אין צורך לבדוק דוחות כי כל הדוחות והחובות שהתקבלו לרכב לפני העברת הבעלות נשארים אצל הבעלים הקודמים.

שעבודים ומשכונים אפשר לבדוק בסניפי הדואר, בעלות של כמה עשרות שקלים. הרבה יותר זול לבדוק באתר האינטרנט של רשם המשכונות.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שנאמר פה כבר, עיקולים אין צורך לבדוק - משום שלא ניתן להעביר בעלות בבנק הדואר כאשר על הרכב מוטל עיקול.

לגבי משכונות - הבדיקה המקוונת באתר רשם המשכונות עולה 28 שקלים מאוד פשוטה ומומלצת. אם תגיעו לבנק הדואר ויוצע לכם לעשות את אותה בדיקה ממש - תצטרכו לשלם 100 שקלים (עדיף לבדוק בבית).

 

דרך אגב - לגבי ההמלצה לפיה אין צורך לבדוק משכונות, תקנת השוק וכדומה. משפטית יש לכך עיגון אבל ברור שאף משפטן לא ימליץ לנהוג כך, האם הסיכון לא שווה השקעה של 28 שקלים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה כל הכבוד.

אני אישית הייתי ממליץ לפני שלב ה"גם אחרי בדיקה לקחת את המוכר למוסך המתמחה בסוג הרכבים הנ"ל ולנסות להגיע עם המוכר לגבי תיקון הליקויים ועלותם."

 

לברר האם המוכר מתחייב \ מוכן לתקן בעיות רציניות מעל סכום מסויים [אם לא אז לפני הבדיקה יש חשש יותר מסביר שהרכב לא ממש מציאה].

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על היוזמה, אני משער ומקווה שהיא תועיל לכמה שיותר אנשים.

רק כמה חידודים:

1. המגרשים הפרטיים שקונים רכבים במאסות מחברות הליסינג וההשכרה לא קונים רק רכבים דפוקים, מה שכן שבדר"כ על כל 5 רכבים סבירים הם מחוייבים לקחת רכב אחד עם פגיעה בשילדה.

2. חובה תמיד לבדוק במכון בדיקה בילתי תלוי גם מקנייה מחברה מוכרת ולא להיסתמך על הבדיקה ממכון שיראו לך בסניף של החברה ועדיף גם לא לקחת לאותה רשת מכוני בדיקה שחברת היסינג בדקה בה.

3. ישנם לא מעט סוחרים "חפרים" עם תו סוחר שכדי לקנות את אמונך יגידו שהם סוחרים אבל הם מסוכנים לא פחות מהסוחרים המסווים\מגרשים פרטיים.

4. מגרש פרטי לא תמיד יודע הכל על עבר הרכב וגם אם הוא לא נוכל "כבדהו וחשדהו" חל עליו בצורה הכי משמעית שיש כי הרכב יכול לצאת מזעזע בבדיקה גם בתמימות המגרש (ראיתי גם כאלו מקרים)

5. תמיד לדרוש ולראות בעיניים היסטורית רכב וטיפולים בחברות הגדולות גם אם הן מתעקשות שתקבל אחרי הקניה במעמד העברת הבעלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אכן מדריך שנותן הרבה טיפים טובים לאלו שאין להם מושג ברכישת רכבים.

תודה רבה.

ותודה על הטיפים של כל האנשים האדיבים שחשוב להם שגם אחרים לא יידפקו כמוהם.

גם אני כמעט נעקצתי שבוע שעבר מסוחר פרטי ששיחק לי אותה 'אמין' אלק... טוב שיש לי חבר שוטר שעשה לי בדיקה

בטרם רכשתי את האוטו ואמר לי שמדובר בסוחר.

 

הגעתי למצב שאין לי על מי לסמוך, לא על אנשים פרטיים, לא על סוכנויות, על אף אחד...זה מבאס.

 

אני מחפשת רכב יד 2 וכבר לא יודעת למי לפנות.

 

בקיצור, הישמרו לכם והיו זהירים.

בהצלחה

גלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
2. אם נתקלתם ביותר ממודעת מכירה אחת מדובר בסוחר. זו כשלעצמה אינה סיבה לפסול את הרכב על הסף אבל זו עובדה חשובה מאוד לדעת מראש.

זה פשוט לא נכון.

אני פרסמתי עכשיו את הרכב שלי ב-3 אתרים כדי להגדיל את כמות החשיפה. ואני לא סוחר ולא סוחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שירה,

השאלה היא, כמה רכבים פרסמת? 8)

מצד שני, בדיוק עכשיו קרובי המשפחה שלי פרסמו למכירה את שני הרכבים שלהם (וזה לא הופך אותם לסוחרים).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 חודשים מאוחר יותר...

:lol:

 

המדריך הזה הציל אותי עכשיו ממש באון ליין מסוחר שקרן וחסך לי זמן וכסף יקרים. ע"י בדיקת הטלפון לפי המלצת המדריך עליתי על המתחזה. 052-9772127 .

בקיצור, זהירות זהירות ושוב זהירות. לא לפספס אף שלב של המדריך אפילו שזה מייגע. יותר מייגע ויקר מה שקורה

אם מקצרים את הדרך ונופלים בפח.

 

תודה קארספורם עזרתכם לא תסולא בפז.

 

ברוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

ראשית , מפורט וממש מדויק .

שנית , איך יודעים מה הם ההבדלים החדשים ברישיונות הרכב מישהו מבין בעניין ?

כאשר כתוב השכרה/החכרה וכו' במקום ליסינג מימוני/תפעולי וכל ההגדרות האחרות .

מישהו יכול לעשות סדר איך הדברים רשומים עפ"י הכללים החדשים (הבנתי שהם השתנו לאחרונה).

תודה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החכר = ליסינג. נרשם גם לרכב שהיה בליסינג פרטי/מימוני וגם לרכב שהיה בליסינג תפעולי. לפעמים, אם חברת הליסינג רוצה להתחכם, גם לרכב שהיה בהשכרה.

השכרה = השכרה. נרשם גם לרכב שהיה בהשכרה יומית וגם לרכב שהיה בהשכרה לטווח ארוך.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1643 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...