Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נכשלת בטסט בבדיקת זיהום-אויר ברכב ממודל 95 ומעלה? כל המידע כאן.[לרשום את ערכי הבדיקה]


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 2985 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני חושב שיש מקום לציין דבר מהותי:

 

אמנם 1/3 מהרכבים נכשלים בבדיקת זיהום האוויר, אבל שימו לב:

2/3 מהרכבים עוברים טסט מכה ראשונה.!!!!!!!!!

 

מכאן, רכב בעל מערכת במצב סביר מאוד וממיר תקין, הרכב עובר טסט , ללא כל חוכמות והתחכמויות.

זאת למה? -- כי חיישן החמצן (למבדה) יודע לתקן סטיות קטנות וסבירות.

 

ולכן על דרך השלילה, רכב בעל חיישן חמצן שלא עבר טסט והיה זקוק ל"התחכמויות" , מצב אחד הרכיבים / או אחד ממרכיבי ההשפעה על התערובת ( 14.7 חלקיקי אוויר לחלקיק 1 של דלק) במצב מאוד לא סימפטי, זאת בלשון המעטה.

 

 

כלומר, ה 1/3 הראשונים, אלה שלא עוברים טסט, סובלים מבעיות,

 

והיה יותר ראוי לתקן אותם מאשר להתחכם להם.

 

 

לעניין התוספים, ו-BG בפרט(בו יש לי נסיון רב) , את דעתי (החיובית) עליו כבר מזמן רשמתי, זאת לפני שיצאו התקנות המחמירות לבדיקות פליטת מזהמים ממפלטי הרכב.

 

בברכה

דני

 

.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אבל יש פה 2 עובדות:

1. הרכב עבר טסט בזכות התוסף! נקודה. אין פה ויכוח.

2. טמפ' הרכב בבדיקה הנוכחית היתה קצת יותר גבוהה.

אי אפשר לדעת מה באמת היה.

אולי מכשיר הבדיקה כויל.

אולי הפעם האינסטרומנט נדחף עד הסוף אל תוך האגזוז.

אולי "מזג האוויר" בחוץ גרם לפעולה קצת שונה של המנוע (אטמוספירי)

 

בכל מקרה אין מה להפסיד בכך ששמים K44 מלבד כמה שקלים.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

 

בדקתי אתמול את המחיר לממיר חדש להונדה סיויק, מודל 98.

המחיר של מקורי הוא - 4530 ש"ח.

המחיר של התחליפי הוא - 1200 ש"ח.

 

השאלה שלי היא כזו: מבחינה עקרונית, מה ההבדל בין ממיר מקורי לתחליפי? הכוונה, האם ההבדל הוא בזמן שהממיר ישרוד, או שמא באיכות הפעולה שלו?

 

אגב, לפיג'ו 205, המחיר של ממיר מקורי הוא 1500 ש"ח, ותחליפי עולה 1100.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד מהדברים הראשונים המהותיים שיש לבדוק לדעתי הוא שהממיר החליפי מסוגל להעביר את אותה כמות פליטה שהממיר המקורי עושה כשהוא תקין.

 

יש לוודא גודל פיזי זהה.

 

לאחר מכן יש לוודא פעילות יעילה של הממיר במכשיר 4 גזים.

 

אני מאמין שיש הבדלים בין ממירים חליפיים כאלה ואחרים, וזה תלוי ביצרן ובמחיר הייצור של הממיר, ובמחיר הייעודי של היצרן למחיר תחרותי בשוק . (ענייני מסחר נטו)

 

כרגע, אינני יודע כמה יצרנים יש בעולם ומי מייצר פחות או יותר טוב, ומי מייצר בעבור חלק מיצרני הרכב, ואולי מוכר את אותו ממיר בשיטת ה AFTER_MARKET תחת מותג "חליפי"

 

בכל אופן, ממיר חליפי שאינו בעל נתונים זהים ו/או דומים בהחלט למקורי, וברכב שבו יש גם חיישן אחרי הממיר, עלולה להגרם בעיה , שכן יתכן שהחיישן האחורי ימסור נתונים שאינם "מתקבלים" על דעת המחשב ניהול מנוע (התוכנה הפנימית שלו) ועלול להדליק נורית תקלה מעבר לזיופים /צריכת דלק כזו או אחרת, זאת מעבר לבעיה אפשרית בפליטת הגזים.

 

אני מדגיש יש עדיין לצבור נסיון בנושא הממירים וההשפעות, במיוחד לאור שהתקנה הזו היא פחות מחודש , בזמן זה לא ניתן לצבור נסיון של שנה שנתיים או שלוש, אך לכל הפחות יש להזהר ולשים לב לנקודות המהותיות.

 

אם ניתן לזהות יצרן שמייצר גם לשוק ה AFTER_MAEKET את הממירים בתור "חליפים" (וכמובן עם שם מותג שונה) זו אמורה להיות עסקה מעולה!

 

ממיר אמור לחיות 160000קמ' לעיתים כל חיי הרכב.אם החליפי יחיה 80000 ק"מ למשל,

ורק זו תהיה ה"בעיה", אז זה לדעתי שולי אם המחיר פחות מ1/2 מחיר.

 

ואיך אמר daniel ואני "קונה" את דעתו: הזמן שיקח ללמוד את הנושא יהיה קצר ממה שאני חשבתי, ואני חשבתי על מס' חודשים ויותר.

 

בנוסף אני רוצה ליידע בעניין חיישני חמצן ברכבי הונדה:

 

בהונדה ככל שנמסר לי , אוסר היבואן להתקין חיישנים חליפים בטענה שזה גורם לעיתים נזק למחשב ניהול המנוע, אם ההוראה היא מקצועית נטו משוללת אינטרסים (מסחריים) ,או שהיא משולבת אינטרסים, לי אין את האפשרות לדעת.

(לי לא ידוע על מקרה כזה, וגם אם היה , לא ידוע לי מי קבע שזו הסיבה, ואינני שולל את האפשרות שזה עידכון של היצרן ו/או של מהנדס החברה והוא אולי מקצועי נטו)

 

בעלי מוסכים שימו לב: אם אתם מחליפים ומתקינים חיישן חליפי , יש ו/או רצוי להחתים את הלקוח שהוא אחראי לאפשרות של נזק למחשב על החסכון הניכר בעלות החיישן.

 

בעלי רכבי הונדה שימו לב: היבואן אוסר על התקנת חיישן חליפי בטענה שזה גורם/עלול לגרום נזק למחשב. לידיעתכם והחלטתכם.

 

דני

 

.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצר

קראתי קראתי ולא החכמתי...

יש לי טסט עוד שבועיים..לפני כשנה שרכשתי את הרכב נאמר לי בבדיקה שדוד אחורי אינו תקין ויש להחליפו הדוד נראה בסדר ללא חורים או מכות.

מה עושים לפני הטסט?

ליטר1 ל 15 מטר ..... :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Davidi

 

אני אציע לך משהו, תגיע לטסט חוזר כשהמנוע חם...לפני שאתה נכנס לבדיקה...תן כמה מכות גז..

שים היום פחית K44 בטנק דלק....סע על טורים גבוהים! ואז כשיגמר המיכל גש לטסט!

רק אם לא תעבור, לך למוסך ותתחיל לתקן...אם בכלל...

ככה אני עשיתי ועברתי טסט !

Audi S5 4.2 V8 FSI Quattro

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום אנשים מגיע לי מזל טוב, קיבלתי "תעודה".

 

כמה להשערתם יעלה "התענוג" פחות או יותר מאלף?

באיזה רכב מדובר ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני נכשלתי על למבדה בפעם הראשונה (אופל קורסה)ופתחתי פה אשכול בפורום בכל אופן יצא לי 1.04..שזה חרג בטיפ טיפה.... כמובן שהטסטר ניסה כמה פעמיים בתקווה שזה יירד אבל זה לא הצליח

 

בכל אופן הרבה פה המליצו וגם שם .. על תוסף שמתי תוסף על רבע מיכל..נסעתי..."הרבצתי.." כמו שאומרים... רוב הנסיעה.. שנגמר הרבע.. מיכל תידלקתי נסעתי לטסט והרכב עבר על 1.02 והאמת נראה לי שיותר חשוב הקטע של הנסיעה לפני הטסט.. חשוב מאוד הבנתי שהטמ'פ תהיה גבוהה..וזה גם מה שהמליצו בפורום באשכול שפתחתי..סעו לפני זה תעשו כמה סיבובים .. עם האוטו.. ותנו גז.. ותקוו לטוב...!

אפילו בחדשות של היום אמרו את זה.. אולי התוסף בכלל לא משנה.. לא שהוא מזיק..

ק'יצר בהצלחה לכולם...ואגבבב..

מה ההיגיון שזה לרכבים משנת 95 ומעלה?

הרכבים הישנים יותר מזהמים מן הסתם לא?? אז למה זה ככה?

בכל אופן יש לי לעשות טסט לפיאט אונו שנת 91 .. שמאוד חששתי מזה ורק היום קלטתי שזה לשנת 95 ומעלה... :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה ההיגיון שזה לרכבים משנת 95 ומעלה?

הרכבים הישנים יותר מזהמים מן הסתם לא?? אז למה זה ככה?

אם באמת היית קורא את השרשור, היית יודע שזה בגלל שחובת הממיר הקטליטי מתחילה בשנת 95.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2985 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...