Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גדישת מנוע אוטמוספרי עם מאיד (קרבורטור)


שימו לב! השרשור הזה בן 6236 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האם ניתן לגדוש (בגדישה נמוכה) רכב סטנדרי עם מנוע אוטמוספרי עם מאיד על ידי הוספת מגדש טורבו ?

 

האם אפשרי/לא ייתכן ?

האם יש סכנות ?

האם אפשרי אבל לא יעיל ?

אפשרי אבל יתבלא מהר ?

תודה לעונים, השאלה רצינית.

89' Citroen Ax Sport 1.6 8v Twin Weber - נמכר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשרי אבל לא טריביאלי כמו במנוע מוזרק. אם תיצור לחץ רק בפתח היניקה הדלק לא יזרום כי לא יהיו הפרשי לחצים ליניקת הדלק.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לידיעה כללית:

היום לפני 20 שנים היה "רנו 5 טורבו".

הרכב לא היה מוזרק, אלא קרבורטור, והיה "אלוף הרמזורים" דאז.

אף מתחרה לא עמד בזריזות ההאצות שלו ומכאן שמו שהיה.

כשהיה מגיע לסיבוב, היה ממשיך ישר, אבל זה כבר סיפור אחר...

בכל אופן, זה לא שמוסיפים לרכב סטנדרטי טורבו, אלא מקצה שינויים ושיפורים רחב, שמביא בדכ למסקנה שעדיף למכור את האוטו הקיים לטובת רכישת רכב מוגדש מקורי.

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשרי אבל לא טריביאלי כמו במנוע מוזרק. אם תיצור לחץ רק בפתח היניקה הדלק לא יזרום כי לא יהיו הפרשי לחצים ליניקת הדלק.

 

בשביל זה כולו צריך להעביר את אותו הלחץ לכוסיות הקרב' (צינורות איזון).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שזה אפשרי וישנם המון מכוניות עם קרבורטור - מוגדשות.

 

בארץ לדוגמא יש סובארו XT טורבו, בחו"ל בכלל יש לאונה טורבו ..וזה רק מה שעולה לי בראש כעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לעונים.

היום לפני 20 שנים היה "רנו 5 טורבו".

 

ברנו 5 טורבו יש דגם מיוחד של קרבורטר אשר כנראה מותאם ללחצים של מערכת הטורבו.

 

 

אני מבין שתמיד עדיף לקנות אוטו מוגדש מקורי, אבל העלות של הביצוע העומד לפני הוא מאוד מאוד נמוך.

 

לכן אני אלך לקראתו ונראה מה יהיה.

 

האם לצורך זה יש צורך גם לשדרג את מערכת הדלק (משאבת דלק בלחץ יותר גבוהה) ?

89' Citroen Ax Sport 1.6 8v Twin Weber - נמכר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שזה אפשרי וישנם המון מכוניות עם קרבורטור - מוגדשות.

 

בארץ לדוגמא יש סובארו XT טורבו, בחו"ל בכלל יש לאונה טורבו ..וזה רק מה שעולה לי בראש כעת.

..ולשניהן יש מנוע בעל הזרקת דלק.

לרובם המוחלט של המכוניות המוגדשות יש הזרקת דלק.

פשוט יותר ויעיל יותר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

..ולשניהן יש מנוע בעל הזרקת דלק.

לרובם המוחלט של המכוניות המוגדשות יש הזרקת דלק.

פשוט יותר ויעיל יותר.

 

הסבת האוטו הקיים הוא לא קצת מסובך למרות שזה אפשרי באוט הספציפי שלי ?

89' Citroen Ax Sport 1.6 8v Twin Weber - נמכר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל זה כולו צריך להעביר את אותו הלחץ לכוסיות הקרב' (צינורות איזון).

 

נכון אבל חייבים לעשות את זה ולקרבורטור צריך להיות חיבור מתאים. אם תעשה את זה בלי להחליף את הדיזות של הקרבורטור לא בטוח שזה בכלל יתן לך משהו.

 

זה לא כמו מע' הזרקה שאתה מזין לחץ יותר גבוה לסעפת היניקה וזהו.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל גם במערכת הזרקה אין שום ערובה שזה יעבוד עם המזרקים המקוריים ואף להפך - רוב הזמן אכן תצטרך להחליף מזרקים לכאלו בעלי ספיקה גבוהה יותר.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיימים מנועי סופרצ'ארג'ר היונקים תערובת. על טורבו כזה באמת לא שמעתי.

בטורבו על קרבורטור יש שתי אפשרויות - או הסבה לקרבורטור ייעודי ווסת דלק ייעודי, או בניה של תא גדישה הכולל בתוכו את הקרבורטור כולו.

לא זוכר איפה, אבל נתקלתי פעם בפתרון הזה. מדובר בתיבת מתכת המקיפה את הקרבורטור המקורי ויש בה כניסות לצינורות הרלוונטיים וכמובן כניסת אויר מהמגדש. יש צורך בעוד כמה שינויים בקרבורטור כמו החלפת מצוף לאחד שלא יקרוס מהלחץ וכו' וזה מאפשר רק גדישות נמוכות.

זה לא טריוויאלי אבל לא סוף העולם. לדעתי יותר פשוט כבר להתקין מערכת הזרקה (אפילו TBI) כחלק מהפרוייקט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6236 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...