Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[F1] הכנף האחורית החדשה, החל מעונת 2008


Moti - Miata R
שימו לב! השרשור הזה בן 6625 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תבינו, אין לזה סוף...

למה שלא נחזור לגירים הישנים עם קלאצ'ים והכל? הורדות הילוכים שצריכות להתבצע עם heel-toe מושלם כל פעם כדי שהאוטו לא יסתחרר במהירויות האלו...

למה לא לחזור לבלמים ממתכת ולא מקרבון?

ככה נהגים יצטרכו להתמודד גם עם brake fade עצבני בנוסף לכל...

 

בסופו של דבר, אני בעד האקשן ולא בעד שום נהג באופן מיוחד, אם אלונזו מספק את הסחורה אז זה מצויין וגם אם שומי מספק את הסחורה זה מצוין... אם שניהם מספקים את הסחורה - הרי זה משובח!

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מוטי, אתה באמת חושב שאלונסו היה אלוף העולם אם היה לו צורך להתמודד עם החלקות בכל סיבוב שני ?

 

אני אישית חושב שיש לו דבר אחד יותר מלמיכאל, כושר.

ואני חושב שאתה ממש טועה , אבל ממש טועה ובגדול !!!

אלונסו הוכיח את הכשרון שלו עוד כשנהג עבור קבוצת מינרדי החביבה .

כבר אז זיהו את הכשרון שלו .

בריאטורה עשה מהלך חכם לאחר מכן , בתור המנהל האישי שלו , לאחר שנתן לו לטעום מעט מהפרי האסור , שלח אותו לשנת "חיזוקים" כנהג מבחן ברנו .

ללא לחץ של מירוצים ותחרויות אלא רק נהיגות מבחן עבור הקבוצה , הרבה צבירת ניסיון והכרת המכונית והמסלולים השונים ולאחר שנה החזיר אותו למושב הנהג ברנו ומה קיבל...?

נצחון ראשון של אלונסו בהונגריה ולאחר מכן כבר קיבל את המשך הכשרון כאלוף עולם , הצעיר ביותר בהיסטוריה של הספורט הנפלא הזה .

כיום לכל נהגי הפורמולה-1 יש כושר של משתתפי IRONMAN ורבים מהם עושים טריאתלון או רצים מרתון בפגרות מהמירוצים , רוכבים שעות על אופני כביש וכו' .

 

 

מוטי

לחזור לצמיגים חלקים וכנפיים מוקטנות ממש לא אומר לחזור אחורה .

ביטול "עזרי" הנהיגה השונים , גם זה לא אומר , מבחינתי, לחזור אחורה .

זה אומר להחזיר את ההגה האמיתי לידיים של הנהג .

אני מסכים שהפורמולה-1 היא פסגת הטכנולוגיה המוטורית , אבל להיות לבד בפסגה ללא קהל...אני לא ממש בטוח שזה מה שהקהל רוצה ובטח לא מה שאנשי הפורמולה-1 רוצים.

עדיין מבחינה טכנולוגית אפשר להמשיך ולפתח את הגיר , הבלמים , לא חסרים דברים .

המעניין הוא שראשי ה-FIA מקס מוסלי בראשם כבר מריצים תוכניות שונות איך להגביל את היצירתיות עוד יותר , לפחות בכדי לשמור על שפיות כלכלית .

רעיונות עולים ויורדים ובינהם - צמיגים אחידים לכולם של יצרן אחד , שימוש בחלקים זהים בחלק מהמקרים לכל המכוניות (לדוגמא - גיר...) וכו'.

מה שאומר שפסגת הפיתוח הטכנולוגי היא לא בראש מעיניהם ....

 

הגישה שלי בכלל שונה בתחום הזה .

מדוע שלא תהיה האפשרות לכל מי שרוצה להיכנס לפורמולה-1 לקנות איזו שילדה שהוא רוצה ואיזה מנוע שהוא רוצה .

כלומר ללכת לדוגמא לוויליאמס ושם להכניס לעגלת הקניות שלדה , להמשיך למחלקת המנועים בסופר הזה ולקנות מנוע , נגיד פרארי וככה הלאה...

עוד רעיון שעולה במוחי - לתת פורמולה פתוחה - בוא עם מנוע בנפח חופשי ואיזה מספר צילינדרים שאתה רוצה ובאיזו תצורה שאתה רוצה , רק תעמוד נגיד במגבלת משקל ...

פה יהיה חופש טכנולוגי אדיר למתכננים ליצור איזו הכלאה שהם מבינים לנכון.

בשנים 34-39 , תקופת ה-SILVER ARROWS , היתה רק מגבלת משקל ואוטו-יוניון ייצרו מנוע

V-16 אחורי , בעוד מרצדס הלכו על משהו טיפה יותר קומפקטי , שתי הקבוצות עמדו במגבלת ה-750 ק"ג ונוצרו מירוצים מרתקים .

 

זהו בינתיים , הקפה מתקרר

 

דובי

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני חושב שאתה ממש טועה , אבל ממש טועה ובגדול !!!

הבנת אותי לא נכון, אני לא חושב שאלונסו טוב בריצות ארוכות טווח, אבל אני גם חושב שאם יורידו את כל מיני האלקטרוניקה שיש להם שם, מיקום הנהגים בטבלה ישתנה.

אלונסו סתם היה דוגמא.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבוטלנה בקרות המשיכה לאלתר.

יוחזרו המצמדים.

תבוטלנה חגורות הבטיחות.

תוחלף הקסדה במסכות עור ומשקפי מגן.

יבוטלו משקפי המגן.

 

ועל הדרך, נחזיר שחקני כדורסל לשחק עם אולסטאר, נאמן שחיינים בלי ניתוח ממוחשב של כל תנועה שלהם ונגדל סוסי מירוץ באחו.

 

או, במילים אחרות - המין האנושי מטבעו שואף כלפי מעלה. החוכמה היא ללכת עם הזרם, ולראות איך לשפר.

דובי, למה כשאתה מספר על מרצדס ואוטו-יוניון, אתה לא מספר שהיו רק מרצדס ואוטו יוניון, כי אלפא פרשו כשהם ראו מה קורה שם? שני יצרנים זו ללא ספק אליפות רצינית. וגם עם אלפא, שלושה? וואו. שיגעון. המירוצים אז נראו כמו שלה-מאן נראה היום. המון מכוניות מדרגים שונים על אותו מסלול. אני בכלל מציע שלא להיזכר בערגה בדברים שלא נכחת בהם. אני מעריך שבעבר מירוצי מכוניות היו דבר מגניב גם כי מכוניות היו דבר חדש ומגניב. אני מבטיח לך שגם אז כל המשתתפים שאפו לאמינות מוחלטת, בטיחות אבסולוטית ונצחונות בכל מירוץ, גם אם זה אומר שלא יעקפו אותם. אם היו מציעים למנהלי מרצדס ואוטו-יוניון את הדברים האלה בשנות השלושים, הם היו שואלים איפה חותמים. גם הם לא מבינים מהחיים שלהם (זכרונם לברכה, כמובן)?

 

אני גם בעד לפתוח את האליפות לכל אחד שרוצה. באמת נשארו לי 250 מיליון דולר מיותרים, ואני גם יודע איך לנהל קבוצת מירוצים.

אה, מה? להקטין את התקציבים? מה אז? שוב מכוניות איטיות יותר? לא. זה לא עובד ככה. החזק שורד. אם החזק הזה היה רנו, פרארי, מקלארן מרצדס, ויליאמס, מקלארן הונדה או לוטוס, זה כבר לא משנה. לכל אחד היה את התקציב והאנשים הנכונים (ומזל, כמובן) כדי לזכות באליפות. אני מזכיר לכם שהאליפות של 88' ניטשה בין שני נהגים של אותה קבוצה. לא צריך שיהיה אוטו-יוניון וי-16 ומרצדס עם מרכב אווירודינמי כדי ליצור עניין. הנקודה היא שהולכים קדימה, ועל כל מגבלה טכנולוגית מקבלים גם פיצוי, כדי שהספורט עדיין יתקדם קדימה. וקדימה מבחינת המין האנושי זה יותר רחוק, יותר מהר, יותר גבוה (נכון, משהו כזה לא?).

 

לוקח זמן לבנות אימפריה כמו אימפריית הפורמולה 1, אבל היא עדיין מייצגת את כל מה שהמין האנושי רואה בספורט, וכל צעד אחורה יהיה הפוך לעקרונות הספורטיוויים. בניית משהו חדש לגמרי היא כמעט בלתי אפשרית בתנאים של היום. אתם מוזמנים לעקוב אחרי ה-A1 Grand Prix, ובאמת שאני בעד השייח' המליאן והפסיכי הזה.

 

בקיצור, כל אלה שחושבים ללכת אחורה, לכו לשחק קצת כדורסל עם אולסטאר ותחזרו עם המסקנות שלכם בשלושה העתקים.

 

בטאמן

(-;

מז"ט על הפורום החדש

ברינג און דה סבבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זכורה לי ידיעה (או שמא שמועה?) מלפני מספר שנים על פיתוח טכנולוגי חדש, שיציג לנהג את הקו האולטימטיבי בתוך הפניה, וגם כך הנהג כבר לא יצטרך לדייק, אלא פשוט יצטרך להשפיל מבט אל עבר המסך.

את הטכנולוגיה אי אפשר לעצור, ולכן לבסוף אנו נגיע למצב שבו הנהגים ילחצו על כפתורים לביצוע פעולות, ורק יסובבו את ההגה וילחצו על דוושת התאוצה עד הסוף, והמכונית תדאג בעצמה שהגלגלים יסתובסבו במידה הנכונה ותווסת את הלחיצה.

 

למטוסי קרב יש מנגנון מיוחד להמראה. הטייס לוחץ על כפתור והמטוס ממריא בעצמו עם 0 טעויות ו-100% הצלחה.

אני מאמין שכבר עכשיו המפתחים של הקבוצות יכולים להעתיק את בקרת השיגור הזו גם למכוניות. אתה היית רוצה לראות זינוק של מכוניות שמגיעות לפניה הראשונה באותו מרחק בדיוק מהמכונית מלפניה, כפי שנערך הזינוק?

 

את הפרסומת של וויליאמס ראית? עם שני הנהגים שלה שמתחרים אחד בשני ב... מכוניות על שלט!

זה מה שיקרה אם הטכנולוגיה לא תיעצר או תוגבל איפשהו!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולסטאר משחקים על פרקט, ברחוב משחקים עם ריבוק. לבנות.

 

הרעיון שאני מייצג הוא לא ללכת 1000 שנות אור אחורה ולהגיע לתקופה שמהירות של 60 קמ"ש הייתה מתפרשת כיד אלוהים. אלא טיפה לנתב את הפיתוחים והמימון לכיוון המכאניקה ולא האלקטרוניקה.

 

כשיש בקרות "כושיליראבק" בכל סיבוב, הנהג לא צריך לעשות יותר מדי מלבד קווים נכונים. לא נותרים מצבים של "רדיקלים חופשיים" שהם למעשה מה שמבדיל את הגברים מהילדים.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.

...דובי, למה כשאתה מספר על מרצדס ואוטו-יוניון, אתה לא מספר שהיו רק מרצדס ואוטו יוניון, כי אלפא פרשו כשהם ראו מה קורה שם? ....

הנקודה היא לא שהיו שני יצרנים שנשארו להתחרות (ולא היו רק שניים היו יותר , גם מלבד אלפא , יש לי ספרות ענפה על התקופה ואשמח להשאיל לך לקרוא...) .

הרעיון הוא ששאר הקבוצות ואלפא במיוחד לא היו מוכנים לשינוי הזה בתקנון מעצם המחשבה שמישהו יעשה את העבודה טוב יותר מהם .

אגב - אלפא לא פרשו סתם כך בהתחלה , אם אני זוכר נכון נובולארי הספיק לנצח עימם בגראן=פרי הגרמני , מול מרצדס ואוטו-יוניון .

הרעיון של פתיחת התקנון , מבחינתי לפחות , הוא לאפשר למוחות ההנדסיים הגאונים שקיימים כיום , אדריאן ניואי ושות' , להמציא את מכונית המירוץ האולטימטיבית , במגבלות של משקל למשל ולא בתוספות טכנולוגיות מיותרות .

הרי כמו שמישהו ציין פה , זה באמת היה יכול להיראות כמו מירוץ מכוניות שלט-רחוק .

נכון לעכשיו - אחרי מירוץ אחד - אולי אנחנו טוחנים מים סתם והכיוון הוא נכון .

אבל כמו שכבר ציינתי , אני חייב שמכונית מירוץ תהיה גם יפה , טהורת גזע .

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנת אותי לא נכון, אני לא חושב שאלונסו טוב בריצות ארוכות טווח, אבל אני גם חושב שאם יורידו את כל מיני האלקטרוניקה שיש להם שם, מיקום הנהגים בטבלה ישתנה.

אלונסו סתם היה דוגמא.

אלונסו זו פשוט דוגמא גרועה לדעתי .

הוא הוכיח במספר מקרים במהלך הקריירה שלו שהוא ממש לא סתם נהג (אגב - כל נהג מירוץ שמגיע לפורמולה-1 , הוא לא סתם נהג , גם עם קנה את המקום שלו בכסף...)

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער אבל הרעיון שיעשו את זה פשוט מצחיק אותי.

ברור לכולכם שזה יהפוך את המכוניות אולי ליותר מעניינות אבל את המירוצים לסופר משעממים?

במירוצים כאלו המנצח הוא תמיד זה שיש לו הכי הרבה כסף, נקודה סוף.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכיום בספורט המוטורי לא מנצח מי שיש לו הכי הרבה כסף....?

 

הרי אם כשרון או סימפטיה היו מקנים נצחונות ואליפות , יש סיכוי גבוה שמינרדי היו אלופים כבר מזמן...

 

השאלה הכי חשובה היא מה רוצים להשיג .

 

- תחרותיות + שואו לקהל

- מחירים זולים

- "מלחמת פיתוח טכנולוגית"

 

ברור תמיד שבחירה מוחלטת באחד הגורמים יהיה על חשבון אחר .

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיתוח של מכוניות ה F1 מגיע לרמה של מטוסים. היצרנים ובעיקר הספונסרים שנותנים למירוץ החימוש יד עושים זאת כי:

 

א. רוצים להוכיח שהם הכי מתקדמים (ולגרום לי לחשוב שהרנו קליאו שאני קונה היא רק חיינית לקליאו ספורט שהיא קרובת משפחה ל F1) או ב.מ.וו או מרצדס

 

ב. רוצים לשחק במשחק אבל לא קובעים את הכללים - נגררים להוצאות ענק כדי להכנס ל- 107% של זמני הדירוג ולהיות חלק מהקרקס הססגוני.

 

הנהגים מצידם רוצים כל יתרון טכנולוגי שיכלו לקבל כדי לנצח ולספק את הסחורה למעסיקים.

 

יש מספיק סדרות מירוצים אחרות בעולם (למשל בארה"ב) שכוללות מכוניות זולות יותר ומתקדמות פחות. התחרות בהן גדולה יותר, גם סדרות הפורמולה הנמוכות יותר מושכות קהל אבל פחות.

 

טלויזיה קיימת רק אם היא מרויחה. השידור, קניית הזכיון לשדר עולים כסף רב שמוחזר לערוץ המשדר בד"כ ע"י פרסומות וחסויות. לפופולריות של הספורט הזה יש קשר ישיר ליכולת הערוצים השונים למכור זמן פירסום ולממן את עלות הזיכיון.

 

דמיינו שלמשל במתחם הסופרלנד מוקם מסלול וה F1 באים למירוץ, רבבות יגיעו לצפות. רק לקומץ קטן זה ממש ישנה מה חלקו של הנהג ומה חלקה של הטכנולוגיה. השאר באים לראות אקשן (וגם דם אם אפשר :sad: ...). פוליטיקאים מכל מפלגה ירצו להתחכך בנהגים ובראשי הספורט. זה לא רק אצלנו אלא בכל מקום בו יבקר הספורט. כבר היום המסלול משלם סכום ניכר ל F1 כדי לארח את המירוץ. המחיר הופך ללא שפוי. שנה שעברה באיסטנבול עלה כרטיס ל3 ימים (ששי אימון, שבת - מקצה דירוג, ראשון מירוץ כ 200 אירו) לדעתי ממש מוגזם.

 

השילוב של נהגים הטובים ביותר, כסף, וטכנולוגיה מציב פסגה שכל שאר הספורט שואף אליו. כל עוד יתקיים הבידול של F1 מסדרות מירוצים "נחותות" יותר, ישמר הרצון של הציבור לראות את הטופ.

 

זאב

Mazda MX-5 NC RWD

Subaru Forester 2.5 Sport AWD

BMW R1200GS Adv

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולשאלה, מתישהו בשנות ה90 כשHILL זכה באליפות פעם אחת, (ואז עוד הייתי בעדו), ממש לפני שEUROSPORT הפסיקו לשדר, ממש בתקופת המעבר לחרטום הנוכחי, ולא היה לי ערוץ אחר, אם אני זוכר נכון, היה צמיגי סליקס, כשהיה יבש, האם אני צודק ומתי הפסיקו את השימוש בסליקס? ולמה הוא הופסק?

וואלה, אם כבר הזכרת את HILL בהקשר של סליקס, אז זכור לי מקרה מעונת 1997 באחד המרוצים האירופאיים בהם התחיל לרדת גשם חזק במהלך המירוץ, היל שהוביל בבטחה מקדימה מיהר להחליף לצמיגים מחורצים...רק כדי לצאת חזרה למסלול המוצף ולגלות את שומאכר חזק במראות ותוך פחות מהקפה לאחר קרב קצרצר לפניו - כששומאכר לא טרח עדיין להחליף את צמיגי הסליקס! ועל זה נאמר: ווט אה-לוזר.

הזוי, אבל אמיתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב לזכור שעולם הפורמולה-1 נמצא כרגע במרכז של שני תהליכים חשובים שקרוב לוודאי ישפיעו על העתיד שלו ושניהם קשורים האחד לשני .

 

הראשון הוא הטרנספר שמתבצע בקרב הקבוצות , מקבוצות "קטנות" ופרטיות לקבוצות שנרכשות על ידי יצרני הרכב ודוגמאות לא חסר , עיקר הגריד מורכב היום ממותגים שנמצאים גם ברחוב המסגר...:-)

התהליך השני והיותר מסובך הוא הרצון של בעלי הקבוצות לראות יותר כסף מכל העסק הזה , שהם משקיעים בו מיליונים וכעת הם בשלב האיום על פרישה והקמת סדרה מקבילה GPWC ...

ואיך מתקשר סיפור הכנף האחורית לכל זה ?

בעלי הקבוצות מעלים בין שאר הטענות שלהם , טענה שה-FIA למעשה מחליט בשבילהם ללא התייעצות וקובע חוקים או שעולים להם יותר כסף או שגורמים להם חוסר חשק להמשיך בספורט הזה .

גם לגבי רעיון הכנף הדעות מאד חלוקות , כמו גם שיתוף בחלקי מכונית או צמיגים אחידים לכולם .

חשוב לזכור שאמנם אנחנו רוצים לראות מירוצים , אבל בסופו של יום היצרנים בפורמולה-1 מתייחסים לכל הסיפור הזה כעסק לכל דבר .

לא כל כך מעניין אותם העקיפות במירוץ , כמו שמעניין אותם לנצח , לפרסם ולמכור יותר מכוניות בשוק הפרטי ...ומה קשור פורמולה-1 למכוניות הפרטיות ?

ידוע שהצלחה בספורט מוטורי משפיעה באופן ישיר על מכירת יותר מכוניות פרטיות .

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6625 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...