-
הודעות
406 -
כאן מאז:
-
ימים ב"תורמים ביותר"
1
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי edward
-
תיעוד החלפת חיישן חמצן עליון במנוע THP156
edward פרסם הודעה בנושא של edward בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
קונים בנפרד, למשל: https://www.amazon.com/TEKTON-4929-8-Inch-Oxygen-Sensor/dp/B000NPUKIE/ref=mp_s_a_1_3?crid=3LT6CI8GZV55F&keywords=oxygen+sensor+socket&qid=1641845826&s=automotive&sprefix=oxygen+sensor+s%2Cautomotive%2C263&sr=1-3- 6 תגובות
-
- 1
-
-
תיעוד החלפת חיישן חמצן עליון במנוע THP156
edward פרסם הודעה בנושא של edward בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
עשיתי סיבוב של 320 קמ מתל אביב לצפון וחזרה. חצי על כביש מהיר, חצי בסיבובים+רמזורים+עליות. יצא 13.8 קמ לליטר, לעומת 12.5 בסיבוב קודם בתוואי דומה (אך לא זהה). כמו כן המקטע בין תל אביב לפאתי חיפה היה עם צריכה של 17 קמ לליטר כאשר היסטורית הגעתי ל15 מקסימום בתוואי דומה. להזכיר שמדובר ברכב 7 מקומות ששוקל 1.6 טון. שורה תחתונה, שיפור של כ-10% בצריכה. -
ייתכן שהשאיר אבק לפיג'ו על הכביש אבל צבר אותו בחזרה במוסך ובתחנת הדלק. רכב כבד יותר עם מערכת מתלים יותר מורכבת, מנוע יותר חזק וגיר בעייתי. וכבעלים של אותה פיג'ו 5008 דור ראשון אני חייב להגיד שזה רכב לא פחות ממדהים (ביחס למחיר המגוחך בשוק המשומשות).
-
לא רואים על הכביש כי בגלל מחירון נמוך ואי סחירות לא מתחזקים את הרכבים והם נעלמים. אם רנו בת 15 הייתה שווה 20 אלף שקל במחירון ועם שוק יד 2 חזק היית רואה הרבה מאוד כאלה. אני כבר עם צרפתיה שלישית בת 10+. הרכבים האלה נוסעים ונוסעים בתנאי שיודעים לשפוך כסף מתי שצריך.
-
להלן נתונים: https://www.warrantyweek.com/archive/ww20200910.html Accrual באחוזים זו הפרשה לתיקונים באחריות כאחוז מהמכירות. Claims זה אחוז תיקונים באחריות בפועל כאחוז מהמכירות. Claims זה נתונים שוטפים והפרשה מייצגת ציפיות עתידיות לגבי דגמים יותר חדשים על ידי החברה עצמה. אפשר לראות שפיאט וואג מככבים אבל הצרפתים נראים לא רע בכלל יחסית.
-
אופניים יותר אמין מסובארו
-
לדעתי יש לזה קשר גם לנסיבות שלנו - לפקקים בארצינו, לאיכות המוסכים שעובדים לפי הרגש והנסיון ולא לפי הוראות יצרן, וגם לאי הרצון של הישראלי המצוי "להשקיע" ברכב. באירופה הרכבים האלה נוסעים וחיים הרבה יותר טוב מאשר כאן.
-
הדבר הכי חשוב כשקונים רכב בכזה תקציב זה לא הדגם של הרכב אלא המצב של הרכב. אם אתה מוצא רכב עם היסטוריה טובה של תחזוקה, שנראה ומרגיש טוב לך עליו בלי לעשות חשבון אם זה יפני או צרפתי.
-
הרכב הספציפי הזה הוא מבריק וצריך לתת פרס למהנדס שתכנן אותו. שילוב מנוע וגיר מעולה, מערכת מתלים פשוטה מאוד אבל עושה עבודה טובה, היגוי מאוד מוצלח, ו-2500 ליטר של תא מטען עם שורות 2 ו-3 מקופלות. יש רכבים מסחריים עם פחות מקום. יש גם מלא פרטים קטנים בכל הרכב שמוסיפים הרבה - פנס נטען בתא המטען, חגורות בשורה 3 שמתקפלות יפה לתוך התקרה, וילונות לשורות האחוריות, שולחנות נשלפים בשורה 2, רצפה ישרה בקיפול כסאות, כסא נוסע ליד הנהג גם מתקפל, זוית כיסא ניתנת לכיוון בשורה 2, שליטה במזגן בשורה 2, חלונות אוטומטיים בכל הרכב, בלם יד חשמלי, מגבים ואורות אוטומטיים. ובטח שכחתי עוד כמה.
-
הוחלף חיישן חמצן עליון - תיעוד:
-
קודם כל, למה להחליף חיישן חמצן לפני שהוא מפסיק לעבוד: החלפת החיישן בוצעה כמו כן כי לאחר החלפת נורות הצתה לאחרונה גיליתי משקעים שחורים וזה עשוי להעיד על תערובת עשירה מידי. נראה שלאחר ההחלפה הרכב עובד טיפה יותר יציב. דיווחים על שינוי בצריכת הדלק בהמשך. החיישן מקורי של בוש ועלה 255 שקל כולל משלוח. כדי להחליף יש להצטייד בבוקסה ייעודית, מד מומנט ומברג שטוח. ההחלפה בוצעה תוך עשר דקות. החיישן יושב במקום נגיש מאוד, ומקובע על ידי 4 נקודות - 1. חיבור התקע-שקע החשמלי. משחררים את הנעילה בזהירות על ידי דחיפת מברג שטוח מתחת לחלק האדום ומשיכתו החוצה. זה מאפשר לנתק את הפלאג. 2. קליפסה שיושבת מאחורי הצינור הימני האדום. 3. מסילה קטנה שיושבת החלק הקדמי של אטם מכסה השסתומים. 4. ההברגה של החיישן לתוך המנוע. משחררים את הכל בסדר יורד החל מ-1 ולבסוף 4. משחררים עם בוקסה ייעודית את החיישן ולאחר מכן מבריגים החוצה עם היד. ולאחר מכן מבריגים את החיישן החדש עם היד ורק בסוף עם הבוקסה. יש להשתמש במד מומנט כדי להגיע לכ-40 lb-ft. תמונות:
- 6 תגובות
-
- 5
-
-
כנ"ל כאן, עם ה-156. לקחתי את הרכב עם נזילות מכל חור אפשרי ב106 אלף קמ', יישרתי קו בנדיבות ואחרי 7 אלף קמ נוספים הכל בסדר. כמובן שקניתי בזול וממש לא מפריע לי "לזרוק לפח" כסף על טיפול במנוע אחרי ש"חסכתי" כ-50 אלף שקל לעומת יפנית מקבילה. לפי הסיפור מה שלא הוחלף זה כנראה שמן
-
אין תיבת הילוכים אלא הילוך אחד (רדוקטור). ברכב חשמלי כל יחידת ההנעה זה משהו שאמור לחיות הרבה מעבר לחיי הרכב. הבעיה העיקרית זו הסוללה ומה יהיה איתה. לגבי ההשוואות להיברידי וחיי סוללה, ברכב היברידי הסוללה יכולה לשרוד כמות אדירה של מחזורי טעינה ופריקה כי המחשב בכוונה פורק וטוען בטווח קיבולת מצומצם, נניח רק בין 50% ל-90% וכך מאריך מאוד את חיי הסוללה. ברכב חשמלי הסוללה נאלצת לפרוק הרבה יותר כדי לתת טווח ארוך, ולכן החיים שלה הרבה יותר קצרים. למי שרוצה שהסוללה שלו תחזיק הרבה זמן ולא תאבד יותר מידי קיבולת צריך לדאוג לעולם לא לרדת ממספר מסוים (נגיד 50% מהטווח) ולא להחזיק את הסוללה טעונה מלא לאורך זמן (להגביל טעינה ל85-90%). מי שפורק עד 10% מהקיבולת וטוען ל-100% באופן קבוע, גם אם זה פעמיים בשבוע לא עושה טוב לסוללה שלו.
-
מיסוי של חשמל לרכב בלבד זה לא ריאלי כי לטעון מכונית אפשר מכל תקע ביתי במהלך הלילה. מה שכן הולך לקרות זה העלאת מס הקניה לרמה של רכב בנזין, כלומר זה מייקר בכ-50-60% את הרכישה. אז מי שעכשיו משווה ומתלבט, אפילו לא יסתכל בכיוון של רכב חשמלי אם מס הקניה היה אותו דבר.
-
רכב מהעבודה VS רכב פרטי למשתכרים בשכר גבוהה
edward פרסם הודעה בנושא של tisan4us בתוך ייעוץ ברכישת רכב
זה מה שאמרתי, לדאוג קודם שמה שמפרישים זה המקסימום ולדעתי זה בערך 18 אלף בשנה. -
בכזה תקציב הייתי מבקר באחת מחנויות יד 2 בתל אביב. זה יהיה הVFM הכי טוב.
-
רכב מהעבודה VS רכב פרטי למשתכרים בשכר גבוהה
edward פרסם הודעה בנושא של tisan4us בתוך ייעוץ ברכישת רכב
קודם כל כפי שאמרו פה צריך לברר עם הנהלת חשבונות כמה השכר נטו יוצא עם ובלי הרכב, ואז לקבל את המספר ה"אמיתי" של העלות. דבר שני, בכמעט כל המקרים עדיף רכב פרטי, והכי כלכלי במצב הנוכחי זה משהו עם 2-5 שנים על הכביש שכבר עבר את רוב אבדן הערך ההתחלתי אבל במצב טוב לעוד 5 שנים קדימה. דבר שלישי, אם שיעור המס השולי גבוה עדיף להתחיל מלהפריש את המקסימום לקרן השתלמות. -
הדאצ'ות האלה יותר בטיחותיות מאשר כל רכב שיצא 5 שנים לפניהן. זה לא רכב מסוכן.
-
היום בבוקר ביצעתי עצמאית החלפה של 4 פלאגים (נורות הצתה) ברכב. בנוסף החלפתי את פורק הלחץ של הטורבו. פורק הלחץ שיצא נראה לא רע בכלל אחרי עשור, הפלאגים ככה ככה. 4 פלאגים של Bosch עלו 100 שקל באמאזון, פורק לחץ גם 100 בעליאקספרס (מקורי של Pierburg). https://www.amazon.com/gp/aw/d/B00BJM0EAE?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_title https://www.aliexpress.com/item/4001191536418.html נורות ההצתה יצאו עם משקעים שמעידים כנראה על תערובת עשירה, זה לדעתי כי הרכב נסע 10 אלף קמ עם טיימינג דפוק לפני שרכשתי אותו. אפשרות נוספת - חיישן חמצן עליון ישן. הזמנתי חדש של בוש בכ260 שקל באיביי. יוחלף בכל מקרה כי על הרכב יש 110 אלף קמ כבר. https://www.ebay.com/itm/BOSCH-Lambda-Sensor-0-258-010-081-LS-10081-/274817541817?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l49286&mkrid=711-127632-2357-0 ואחרון חביב - כשמניעים את הרכב יש קצת ריח של בנזין מאיזור גלגל אחורי ימין (לא מהאגזוז, וזה לא צד מילוי הדלק). יש מצב שיש איזה צינור קצת חופשי ממיכל הדלק או משהו. אולי זה קשור לתערובת העשירה, לא יודע. ייבדק בהזדמנות.
-
אני לא הייתי מסכים להסבה של צ'קים שלי. יש לי קרוס ולמוטב בלבד מודפסים על הכל.
-
עקרונית כל דבר שנראה יקר יעשה את העבודה, אבל השאלה אם זה סוג הבחורות שאתם צריכים בחיים שלכם. היום מה שהולך זה ג'יפים אז נגיד כל דבר מבית לנד רובר.
-
אני חושב שהדיון פה הוא על אמצעים חוקיים לפנות דייר.
-
-
כל מה שמדבר בחוזה הזה על פינוי הוא לא חוקי ולכן לא ניתן לביצוע. יש הרבה עורכי דין שכותבים דברים לא חוקיים בחוזה לצורך הפחדת הדייר אבל הם יודעים מצוין שזה הכל סתם הפחדות. המטרה היא שהדייר יחשוב שהוא נכנס לבעיה משפטית והפעלת לחץ פסיכולוגי. היה בעל בית שהייתי איתו במשא ומתן שהיו לו דברים כאלה בחוזה, אמרתי לו שזה דורש תיקון. הוא התעקש, אני ישר הבנתי באיזו חלאה מדובר ועשיתי אחורה פנה.
-
היום נסעתי עם רכב עמוס אנשים וציוד מתל אביב לכפר אדומים. באמצע כביש 1 פתאום הרכב מאבד כוח, מתחיל לרעוד, ונדלקת נורת מנוע. אני נוסע כמה דקות עד שיש מקום סביר לעצור, פותח מכסה מנוע. הכל נראה בסדר, מחבר סורק OBD שקניתי במאה שקל ושוכב אצלי ברכב. עולה תקלה של misfire בצילינדר 2. אני פותח - מנענע - סוגר את המחבר של סליל ההצתה, מתרשם שהכל מחובר. מאפס את התקלות במחשב, מניע, מנוע עובד חלק. ממשיך בנסיעה, שם מצב ספורט, הרכב נוסע נורמלי לגמרי בעליות (בהתחשב שהוא מלא). הגעתי ליעד כעבור שעה וגם חזרתי ללא בעיה. אם לא היה עליי סורק תקלות כנראה הייתי מבלה את שארית היום במוסך. יש מצב שהמצתים כבר עייפים אז נחליף אותם בטיפול הקרוב שאותו אני עומד לעשות בעצמי לראשונה. כמו כן אחליף שסתום פריקת טורבו וחיישן חמצן עליון (משהו שתכננתי עוד לפני כן). המשך יבוא.
