-
הודעות
406 -
כאן מאז:
-
ימים ב"תורמים ביותר"
1
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי edward
-
בקיצור - למי שרוצה רכב חדש ויש לו חניה בטאבו, כרגע חשמלי עושה שכל. לכל האחרים זה לא משתלם כלכלית/לא פרקטי.
-
מילוי מיכל בנזין זה לא עניין של כמה דקות. זה עשר דקות כולל כל ההתעסקות מסביב, ועוד 10 דקות כל הסיבוב בשביל בכלל להיכנס לתחנה. לרכב חשמלי יש יתרון ענק והוא שהסוללה טעונה בכל בוקר בלי ללכת לשום מקום.
-
אין בזה שום דבר מהפכני, זה בדיוק הקטע. מדובר בארגון דפוק שלא מסוגל לבצע דברים אלמנטריים, וכשאני בא ומציע את זה מנפנפים אותי. אם היו אומרים לי משהו כמו כן, חשבנו על זה לפני שנים ולא עשינו מסיבה X הייתי מבין, אבל או שהם לא באמת חשבו על זה, או שלאף אחד לא איכפת, או שהם שמים עליי ז*ן. בכל מקרה אין טעם להישאר לעבוד בארגון כזה.
-
מאמר מעניין. אחרי הלימודים התחלתי עבודה ראשונה ואחרי כמה חודשים כשלמדתי את התהליכים זיהיתי משהו מוזר. כל אחד מהצוות שלי היה מבזבז שעה ביום על הקלדת נתונים ממחשב לדף נייר, העברת הדף לצוות מקביל, והקלדה חזרה של התוצאות מהדף למחשב. הקטע המוזר שלאותו צוות הייתה גישה לאותו מסד נתונים. הצעתי להנהלה פשוט לתת לצוות המקביל להקליד ישירות בלי כל הדף הזה (שאותו זורקים לפח) וכך לחסוך שני עובדים. נתקלתי בחומה בצורה של חוסר הגיון ביורוקרטי והנחיה להתעסק בעבודה ולא להציע הצעות לשיפור. מאחר וחוסר הגיון וחוסר יעילות משגעים אותי, החלטתי להתפטר לאחר שנה בתפקיד על מנת לשמור על השפיות. אגב כולם היו מאוד נחמדים. זו הייתה הפעם הראשונה והאחרונה שעבדתי כשכיר.
-
אם תקרא קצת מה טסלה עצמה אומרת על טעינה בסופרצארגר תגלה שזה לא מיועד לשימוש יומיומי כי זה דופק את הסוללה. זה למצבי חירום או טויולים ארוכים בלבד (ממליצים לא להשתמש יותר מפעם בחודש). חוץ מזה כל היופי ברכב חשמלי זה שאתה מתעורר בבוקר עם מיכל מלא ולא צריך לנסוע לאלוהים יודע איפה (הפריסה זה לא כמו תחנות דלק). אני כבר לא מדבר על מה שקורה כשאתה מגיע לטעון ויש רכב אחר שכבר טוען שם ויושב שם 40 דקות (ולא חמש). לגבי מה שאמרת על טסלות שיש להן עדיין 90% מהסוללה אחרי עשור: 1. הרכבים האלה ננהגו על ידי אנשים פדנטים שנוסעים בזהירות יתרה ודואגים (כמעט) לא להשתמש בסופרצארגר, הם לעולם לא טוענים את הסוללה מעל 85% ולא מרוקנים מתחת ל-40-50%, לא עושים הרבה קמ בשנה, וכו וכו. 2. זה שהם חושבים שנשאר להם 90% סוללה זה קצת מוטל בספק כי מחשב הרכב לא מאפשר מראש להשתמש בקיבולת המלאה של הסוללה. כדי לדעת כמה הם איבדו באמת צריך לעשות בדיקה יותר מעמיקה מאשר ללחוץ על כמה כפתורים.
-
לסוללה איך אורך חיים אינסופי, היא מאבדת 2% בשנה במקרה הטוב ו3-5% במקרה הגרוע. זה לא כולל אירועים של תקלות אלא זה בלאי טבעי לחלוטין. יש סוללות שיום אחד פשוט מפסיקות לעבוד מכל מיני סיבות. אז מחוץ לתקופת האחריות זה בדיוק כמו כל רכב משומש אחר, זה לשים את הכסף על קרן הצבי ולכן המחיר של רכב כזה לא יהיה גבוה. במילים אחרות, כמו שרכב בנזין בן 10 לא שווה יותר מידי כך כנראה גם רכב חשמלי
-
הטסלות עסוקות בזחילה כי במציאות של הכבישים והרמזורים בארצינו זה מה שיש. לא ברור איפה ההאצה המדהימה של הרכב הולכת לבוא לידי ביטוי בדיוק, בסוף כולם נוסעים בערך באותה מהירות.
-
המודל 3 הבסיסית הייתה עולה יותר מ300 אלף שקל אם המיסוי היה אחיד כמו לרכב בנזין, שבמחיר הזה הם בקושי היו מוכרים רכבים. כרגע יש כדאיות אך היא לחלוטין נובעת מהבדלים במיסוי וכמובן חייבים חניה בטאבו אחרת זה לא פרקטי לטעון.
-
ההאצה מ0 ל100 לא רלוונטית לרכישה אז זה בכלל לא משנה. כל רכב שעושה את זה בעשר שניות ומטה יהיה מספק לחלוטין, אף פעם לא ראיתי טסלה בארץ במצב שצריך להאיץ למאה ב3 שניות. לא מדבר כמובן על ערסים ונערים למיניהם שחייבים משהו "חזק" כדי להגיע לבית של סבתא. לגבי התנהגות, יש המון רכבים טובים יותר עד 200 אלף. אגב יצא לי לשבת ב-MG ZS חשמלית ומה אני אגיד, זה הזכיר לי רנו קליאו - פלסטיק בכל מקום. אגב, איזה אבזור יש בדיוק במודל 3 שהוא כל כך מרשים?
-
מכיוון שאחרי 8 שנים הסוללה לא באחריות והחלפה לא באה בחשבון מבחינת עלות תועלת, הרכב הוא בעצם חד פעמי עד שיש תקלה בסוללה ולכן מחירו יהיה נמוך. לגבי שיפוץ סוללות, אפשר להחליף חלק מהמודולים אך יש להבין שזה עדיין לא זול, וכל המודולים הישנים שלא הוחלפו הם עדיין ישנים ומצבם בהתאם.
-
כרגע המס על רכישת רכב חשמלי נמוך מאוד מה שהופך את הרכישה למשתלמת. המס יעלה כמעט בוודאות לרמה של רכב בנזין עוד כמה שנים. לגבי חיסכון, כל קמ עולה בערך 10 אגורות בחשמל לעומת איזור ה50 אגורות בבנזין.
-
התייעצות ברכישת רכב גדול 8 מקומות או יותר
edward פרסם הודעה בנושא של אברומי200 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אין רכבים במצב טוב עם 8 מושבים בתקציב שלך. אם אכן המקסימום שיש לך זה 50 אלף שקל, הייתי שוקל להתפשר ולרכוש רכב מאוד ישן אבל יחסית אמין במחיר כמה שיותר זול, ולהשתמש בכסף שיישאר לתחזוקה. משהו בן 20 שנה בערך כנראה. -
לחבר שלי היה רכב כזה בדיוק 8 שנים והוא גם חשב מידי פעם על שדרוג מהסיבה שהמנוע מרגיש חלש וגם מרעיש ב100 קמש. בסוף הוא לא החליף כי הרכב מאוד נוח, אמין מאוד וסך הכל המנוע סוחב את הרכב הזה באופן סביר. וכמובן שאם משדרגים למשהו יותר סקסי זה גם יותר יקר ברכישה וגם הרבה יותר בתחזוקה. והוא לא נהג מירוצים אז אין באמת צורך, הרכב עדיין מהנה מאוד בסיבובים.
-
כל דבר מבית פיג'ו סיטרואן עם מנוע בנזין 1.6 מ-2015 ואילך יהיה בחירה לא רעה בהנחה שהרכב מתוחזק. אני אישית לא הייתי קונה צרות של אחרים רק כי יש כמה תקלות ברכב שאני אוהב. הייתי מתקן (במוסך מתמחה בצרפתיות בלבד!) וממשיך לנסוע. ואם אמינות בראש מעיינך רק קורולה בת 20 שנה
-
אני אישית מעדיף לשלם הרבה פחות עבור רכב מעניין עם "מחלות" מאשר להוסיף 20-30 אלף עבור משהו "אמין". כל אחד ומה שעושה לו את זה, לדעתי אין רכבים אמינים מחוץ לתקופת האחריות אז אני פשוט משלים עם ההוצאות וקונה את הרכב שהכי מוצא חן בעיניי.
-
עוד כמה שנים זה רכב בן עשר שבקושי שווה משהו אז זה כבר לא משנה.
-
האמת שאם אני חושב על זה אפשר למצוא רכב עם סדק בבלוק בכוונה, להוריד עשיריה מהמחיר ולשים בלוק חדש מהשקית.
-
אם הוא קונה רכב תקין, שאין לו סדקים וסיפורים במנוע אין סיבה לחשוב שמחר בבוקר יקרה משהו. הוא רצה רכב יותר "ספורטיבי", יש לזה מחיר מבחינת אמינות ואחזקה אחרת הוא היה נשאר עם הקליאו.
-
עדכון אחזקה - הרכב עבר טסט. בטסט נאמר בעל פה שהרכב מעשן מהאגזוז. במקביל יש רעש טקטוק מהמנוע. לקחתי את הרכב לגבע, ואני יכול להגיד שאפו ליוסי שהוא ברמה מקצועית גבוהה מאוד. בקיצור, הרכב לא מעשן (אולי ניסו לעבוד עליי להחליף מנוע או משהו במוסך השכן). מה שכן, רעש התקתוק נגרם מהגיטרה שמכניסה לפעולה את משאבת המים והחזירה את נשמתה לבורא. הגיטרה, הפולי של משאבת המים ורצועת האביזרים הוחלפו. הרעש נעלם. במקביל נמצאה נזילה קטנה מאטם שסתומים אז החלטתי לא להזניח והוחלף אטם מכסה שסתומים. באותה הזדמנות גם החלפתי שמן שהיה אחרי 7 אלף קמ'. הנזק - 2,200 שקל בערך. החלטתי לא לחזור לשמן שעליו ממליץ היצרן (ACEA C3 עם תקן PSA B71 2297) אלא לעבור לתקן A3/B4 בתקן במוו LL-01. אסביר מדוע. שמנים בתקן ACEA C3 במקור מיועדים למנועי דיזל עם מסנן חלקיקים במטרה להוריד זיהום אויר. לפני כעשור החליטו לשים את השמן הזה גם במנועי בנזין. למה? לא יודע. מה שאני כן יודע שבמקביל במוו שהשתמשו באותו המנוע המליצו על תקן שמן אחר לגמרי, ובממוצע המנועים שלהם סבלו מפחות תקלות. אני מהמר שההבדל הוא בשמן. ובאיזה שמן השתמשו בבמוו? ACEA A3/B4 למנועי בנזין בתקן LL-01 (ולא בתקן LL-04 כמו שהמליצו בפיג'ו). ברגע שהחלטתי לעבור לתקן החדש פתאום יש הרבה אפשרויות ורמות צמיגות. החלטתי גם כן לעבור לצמיגות טיפה יותר גבוהה כי לא מדובר במנוע חדש והייתי רוצה לספק לו קצת יותר הגנה (ואולי גם למנוע צריכת שמן). בחרתי במוטול X-cess 8100 עם צמיגות 5w40: https://www.solomycar.co.il/item/908/שמן-מנוע-ACEA-A3-B4-10-API-SN-CF-4L-5W40-MOTUL/?gclid=Cj0KCQiAuvOPBhDXARIsAKzLQ8F5taueF5eyyauz1Z-T1PZZCK-YnCpjr6HZmFxW4Wji_3agfMkkAAIaAvYtEALw_wcB השמן הזה מומלץ על ידי הרבה אנשים באינטרנט שנוסעים במיני קופר s שחולקת את אותו מנוע עם הרכב שלי. לשמן יש גם במקרה תקן b71 2296 שלפי ספר הרכב שלי היה תקן מותר ב2011. עוד משהו מוזר זה שבאותו ספר רכב כתוב במפורש - לרכב ללא מסנן חלקיקים (יענו לא דיזל) צריך שמן בתקן ACEA A3/B4. בקיצור כל המעבר הזה לשמן בתקן שונה בתירוץ שפתאום אנחנו מדינה ב"תנאים קשים" מריח לי כמו בולשיט.
-
לדעתי פורד פוקוס דור 3 סטיישן זה רכב מאוד מעניין. יש 150 כ"ס, יש מולטילינק מאחורה, יש גם תקלות מעניינות. יצא לי לעשות לפני שנה נסיעת מבחן וזה מרגיש יותר "ספורטיבי" מהרכב הממוצע. הבעיה זה למצוא אחת לא קרועה. לרכב הזה יש יתרון שאין לו שוק ולכן מחירים של רכבים טובים נמוך מאוד ביחס לתמורה. ובגירסת הסטיישן שרק טיפה יותר ארוכה מההאצ'בק (לא מרגישים את זה) יש גם תא מטען מכובד. אפשר לקנות רכב בן 5 במצב מעולה באיזור ה30-40 ויישאר עודף לתחזוקה.
-
הבעיה הכי גדולה בתמונה שתא המנוע נשטף. לך תדע כמה בעיות אלקטרוניקה יצוצו מזה, שלא לדבר על פילטר האויר הדבילי הזה שלא נותן כלום. זה רכב של ערס שלא מבין כלום ברכבים, עם ההשלכות ההגיוניות על מצב הרכב.
-
לדעתי הייתי הולך על פורד פוקוס דור שני (עד 2012 לדעתי) אוטומט עם המנוע 1.6 האטמוספרי. זה רכב מעולה חוץ מהגיר האוטומטי שאת הפעולה שלו יש לבדוק בזהירות לפני הקניה. אבל אם רכב עבר את ה150 אלף קמ והגיר עדיין עובד תקין ולא התפגר, אפשר לקחת את הסיכון ב5 אלף שקל ולשמור עוד 5 בצד. זה הכי הרבה רכב בהכי מעט כסף שאפשר למצוא בתקציב שלך ועדיין יהיה יחסית אמין. כמובן אם תקנה משהו לא שחוט. (האמת שיש לחבר שלי רכב כזה אבל הוא רק ימכור אותו בעוד חודשיים באיזור ה-8 אלף שקל. נסעתי עליו תקופה וזה רכב במצב טוב יחסית. תיצור קשר בפרטי אם אתה מעוניין).
-
לדעתי ברכב הזה הנשם מגיע קומפלט עם מכסה שסתומים. אבל קודם כל שיאבחנו את התקלה בוודאות, חבל להחליף חלקים בשיטת מצליח. אתה יכול בבקשה להעביר הילוך מ-D ל-N ולראות אם הרעידות פוחתות?
-
תדאג בפעם הבאה שזה יישלח בדואר רגיל ולא עם חברת שליחויות ולא תהיה לך בעיה. חברות השליחויות תמיד מנסות לייצר הכנסה בדרכים כאלה.
-
מקבל את ההערות שלך למעט הנ"ל. בית המשפט יכול להתיר לשלוח עורך דין בנסיבות יוצאות דופן אבל לא כברירת מחדל. התאגיד רשאי לשלוח כל נציג, אך זה חייב לעבור אישור דירקטוריון כי זה מינוי שיש לו משמעויות גדולות. כל מילה והצהרה של אותו נציג בבית המשפט מחייבת את התאגיד. כמובן ששום דירקטוריון שפוי לא יסכים לתת לאיזה עובד זוטר כזו סמכות ולכן מגיע מישהו יותר בכיר שסומכים עליו מההנהלה היותר בכירה. עוד בעיה היא שאם כל ההנהלה הבכירה בעלת השכלה משפטית והתובע אינו בעל השכלה כזו, הם צריכים אישור בית משפט לשלוח מישהו כזה מתוקף עיקרון השוויון בתביעות קטנות. בקיצור, אפשר להבין איזה כאב ראש זה מייצר להם רק להתחיל לחשוב על כל זה ולכן החתירה לפשרה.
