Jump to content

edward

  • הודעות

    406
  • כאן מאז:

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי edward

  1. במקום לזרוק מילים באויר אני ממליץ להעיף מבט על הדוחות הכספיים של יבואני הרכב ותראו איזו קופה הם באמת עושים עליכם (רמז - לא ממש).
  2. אפרופו חלפים, בתור מי שהביא ערימות חלפים לאורך השנים האחרונות לשימושי הפרטי - אין כאן שום בעיה. קונים באיביי בזול, זה מגיע בלי שום סיפורים ועיכובים ב99% מהמקרים. כמובן שאם מביאים דברים גדולים כמו מנוע קומפלט יכולות להיות כמה שאלות בדרך. וכדאי גם לציין שהכי משתלם להביא פריטים שעולים פחות מ-75$ לא כולל משלוח, כי אין על זה מס כלשהו.
  3. אצלינו בחתונה זה היה בבית כנסת יפה ליד הבית עם שולחן עמוס בסושי בכניסה. פשוט ויעיל, שעה וחצי גג כל האירוע בלי פאתוס מיוצר. למי שבאמת רצה היה אפטרפארטי אצלינו בבית אחרי.
  4. אני מדבר על ממוצעים ולא הדירה הספציפית שלך. אצלי בבית בתל אביב אותה שכירות כבר 5 שנים, זה מעיד על משהו? לא.
  5. בעשור האחרון גם השכר החציוני וגם רמת השכירות עלו ב30-40%. ומחירי הנדלן במעל 100%. זה ברור שהשכירויות לא קרובות ללהדביק את עליית המחירים.
  6. יש קשר חזק מאוד אבל הוא הפוך. מחיר נכס מניב תמיד יהיה שווה לתזרים המזומנים ממנו, המחולק בתשואה ה"אלטרנטיבית". אף אחד לא יקבל מליון שקל על דירה המניבה 2,000 שקל שכירות חודשית אם הוא יכול ללכת לבנק ולקבל 6% בפיקדון. כלומר המחירים תלויים מאוד ברמת השכירות ולא להיפך. מי שמנסה "להצמיד" את מחיר השכירות ל"עליית הערך" יסיים בלי דיירים כי אף דייר רלוונטי לא יכול להרשות את זה לעצמו וגם לקנות אוכל.
  7. אתה הולך לממן פה לכולם צבא של רואי חשבון, זה רק יחמיר את המצב.
  8. יש פתרון כזה. אצלי למשל בעל הבית זרם על חוזה לשנה + 4 אופציות בנות שנה. אני לא חותם חוזה על פחות מ-5 שנים, זה לא שווה את זה.
  9. edward

    רכב עד 15K .

    לדעתי הרכב הכי חסכוני, אמין חסכוני וזול שמרגיש איכותי יחסית זה רנו קליאו דור 3 ידנית 1.2. שנים 2005-2012. היה כזה לחבר שלי במשך 8 שנים. אפס תקלות, צורך 1:15 משולב, מהנה לנהיגה. הבעיה היחידה זה שהוא קצת מרעיש מעל 100 קמש.
  10. כי לא מייצרים יותר רכבים כאלה באורך 4.5 מטר עם 7 מושבים ומשקל עד 1.5 טון חוץ מה5008. גם הצרפתיה הזקנה שלי כנראה תשביח עם השנים.
  11. מבחינת כשלים תכנוניים אין הבדל בין צרפתי לגרמני או יפני. יש פה ושם כשלים נקודתיים כאלה אצל כל היצרנים אבל מבחינת רגישות לטיפול לא נכון יש הבדל, ברכב צרפתי הרבה יותר רכיבים בנויים "על הקשקש" כדי לחסוך.
  12. מספיק לקחת את הרכב לבדיקה לפני קניה ויישור קו בגבע, לא חושב שיש צורך ביותר מזה. לנושא השרשור באופן כללי, רכב צרפתי יותר רגיש להזנחה ולכן לדעתי הם מתקלקלים יותר. מצד שני מקבלים לרוב יותר רכב בפחות כסף.
  13. דגמי ה-3008/5008 של הדור הראשון זה הכי הרבה ערך לכסף שיש בשוק המשומשות לדעתי.
  14. edward

    דשפורד

    https://www.amazon.com/Goo-Gone-Pro-Power-Professional-Strength/dp/B07NLC8BZB/ref=sr_1_3_sspa?crid=1949U6JKLDZC&keywords=goo+gone+adhesive+remover&qid=1660033268&sprefix=Googone%2Caps%2C598&sr=8-3-spons&psc=1&spLa=ZW5jcnlwdGVkUXVhbGlmaWVyPUEzTDRHQzhQOVA5VlhLJmVuY3J5cHRlZElkPUEwNDI1ODk0MjhHUjkyMkxKV0JIOSZlbmNyeXB0ZWRBZElkPUEwNDU1NDQxVDBZNUdPMUZCTTIyJndpZGdldE5hbWU9c3BfYXRmJmFjdGlvbj1jbGlja1JlZGlyZWN0JmRvTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==
  15. edward

    שוק יד 2 יורד מהפסים

    אכן אני גם מביא המון מוצרים כולל חלפים לרכב מאמאזון ואיביי. מחירי בדיחה בהשוואה לארץ וקל להבין אם זה מוצר איכותי לפי ביקורות. גם מחזירים לך כסף בלי שאלות אם יש בעיה.
  16. edward

    שוק יד 2 יורד מהפסים

    לגבי היצע דירות יש להפריד בין שוק השכירות לשוק הבעלות. אני שוכר ואין לי שום בעיה למצוא הרבה דירות ובתים באיזורי ביקוש שזמינים להשכרה ובמחירים מבחינתי סבירים. לעומת זאת אם אני מנסה למצוא משהו לרכישה אני מוצא מחירים הזויים והיצע דל. המסקנה שלי שאין בעיה של היצע דירות כדי לגור בהן אבל יש מחסור בהן למטרות של השקעה. אני מניח שזה ייפתר עם עליית הריבית והמשקיעים יעברו הלאה ברגע שהמחירים יפסיקו לעלות והתשואה על משכנתאות, אגח ופקדונות תעלה.
  17. edward

    שוק יד 2 יורד מהפסים

    מי שמשלם. אם שילמו, כנראה שזה המחיר ההוגן. אף אחד לא חייב לקנות (בהנחה ואין איזה מחסור היסטרי בסחורה)
  18. במידה והאבחנה נכונה - מפרקים סעפת ומנקים מסביב לשסתומי היניקה את כל האיזור. זו עבודה שלוקח זמן לעשות כמו שצריך ולכן המחיר (אני מניח שהם רוצים לעשות את זה ידנית).
  19. יש הרבה רכבים בשוק עם 10 אלף קמ לשנה. אני קונה כאלה בעצמי. קמ מוודאים לפי שחיקת סלון הרכב על מרכיביו, ועל פי הקמ שרשום בקבלות של היסטוריית הטיפולים.
  20. הבעיה שאפילו רכב חדש יכול להגיע אקראית למוסך לתיקון באחריות אז לא ברור מה להמליץ לך. לנסוע במונית?
  21. ברכב היברידי של פעם הייתה סוללה מסוג אחר לגמרי (לא ליתיום). רק בעשור האחרון התחילו להכניס ליתיום בחלק מהדגמים ההיברידיים.
  22. נכון, אבל בתיאוריה ייתכן מצב שמישהו קנה טסלה ב200 אלף שקל, אחרי שנתיים הרכב עולה 140 אלף שקל ואז מעלים מס רכישה מ-10% לרמה של בנזין שזה 82% כמדומני. במצב כזה פתאום הטסלה החדשה תעלה 350 אלף (נניח) במקום 200 אלף והמשומשת בת השנתיים תעלה 250 אלף במקום 140.
  23. לא צריך לחכות, יש מלא טסלות בנות שנתיים בארה"ב ואירופה עם שוק יד2. מאבדים ערך כמו גדולים (סדר גודל של רכב בנזין ממוצע). בישראל יש שאלה מרכזית של מיסוי. אם מעלים את המס על רכב חשמלי, מן הסתם זה יקפיץ גם את מחירי המשומשות בהתאם.
  24. צריך לעשות השוואה מסודרת בין עלויות של מונית טסלה למונית דיזל. אמנם יש פחות תקלות ביחידת ההנעה ברכב חשמלי אבל הרכב גם עולה הרבה יותר מאשר רכב דיזל מרצדס מקביל. במחיר של החלפת סוללה לחדשה בטסלה לדעתי אפשר כמעט לקנות מרצדס e class חדשה. וביצועים ברכב שמשמש למונית זה לדעתי חסר משמעות. אבל בגדול אני מניח שבשביל נסועה גבוהה יש פה חיסכון משמעותי.
  25. כמו שכבר אמרו כאן, העלו את המחירים לאיזור ה-90 אלף אז זה הזיז גם את המשומשות. מן הסתם אם יורידו מחיר רכב חדש גם המשומשות יירדו, זה עובד לשני הכיוונים. לגבי מי שמדבר על 1% ירידת קיבולת בשנה - זה נכון לחלק מהרכבים אבל לא לכולם. כלומר מי ששמר על הסוללה, מעולם לא טען מעל 80% מהקיבולת, וכו אולי יגיע לזה. ואולי לא כי אין אחריות אחרי 8 שנים ואם אין מזל אז הרכב הולך לפח (אני לא מדמיין שמישהו יוציא סדר גודל 50-60 אלף שקל על סוללה חדשה ברכב בן 10). בשביל לקחת את ההימור על רכב כזה מחוץ לאחריות המחיר צריך להיות נמוך בהתאם.
×
×
  • תוכן חדש...