Jump to content

edward

  • הודעות

    406
  • כאן מאז:

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי edward

  1. נדמה לי שדיקטטורה של הרוב עדיפה מדיקטטורה של המיעוט (אלא אם כמובן המיעוט נאור והרוב בבונים ביביסטיים)
  2. אני עדיין משלם 4 אלף כי חתמתי חוזה ארוך טווח. יש בשכונה בה אני גר (שכונת התקווה) מגוון גדול של דירות קטנות ב-4 אלף, מזמין לעיין ביד 2. בשביל דירה "יפה" אפשר לשלם 5 או 6. לגבי היתר: 1. חוגים יש בקאנטרי בית בארבור בערימות, זה כלול במנוי משפחתי שעולה 450 שקל בחודש בערך וזה כולל בריכה, סאונות, מכון כושר וגם חוגים הכל כלול. לגבי גנים באיזור האלף שקל לילד אפשר לסגור גן וצהרון עירוני, ויש גן פרטי ב-3.5 אלף ל"עשירים" שפועל מ-7-8 בבוקר עד 17:45-17:00 אחר הצהריים (בחרנו בזה). 2. הנעלה והלבשה לילד כאמור יד 2 בלבד מהמשפחה וחברים וזה חינם. 3. ריהוט ומוצרי חשמל זה משהו שאנחנו מוציאים עליו באיזור ה-20 אלף שקל פעם ב-5 שנים, נגיד שזה 330 שקל לחודש בממוצע. 4. כרגע לא מטיילים יותר מידי אבל זה משהו שלא עולה כמעט כסף חוץ מנושא התחבורה. אני מעדיף קמפינג, זה או חינם או עולה כ-100 שקל ליום. 5. לגבי סופר, אנחנו אוכלים 20% בשר\חלב, 60% פירות וירקות ו-20% קטניות. אין ממתקים או סוכר בכלל, אין ביסלי (יש טיפה במבה). היום מתפנקים קצת יותר יש מכונת קפה אוטומטית ויש פה ושם מסעדות, לא בהגזמה. בצעירותי טסתי ונסעתי בכל אירופה אז כבר אין לי את החיידק הזה של חו"ל, מיציתי. פעם שעברה שהייתי בחו"ל היה לפני כ-4 שנים בטקסס ארה"ב אצל משפחה.
  3. לפי אהרון ברק אבל לא לפי הכנסת שהיא הגוף היחיד המוסמך לכך. בוודאי שזה הוגדר רק שבגצ בוחר להתעלם מכך. בחוק יסוד השפיטה כתוב: "בעניני שפיטה אין מרות על מי שבידו סמכות שפיטה, זולת מרותו של הדין." במילים אחרות, בית המשפט הוא גם עצמאי, וגם באותה נשימה יש לו סמכות לשפוט על פי החוק בלבד (כפי שקבעה אותו הכנסת) ולא מעבר לכך.
  4. ההצעה של איילת שקד לא עברה בכלל. ההצעה היחידה שהתקבלה לשינוי כלשהו בועדה למינוי שופטים מאז הוקמה זו ב-1953 היא על ידי גדעון סער ב-2008 והיא: רוב של 7 מתוך 9 בועדה למינוי שופט בעליון. החוק הזה לא כולל מילה על סמכות ביטול חוקים על ידי בית המשפט העליון ולכן כל הברברת על חוקיות היא ריקה מתוכן.
  5. מן הסתם מי שנמצא בעשירון או שניים התחתונים מבחינת הכנסה (כפי שתיארת) לא יצליח לחסוך כלום. נדמה לי שהמשפחה הממוצעת מכניסה נטו סדר גודל 15 אלף בחודש ומזה בהחלט ניתן לחסוך אם עושים כמה מהלכים - 1. חיים בדירה קטנה וזולה יחסית (מיטות קומותיים לילדים, מיטת לופט להורים וכדומה פתרונות יצירתיים לשטח). 2. שוכרים במקום בו יש תחבורה ציבורית מצויינת ביחס למקומות עבודה כך שאין צורך ברכב פרטי (חיסכון ענק). ואם צריך רכב לוקחים את זה בחשבון כשיקול בבחירת מקום עבודה. 3. קונים בסופרים של חרדים (יש סניף של אושר עד ליד עזריאלי למשל, זה לא רק בבני ברק). 4. בגדים וצעצועים יד שניה לילדים. אנחנו התנהלנו כך במשך שנים (זוג+1 ובקרוב +2) עד שיותר התבססנו והיה סבבה לגמרי. שילמנו בערך 4 אלף שכירות, אוכל עלה 1,500 בחודש, תחבורה 500 (ללא רכב), ארנונה חשמל מים אינטרנט עוד 1,000, והגענו לבערך 7,000 על ההוצאות הכבדות. וזה בתל אביב.
  6. וראינו בזמן אמת מה שווה הבגצ העצמאי הזה שמגן על זכויות החלשים. הוא מגן על מי שבא לו להגן עליו באופן הכי סלקטיבי שיכול להיות ולכן אין לי שום סיבה לתמוך בו. המצב שאתה מתאר הוא בדיוק המצב שקיים כאן כבר היום וזה בדיוק מה שהרפורמה מגיעה לשנות, אבל כנראה שהתהפכו כאן היוצרות ויש מי שחושב באמת ובתמים שבגצ מגן על חלשים כי הם חלשים ולא כי הם מהצד ה"נכון" של מפת הערכים. מדויק. אין בישראל שום איזון, מי שיש לו את המילה הראשונה והאחרונה זה בגצ בלבד. (עד להשלמת הרפורמה כמובן).
  7. מה זה הרוב, בבתי משפט השלום רק 7% מהתיקים מסתיימים בכלל במשפט מלא והיתר נסגרים בעסקאות טיעון. כלומר אם הרגל שלך דורכת בבית המשפט כנאשם, אתה יודע שבין אם אתה זכאי או אשם זה לא כזה משנה, הזכויות שלך יידרסו אז למה לך להאריך את הסבל. הסיבה לעיסקת טיעון היא לוא דווקא חוסר בראיות אלא פשוט ראייה מפוכחת של עורך הדין שלך את המערכת שאין מה לעשות, היא כל כך יעילה שכמעט כל מי שמגיע אליה יוצא אשם. https://www.themarker.com/law/2012-05-15/ty-article/0000017f-dc53-df9c-a17f-fe5b2dd50000
  8. לא רק משטרה שבוחרת מה לחקור ומה לא, יש לך גם פרקליטות שבוחרת עם איזה תיקים ללכת ועם איזה לא. זו אותה מערכת, הם אוכלים ביחד ארוחות צהריים ומתאמים גירסאות.
  9. בזמן ההתנתקות לבית המשפט לא הייתה שום בעיה לאשר מעצר של ילדות בנות 12 עד תום ההליכים. (יענו כלא לפני ותוך כדי שמתקיים בכלל משפט). פה אני רוצה לראות שיזרקו לכלא ילדה מצפון תל אביב שחוסמת כביש. בחיים לא יקרה. וזאת כי אכיפה בררנית זה ה-DNA של המערכת המשפטית שלנו. בוא תקרא קצת על מה חוקרים והפרקליטות עשו לעדים ובני משפחתם במשפט נתניהו ותספר לי עוד על כמה הגנה אני מקבל פה. וזה כמובן רק יצא כי זה משפט עם זרקור עליו, יש אינספור מקרים כאלה אבל שם זה אזרחים קטנים ולא ראש ממשלה. אז כנראה שזה צירוף מקרים שיריב לוין נבחר במקום ראשון בפריימריז של הליכוד, כנראה זה ביבי סידר לו.
  10. לא, יש אינספור בעיות עם נושא המסתננים. התערבו בתנאי כליאה, התערבו בשאלה אם מותר לגרש ולאיזו מדינה, התערבו בהסכם חתום עם מדינה שלישית, בקיצור במה בגצ לא נגע שם. הכתבה רק מזכירה חלק מהדברים כי ביקשת דוגמא אז נתתי ככה בשלוף.
  11. אין לנו שום איזון בארץ - בגצ הוא ערכאה ראשונה ואחרונה לגבי כל נושא כי הכל שפיט אז אין שום משמעות לכנסת או לממשלה. אם האדמו"רים של בגצ החליטו משהו זה חקוק בסלע ואין מה לעשות. מי שחושב שזה מצב "מאוזן", שיהיה לבריאות.
  12. במדינה בה בגצ חוסם את האפשרות לגרש אותו אז יש שתי אופציות - או שהוא יעשה לך ברדק אצל האזרחים או שאתה מכניס אותו לכלא. לא מבין על מה יש לנהל משפט - הוא נמצא בארץ ללא אשרה או סטטוס פליט מאושר ממדינה שלישית. זה משפט של שתי דקות של האם אדוני נוכח? כן. יש לאדוני אשרה? לא. יש סטטוס פליט? לא. אז גירוש או כלא. אין גירוש כי בגצ מאוד הומניים? אז כנראה שכלא. אה רגע, לפי בגצ גם כלא אסור. טוב, אז כנראה שאני מקווה שהבנות בדרום תל אביב אוהבות גברים שחורים. ביקשת כמה דוגמאות לפסילת חוקים אז הבאתי. לגבי המלחמה באריתראה האום כבר שחרר מספיק החלטות שבטוח שם ואפשר לזרום, אבל אצלינו בבגצ יותר צדיקים מהאפיפיור.
  13. לא קיבלתי את הפרוטוקול של הישיבה הקודמת בשלב זה שהמלחמה באריתראה נגמרה זה כבר לא רלוונטי. פליט זה סטטוס זמני, זו לא תוכנית כבקשתך לכל החיים.
  14. אם הם היו מבקשי מקלט קודם כל הם היו מקבלים הכרה כמבקשי מקלט (מעטים קיבלו). שנית, גם אם אתה מבקש מקלט "רסמי" חובה עליך לחזור חזרה למדינת המוצא ברגע שהמלחמה שם נגמרת ולא נשקפת לך סכנה. המלחמה באריתראה נגמרה ב-2018. שמעת שהמהגרים כולם עולים על מטוסים כדי לחזור? אני לא שמעתי. כי למה לחזור, פה יותר טוב. בקיצור, מהגרי עבודה/איכות חיים. לא אומר שאין שם כמה פליטים אבל זה בטח לא הרוב ואפילו מי שפליט כבר יכול לחזור בשלב זה אילולא השטויות של בגצ.
  15. הם לא מבקשי מקלט אלא מהגרי עבודה, ולפי החוק הבינלאומי גם אם אתה פליט ולא מהגר עבודה זה לא חוקי לבקש מקלט מתוך מדינה לבחירתך. אתה אמור להגיש את הבקשה מהמדינה הבטוחה הראשונה שהצלחת להגיע אליה, במקרה הזה נניח שזה מצרים לצורך העניין.
  16. למשל ובין היתר: https://m.ynet.co.il/Articles/4689819
  17. מזל זה חשוב אבל צריך לדעת גם לעזור למזל. לחסוך כמה אלפי שקלים כל חודש ולהשקיע אותם זה הבסיס ליכולת כלכלית כעבור 20 שנה. אני לא מכיר אנשים עניים שעשו את שני הדברים האלה (חיסכון והשקעה).
  18. אתה מדבר שטויות, יש חוקים שמאפשרים לגרש רק שבגצ לא נותן לאכוף אותם, והפרקליטות מסרבת לייצג את הממשלה כשזה לא מתאים לה בבגצ. כמה וכמה ממשלות ניסו הכל כדי לאפשר לגרש אותם בחזרה למדינה שלהם ושום דבר לא עזר כי בעל הבית במדינה זה לא הממשלה, לא הכנסת ולא הבוחרים.
  19. אתה לא זוכר שש"ס ישבו עם מרצ בממשלת רבין ואז פתאום לא אמרו עליהם שהם פרזיטים בתקשורת? כשביבי קיצץ את קיצבאות הילדים ב-2003, מי לדעתך העלה אותן לגובה המטורף ההוא?
  20. הם לא כאלה פנאטים, תציע להם מיצובישי והם יצביעו בעד מדינת כל אזרחיה. זה שלפיד לא עשה את זה רק מעיד על כמה שהוא חדל אישים וחסר כישורי מנהיגות במיוחד עם מה שקורה עכשיו בממשלה הנוכחית.
  21. לא הייתה שום היחלשות משמעותית (בניגוד לפרופוגנדה בתקשורת), השקל בכלל התחזק קצת לעומת מה שהיה לפני הבחירות והדולר חזק כבר שנה לעומת כל מטבע כמעט בעולם כולל השקל. אבל תכלס אני מקווה שהשקל ייחלש והריבית תעלה כי אז ביבי יוכל להתהדר שהוא ריסק את מחירי הדיור
  22. אני משלם פה מיסים מהרווחים שלי בחו"ל אז אני תומך בישיבות לא רע XD
  23. כסף צריך להיות היכן שיש תשואה. תשואה בארץ יש רק בנדל"ן והיא לא גבוהה במיוחד (חוץ מעליית ערך בזמן ירידת ריבית שעל זה אינני יכול להתבסס לאורך זמן). כל החברות המוצלחות בארץ אינן רשומות בבורסה המקומית שלנו שהיא פח. זה הכל או בנקים או ביטוח או נדלן + כמה סופרמרקטים. יש עולם גדול עם הרבה השקעות ועדיף ללכת לאיפה שנותנים יותר. זה תלוי איך אתה מסתכל על הקונספט של מדינת לאום. אם אתה נגד, אני מניח שאנשים עם נטיות לאומיות ייראו לך כמו נאצים.
  24. צודק, אין להם שס אבל יש יופי של מפלגות ניאו נאציות.
×
×
  • תוכן חדש...