Jump to content

edward

  • הודעות

    406
  • כאן מאז:

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי edward

  1. רכב טסלה בן 10 שנים בארה"ב שווה 20%-25% משויו כחדש. לא מחזיק מחיר בכלל. לגבי חיסכון, אין פה חיסכון כי הרכב בארה"ב עולה הרבה יותר מרכב בנזין. בישראל ספציפית יש הטבת מס ענקית לרכב חשמלי ולכן עכשיו אפשר לחסוך (בהנחה ויש חניה בטאבו).
  2. יש לרכב חשמלי גיר רדוקטור שזה גלגל שיניים יחיד. זו חתיכת מתכת אחת שעולה גרושים. הבעיה האמיתית היא שאחרי עשר שנים הסוללה כנראה "לא תסחוב" ובמחיר ההחלפה כנראה עדיף פשוט לקנות רכב חדש (כי הסוללה מהווה כחצי ממחיר רכב חדש). מצד שני גם רכב בנזין בן עשור לא שווה יותר מידי. אז כנראה שלא יהיה הבדל ענק מבחינת ירידת ערך, אבל בעוד שרכב חשמלי בן עשר כנראה ייגרט רכב בנזין עדיין יהיה זמין לקמצנים למיניהם.
  3. לאחד מחבריי הייתה קליאו דור 3 שנת 2012 ידנית עם מנוע 1.2 (75 כ"ס). זה רכב מעולה. יש עשר כאלה ביד 2 עם פחות מ160k קמ סביב עשר אלף ש"ח. שלדה והגה מהנים, אמין מאוד, הסלון מחזיק לא רע לאורך השנים. החיסרון היחיד שהרכב קצת מרעיש מעל 100 קמש. קליאו אחרי 2014 זה נחמד אבל אין מה להשוות מבחינת אמינות למנוע 1.2 האטמוספרי + גיר ידני.
  4. יש מצב לעידכון נוסף לגבי הרכב?
  5. edward

    פעם ראשונה בניורברינג

    יהיה הרבה יותר כיף אם תעשה כמה סיבובים עם מדריך שמכיר כל פניה במסלול בעל פה. אחרת אתה תנהג מאוד שמרני, יעקפו אותך ויהיה פחות כיף. לדעתי אחרי שעתיים על המסלול אתה תזיע ככה שתמצה את החוויה לאותו יום. מגאן RS לגמרי יספיק לך.
  6. שסתומי VVT אפשר לנקות ולבדוק את הפעולה לפני שמכניסים חזרה.
  7. https://www.ebay.com/itm/372954403091?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=hHEMIER6QIa&sssrc=2349624&ssuid=DbeefDtSQNe&var=&widget_ver=artemis&media=WHATS_APP 130 שקל לרביעיה של בוש. יש כאלה בדיוק אצלי ברכב.
  8. אתה אמור להחליף כל 30 אלף בתיאוריה ועדיף לאירידיום.
  9. מנוע אטמוספרי הרבה יותר אמין במקום מנוע טורבו בדור 3 ולדעתי תיבת הילוכים פלנטרית במקום רובוטית.
  10. בהנחה והשלדה לא נפגעה, הדלתות נסגרות וכדומה (כלומר מדובר בנזק קוסמטי), אין סיבה להוריד מהכביש לדעתי. רק תבדוק מחירים של הפחחות לפני שאתה נכנס להרפתקה.
  11. זה שיש פה כאלה עם מנועים שלא אוכלים שמן בכלל זה מצוין. הנקודה שזה כמו עם החלפת מפרק ירך - לא כולם מגיעים לזה אבל בגיל מסוים זה מצב נורמלי.
  12. אם רכב עם מנוע טורבו צורך ליטר לכמה אלפי קמ זה נחשב "נורמלי". זה המחיר שמשלמים על טורבו ותקני זיהום אויר.
  13. אני דווקא נהנה במוסך גר מרחק הליכה מגבע
  14. קניתי אחד כזה בדיוק לפני שנה, תכין עשיריה ליישור קו ומשם כמה אלפים בשנה לתחזוקה. אם יקר לך, תעבור הלאה. כל הבעיות זה המנוע, הגיר מושלם. חוץ מזה זה הרכב הכי טוב שאי פעם היה לי. בטיחותי, מרווח, חזק, מאובזר, קל בחניה, מה לא.
  15. בסוף הכל עניין של עלות תועלת, אם נותנים לי 1.2 טורבו עם 20 אלף שקל הנחה אני מוכן לקחת
  16. הנה תרמוסטט ב240 שקל כולל משלוח. של פבי בילשטיין, יצרן נורמלי. https://www.ebay.com/itm/Thermostat-Housing-For-CITROEN-Berlingo-C3-OPEL-PEUGEOT-2008-2013-2017-3936916-/154720299406?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l49286&mkrid=711-127632-2357-0
  17. edward

    שרשור רכישה פיג'ו 5008 2012

    לא קשור, המנוע הזה עם הזרקה ישירה מ-2006.
  18. רק מקורי יחזיק מעמד כמה שנים, תחליפיים פחות.
  19. edward

    שרשור רכישה פיג'ו 5008 2012

    מבחינת המשולשים החדשים שמתי מה שהמליצו לי בגבע, לא יודע מי היצרן אבל משולש אחד עולה 380 שקל. לגבי הגמור לא ברור של איזו חברה זה היה. אחד משלושת התותבים שלו נקרע.
  20. edward

    שרשור רכישה פיג'ו 5008 2012

    סט כריות בולם ומיסב זה של KYB, הבולמים של NAPA שזה ככל הנראה בולמי מונרו דגם Reflex. ויזואלית ומבחינת תחושה בנסיעה מדובר במוצר די איכותי.
  21. edward

    שרשור רכישה פיג'ו 5008 2012

    החגיגה נמשכת - אחרי שנה של נסיעה על בולמי זעזועים קדמיים עייפים החלטתי להחליף. נרכשו באיביי בולמי זעזועים קדמיים פלוס מיסבים וכריות. כל בולם עלה 230 כולל משלוח, וכל כרית ומיסב 140. היה גם תשלום קטן לאחסנה של 60 שקל אבל לא היו מיסים. סך הכל 800 שקל. הגעתי לגבע עם החלפים, על הדרך מצאו גם משולש גמור (החלפתי את שני הצדדים ליתר ביטחון) וגם היה משהו קטן לעשות באחת הציריות. יצא 2600 כולל מעמ. בולמים אחוריים כבר הוחלפו קודם לכן אז עכשיו עם מערכת מתלים חדשה בכל 4 הגלגלים הרכב נוסע מעולה. ממש מרגישים את ההבדל. להזכיר שהוחלפו משולשים לפני שנה אבל או שהם לא היו איכותיים או שנגרם להם נזק בגלל חוסר ריסון של בולמי הזעזועים העייפים. סיכום עלויות - מחיר קניה 18 אלף שקל. מחיר יישור קו בקניה 14 אלף שקל. מחיר תקלות וסידורים שנה ראשונה כ-5 אלף שקל. סך הכל 37 אלף שקל.
  22. אני לא מכיר רכב משפחתי 1.6 אוטומט פלנטרי שעושה יותר מ1 ל8 בעיר גם בלי פקקים רק כי יש רמזור או כיכר כל דקה בערך.
  23. אגב 1 ל7 בעיר זה די נורמלי לרכב משפחתי לא היברידי.
  24. עדיף צריכת דלק ממנוי במוסך.
×
×
  • תוכן חדש...