-
הודעות
406 -
כאן מאז:
-
ימים ב"תורמים ביותר"
1
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי edward
-
מה התוכנית אם מחר בבוקר מפטרים אותך?
-
לדעתי זה מכניס סיבוכיות מיותרת לכל התהליך של חיפוש עבודה שהוא מורכב ממילא. יותר הגיוני להמשיך לנסוע על בנזין עוד עשור עד שכל חבלי הלידה האלה יסתדרו ויהיו עמדות טעינה ב100% מהחניות.
-
יש מעט מאוד מקומות עבודה שיסגרו לך מקום חניה לשימושך הפרטי כדי שתוכל לטעון שם במהלך היום.
-
זה לא אותו דבר כי אתה משלם מחיר מלא על הרכב ממקום העבודה (שוי שימוש וכדומה), ואתה יכול בתיאוריה לקנות רכב פרטי עם אותו הכסף. פה מדברים על עמדת טעינה לרכב עם חניה שמורה שאי אפשר להחליף אותה באותה קלות כמו ללכת ולקנות איזה רכב ביד 2.
-
הדבר האחרון שמישהו צריך זה להיות תלוי במעסיק לצורכי התחבורה שלך. בארה"ב למשל אתה תלוי במעסיק בשביל ביטוח בריאות וזו פשוט זוועה כי אתה לא יכול להגיד מילה למעסיק, כולם מפחדים.
-
התייעצות ברכישת רכב גדול 8 מקומות או יותר
edward פרסם הודעה בנושא של אברומי200 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לדעתי במקום לדבר על דגמים יותר טוב שתנסה לראות מה יש בשוק במצב הכי שמור וזו תהיה הקניה הכי טובה. רכב בן 10+, גם אם התחיל את חייו כ"דגם לא אמין", אם הוא שרד עד הגיל הזה במצב טוב זו תהיה קניה יותר מוצלחת ממשהו "אמין" אבל שבור ומוזנח. -
בדיקת סלילי הצתה באמצעות אוסצילוסקופ
edward פרסם הודעה בנושא של TheChaosWay בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אני ממליץ לבדוק שהפלאגים יושבים כמו שצריך - תפרק אותם, תבחן ויזואלית, ותסגור הכל בחזרה במומנט הנכון. אצלי ברכב כשהחלפתי פלאגים חלק מהם היו סגורים חלש מאוד וגם החיבור של הקויל לא ישב טוב. לגבי בדיקה של הקוילים, תיקח את הקויל מצילינדר 1 ותחליף אותו עם זה מצילינדר 3. אם הבעיה עוברת לצילינדר 3 זה הקויל, אחרת תמשיך לבדוק. -
סחירות נמוכה מהווה יתרון אדיר לרוכש הרכב אם הוא בוחר רכב טוב. אני נוסע בפיג'ו שקניתי במחיר של 50 אלף שקל פחות מיפנית מקבילה. מיותר לציין שאני מרוצה.
-
אני מפנה אותך לדוח שנתי 2021, עמוד 50: https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1318605/000095017022000796/tsla-20211231.htm שם תוכל לראות שההכנסות 44 מיליארד והרווח התפעולי 6.6 מיליארד שזה 15%. זה אגב בלי ריבית על החוב שלהם ומס חברות של 21%, אבל לא משנה. תאנוס את המספרים כמה שאתה רוצה, זה לא 40-50% רווח.
-
לא הבנתי. טסלה מוכרים את הרכב ישירות בארץ, אין יבואן נפרד. בנוסף לפחות 85% ממחיר הרכב בארהב זה מחיר עלות, אז איך בדיוק מתמחרים אותו בחצי מחיר בנמל? על סמך מה אתה מבסס את ההצהרה הזו.
-
לא הבנתי, למה שרשות המיסים תוותר להם על מס? (אגב אנחנו מדברים על כולה 5% ממחיר הרכב הסופי שזה לא משנה מהותית את החישוב)
-
אי אפשר לתקן סוללה. אפשר מקסימום להחליף מודולים במצב קשה אבל שאר הסוללה נשארת ישנה עם הבלאי הנלווה. זה לא זול, מודול אחד כמדומני יכול לעלות 2-3 אלף שקל. עכשיו השאלה האם מישהו "ישקיע" בסוללה ישנה בת עשר בשיפוץ? אולי כן ואולי לא. רכב בן 8 לפעמים עדיין יכול לנסוע ולעבוד וזה לא שישר יגרטו את כולם. אך ברור שבשוק החופשי מחיר הרכב לא יהיה גבוה בגלל הסיכון הגבוה על הסוללה. אפשר לראות את אותה תופעה יותר בקטן על רכבים היברידיים בני 8-10 מחוץ לאחריות, אין לרכבים האלה ביקוש גבוה והמחיר בהתאם. ושם להחליף סוללה זה הרבה יותר זול. יהיה כנראה שוק של סוללות מפירוק כמו שיש מנועים מפירוק, אבל יש הבדל מלקחת מנוע מפירוק ב5 אלף שקל לעומת לשלם נניח 30 אלף על סוללה משומשת - רמות סיכון אחרות. לאחרונה היה נהג טסלה בת 10 ששרף את הרכב כי הסוללה שלו מתה מחוץ לאחריות ורצו ממנו 20 אלף יורו על החלפה. לא שזה קורה הרבה אבל זה משקף איזו גישה כללית.
-
שנתונים אמינים לרכבי מיני ONE או ב.מ.וו סדרה 1 ? (תקציב גמיש, גג 60K)
edward פרסם הודעה בנושא של Lior Keren בתוך ייעוץ ברכישת רכב
בדגמי המיני האוטומטיים עם גיר של אייסין אין בעיות עם הגיר. עם המנועים יכולות להיות הרבה מאוד בעיות וזה מאוד תלוי במצב הרכב הספציפי שתצליח למצוא. -
מצטרף להמלצה על c4 פיקאסו עם מנוע בנזין 1.6. דורש קצת התעסקות אבל אין השוואה לרכבים אחרים באותו מחיר.
-
מחירי הסוללות לא הולכים לרדת עד כדי כך מהסיבה הפשוטה שרק עלות החומרים וההרכבה זה קצת יותר מחצי מעלות הסוללה כבר היום. הייתי אומר שלפחות בטכנולוגיה הנוכחית הכי רחוק שאפשר להגיע זה לחתוך שליש עד חצי מהמחיר ולא יותר. אז אותה סוללה שעולה היום 100 אלף שקל כחדשה (וזה מחיר ריאלי לגמרי אגב, בלי הגזמות ורווח מיוחד) תעלה אולי 50 אלף. בכל מקרה ברגע שרכב מגיע לגיל 8-10 הוא כבר צבר לרוב בלאי שלא מצדיק החלפת סוללה במחירים כאלה ולכן הוא ייזרק לפח בצקלה הרצינית הראשונה. לגבי אורך חיים של סוללה, מי שכתב פה שזה 5% ל100 אלף מייל זה חצי נכון. יש גם משמעות לגיל הסוללה ואיך טענו ופרקו אותה. סוללה שתמיד יושבת על 100% טעינה תאבד יותר קיבולת וכן סוללה גם מאבדת 1-2% בשנה בלי לנסוע בכלל כפונקציה של הגיל. לכן אחרי עשור רוב הסוללות יעבדו. אבל ברכב המושבים כבר יהיו קרועים, הרכב אחרי 2-3 תאונות וכדומה. לדעתי הרבה רכבים ייגרטו כשהסוללה עדיין עובדת.
-
בדיקת סלילי הצתה באמצעות אוסצילוסקופ
edward פרסם הודעה בנושא של TheChaosWay בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
נתחיל משאלה פשוטה - מתי פעם אחרונה הוחלפו נורות הצתה ברכב? -
אצלי ברכב אפשר לחשב בקלות שעות מנוע. מחשב הרכב מראה מהירות ממוצעת מאז האיפוס האחרון. נניח שהוא מראה לי 40 קמ"ש ממוצע מאז החלפת השמן האחרונה. בנוסף אני רואה כמה קמ הרכב עבר, נניח 10,000. אני מחלק 10,000 קמ במהירות ממוצעת שהיא 40 ויוצא לי 250 שעות מנוע, כלומר הגיע הזמן להחליף שמן.
-
לא מדברים פה על תקופת זמן אלא על שעות מנוע. שמן יכול לשבת שנים ברכב והכל בסדר עד שאתה מגיע ל250 שעות מנוע ואז המצב מתחיל להידרדר.
-
המחיר של היברידי לא שונה מאוד מרכב חשמלי. המיסוי על היברידי עלה לאחרונה ועכשיו זה בערך אותו מחיר, עד שיעלו את המס על החשמלי בעתיד. עוד נקודה היא שהיברידי לא חוסך הרבה למי שנוסע בעיקר בבינעירוני.
-
בוא נעשה חישוב מהיר: טסלה מודל בסיס עולה 45k דולר. עם משלוח לארץ באוניה נניח 48k דולר. או 155k בשקלים. נוסיף לזה 10% מס יבוא ו-17% מע"מ, והופ! אנחנו ב-200 אלף שקל. עכשיו מסתדר לך? אגב במיסוי מלא של 83% מחיר הרכב יהיה 330k שקל, לא 300k (ובמחיר הזה כבר לא יהיו הרבה קונים).
-
מה שאני אומר בצורה מפורשת שהיצרן משקר לך. אם תשאל את אותו מהנדס רכב שתכנן את הרכב שלך הוא לעולם לא יגיד לך להחליף שמן כל 25 או 15, זה כבר עניין של מחלקת השיווק.
-
יש מנועים עמידים יותר להזנחה ושמן גרוע ויש שפחות. יש גם איזו מרצדס שהגיעה למליון קמ על השמן הכי זול רק כי הוחלף כל 5 אלף קמ. לי אישית לא שווה לקחת סיכונים אבל כל אחד וטעמו. בגדול כמו שנאמר פה, עד 250 שעות מנוע זה בסדר. בתרגום לקמ מכפילים בקמ"ש ממוצע שזה לרוב סביב 30, אז יוצא שמחליפים כל 7,500 קמ. היצרנים נותנים הנחיות אחרות כי באופן מצער הם מתחרים זה בזה במרווחי הטיפולים וגם לא מפריע להם למכור מנועים חדשים.
-
זו לא הדרך הנכונה לחשב עלות אחזקת רכב. נניח שדלק ותיקונים עבור 40k קמ ברכב בנזין זה 30k בשנה. אבל לרכב חשמלי זה לא אפס אלא כ-5k בשנה. עוד אלמנט זה ירידת ערך. נניח שרכב ששווה 30k היום יהיה שווה 0 בעוד 5 שנים. כלומר 6 אלף ירידת ערך בשנה. והרכב החשמלי מתחיל ב150k ויורד לשוי של נניח 75k אחרי 5 שנים. כלומר 15k ירידת ערך בשנה. אז יצא שעלות אחזקה שנתית (ללא ביטוח ורישוי) עבור 40k קמ בשנה יוצא: בנזין 36k שקל חשמלי 20k שקל בקיצור כלכלי זה כנראה כן. עכשיו השאלה האם יש לו עוד 120 נוספים להשכיב ברכב חדש.
-
כן, רכב חשמלי הרבה יותר יקר מבנזין. העלות כמעט כפולה לעומת רכב בנזין דומה.
-
כרגע המס 10%, צפוי לעלות ל30% ב2023 ומשם השמיים הם הגבול (כנראה בסוף יגיע ל83% כמו הבנזין)
