Jump to content

edward

  • הודעות

    406
  • כאן מאז:

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי edward

  1. גם אני לא רוצה אותו ועדיין הצורה שבה עושים את זה פוגעת בצורה קטסטרופלית במדינה שלנו. אפשר להזיז אותו בצורה יותר עדינה ממה שמתבצע כאן.
  2. כל הבעיה כאן שהפסיקה היא לא על פי החוק אלא על פי פרשנות בלבד ולכן יש כזה ברוך. אחד חושב שדרעי שיקר, אחד לא. אחד חושב שדרעי בחור נחמד, אחד לא. איך נבחר ציבור יכול להתנהל אם כל הזמן מזיזים לו את השער כשהוא מנסה לתת גול?
  3. אמרתי קלון בהקשר של מינוי שר. בנושא רישום פלילי לצורך הוצאת תעודת יושר יש דינים אחרים. אגב באופן כללי בנושא של דרעי, בית משפט עליון וכדומה אני ממליץ מאוד לחפש ביוטיוב את חיים רמון, שמסביר בצורה בהירה את כל הנושא (ולא מפוזיציה כי הוא כבר מזמן לא שם).
  4. קלון בהקשר הזה הוא לשבע שנים לאחר ריצוי העונש לפי חוק יסוד הממשלה. ממליץ לבדוק. שנית, מבחינה חוקית תקופה מסויימת לאחר שסיימת לרצות עונש אסור אפילו להזכיר ולו במילה שהורשעת בעבר במשהו. זה עיקרון בסיסי בדין הפלילי של ופה שברו אותו לחלוטין כדי "להיכנס" בדרעי. למה לוקחים לי זכויות? על מה, כי דרעי בן אדם לא ישר ולכן מותר הכל? מה זה הדבר הזה?
  5. תיקון - הם לא פסקו, הם ציינו נימוקים אפשריים נוספים שאולי יגיעו לדיון בהמשך אם עילת הסבירות תבוטל. מכיוון שלא ניתן לדון במספר עילות במקביל הם בחרו הפעם לדון בנושא הסבירות ופסקו על סמך חוסר סבירות. פעם הבאה אולי ידונו בנושא ההשתק ויחליטו מה שיחליטו. לגבי הבעיה עם חזקת החפות - הטיעון הוא שמי שריצה את עונשו ועבר זמן מסוים כשיר כמו כל אדם חף מפשע. זה עיקרון בסיסי של זכויות אדם שעבירה שביצעת מתיישנת עם תום ריצוי העונש ולא מעלים אותה שוב מהקבר. ברגע שמבטלים את זה דה פקטו יש לך אות קלון לכל החיים וזה דבר נוראי שלא קיים בשום מדינה נורמלית.
  6. ציינתי שההחלטה של בג"צ לעניינו של דרעי אינה מבוססת על החוק. לראייה הבאתי ציטוט מההחלטה עצמה שמעיד על כך שלפי החוק היבש דרעי כשיר להיות שר. החוק במקרה של פסיקת בית משפט לא יכול להיות טפל אלא צריך להיות העיקר (גם כשהחוק לא טוב ולא נאה). לעניין השאלה שלך לגבי מה שאני אישית חושב (למרות שאת מי זה מעניין מה אדם כזה או אחר חושב) - אני חושב שדרעי הוא איש לא ישר במיוחד שנבחר למשרה ציבורית. מי שבחר בו לא הוזהר שיש בעיה עם מינויו לשר טרם בחירתו למרות שהיה ברור לכולם, גם לבוחרי רוב מפלגות האופוזיציה שיש מצב יותר מסביר שהוא יהיה שר. לכן פסילתו מלכהן כשר תוך כדי הכשרתו לכהן כחבר כנסת בדיעבד נראית לי מוזרה ופוגעת בכמה עקרונות דמוקרטיים וזכויות אדם כמו חזקת החפות ועיקרון הציפיה. במילים אחרות, שתו לנו את הדמוקרטיה ואף אחד לא שם לב. ואני לא ממעריציו של דרעי.
  7. 5 למיטב הבנתי ולא 7, אבל כאמור זה לא משנה כי הם רק הזכירו ולא דנו בזה. לכן זה לא רלוונטי לפסק הדין שלא מבוסס על זה. פסק הדין מבוסס על שיקול דעת בלבד. ואותו כנ"ל בנושא ועדת הבחירות, שופט אחד חשב שמוטב להעביר את הנושא לדיון שם אבל שוב, זו דעת מיעוט ופסק הדין לא מבוסס על כך.
  8. פיקאסו זה רכב נהדר עד שהוא מגיע ל-100 אלף קמ בערך ואז מתחילה סדרה של תקלות שעולות כ-10 אלף שקל ביחד. את רוב החלפים אפשר לקנות מחול במחירים מצחיקים (חוץ ממממיר קטליטי שהוא יקר). אבל אם אתה מחפש שקט נפשי זה כנראה לא הרכב. יש סיבה שהוא זול ביד שניה.
  9. כאמור הפסילה הזו היא לא לפי החוק אלא לפי דעתם האישית של השופטים לגבי מה צריכה להיות הנורמה הציבורית. השאלה האם אנחנו רוצים ששופטים יקבעו לנו נורמות.
  10. אני מתנייד כל 5008 כבר שנתיים. רכב מעולה חוץ מהמנוע שדורש תשומת לב מיוחדת. יש לקחת בחשבון יישור קו של כ-10 אלף שקל ברכישה שאמור לתת שקט יחסי לכמה שנים קדימה. הרכב עצמו עולה גרושים, רכב משנתון 2012-2014 עם 100 אלף קמ עולה באיזור 20 אלף שקל.
  11. זה שוב מצער שאנשים לא קוראים את פסק הדין. נושא ההשתק עלה אך לא נידון ולא על פי זה ניתנה הפסילה. הפסילה ניתנה על פי הדוקטרינה של חוסר סבירות קיצוני בשיקול הדעת במינוי.
  12. זה מצער שיש אנשים שמתבלבלים ולא מכירים את פסק הדין. אני מצטט מפסק הדין: "46. אין מחלוקת כי בהתאם לנוסחו המתוקן של סעיף 6(ג) לחוק-יסוד: הממשלה אין מגבלה במישור הכשירות על כהונתו של דרעי כשר בממשלה, היות שהוא לא נידון לעונש מאסר בפועל. עם זאת ובהתאם לפסיקה ארוכת שנים של בית משפט זה, אין די בכך שמועמד לתפקיד ציבורי עונה על תנאי הכשירות הקבועים בחוק. לצד זאת "נדרש הגורם הממנה להפעיל את שיקול דעתו בדבר התאמת המועמד לתפקיד" ובהמשך יש כמאה עמודים שמסבירים למה יש לפסול את דרעי על בסיס סבירות המינוי ולא על בסיס החוק. בית המשפט שם את עצמו בנעלי הממשלה והחליט שלא סביר למנות אדם שכזה לשר אף על פי שהחוק מאפשר זאת.
  13. edward

    רכב צרפתי עד 35000

    כפי שציינתי, 10 אלף שקל נוספים כל 5 שנים. זה מעבר לתחזוקה רגילה של רכב (צמיגים, בולמים, טיפולים).
  14. edward

    רכב צרפתי עד 35000

    מומלץ לשבת בכל רכב ומהר מאוד אפשר להבין ש3008 לעומת 301 זה עולם אחר. חומרים, אבזור, וגם בנסיעה הבדל מבחינת כוח. בנוסף 301 זה פלטפורמה pf1 של רכבים סופר זולים + עולם שלישי לעומת pf2 ב-3008/5008 שזה יותר רכב מיינסטרים אירופאי.
  15. edward

    רכב צרפתי עד 35000

    פיאט טיפו זה אחלה רכב אבל 3008/5008 זו קטגוריה אחרת לגמרי. השאלה אם חשובה יותר האמינות או נוחות/אבזור/כוח/מרחב פנים.
  16. edward

    רכב צרפתי עד 35000

    אני מתנייד כבר שנתיים בפיג'ו 5008 עם מנוע 1.6 בגירסת ה156 כוחות סוס (מה שכולם מוטרדים ממנו). זה האח הגדול של ה-3008 שזה רכב כמעט זהה. יש שתי גרסאות של 156 בגדול, הקטסטרופלית מלפני נובמבר 2011 וזו שיצאה אחרי (ep6cdt) ששם המצב טוב יותר. אצלי הגירסה המאוחרת יותר. בגדול, זה הרבה רכב בכלום כסף שהכל בו פשוט מצוין חוץ מהמנוע שדורש תשומת לב מיוחדת. המנוע הזה (כמו גם המנועים בקונצרן וואג ובמוו) מפוצץ בחלקי פלסטיק שהולכים אחרי 5-10 שנים ומצריכים החלפה. סבב החלפות כזה אחת ל-5 שנים נניח יעלה 10 אלף שקל סדר גודל. מי שקונה רכב כזה, שייקח את זה בחשבון ולא יתפלא שהרכב עושה בעיות כאשר סבב ההחלפות הזה לא בוצע בזמן. המנוע הזה אגב הוא מדהים כשהוא תקין. ואין סיבה שלא יהיה תקין, לא מדובר בטכנולוגיות של חייזרים. לאמינות יש מחיר.
  17. באושר עד יש תמיד נתחי סלמון קפוא ב-40 שקל לקילו. לוקח, זורק על הגריל, הצלחה.
  18. edward

    ילד חדש

    בוודאי שזה נכון להתגרש במצבים מסוימים, אבל עדיף לתפור את הפתרון לבעיה כי גירושים זה לא פתרון קסם. אני אישית מאמין שלא מתגרשים אלא פותרים בעיות כולל בעיות כאלה.
  19. edward

    ילד חדש

    ברשותכם אחזיר את הדיון לנושא השרשור עם שנקל וחצי ממני. בית קטן זו לא סיבה לא להביא ילדים. ראו מקרה סלאח שבתי. פשוט מעמיסים אותם לגובה והכל בסדר. בנושאים הכלכליים, זה אכן בעייתי ואין לזה פתרונות קסם - מצד שני אם כבר יש ילד בדרך, מסתדרים עם מה שיש ואם צריך מבקשים עזרה ממשפחה וחברים. אפשר גם ללמוד הרבה על ניהול תקציב ממשפחות חרדיות. לגבי הסיטואציה באופן כללי - אנשים מתחתנים כדי להביא ילדים, לא בשביל לשחק דוקים. נכון, קרה מה שקרה ויצא בלא נוח מבחינת לוח זמנים. אבל כזוג דתי שלא ממש יכול להשתמש באופן הרמטי באמצעי מניעה ומשום מה לא נמנע מסקס בשביל למנוע הריון לא רצוי (הזוי לטעמי בהתחשב בסיטואציה), בסך הכל זה יכול לקרות וצריך להתמודד בלי לבכות יותר מידי. פעם הבאה לא תעשה את הטעויות האלה. מהתיאור שלך לא ברור עד כמה היית נגד ילד שלישי - האם זה היה אנטי מוחלט או סתם העדפה. אני מניח שאם זה ייהרג ובל יעבור, לא היית יוצא "קצת כועס" מהשיחה אלא קצת יותר. אם זו העדפה בלבד אז לא קרה שום דבר נורא. אבל נניח לרגע בשביל הספורט שאשכרה דיברתם, אמרת לה שאתה ממש אבל ממש מתנגד, אפילו ניסית להימנע מסקס ועשית בכלל כל מה שאתה יכול ועדיין היא נכנסה להריון כי היא החליטה ככה חד צדדית, כי בא לה. ואפילו נניח שדיברתם ופשוט לא מעניין אותה מה אתה חושב כי היא חושבת שהיא מחזיקה אותך בביצים. אם אני שם את עצמי עכשיו בסיטואציה הזו, ברור לי שגירושים זו לא אופציה (לא מאמין בזה כפתרון לשום דבר). אז אם אני תקוע איתה לנצח, אז אני אדאג שברמת המינימום אני אהיה הכי בסדר שאני יכול להיות. אני עדיין אבא, אז הפוקוס עובר לשם ולא אליה. אם היא רוצה מערכת יחסים מעבר לשלום שלום, היא תצטרך להתחשב בי ולנהל מערכת יחסים שלוקחת אותי בחשבון. לא בא לה? אני בסדר עם להפנות את המאמצים שלי אל הילדים בעשרים שנה הקרובות אם היא לא מבינה מה זו מערכת יחסים עם שני אנשים ולא רק אחד. וכמובן שייעוץ זוגי וכו זה רעיון לא רע אבל במקביל צריך גם לחשוב איך להתנהל אם זה לא עוזר והגברת התחרפנה. כמו שאמר סוקרטס - צריך בכל מקרה להתחתן. אם יצליח, תהיה מאושר, ואם לא - תהיה פילוסוף.
  20. בגרמניה יש איזה זקן עם מרצדס שהגיעה למליון קמ' על המנוע המקורי. שאלו אותו איך זה, והוא אמר שהוא קונה כל 5 אלף קמ את השמן הכי זול שיש באותו זמן בחנות ומחליף. מסקנה - החלפה תכופה של שמן מפצה על הרבה.
  21. בבקשה: חיישן חמצן של בוש (שזה מה שיושב ברכב מהיצרן) - 180 שקל https://www.aliexpress.com/item/4000105221533.html בקטלוג לובינסקי - 2,000 שקל.
  22. לדעתי מי שקונה רכב חדש מראש מכניס את עצמו לסיטואציה שבה הוא משלם מחיר גבוה עבר "שקט נפשי" כי זה מוצר פרמיום לעומת רכב משומש בן 3. להתלונן שמוצר צריכה עולה 220 אלף במקום 200 נראה לי אישית מגוחך כאשר יש אינסוף פתרונות לבעיית המחיר בדמות רכבים משומשים. זה כמו כיבשה שמתלוננת שגוזזים אותה אבל היא תמיד תיכנס כמו גדולה לתוך השער.
  23. מה שחשוב זה לא רק כמה משלמים אלא גם כמה מקבלים. אם תכניס למשוואה את כל מה שהעשירונים התחתונים מקבלים בצורה של קיצבאות, סבסוד ותמיכות תגלה שרק העשירון העליון באמת משלם פה מיסים נטו, והרבה.
  24. ההשוואה הנכונה והפשוטה היא בין הרווח הנקי לבין ההון העצמי. פה מקבלים שקרסו עשו ב-2021 15% על ההון העצמי שזה נחמד מאוד אבל לא משהו היסטרי. עכשיו תתחילו לצעוק, מה, יש להם מאיפה להוריד - המחזור של קרסו ב-2021 היה 4.3 מיליארד מול 275 מליון רווח. הווה אומר, מספיק שנותנים לכם 5% הנחה על מחיר הרכב והתשואה של 15% הופכת ל-3% שזה ממש על הקשקש. בקיצור, תבואו בטענות למישהו אחר.
  25. זה מדווח בדוחות הכספיים בביאורים אז אתה כן יודע. אבל בינינו, מה זה משנה בכלל. בוא נניח לרגע שהיבואן חזיר, דופק אותך ולוקח 20 אלף שקל מיותרים על איזה רכב חדש שקנית ומחזיק 5 שנים, ומוכר לאחר מכן וחצי מהחזירות הזו חוזרת אליך במחיר המכירה (10 אלף). אז יצא שדפקו אותך ב2,000 שקל בשנה או 170 שקל בחודש. עכשיו תדמיין שכך זה מעולם לא קרה. נכון שאתה מרגיש עשיר עם ה170 שקל הנוספים ש"חסכת" בחודש? עזוב, נו. אתה קונה רכב חדש, זה עולה לך כולל ירידת ערך כמה אלפים בחודש ואתה בוכה על כמה אחוזים לפה ולשם.
×
×
  • תוכן חדש...