-
הודעות
406 -
כאן מאז:
-
ימים ב"תורמים ביותר"
1
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי edward
-
בוא נגיד שאם המסתננים היו גרים בצפון תל אביב הם היו על המטוס תוך יומיים אז בוא לא ניתמם. ממשלות רבות בישראל ניסו לעשות מהלכים לטובת העניין (לא רק ביבי) וזה נחסם פעם אחר פעם על ידי חבורת הפריווילגים בבג"צ.
-
לא נראה לי שיש הגדרה חד ערכית למה זו דמוקרטיה אז קשה לשפוט. אם יש לי נסיך במדינה שיש לו זכות וטו זו דמוקרטיה? ואם יש לי בית לורדים עם חבורת אצילים פריווילגיים שיכולים לעצור חקיקה כי ככה בא להם אבל ה לא נבחרים כמו באנגליה? ואם לפני 250 שנה כמה אנשים כתבו לי חוקה וקשה מאוד לשנות אותה גם אם הרוב רוצה, האם זה דמוקרטי?
-
בית המשפט למשל עצר את גירוש המסתננים לישראל, וכך ייצר לנו עלויות בכל שנה של חצי מיליארד שקל לפחות (לפי דו"ח של הכנסת מ-2016), שלא לדבר על סבל לכל תושבי דרום תל אביב בגלל פשיעה. בית המשפט גם מעכב פרוייקטים חשובים של תשתיות במשך שנים וכך גורם להתנפחות של עלויות בסדרי גודל של מיליארדים. בית המשפט מייצר התנגדות לרפורמה כלשהי הכי קטנה למרות שכולם יודעים מצויין שלהגיע לבית המשפט לא מומלץ לאזרח הקטן, ובתי המשפט מגנים בעיקר על הזכות של חברות גדולות ומבוססות לעשוק אותנו.
-
שמע, היו לנו הרבה מלכים אחרי תקופת השופטים. היו עליות ומורדות אבל החזקנו מעמד אגב התיק של דרעי לא היה על כסף שדרעי לא שילם מס כי הוא מעולם לא קיבל כסף שבגינו היה צריך לשלם מס. התיק היה על כך שהוא לא דיווח כשבפועל היה צריך מבחינה מיסויית לשלם מס אף על פי שלא קיבל לידיו שקל.
-
אני מסכים, הדיון הכלכלי זו סך הכל הסחת דעת. צרך לחיות במדינה בה לעם יש השפעה על מי ששולט בו וזה לצערי לא המצב מאז שנת 1995. אנחנו חיים ב"מדינת הלכה" דה פקטו שנשלטת על ידי "סנהדרין" כפי שהתבטא בנושא אהרון ברק עצמו כשנשאל אם זה נראה לו תקין שרשות אחת גם תחוקק וגם תשפוט. תשובתו הייתה שאם זה היה טוב לסנהדרין זה יהיה טוב גם לנו ואין עם זה שום בעיה. מדינת ההלכה של האדמו"ר אהרון ברק זו לא המדינה שאני אישית מעדיף לחיות בה, נראה לי הרבה יותר הגיוני המצב שהיה קיים במדינה לפני כן - הפוליטיקאים חוקקו, והשופטים שפטו לאור החוק הזה שהפוליטיקאים חוקקו. ברור שבדמוקרטיה, רק שאנחנו כרגע חיים במדינת ההלכה של הסנהדרין מבית ספרו של האדמו"ר אהרון ברק. זה אחלה לאוכלוסיה מאוד מסויימת ופחות טוב לכל האחרים.
-
ולגופו של עניין, יש לך הסבר לפער בין רמת הדמוקרטיות בהונג קונג לביצועים הכלכליים שלה? (וזאת אגב למרות שחלק מהעשירים שם בהחלט ברחו מזמן) או שזה לא מצריך הסבר, אפשר להתעלם מהטיעון ולהמשיך הלאה כאילו לא נאמר שום דבר.
-
חבל שלא שמעתי שום טיעון כלכלי עד כה שתומך בטענה הזו חוץ מהפרחת הצהרות שכך הדבר. ולכן אני שואל אם אכן כך, איך ייתכן שהונג קונג "נחטפה" על ידי דיקטטורה פאשיסטית עם דיכוי אכזרי של הפגנות ומבחינה כלכלית הכל דבש? כי אין שחר לטענות המצחיקות שדמוקרטיה מביאה הצלחה כלכלית, אלא אולי הקשר הוא הפוך - צמיחה כלכלית מביאה (לפעמים) דמוקרטיה.
-
אני הולך להיתלות פה שוב בירון זליכה שהכריז שהקשר בין "דמוקרטיות" של מדינה ליציבות הכלכלית שלה הוא "קלוש". הדוגמא הטובה ביותר לכך היא הונג קונג, שהמערכת המשפטית והפוליטית שלה נחטפה על ידי מדינה פאשיסטית טוטאליטרית ועדיין הם נהנים מאחלה כלכלה ואחלה דירוג אשראי כאילו לא קרה שם כלום.
-
אנחנו גם שוכרים בית פרטי ואין בבעלותינו נדלן אלא תיק השקעות. הפתרון שלנו לשגעונות של בעל הבית הוא כפול: 1. חוזה ל-5 שנים מינימום עם תשלום שכירות קבוע בלי הצמדות. 2. אנחנו נכנסים לרוב לנכסים "לא אטרקטיביים" שדורשים שיפוץ קל ולוקחים את זה על עצמינו. ככה אנחנו מקבלים וודאות ובעל הבית לא יכול לעשות כלום עד לסיום החוזה.
-
שמעתי שהיה פה איזה משהו יהודי במיוחד לפני כ2000 שנה אבל ייתכן שמדובר בשמועות בלבד. אני בטוח שדנקנר קיבל הלוואות של מאות מליוני דולרים באופן אישי ומיליארדים בחברות בבעלותו רק על בסיס כישורים בלבד.
-
בדיוק, אתה לא באמת רוצה להיכנס לדיון עם בבון ביביסטי מצוי לרבין לא היו סטנדרטים, פשוט זה גם כסף שלו והמעשה של להחזיק דולרים באותם ימים היה לא חוקי. אפילו עשו לו הנחה ולא הגישו כתב אישום. ומי תיקן את ההזיה הזו שאסור להחזיק דולרים? החבר שלנו ביבי. לגבי הפיכה, זה אהרון ברק עשה פה את ההפיכה ועכשיו מחזירים את המצב לקדמותו - ל-1953 או 1992 כל אחד לשיטתו. או שאולי הדמוקרטיה פה לא הייתה קיימת לפני כבוד השופט ברק?
-
אני יהודי וסופר אשכנזי חביבי, גזענות זה בטח לא. אפרופו מוציאים כסף, זה לא שייצא מפה משהו חוץ ממכירת שליטה בעסקים. מה, אם דנקנר מוכר את המניות בשופר סל הוא אורז את הסניפים ולוקח אותם איתו לחו"ל? (כפי שירון זליכה תיאר פעם כשאיימו עליו שהטייקונים יילכו מכאן)
-
שיגידו, הכלבים נובחים והשיירה עוברת. איך אמר רבין, נפולת של נמושות.
-
אגב הכסף שלי גם לא בארץ, אבל דווקא לא מסיבות אנטי ציוניות.
-
אני מאוד הייתי רוצה שהמדינה תהיה עם אופי הכי יהודי שאפשר, ולא אופי אשכנזי מרקסיסטי עם פנקס אדום כמו בימי מפא"י העליזים שעוד יש מי שמנסה לשמר את השלטון של האליטה הסרוחה הזו. אם הוא בעל דירה בישראל ועם קרן פנסיה הכסף שלו דווקא חזק בישראל ותיק המניות הזרות שלו בסך 100 אלף דולר לא עושה עליי רושם.
-
למען הסר ספק, מדיניות הריבית שלנו לא עצמאית אלא אנחנו נאלצים להיצמד לבנק המרכזי האמריקאי. יש סיכוי יותר מסביר שהלחצים האינפלציוניים יימשכו שנים רבות ולכן כנראה שהריבית תהיה לא נמוכה גם שם וגם כאן. יותר מכך, במשך שנים רבות נהננו מריבית נמוכה ביחס לארהב וייתכן שנחזור לשלם תוספת סיכון, כלומר חצי אחוז-אחוז מעל ומעבר לריבית ארהב כי עם כל הכבוד רמת הסיכון שלנו גבוהה יותר. אז מי שמפלל ל-3%, שיתחיל לחשוב על 5-6%.
-
רק מישהו עם תפיסה אנטי דמוקרטית ישפוט בחירה של מישהו אחר. מי שמך? שכל אחד יבחר מה שהוא רוצה וסיבותיו עימו.
-
יפה. אח שלי לקח בהמלצתי לפני 7 שנים 100% קל"צ. כמובן שהוא שילם קצת יותר כל שנה אבל זה לא משתווה לביטחון של לדעת שאתה משלם X כל חודש וזהו זה, בלי משחקים.
-
נראה שהחיילים האיכותיים באוקראינה נגמרו כי לא עובר יום בלי כמה סרטונים של אזרחים מושלכים לרכב מסחרי ונלקחים בכוח לחזית באמצע היום.
-
הנסיון שלי זה ביקור נוסף במוסך אחת לשנה. הרכב מעולם לא הושבת ולא נתקעתי איתו. ואצלי זה המודל ה"לא אמין" עם 156 כ"ס , שעבר 120 אלף קמ. את כל סבב ההחלפות שעולה עשיריה ביצעתי ביוזמתי כשקניתי את הרכב. הרכב היה מוזנח מאוד ברמה המכאנית.
-
רוב העלות היא לא חלפים אלא דווקא עבודה. אבל כמובן שזה לא אומר שאין משמעות לחיסכון בהזמנה מחו"ל. למשל גומיות שסתומים בארץ עולות 960 שקל ובחו"ל כ-100 שקל. אבל עלות העבודה כ-2,000 שקל. ההערכה תקפה גם למודלים של ה-165 וה-180 כוחות סוס בגדול (אם כי שם יש מכלולים משופרים).
-
מקור מצוין ויחסית אובייקטיבי שמתעדכן כל הזמן: https://defensepoliticsasia.com/ukraine/
-
בדיוק. ולכן המשמעות היא שהם רואים בבג"צ זרוע של מחנה פוליטי ולא בית משפט שפוסק על פי החוק ללא משוא פנים. זה החלק הנורא כאן ולא דרעי כזה או דרעי אחר. פשוט קטסטרופה.
-
תראה, כמעט כל דבר היה עדיף על המצב שהגענו אליו. למשל, היה מוטב אם חודש לפני הבחירות ועדת הבחירות הייתה קובעת שדרעי לא יכול להכהן כשר ואז כל הסרט היה נמנע. דרעי כנראה היה בוכה קצת, אבל היינו מגיעים לבחירות על בסיס הידיעה ששר הוא לא יהיה וזה היה פחות "כואב". אבל לא, בוא קודם נערוך בחירות עם מצג שווא שהכל סבבה, כאשר אפילו לפיד וגנץ מדברים שאין בעיה שהוא יהיה שר בממשלתם ואז נשנה את כללי המשחק בדיעבד. זה הכי טוב.
-
כשבני גנץ החליט לשים ליד הפרצוף שלו את הפרצוף של דרעי בממשלה הדמיונית שהוא יהיה ברשותה, או כשלפיד הכריז בראיון שהוא לא פוסל שדרעי יהיה שר בממשלתו, זה כנראה כי הם מבינים שזו פוליטיקה ולא מבחן טוהר יושר. ואולי גם הם אנשים לא סבירים בעליל שדעתם נשתבשה עליהם.
