Jump to content

edward

  • הודעות

    406
  • כאן מאז:

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי edward

  1. הפיתרון של בטר פלייס הוא מלא אבל הוא גם לא כלכלי מול המודל האלטרנטיבי שרנו מציגה, שמדבר על השכרת הסוללה ושילוב של טעינה ביתית עם תחנות טעינה מהירה על כבישים מהירים. לפי מחירי השכרת הסוללה שרנו פרסמו באירופה, אפשר לקבל סוללה+חשמל עבור הפלואנס בחצי מהמחירים של בטר פלייס. ספק אם המשתמש הממוצע יסכים לשלם כפליים בחודש עבור הנוחות של תחנות החלפה לעומת האלטרנטיבה של טעינה מהירה במקרי קיצון, אפילו אם זה לוקח חצי שעה. כמובן שליישומים כבדים כמו מוניות לבטר פלייס יש יתרון. כרגע אין זכות, אבל זה מצב זמני. רנו-ניסאן בונים קיבולת ייצור של מכוניות חשמליות שתעמיד את עלויות הייצור בקו אחד עם מכוניות רגילות בעוד כשנתיים-שלוש, ואז הרכב יהיה כדאי כלכלית ללא שום סובסידיות. עד אז אין ספק שהרכב כדאי רק למשתמשים כבדים. עלו פה גם טענות למונופול - להבנתי השוק של תחנות החלפה ופתרונות טעינה פתוח לתחרות. בקרוב גם יגיעו מכוניות חשמליות אחרות שיהוו אלטרנטיבה. המדינה לא תפסיד כספי מיסים. הם כבר ימצאו איך לקחת את מה שיחסר בדרך לא דרך, וזה בלי לדבר על החיסכון שמכוניות חשמליות יתרמו למשק - צריכה של חשמל זול בלילה במקום נפט יקר, ירידה בתחלואה במחלות נשימתיות, פחות רעש בערים, וכו'. אני מסכים שהפלואנס משעממת, אבל בשנה הבאה רנו תביא לשוק מכונית הרבה יותר מעניינת שמאפשרת גם החלפת סוללה וגם טעינה מהירה - הזואי: http://www.renault.com/en/innovation/l-univers-du-design/pages/show-car-zoe-preview.aspx
  2. שלום חברים, סחבק חדש בפורום, בבקשה לא להתנפל אני במקרה מתעניין במכוניות חשמליות מהכיוון הפיננסי, במובן שמעבר פוטנציאלי מנפט לחשמל בתחבורה ישנה הרבה מאוד דברים בעולם בכלל, ובישראל בפרט. יצא לי לקרוא הרבה מאוד על הנושא, כולל על הפתרון של אגסי(שהוא אגב בכלל לא פונקציה בתמונה הכוללת בעולם). לדעתי השאלה של אופן הטעינה קשורה יותר להחלטות היצרנים בחו"ל מאשר למה שהממשלה שלנו רוצה לעשות. כרגע כל המכוניות החשמליות שנמכרות בחו"ל טוענות משקע רגיל, או מ"תחנת טעינה" שהיא שקע רגיל דה-פקטו עם כמה פיצ'רים. אין סיבה שאצלינו הפתרון יהיה שונה. אם כל הסיפור הזה של מכונית חשמלית יצליח בעולם זה יגיע אלינו מהר מאוד כך או אחרת. מה שכן, מבחינת המיסוי המדינה תצטרך להטיל מס מכיוון אחר כדי לסגור את החור על הבלו. מס גודש נראה לי הגיוני.
×
×
  • תוכן חדש...