הפיתרון של בטר פלייס הוא מלא אבל הוא גם לא כלכלי מול המודל האלטרנטיבי שרנו מציגה, שמדבר על השכרת הסוללה ושילוב של טעינה ביתית עם תחנות טעינה מהירה על כבישים מהירים. לפי מחירי השכרת הסוללה שרנו פרסמו באירופה, אפשר לקבל סוללה+חשמל עבור הפלואנס בחצי מהמחירים של בטר פלייס. ספק אם המשתמש הממוצע יסכים לשלם כפליים בחודש עבור הנוחות של תחנות החלפה לעומת האלטרנטיבה של טעינה מהירה במקרי קיצון, אפילו אם זה לוקח חצי שעה. כמובן שליישומים כבדים כמו מוניות לבטר פלייס יש יתרון.
כרגע אין זכות, אבל זה מצב זמני. רנו-ניסאן בונים קיבולת ייצור של מכוניות חשמליות שתעמיד את עלויות הייצור בקו אחד עם מכוניות רגילות בעוד כשנתיים-שלוש, ואז הרכב יהיה כדאי כלכלית ללא שום סובסידיות. עד אז אין ספק שהרכב כדאי רק למשתמשים כבדים.
עלו פה גם טענות למונופול - להבנתי השוק של תחנות החלפה ופתרונות טעינה פתוח לתחרות. בקרוב גם יגיעו מכוניות חשמליות אחרות שיהוו אלטרנטיבה.
המדינה לא תפסיד כספי מיסים. הם כבר ימצאו איך לקחת את מה שיחסר בדרך לא דרך, וזה בלי לדבר על החיסכון שמכוניות חשמליות יתרמו למשק - צריכה של חשמל זול בלילה במקום נפט יקר, ירידה בתחלואה במחלות נשימתיות, פחות רעש בערים, וכו'.
אני מסכים שהפלואנס משעממת, אבל בשנה הבאה רנו תביא לשוק מכונית הרבה יותר מעניינת שמאפשרת גם החלפת סוללה וגם טעינה מהירה - הזואי: http://www.renault.com/en/innovation/l-univers-du-design/pages/show-car-zoe-preview.aspx