-
הודעות
406 -
כאן מאז:
-
ימים ב"תורמים ביותר"
1
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי edward
-
דווקא יש דרך לדעת - בהנחה שבעשור או שניים הקרובים ימשיכו להשתמש בסוללות ליתיום כבר היום חצי מעלות הסוללה אלו החומרים בלבד, כלומר המתכות השונות מהן הסוללה מורכבת. מכיוון שמה שקורה בסוללה הוא תוצאה של תגובה כימית בין אותם חומרים אין מה לצפות לפריצות דרך דרמטיות, צריך בכל מקרה כמות גדולה של מתכת וההתקדמות תהיה הדרגתית. לדעתי אם בעוד עשור מחיר הסוללה יירד בחצי פר אותה קיבולת אנרגיה זה יהיה סביר אבל אין מה לצפות ליותר מזה. לפחות עד שיפתחו טכנולוגיה אחרת לגמרי של סוללות.
-
זה כבר המצב בנורבגיה (5-10% ממכירת הרכבים) אז לא בטוח שהיום הזה כל כך רחוק אצלינו. לגבי המדינה שצריכה להתפרנס - שימוש ברכב חשמלי יפחית דרמטית את הוצאות המדינה על טיפול בחולים במחלות נשימתיות. במדינת ישראל בכל שנה מתים מזה כ-2,500 איש ועוד רבים חולים. קראתי פעם הערכה של משרד האוצר בעניין הזה והם העריכו את הפגיעה התקציבית בסכום שהיה אז די קרוב למס על רכבי בנזין. לכן אגב המיסוי על רכבי בעירה פנימית הוא מוצדק. אבל יכול להיות (כן, אני נאיבי) שהמס על רכב חשמלי לא יהיה כמו על רכב רגיל היום. מס רכישה כנראה יהיה אבל על חשמל כנראה שלא יהיה מס וזה גם לא ייצור שום בור תקציבי כתוצאה מההפחתה בחולים נשימתיים.
-
אני מציע שתבדוק כמה עולה תא הדלק הזה שממיר מימן לחשמל ברכב וכמה הוא אמור להחזיק. ואז תעשה שוב את ההשוואה.
-
תלוי איזה כור זה. כור קונבנציונלי לא הייתי רוצה ליד הבית אבל כור יותר חדשני כמו מלח מותך (למשל LFTR) למה לא. יש הבדלים גדולים בין כורים שונים.
-
7.5 קמ על קורקינט זה הרבה, אבל לאופניים חשמליים זה אחלה מרחק. צמיג גדול יותר נוח.
-
קישור למחקר ארגון הבריאות העולמי: https://www.who.int/news/item/05-09-2005-chernobyl-the-true-scale-of-the-accident#:~:text=According to the Forum's report,danger to their health from A total of up to 4000 people could eventually die of radiation exposure from the Chernobyl nuclear power plant (NPP) accident nearly 20 years ago, an international team of more than 100 scientists has concluded. As of mid-2005, however, fewer than 50 deaths had been directly attributed to radiation from the disaster, almost all being highly exposed rescue workers, many who died within months of the accident but others who died as late as 2004. לא, לפי מחקר של ארגון הבריאות העולמי מתו 50. לפי מקורות סובייטיים כנראה שלא קרה כלום אגב, רק בישראל בכל שנה ושנה נפטרים כ2,500 אנשים מזיהום אויר בלבד. https://mobile.mako.co.il/health-magazine/articles/Article-79acc3503ea1a61006.htm
-
בבקשה: https://www.sciencedirect.com/topics/earth-and-planetary-sciences/hydrogen-embrittlement#:~:text=7.08.&text=3.7 Hydrogen Embrittlement-,Hydrogen embrittlement (HE) refers to mechanical damage of a metal,when hydrogen atoms are generated. ברור שאפשר להחליף את מיכל המימן אבל זה צריך להתבצע לפני שהוא מתפוצץ. לא בטוח שהייתי סומך על המוסכניק שלי לתפוס את זה בזמן.
-
לא. בthree mile island מתו שלושה לדעתי, בצ'רנוביל כ-50. היו עוד כמה בודדים בפוקטשימה. אז כמה עשרות בסך הכל. הסיפורים על השפעות קרינה על יתר האוכלוסיה שלא באה במגע ישיר עם הכור בצ'רנוביל למשל הם מוגזמים. ועדת חקירה של ארגון הבריאות העולמי קבעה שלא נצפו הבדלים משמעותיים בתחלואה או תמותה לאחר האסון, ואם אונסים את המידע אפשר אולי לאתר כמה אלפים שהושפעו. לכן אמרתי כמה עשרות מתים. לגבי תחלואה באופן כללי אין ספק שדלקים פוסיליים מככבים בעיקר בגלל זיהום אויר. רק בישראל הקטנה נוספים בכל שנה כמה אלפים למעגל האסטמה ויתר מחלות הנשימה וחלק ניכר מזה נובע מפליטות מזהמים איפה שאנחנו נושמים.
-
כור גרעיני זו אובייקטיבית הטכנולוגיה הכי פחות מסוכנת לייצור אנרגיה. בכל שנה נהרגים אלפי אנשים בכריה והובלה של דלקים פוסיליים וזה עוד לפני עיניין זיהום האויר. לעומת זאת אנרגיה גרעינית הרגה כמה עשרות אנשים בכמה עשורים בסך הכל. אם עושים את ההשוואה פר יחידת אנרגיה אז מדובר בפער של כמה סדרי גודל. יש לשים לב שמדובר על טכנולוגיות גרעיניות ישנות - הטכנולוגיות החדשות אפילו עוד יותר בטוחות. לגבי ההבדלים בין מימן לגפ"מ - אלו שני דברים שונים לחלוטין שהדבר המשותף היחיד ביניהם זו הצורה של מיכל האחסון. גפ"מ הופך לנוזל בלחץ נמוך מאוד ולכן הוא לא יכול להתפוצץ יותר מידי חזק. מימן לעומת זאת דחוס ב5,000 psi שזה לחץ עצום וכל בעיה הכי קטנה גוררת פיצוץ שמוריד חצי חניון. עוד בעיה של מימן שאטום המימן כל כך קטן שמיכל המימן הדחוס תמיד דולף קצת, מה שמחליש אותו לאורך זמן ועשוי לייצר סדקים. לבסוף, המימן הדחוס הוא לא מאוד אנרגטי ליחידת נפח ולכן מיכל המימן צריך להיות פי 2-3 יותר גדול ממיכל גפמ או בנזין לאותה כמות אנרגיה מה שגונב הרבה שטח בתוך הרכב.
-
מימן דחוס הוא מסוכן מכדי להשתמש בו ליד בני אדם. אני בכלל מופתע שמישהו מספיק משוגע לנסוע על רכב עם מיכל כזה. לדעתי פשוט ימשיכו להשתמש בדלק ודיזל רגיל במטוסים ובספינות אפשר לשים כור גרעיני קטן.
-
מדובר ברכב חשמלי לכל דבר עם מנוע חשמלי, סוללה(רק קצת יותר קטנה) וכל זה - רק שבמקום לטעון חשמל מהשטקר יש ברכב את המערכת הנוספת הבאה שמייצרת חשמל: בלון גז ב5,000 psi שמחזיק מימן דחוס, ותא מימן שממיר את היופי הזה למים וחשמל. יקר מאוד ובעייתי מאוד מבחינה בטיחותית (לדעתי). חוץ מזה שלתדלק מימן זה יותר יקר מבנזין. אבל מה לא נעשה בשביל להיות "ירוקים"? (רק שכחו לציין שרוב המימן מגיע מביקוע גז טבעי). אין לי מושג מי הגאון שחשב שזה רעיון טוב.
-
https://www.ebay.com/itm/Mitsubishi-Colt-1997-Petrol-EGR-valve-MD327127-SOV16329-/293440219143?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l49286&mkrid=710-127635-2958-0 150 שקל כולל משלוח, מזל טוב (תראה שהתמונה אותו דבר כמו החלק שלך לפני שאתה מזמין)
- 5 תגובות
-
- 1
-
-
שמעתי רעשים דומים במאוורר ביתי ישן כאשר יש מאוורר פלסטיק שיושב על מיסב ממתכת והוא יוצא קצת מהמקום. זה קורה גם במאווררים שנמצאים בתוך תנורים ישנים. מה שעובר לי בראש זה שאולי המפוח של מערכת האיוורור של הרכב קצת התפרק והוא מייצר את הרעש כשהוא מסתובב במהירות מסוימת. ניסית לשחק עם המזגן והמאוורר?
-
הצילו נחנקנו עם הפיקנטו - המלצות לרכב למשפחה קטנה וצעירה בתחילת דרכה
edward פרסם הודעה בנושא של האופטימי בתוך ייעוץ ברכישת רכב
ה-DSG בגרסאות החדשות יותר זה לא מה שהיה פעם, ובפעולה תקינה של גיר מדור חדש לא אמורים להרגיש אותו (כך הבנתי מאנשים שנוסעים על כאלה) -
על פניו זה נשמע כמו קפיצים עייפים. לגבי בולמי זעזועים, זה שהם לא נוזלים לא אומר שהם תקינים אבל בלי קשר, הייתי בודק את עניין הקפיצים קודם כל ובכלל מסתכל מקרוב על כל מרכיב במתלה מאחורה (למשל האם הסרן האחורי בכלל ישר). עוד אפשרות זה שהצמיגים או הג'אנטים שלך לא במידה הנכונה.
-
הצילו נחנקנו עם הפיקנטו - המלצות לרכב למשפחה קטנה וצעירה בתחילת דרכה
edward פרסם הודעה בנושא של האופטימי בתוך ייעוץ ברכישת רכב
קח הלוואה מהבנק של 50 אלף שקל, תקנה את הרכב שאתה רוצה קודם כל, ורק אז תתחיל למכור את הפיקנטו. ככה לא תיתקע בלי רכב והכל יהיה יותר פשוט ונוח. זה גם יאפשר להשאיר את הרכב החדש במוסך לכמה ימים ליישור קו של שמן פילטרים וכדומה. אחרי שכל ההרפתקאה עם מכירת הפיקנטו נגמרה אתה מחזיר את כל ה50 אלף במכה. תשלם ריבית מינימלית על החודשיים שלושה שכל התהליך לקח. כנראה כמה מאות שקלים בודדים, לגמרי שווה את זה והרבה יותר זול מטרייד אין. -
אמאזון: https://www.amazon.com/gp/aw/d/B0028JQYPG?ref=ppx_pt2_mob_b_prod_image משלוח חינם בקניה מעל 65$, עד 75$ אין גם מע"מ.
-
- 1
-
-
שאלה בנוגע לאמינות של רכבים צרפתיים ואירופיים - סופר מיני
edward פרסם הודעה בנושא של Dror123123 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לדעתי אין סיבה להעדיף יצרן אירופאי אחד על השני אלא לקחת את הרכב הכי שמור ומטופל שאפשר למצוא. ההבדל העיקרי ברכב משומש זה הבעלים הקודמים. גם במודל שיש בו איזו בעיה אפשר פשוט לפתור מראש ביישור קו לאחר הקניה. למשל רצועת טיימינג שלא עודכנה פשוט להחליף ולשכוח מזה. -
המרכיב העיקרי במחיר החלק זה לא הרווח של המוסך. כל חלק שמגיע לארץ, יש עליו 50% מס ומעמ, עלויות עמיל מכס, יש עלויות איחסון בינתיים באיזה מחסן. ולפעמים מתעקשים על מקורי במקום תחליפי איכותי וזול בהרבה. אז ככה משהו שעולה 400 שקל פתאום מגיע ל1200 שקל כבר במוסך עצמו. מי שזה מעצבן אותו, שירכוש בחו"ל בזול או שיבריח חלפים במזוודות. אין טעם להתעצבן על המוסכניק שגם ככה החיים שלו לא קלים עם כל מיני לקוחות חוכמולוגים והמורכבות של רכבים מודרניים.
-
אני קונה כמעט את כל החלפים מאמאזון ואיביי ועושה לבד דברים קטנים ויחסית פשוטים, אבל ברגע שמתחיל משהו "רציני" (למשל גומיות שסתומים) אני נותן למוסכניק שיתעסק. אגב המחיר של סט 16 גומיות שסתומים של Elring למנוע THP עולה 100 שקל כולל משלוח באיביי. במוסך רצו 960 שקל (60 לכל גומיה). ולגבי חיישן חמצן תחתון, חיישן Magnetti Marelli עלה 100 שקל באיביי, או 1400 שקל במוסך. יחי ההבדל הקטן.
-
להלן סורק עם גירסה 1.5 (שזו הגירסה המקורית). גירסאות אחרות זה "פיתוח" סיני. https://www.amazon.com/gp/aw/d/B083FML519?ref=ppx_pt2_mob_b_prod_image
-
השוואת עלויות: רכב יד 2 vs ליסינג פרטי תפעולי
edward פרסם הודעה בנושא של shay co בתוך ייעוץ ברכישת רכב
רכב משפחתי סטנדרטי שעולה 120 אלף שקל כחדש, אחרי 3-4 שנים יש לו ירידת ערך שנתית של כ10,000 שקל לשנה שזה נניח 800 לחודש. בנוסף יש 200 שקל לחודש תחזוקה, עוד 300 על אגרה וביטוח פלוס מינוס. סך הכל כ1,300 שקל לחודש לפני דלק. יכול להיות שזה גם 1500 שקל לחודש בדגם קצת יותר יקר/בעייתי. בקטגוריית הסופרמיני והפחנועים למיניהם בני 3-4 שנים העלות החודשית הכוללת לפני דלק הזו כנראה סביב 1,000 שקל לחודש. ואם מדברים על המיצובישי כריזמה 2001 של אחד מחבריי הטובים שם בכלל אין לא ירידת ערך ולא ממש תחזוקה - תדלק וסע. אבל הרכב לא מגנט בחורות -
השוואת עלויות: רכב יד 2 vs ליסינג פרטי תפעולי
edward פרסם הודעה בנושא של shay co בתוך ייעוץ ברכישת רכב
מבלי להיכנס ליותר מידי חישובים, רכב חדש זהה אמור לעלות 500-1000 שקל יותר בליסינג בחודש, תלוי ברכב. אם משווים רכב בן 3-4 עם חדש מליסינג, הפער עולה לאיזור ה1500 שקל לחודש. הכל כמובן מאוד מאוד בערך. אבל מדובר כאמור בשני מוצרים שונים, אלא אם מסתכלים על זה כמו על מקרר על גלגלים. -
לא ספציפי ליונדאי, אבל בכל רכב עם טורבו החלפת שמן בתדירות נמוכה מובילה להחלפת טורבו. יכול מאוד להיות שהחליפו שמן כל 20 אלף קמ וזה מה שיוצא. בכלל כשקונים רכב טורבו כדאי לקרוא קצת בפורומים ולהחליף שמן בתדירות גבוהה (5-10 אלף קמ תלוי בתנאים)
-
מאזדה לאנטיס 2003 1600, בדיקת בולם זעזועים
edward פרסם הודעה בנושא של אביה11 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לדעתי האם לשפוך כסף על רכב זה שיקול אישי. אם אני אוהב את הרכב שיש לי למה להחליף אם לא חייבים? מתקנים מה שצריך וממשיכים לנסוע. בכל החלפת רכב יש תמיד את הבעיה שקונים צרות של אנשים אחרים במקום הצרות שלך שאתה כבר מכיר.
