-
הודעות
406 -
כאן מאז:
-
ימים ב"תורמים ביותר"
1
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי edward
-
תודה. חשבתי פשוט לחתוך את הכבל של החיישן הישן ולהשתמש במפתח סגור, ואת החדש להדק עם מפתח פתוח. בלי שימוש בכלי ייעודי.
-
בהמשך לשרשור הנ"ל: אשמח לסיוע במישהו בהחלפת חיישן חמצן תחתון. יש ברשותי את החלק וכל הכלים הדרושים כדי להחליף (לדעתי). מה שחסר זה מישהו עם קצת נסיון שיכול לספק הוראות ותמיכה מוראלית לצורך ההחלפה. תודה!
-
קיבלתי היום חיישן חמצן תחליפי (בסוף עלה 100 שקל): בנוסף קניתי קורא קודים ב-100 שקל נוספים שאיתו אני יכול לראות ולאפס את הקוד הנ"ל (בדקתי). https://www.amazon.com/gp/aw/d/B001LHQBMC?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_title הייתי רוצה להתקין לבד, אבל רמת הנסיון שלי לא בשמיים. פתחתי שרשור בעניין בפורום הטכני לקבלת עזרה
-
אין פה תשובה ברורה מה עדיף מבחינה משפטית. הייתי מביא איתי שתי הצעות מחיר ממקומות שונים ומראה לשופט את זה כהוכחה יחד עם הסירוב של המוכר לדרישה שלך ממנו לתקן.
-
דעתי על בסיס נסיון עבר בתביעות קטנות מול סלקום: אין מה להפסיד. זה עולה כ-50 שקל אגרה להגיש תביעה קטנה ומותר עד 5 תביעות בשנה. חבל על עורך הדין אלא אם זה חבר. אין פה איזו סוגיה משפטית מורכבת - קנה רכב עם פגם נסתר, השופט מצידו יחליט מה שיחליט, אבל - ברגע שמגישים תביעה קטנה לבית המשפט, יוצאת אוטומטית התראה לנתבע. בכמעט כל המקרים, אותו נתבע שיקבל את הזימון למשפט, ויש לציין שהוא מחוייב להגיע אישית (אסור לשלוח עוכרי דין בתביעה קטנה), המשמעות היא שכל אדם שפוי יתחיל לחשוש וינסה להגיע איתך לפשרה. ואז הכוח בידיים שלך כי אתה היחיד שיכול להסיר את התביעה. אז לדעתי זה ייגמר הרבה לפני הדיון, אבל מקסימום השופט יעשה בשבילך את העבודה.
-
עדכון מהיר - אחרי שנסעתי כ-1,000 קמ קפץ לי check engine. הרכב נוסע ומרגיש רגיל. (יש לציין שנבהלתי). קפצתי לגבע הבוקר, תוך חצי שעה יצאתי עם אבחון. חיישן חמצן אחורי החליט להחזיר את נשמתו לבורא. הנזק - לפי גבע, החיישן עולה 1,200 שקל לפני מע"מ. עבודה כ-200 שקל. מבדיקה מהירה עם המק"ט 1618V3 יש חיישן של Delphi ב-225 שקל באיביי כולל משלוח. הזמנתי. בגבע לא עשו פרצופים, דווקא פרגנו. נחזור לשם להתקנה כשיגיע.
-
ממה שהבנתי הליסינג לא כולל דלק, אולי טעיתי. פות"ש אמר שישלמו לו על ביטוחים ורישוי מהחברה על רכב פרטי. 300 שח לתחזוקה זה לחודש.
-
לפי התיאור הפער בין הליסינג לרכב פרטי לא ליסינג הוא כ-3,750 שקל. במקום להוריד לך 2800 מוסיפים 950. הייתי פשוט קונה רכב יד 2 בן 2-3 שנים עם קמ' נמוך ונוסע בו. תספוג כ-1,000 שקל ירידת ערך, שים 300 שקל בצד לתחזוקה וסע לשלום. תחסוך בכיף 2,000+ שקל בחודש.
-
יש שרשרת שצריך להחליף כל 5 שנים בערך. היא נמתחת עם הזמן ב1-2 ס"מ והרכב מאבד את התזמון האופטימלי. אם המצב חמור מספיק זה מקפיץ קוד תקלה במחשב.
-
בגדול המוכר עשה רושם טוב, החליף כמה וכמה דברים לאחרונה והתמצא קצת בצד הטכני. קנה קוילים, פלאגים ומכסה שסתומים באיביי, שם צמיגים חדשים ומצבר חדש. מצד שני היו בדיעבד מספיק סימני אזהרה - הוא הוסיף נוזל קירור כשהגעתי, המצבר החדש הוחלף באותו בוקר (כנראה הרכב לא זז כמה שבועות לפחות), הרכב היה נקי בצורה חריגה, וכששאלתי אותו לגבי טיימינג הוא עשה רושם שאין לו מושג במה מדובר. הוא החזיק ברכב 5 שנים ובהתחלה טיפל במוסך יבואן. מה שלדעתי קרה זה שכנראה שבשנה האחרונה המנוע התחיל לגמגם, מוסך היבואן נתן לו הצעת מחיר לא סבירה ואז הוא התחיל לחפש מה לעשות עם עצמו. אין מצב שלא אמרו לו שצריך לעשות טיימינג. כמובן שכשאלתי אותו פעמיים אם יש בעיות ידועות עם הרכב הוא אמר בכל פעם שלא. אני אפילו לא בטוח שהוא שיקר ביודעין, יכול להיות שמוסכניק החאפר שלו שם לו שמן עם צמיגות גבוהה, אמר לו שהכל שטויות וזורמים, סע לשלום.
-
לתחושתי יהיו פחות תקלות מהפיאסטה 83 אספנות אבל אולי כל תקלה תעלה יותר.
-
תודה על ההמלצות, אני מעריך שלקחו ממני יותר על החלפת בולמים מכיוון שהבאתי בולמים מבחוץ. המוסך גם צריך להתקיים. ציפיתי ל-600-700 שקל, יצא 1,000. אגב מדובר על יותר משני ברגים לבולם כי צריך לפרק גם פלטה שמחזיקה את הבולם ובשביל זה מפרקים גם כמה דברים קטנים בדרך. זה בערך שעה - שעה וחצי עבודה. בכללי, בגדול למוסך אורן יש מוניטין טוב ולא נראה לי שהם סתם החליפו את כל זה. היה לי ברור שצריך להחליף טיימינג מראש. בנוסף, הגיוני שצריך להחליף משלושים כי בהיסטוריה של הרכב הוחלפו לאחרונה צמיגים קדמיים בלבד בני שנה וחצי - מעריך שמשחיקה מואצת בגלל אותם משולשים. כמו כן היו נזילות שמן ונוזל קירור. החלפת בית תרמוסטט (שנוטה להיסדק) סגרה את הפינה הזו. לגבי נזילות שמן, הוחלף בית פילטר שמן. הנזילות היו מלמטה אז זה מסתדר מבחינה הגיונית. כלומר לפחות רוב הדברים עושים לי שכל ואני לא מרגיש שסתם דחפו לי דברים במקרה הזה. לגבי המחיר - יש מצב שהיה אפשר לעשות חלק מהדברים יותר בזול. הרבה יותר בזול? לא נראה לי. #llaavvii עוקב בעשר עיניים, תאמין לי. עכשיו בדקתי מדיד שמן אחרי 800 קמ ואני עדיין בשוק שהמנוע הזה לא מאבד ולא אוכל שמן. כנראה קיבלתי אחד במצב טוב (חמסה חמסה). לגבי ה-5K שקל, לא מוטרד מזה בכלל. כשקונים רכב בכזה מחיר לא מתלוננים על כמה אלפים, ואני בכל מקרה מתחת לתקציב הרכישה המקורי ועוד עם רכב שמרגיש בכמה רמות מעל הפורד פוקוס.
-
לדעתי מדובר בפוסט הראשון שלי בפורום אז אל תיכנסו בי חזק מידי אחרי 3 שנים ללא רכב (גר בתל אביב), ובעקבות הרצון לטיולים בסופ"ש, ביקורים משפחתיים וכדומה חשקה נפשי ברכב. לפני כן הייתי בעלים של פולו 95 נבלה, גראנד ויטארה 2001 סבירה אבל לא מהנה, ופיאסטה 83 דור1 אספנות יפיפיה שגמרתי בתאונה (באשמתי). התקציב היה כ-40K ש"ח(גמיש). בהתחלה חשבתי על פוקוס דור 3.5 סטיישן מודל 2015-2016 אבל לא הצלחתי למצוא אחת לא שחוטה מתחת ל-47K. מה עוד שכל רכב שאני קונה נכנס ליישור קו אז ידעתי שבזה אני לא אסיים. אז הרחבתי את החיפוש ומה אני רואה? פיג'ו 5008 במחירי בדיחה. מהר מאוד הבנתי שהמנוע THP156 הוא האחראי לעניין אבל ממחקר באינטרנט הבנתי שעם מנוע לא שחוט + יישור קו + שגרת טיפולים מסודרת אפשר לחיות עם זה ומדובר בהרבה רכב במעט כסף. רצתי לראות רכב כזה בתל אביב, מודל 2015 שהיה שחוט לחלוטין אבל זה עזר להחליט אם זה רכב בשבילי או לא. אז הרחבתי את החיפוש לכל הארץ, ומצאתי רכב מודל 2012 עם 100K קמ' במצב קוסמטי טוב. הרכב היה בחריש. הגעתי לראות את הרכב עם סט בוקסות וג'ק. המחשבה הייתה לפרק נורת הצתה לבדיקה + לראות את הרכב מלמטה. אולם, מרגע שבחנתי את מצבו הקוסמטי של הרכב ועשיתי נסיעת מבחן כל כך התלהבתי שלא עשיתי את כל זה (טעות). המוכר היה אשכנזי חביב שתרם לתחושת הביטחון המופרזת. בעברו ברכב הוחלף מתג בלם יד, משאבת הזרקת דלק הוחלפה פעמיים, מצתים וקוילים הוחלפו לאחרונה ביחד עם מכסה שסתומים, מצבר חדש וצמיגים חדשים, טסט לשנה. בקיצור, נתתי לו 18K שקל ונסעתי עם הרכב היישר ליישור קו במוסך אורן בחולון. החברעס במוסך אורן היו מאוד נחמדים (פעם ראשונה שלי שם). מה שהיה פחות נחמד זה המצב המכאני של הרכב - מלא נזילות שמן ונוזל קירור. בגדול מדובר בכמעט כל רכיב שיכול להתקלקל ולא הוחלף בשנים האחרונות ברכב - טיימינג קומפלט, משולשים, טרמוסטט, בית מסנן שמן, סולונואיד VVT, תושבת מנוע תחתונה, כל מיני אטמים וצינור אחד. חלקים כ-7K שקל ועבודה 2.7K שקל. כמו כן נאמר לי שיש מצב שצריך לעשות גומיות שסתומים בקרוב, והמחיר של כל גומיית שסתומים 60 ש"ח (צריך 16 גומיות, כלומר מדובר כמעט באלף שקל). בדיקה באיביי העלתה סט 16 גומיות שסתומים של Elring במחיר 130 שקל כולל משלוח. כשהגיע נכנסתי להחלפה ובאותו זמן גם הוחלף סט אטמים במשאבת ואקום. סך הכל 2,400 שקל. באותו הזמן הבנתי שהבולמים האחוריים גמורים, אז הזמנתי חדשים באיביי ב-300 שקל כולל משלוח. לצערי שלחו אותם בUPS אז שילמתי עוד 200 שקל עבור שחרור. ההחלפה בוצעה בעלות של 1,000 שקל. כל ה"סיבוב" הזה עלה כ-14K שקל. מאז נסעתי כ-800 קמ' ואני יכול לדווח שהרכב מרגיש מצוין, לא אוכל שמן בכלל (הפתיע אותי), וכל הנזילות נעלמו. אז יוצא ששילמתי 32K שקל כדי להגיע לרכב תקין שנוסע טוב ונראה טוב. אם הייתי חוזר שוב על חוויית הקניה, הייתי דואג לקחת את הרכב למוסך אורן לבדיקה (שהיא חינם כך למדתי בדיעבד), ומגלה כך את כל ההפתעות. את הרכב הספציפי כנראה בכל מקרה הייתי לוקח אבל אולי משלם 13K במקום 18K. מה מרגש אותי בפיג'ו 5008 הרכב באורך של 4.5 מטר בלבד כך שהוא נכנס לכל חניה בקלות, אבל המרחב הפנימי שלו ענק. לראייה, הובלתי עם הרכב מקרר 480 ליטר באורך 182 ס"מ, רוחב 76 עומק 66. כל הכסאות מתקפלים כולל הכסא הקדמי ליד הנהג, וזה מייצר מרחב טעינה ענק ויחסית שטוח שמאוד נוח להובלות מזדמנות. כשהשורה השלישית מקופלת יש תא מטען ענק, שמאפשר להוביל מכונת כביסה\מייבש בקלות (אני אוסף מכשירי חשמל לאחרונה עבור קרובי משפחה). ברכב יש סך הכל 7 מקומות שזה שימושי פה ושם. יש בשורה השניה 3 כסאות נפרדים שמתקפלים בנפרד, זזים קדימה ואחורה, נשענים, ולכל אחד יש נקודות איזופיקס. זה הופך את חווית כיסא התינוק ליותר נעימה. כמו כן יש וילונות גלילה מהחלונות ומיזוג נפרד מאחור שיוצא מלמטה ומהצדדים. בקיצור מושלם כרכב משפחתי. מבחינת הנהג - הרכב התגלה כמהנה לנהיגה באופן מפתיע בזכות כיול מתלים מוצלח(לא רך מידי ולא קשה מידי), הגה הידראולי שתורם לתחושת הכביש, ומנוע חזק. המנוע באמת מעולה וסוחב בכל התנאים, וגם לא צורך הרבה דלק לרכב במשקל 1.5 טון. אני מוציא ממנו כ-15-16 קמ לליטר בשיוט במישור, ו-8-10 בעיר. משולב כ-11 קמ לליטר. בסיבובים הרכב נשאר יחסית שטוח ולא נוטה יותר מידי, וניתן בהחלט לדמיין שאתה סבין שמיטז עם פורד טראנזיט בנורבורגרינג. די כיף. יש ברכב הרבה דברים נחמדים - מקרן מול השמשה שמראה את המהירות, מזגן מפוצל, חומרים טובים במרחב הנוסעים, שמשה קדמית ענקים וחלונות גדולים, כל החלונות אוטומטיים, נעילה נפרדת של כל החלונות והדלתות על ידי הנהג, מראה נוספת כדי לראות את הילדים מאחור. הרכב בנוי מתוך מחשבה על הפרטים הקטנים כשמדובר בהסעת נוסעים. בקיצור, הרכב הוא שילוב מנצח של הנאה (יחסית) מנהיגה, נוחות, עיצוב, צריכת דלק, יכולת הסבה מהירה ומודולרית מהסעת נוסעים להסעת מטען, ושילוב מצוין של מנוע-גיר-הגה. מה שחסר זה רק אמינות, שאולי ניתן לשפר בהחלפת שמן כל 10K קמ' ותשומת לב. תמונות:
-
רנו מגאן קופה 2001 ידנית, מנוע 1.6, 110 כוחות סוס, 126K ק"מ. מצב קוסמטי פנימי מצויין, למעט דיפוני צד קצת נפולים. מצב חיצוני - מכה קטנה ליד פנס קדמי ימני (ראו תמונות), צבע דהוי. יד 3. יש טסט לשנה. צריכת הדלק כ-7 ליטר ל-100 קמ' , נבדק במשאבה. קניתי את הרכב לפני כשנה וחצי, מאז עברתי לתל אביב ולכן אני מוכר. הרכב מגיע עם ספר טיפולי ממוסך מרכזי רנו מ-2009 ועד 2016. אני טיפלתי ברכב בשנתיים האחרונות במוסך חיבה בתל אביב, יש קבלות גם כן. טיימינג נעשה באיזור ה-90K קמ'. מבחינה מכאנית - בוצע יישור קו מלא לפני כשנה ב-116K קמ'- שמן, כל המסננים (אויר, אויר קבינה וכו'), פלאגים חדשים. המצב המכאני מעולה, הרכב מאיץ במהירות ובאופן כללי תענוג לנהוג עליו. לא מתחמם ולא נוזל. מבחינת חשמל - סאנרוף חשמלי לא מתרומם (ניתן לפתוח את התריס ידנית). קיימת מערכת חשמלית שנועלת דלתות בתחילת נסיעה - לעיתים לא עובדת. שני הדברים לא מפריעים לתפקוד רגיל של הרכב, נעילה בסיום נסיעה וכדומה. מזגן - לפני כשנתיים שופץ מדחס, והחלפתי מעבה קדמי לפני כחודשיים בעקבות דליפת גז קירור. המזגן עבד יפה כחודש, אך החלפת המעבה לא פתרה את התקלה לאורך זמן ומאז לא התקדמתי בנושא - ככל הנראה יש להחליף את אחד הצינורות\חיבורים. מחיר - 4,500 ש"ח, גמיש ליד הרכב. הרכב נמצא בתל אביב, ליד מחלף קיבוץ גלויות. אפס חמש ארבע - 7662480 או ב- egorban AT gmail.com, איש קשר אדוארד.
-
חוזר על ההמלצה - תמורה גבוהה למחיר עקב ירידת ערך רצחנית בשנים הראשונות. יש רכבים בני 3-4 שנים ב35 אלף שקל.
-
ללא ספק, רכב בן 3-6 שנים מספק את התמורה הכלכלית האופטימלית 3 או 6? תלוי ברכב. לדוגמא, חבר קנה לאחרונה בהמלצתי מגאן קופה 2014 עם 40 אלף קמ'. מצב קרוב לחדש. עלה 41 אלף ש"ח, כאשר חדש נמכר ב115 אלף לפני 4 שנים. מי שרוצה אחריות אבל לא רוצה לקנות חדש, גם יש פתרון. במקרה לעיל ניתן היה לקנות במגרש המשומשות של קרסו ולקבל שנתיים אחריות - אבל לשלם 50 אלף. כל אחד ושיקוליו.
-
סיפור אישי קצר - אצלי היה שיקול דומה ודווקא הלכתי על רכב אספנות כרכב ראשון (פיאסטה דור 1). למדתי הרבה והיה קל לעבוד על הרכב. חלק עשיתי במוסך וחלק לבד, לפי ההרגשה האישית. היה מאוד כיף, אבל זול זה לא היה - בכל זאת רכב זקן. היו כמה אלפי שקלים בתקלות שונות בשנה הראשונה ולאחר מכן המצב השתפר. יש לציין שמצב הרכב מלכתחילה היה טוב מאוד לגילו והוא גם שופץ בעבר. ככה התחלנו, למדנו, ולפני כחצי שנה עם הידע שצברתי קניתי רנו מגאן קופה 2001 1.6 ידנית עם 100 אלף קמ'. עלה 5.5 אלף שקל. הרכב הגיע עם היסטוריה של כמעט עשור של טיפולים במוסך מרכזי של רנו מכיוון שהבעלים עובד שם. עד כה ולמרות מצב טוב יחסית של הרכב, היה צריך להחליף צלחות בלם, אלטרנטור, וגם בשלב מסויים צריך להחליף מעבה מזגן (קניתי ב200 שקל מעבה מקורי באיביי כולל משלוח - בארץ המחירים משוגעים). מסקנה - אפשר לקחת את העניין כפרוייקט ותחביב לחיים, ואז זה נחמד. צדים חלקים באיביי, מפרקים, מרכיבים ונהנים. יש גם מערכת יחסים אחרת עם מוסכניקים כשבאים עם ידע וגם מאבחנים מראש לבד מה התקלקל. למתחילים, מומלץ לקחת חבר שמבין (אבל באמת), וכן מומלץ לנצל את המצוקה של המוכר ולדרוש לפרק כמה דברים לבדיקה במקום. לדוגמא, כדאי להוציא את אחד הפלאגים מהמנוע (לוקח כמה דקות) ולהסתכל עליו. איך שהפלאג נראה מלמד הרבה על מצב המנוע. ללחוץ על כל הכפתורים ברכב. לפתוח ולסגור הכל. להסתכל מתחת לרכב (אפשר להרים קצת עם ג'ק). לחפש דפיקות וסימני עיקום. בהחלט יש רכבים טובים (לגילם) בכמה אלפים, אבל דורש התעסקות
-
שוקעתיק: מכירה בלבד של חלקי חילוף / אביזרים לרכבים קלאסיים
edward פרסם הודעה בנושא של razmel בתוך רכבי אספנות
בעקבות תאונה חזית + אחור, למכירה לשיפוץ\חלקים פיאסטה MK1 שנת 83. כל החלקים קיימים למעט רדיאטור + נזק משמעותי ביותר לשלדה. יש בנוסף לרכב קרבורטור, סטארטר, שני אלטרנטורים, וכל מיני חלקים וגומיות. הרכב יושב בהרצליה. בנוסף אשמח לשמוע הצעות לרכישת רכב חלופי. לפרטים - אדוארד טלפון: 054-7662480 -
שוק עתיק - קניה בלבד של חלקי חילוף\אביזרים לרכבים קלאסיים.
edward פרסם הודעה בנושא של razmel בתוך רכבי אספנות
מחפש ג'אנט לגלגל רזרבי, גודל 13 רוחב 5, שמתאים לפורד פיאסטה דור 1. עדיף מהסוג הבא: -
שוק עתיק - קניה בלבד של חלקי חילוף\אביזרים לרכבים קלאסיים.
edward פרסם הודעה בנושא של razmel בתוך רכבי אספנות
מחפש טמבון ניקל קדמי לפיאסטה דור 1. אדוארד, 0547662480. תודה! -
אני משתמש ב-shipto. https://www.shipito.com/
-
לא מזיק גם לבדוק זמינות חלפים ב-Ebay, אני קונה בעיקר משם.
-
דווקא לקחתי את הפיאסטה MK1 שלי לגולן ולירושלים מתל אביב ללא בעיות מיוחדות. רכב במצב טוב יכול לעשות את זה די בקלות, כמובן שלא יזיק לעצור להתרעננות מידי פעם כי הנהג זו לרוב החוליה החלשה.
-
8K שקל נשמע קצת נמוך, תהיה בעיה להשיג רכב טוב במחיר הזה. הייתי אומר שבשביל רכב טוב שעבר יישור קו צריך לעלות לכיוון ה-12-15K.
-
בתור מי שרכש רכב כזה בדיוק לפני מספר חודשים, אל תחשוב שזו הולכת להיות הרפתקאה זולה. נכון, טסט וביטוח עולים רבע, אבל כאמור מזגן אין (אני עובד על פתרון תוצרת בית לעניין ), וכן מהר מאוד תמצא את עצמך עושה הרבה דברים ברכב והעלויות יצטברו. לדעתי גם אם מדובר ברכב במצב מושלם או כמעט מושלם, בסוף תמצא את עצמך עם עלויות דומות לרכב משומש רגיל ממודל 2007, במיוחד אם אתה נוסע ברכב יותר מחצי שעה בשבוע. זה כמובן אם אתה מתקן כל דבר ולא מזניח. כמה נקודות לבדיקה - מצב בולמי הזעזועים, מה קורה מבחינת מכות בגוף וחלודה, מצב הצבע, וקוסמטיקה פנימית. תבדוק שכל הכפתורים עובדים, איתותים וכו, ותעשה נסיעה ב-100 קמ״ש, תבדוק חופשים בהגה, רעשים מוזרים, רעידות. לגבי מחיר - לגמרי פונקציה של מצב הרכב. רכב במצב תצוגה לגמרי שווה 10 אלף לטעמי, השאלה מה המצב של הרכב הזה ומה רשימת הסטיות ממצב תצוגה כאמור. בקיצור, אם זה מאהבה תעשה את זה, אבל אם זה כדי ״לחסוך״ עדיף להימנע.
