-
הודעות
406 -
כאן מאז:
-
ימים ב"תורמים ביותר"
1
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי edward
-
יש לי בבית מכונה אוטומטית, מקינטה, ועוד כל מיני שטויות של קפה ואני מוצא את עצמי משתמש כל יום בזה: https://www.amazon.com/AeroPress-Coffee-Espresso-Maker-Bitterness/dp/B000GXZ2GS/ref=mp_s_a_1_3?crid=2152YU1AG6Y3V&dchild=1&keywords=aeropress+coffee+maker&qid=1634832664&sprefix=aer&sr=8-3 הקפה יוצא יותר מוצלח מכל המכונות האוטומטיות. אחרי שמכינים קפה זה "בועט" את הקפה המשומש עם הפילטר ישר לפח, ואז חצי שניה מתחת לברז מנקה אותו לחלוטין. בנוסף מדובר בלואו טק שתמיד עובד גם בשטח, בלי חשמל ובלי להתחכם. ממליץ בחום.
-
עדכון - אחרי כ-4,000 קמ הוספתי ליטר שמן מנוע אחרי שקיבלתי חיווי להוספת שמן בלוח המחוונים. חוץ מזה הכל פנטסטי. יש לציין שלאחר הוספת שמן בלוח המחוונים עדיין היה כתוב שצריך להוסיף, אבל זה רק כי החיישן עוד לא הספיק להתעדכן (יכול לקחת כמה שעות). הוספתי לפי המדיד בלבד. בינתיים הספקתי גם להתקין בלוטוס ודיבורית במקום יציאת AUX אבל בתכלס לא משתמש בזה, יש דיסק.
-
מחפש זוג חיישני חמצן קדמי ואחורי למאזדה 3 2007 1600 סמק
edward פרסם הודעה בנושא של Yair6668 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
למשל: https://www.ebay.com/itm/Lambda-Sensor-For-MAZDA-3-Saloon-1-4-1-6-03-09-Z60118861A-/153373853930?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l49286&mkrid=711-127632-2357-0 -
מתלבט לגבי רכב חשמלי - פג'ו E208 או רנו זואי.
edward פרסם הודעה בנושא של DUDU211 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אני נוסע בזואי לפעמים באוטותל. הרכב בסדר מבחינת התנהגות, יש מספיק כוח ועל פניו מספיק טווח. הבעיה שהרכב מבפנים בנוי הכי זול שאפשר וזה פשוט לא כיף להיות בעלים של דבר כזה. -
אכן הבסיס הראייתי לכל זה חייב להיות מוצק אחרת אין הרבה מה לעשות.
-
הסכנה שהם מהווים היא זריקתו של פות"ש לכלא עקב תלונת השוא שלהם. שלילת חופש בנסיבות כאלה מקבילה לכליאה לא חוקית ולכן זה לא פחות מאלימות פיזית. פשוט האלימות מופעלת על ידי המשטרה כסוכן ולא באופן ישיר. עם זה שהם מאכילים חתולים אין בעיה. הבעיה בזה שהם מנסים להפליל אדם חף מפשע. וכמו שאמרתי - להתייעץ עם עורך דין לפני שעושים משהו.
-
א. הפתרון האלגנטי ביותר לבעיה שלך זה לעבור דירה. אם זו לא אופציה אז אתה הולך לשקוע בדרגות שונות של רפש על מנת לפתור את הבעיה. ב. אם כבר לשקוע ברפש אז צריך לעשות את זה במהירות וביעילות, על מנת שלא תתיקע בבוץ ותצטרך חילוץ בשטח. ג. ממה שרשמת, ומכיוון שמדובר באנשים בלתי שפויים בעליל שום רמה של אלימות פיזית, מילולית או משפטית לא תעזור פה. הם פשוט לא דוברים את השפה (תרתי משמע). ד. הזוית היעילה ביותר לדעתי היא ללחוץ על הנקודה של אי שפיות נפשית. אתה תהיה מופתע כמה זה פשוט לאשפז מישהו בכפיה בהינתן ה"ניירת" הנכונה. ה. תתחיל מלהתייעץ עם עורך דין שעוסק בתחום של זכויות רפואיות ואישפוז בכפיה. לאחר מכן תתחיל לאסוף מכל השכנים בכתב את הזוית שלהן על העניין, תוך תשומת דגש על גודל המטרד ועל כך שמדובר באנשים לא שפויים. כמו כן תלונת השוא עליך היא נכס עבורך לתיעוד חוסר שפיות וחוסר תום לב. ו. אחרי שתאסוף ערימת מכתבים, תיעודים, הצהרות מהשכנים אתה כנראה תפתח תלונה אצל הפסיכיאטר המחוזי. https://www.kolzchut.org.il/he/אשפוז_כפוי_דחוף_של_מתמודדי_נפש למיטב הבנתי השכנים שלך עונים על כל התנאים לאישפוז כפוי. ז. ברגע שהשכנים הבעייתיים שלך יהיו מודעים לפתיחת תיק לאישפוז כפוי, במיוחד על רקע עבר נפשי מתועד אצל השכנה, הם מהר מאוד יחתרו לפשרה ויפסיקו להוות מטרד. ואם לא, אני מניח שמערכת בריאות הנפש תדע כבר מה לעשות איתם. מבחינה חוקית אדם עם מחלת נפש הוא כבר לא כשיר משפטית ויש למערכת הרבה יותר חופש פעולה בהתמודדות איתו. לדעתי זו הדרך היחידה לפתור את העניין וזה כנראה יעלה לך סכום לא מבוטל.
-
גם רכב לא רע לדעתי כרכב ראשון.
-
השאלה מה המטרה של התרגיל. אם זה לספור כמה יצא ונכנס אז כן. אבל אם המטרה זה לבדוק "בכמה השתמשת" או "כמה זה עלה לי להשתמש" זה לא נכון לעשות. אם קנית רכב ב50 שמחזיק 10 שנים עד שהוא נזרק למזבלה, ברור שאחרי שנה השתמשת ב10% ממנו ולא 100%. ה"חלק" שבו השתמשת זה רק 5 אלף שקל באותה שנה. אם נניח היית מוציא 50 אלף מראש על דלק, משתמש ב-10% מהדלק שקנית ואז היו שואלים אותך כמה עלה לך לנסוע השנה לא היית אומר 50 אלף אלא 5 אלף. כי עדיין נשאר לך בנזין בשוי 45 אלף שקל. אותה לוגיקה עובדת לרכישת רכב ושוי השימוש בו. כשאתה קונה רכב אתה פשוט משלם מראש על העשר שנים הקרובות של השימוש בו אז הגיוני לפרוס את העלות הזו בחישוב של בכמה השתמשתי וכמה "רכב" נשאר לי עוד להשתמש.
-
אתה צריך לבקש מהמוכר היסטוריית טיפולים ורשיונות רכב ישנים שיש בה את הקילומטר באותו זמן. בנוסף כדאי ללכת למוסך יבואן להוציא את ההיסטוריה של הרכב במקביל. זה ייתן לך אישור גם של הקילומטרים וגם תחזוקה.
-
כמה דוגמאות של i20: https://www.yad2.co.il/vehicles/private-cars?manufacturer=19&model=1594&year=2015-2018&Order=5
-
לדעתי אם כך כדאי לחשוב על משהו בן 3-6 שנים עם אמינות סבירה. לדעתי יונדאי i20 זה רכב מוצלח בשבילך רק כי אתה מתכנן טיולים בסופ"ש וזה לא הכי נוח להידחס לi10 בנסיעות ארוכות. דווקא i20 אחלה גם לעיר וגם לסופ"ש. לקחתי את הרכב כמה פעמים בהשכרה וממש התרשמתי לטובה.
-
אחלה, אחרי הרכישה תתכונן להוצאה במזומן של כ-1,500 שקל בחודש. חוץ מזה אני מעריך שתהנה
-
המינימום של המינימום הוצאות לרכב זה טסט, ביטוח, דלק ותחזוקה. נניח גרוטאה יפנית אמינה שאין לה כבר ירידת ערך ונניח שמכנית היא אמינה לחלוטין (הנחה אופטימית אבל נניח). טסט + ביטוח חובה + צד ג בלבד לנהג ותיק יהיה 300 שקל לחודש מינימום. דלק יהיה לפחות 300 שקל בחודש גם אם הרכב כמעט לא זז. תחזוקה מינימלית זה איזור ה100 שקל בחודש אם רק מחליפים פילטרים מגבים ושמן. נניח אפילו שכלום ברכב לא מתקלקל ושצמיגים לא מחליפים עד שהם לא מתפוצצים. יצא לי 700 שקל לחודש שזה לא קורה לאף אחד במציאות. מספיק שקצת נוסעים ברכב, נניח 1,000 קמ בחודש ולא 500 בחודש, וישר משלמים יותר גם על דלק וגם תיקונים ומגיעים בקלות ל1,000 שקל מינימום, וזה בנסיעה על משפחתומטית יפנית ישנה. רכב יותר "סקסי" וחדש שיש לו ירידת ערך יביא אותך כמו כלום ל1,500 שקל לחודש, וצפונה.
-
גם לדעתי רכבים טובים עם המנוע הזה. שים לב שעשו טיפולים בזמן, ואחרי הרכישה תשתדל להחליף שמן לפחות כל 10 אלף קמ.
-
יש הרבה דרכים להפריד בין הנכסים לחייב עצמו ואין שום דבר מוזר בעניין הנ"ל. החוכמה היא לצבור את כל הנכסים האלה מלכתחילה.
-
קח בחשבון שנהג חדש יחסית הולך למעוך את הרכב מכמה כיוונים ו"לקרוע" אותו קצת כי שיקול הדעת לא משהו. אם זה בסדר מבחינתך לטחון רכב חדש לך על זה. אני הייתי לוקח רכב בין 3-5 שנים שכבר יש עליו כמה מכות וגומר אותו אגב רכב בכללי זו הוצאה כבדה, אם אין לך באיזור ה-2,000 שקל מיותרים לשרוף בחודש לקנות רכב באופן כללי זו טעות. בחורות אפשר להעמיס גם בלי רכב
-
למה רכבים חשמליים יקרים מגירסאות הבנזין שלהם ?
edward פרסם הודעה בנושא של ni4ni בתוך ייעוץ ברכישת רכב
רכב חשמלי בלי מיסים עולה כמעט כפול ממקבילו עם מנוע בנזין. זה כי הסוללה עולה ים כסף. אבל יש הפרש במיסוי לטובת החשמלי אז יוצא שהמרחק לא כזה גדול. -
ממתי השכנים שלך צריכים לשלם על ההחלטה שלך לרכוש רכב חדש? קיבלת החלטה בחיים, תשלם עליה. למה אנשים אחרים צריכים לסבול? תבעתי פעם את סלקום בתביעות קטנות על עניין שעולה פחות כסף מלתקן שריטה על רכב ותנחש מה - הם העדיפו להתפשר. אף אחד לא רוצה להגיע לבית משפט.
-
לחנות על שתי חניות כי דופקים לך את הרכב זה כמו לשדוד את הבית של השכן כי פרצו לך לבית אז צריך להשלים ריהוט.
-
רכב זה רק ברזל, למה כל ההתרגשות 😛
-
חברה ספרדית, נראית נורמלית יחסית. אפשר ללכת על זה.
-
https://www.ebay.com/itm/VEMO-Thermostat-Housing-Plastic-For-CITROEN-PEUGEOT-DS-Berlingo-C3-9807198480-/324403186972?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l49286&mkrid=711-127632-2357-0 https://www.ebay.com/itm/TRACK-CONTROL-ARM-FOR-PEUGEOT-CITRO-N-308-SW-II-EHZ-5GT-AHW-HNY-5FV-LEMF-RDER-/402627683474?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l49286&mkrid=710-127635-2958-0
-
את כל החבילות שלי אני מקבל בדואר רגיל עם מעקב ושום דבר לא הלך לאיבוד. דואר שליחים כמו DHL זה בעייתי, הם מעבירים הכל בערוצים המקובלים. אגב יש גם הרבה חלקים לרכב באמאזון וזה מגיע בלי בעיות. איביי ועלי גם סבבה.
