זה בסך הכל אומר שמבחינה טכנולוגית המנוע מדהים.
שזה גם בדרך כלל אומר שמבחינת אמינות עדיף לברוח.
עדיף כמו שאמרתי לקנות רכבים עם מנוע וגיר לא הכי חדשים, שכבר ברור מה הבעיות שלהם.
מצד שני מי שמחפש ביצועים ואקולוגיה יכול להיות שהתחרות הזו כן אומרת לו משהו.
צודק, אם מנועים מתפגרים סדרתית זה באמת לא שווה את זה. לדעתי זה משהו שאפשר למנוע על ידי רכישת רכב עם מכלולים לא הכי חדשים שיש.
למנוע 1.6 לקח בערך 6-7 שנים עד שסידרו אותו פלוס מינוס למצב נורמלי. אז אולי כדאי להעדיף רכבים עם מנועים שנסעו איזו תקופה על הכבישים וכנראה שיהיו פחות הפתעות.
מי שרכב לא אמין מייצר אצלו לחץ, באמת עדיף ללכת על משהו אמין יותר. אני יוצא מנקודת הנחה שמי שמתעניין ברכבים אירופאיים מוכן נפשית להרפתקאות.
בשבילי נבירה באינטרנט בחיפוש חלקים וכמה סיבובים במוסך זה משעשע, אבל אני עוף מאוד מוזר.
מצד שני בגלל צניחת המחירון של רכב יד 2 מבית פיג'ו סיטרואן בין היתר בגלל בעיות כאלה, אפשר לקנות לפעמים רכב ב-30 אלף שקל פחות ממקבילו המשומש היפני.
ואז יש כסף להחליף שני מנועים.
לדעתי אם כבר קונים פיג'ו, צריך לא להתייחס לזה בתור "דפקתי את המערכת" אלא להתכונן מראש להוצאות תחזוקה גדולות, שאולי יגיעו ואולי לא.
קניתי את הרכב יד2 הלא יקר שלי עם צמיגים סיניים חדשים, דבר ראשון נסעתי לפנצ'ריה של בחור טוב שאני סומך עליו להחליף ל-Goodyear efficientgrip.
הסיבה היחידה שלא החלפתי היא שהוא המליץ להתגלגל עוד שנתיים עם הסיניים שהיו על הרכב. הם לא מאוד גרועים אבל לא ברמה של צמיג מערבי נורמלי.
צמע, אתה יכול לשאול את המוכר אם אתה יכול להחזיר אם זה לא מתאים לרכב תוך שבועיים.
אם כן, תנסה עצמאית לחבר אותו במקום המחשב התקול. אם זה עובד, כנראה זה שווה 700 שקל.
אם זה דורש התערבות של מוסך, קידוד וכדומה כנראה שעדיף ללכת על משהו עם אחריות.
אולי כדאי שפות"ש יסביר מה המשמעות של אמינות עבורו. ללכת למוסך פעם נוספת כל שנה זה יותר מידי?
לשלם יותר (הרבה יותר), לנסוע על רכב פחות מוצלח והכל כדי לא לקבל הפתעה או שתיים בכל השנה שנוסעים ברכב?
יש שירותים שאוספים את הרכב ומחזירים ועל הדרך מספקים רכב חלופי, זה לא סופר יקר וככה לא נתקעים בלי רכב.
אנחנו משתמשים בסודה לכביסה שקונים ב-iherb:
https://il.iherb.com/pr/mild-by-nature-laundry-soda-unscented-3-04-lbs-1-38-kg/103265
זה נראה יקר יחסית למשקל אבל זה לא ממש כי כמות האבקה מזה שצריך לכל כביסה היא הרבה יותר נמוכה מאבקה רגילה.