Jump to content

edward

  • הודעות

    406
  • כאן מאז:

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי edward

  1. אתה מתכוון אולי שברירת המחדל שאתה משלם מבחינת חברת המים ולכן הם מתחילים בהליכי גביה. אבל זה לא אומר שמשפטית אתה חייב שקל. זה עניין אדמיניסטרטיבי. במילים אחרות - תתבע את חברת המים הזו על 5 אלף שקל בתביעות קטנות על זמן מבוזבז ועוגמת נפש. אני לא הייתי משלם שקל אבל אתה יכול לשלם ולהוסיף את הסכום לתביעה. זו תביעה פשוטה בלי עורכי דין ובלי בלבולי מוח (מנסיון). עלה לי בזמנו 50 שקל וטופס של עמוד אחד בתביעה נגד סלקום. שהשופט יחליט מה לעשות איתם. אבל הם לא ייתנו לזה ללכת לשם מהסיבה שלמנהלים שלהם אין כוח להיגרר אישית לבית המשפט (אסור לשלוח עורכי דין). הם יתקשרו אליך כמה שבועות לאחר הגשת התביעה ותגיעו לפשרה בכיף.
  2. רק חומרים איכותיים בתקן יצרן. לכן ברכב שלי אני שם רק עלית העראק
  3. משהו בסיפור הזה של עורכי הדין לא עושה שכל. אתה דייר שגר בשכירות, תשתיות הבניין והדירה לא צריכות לעניין אותך. כל זה בעיה של בעל הדירה. תבקש מעורכי הדין המלומדים את דרישת החוב המקורית וכל הראיות שבידם שזה חוב שלך. סביר להניח שאין להם את כל זה ובשלב הזה כבר לא תשמע מהם יותר אם קרה נס ויש להם תיעוד מסודר של הכל, תעבור על הניירת, החשבונית המקורית על התיקון שדרישת החוב מתייחסת אליו ותבין בכלל על מה הם רוצים כסף. אם זו אכן תשתית של הבניין, תיידע את עורכי הדין המלומדים שהכתובת היא בעל הדירה. אם הם מתעקשים תגיד להם שבפעם הבאה השיחה תתנהל מול שופט בבית משפט לתביעות קטנות על הטרדה ואבדן שעות עבודה מאחר ואין להם שום סיבה חוקית לדרוש ממך כסף. עורכי דין בישראל עובדים הרבה פעמים בשיטת מצליח, מקבלים דרישת חוב מאיזה מקום ומעבירים את הדרישה as is בלי לבדוק כלום ובלי שום הוכחות. לא להיכנע לזה.
  4. זה מה שאני עושה, רכב 7 מקומות כאשר השניים מאחור הם כמעט תמיד בגאז'. אין לזה חסרונות אמיתיים. היה אפשר לחשוב שאולי הרכב כבד, אבל לא - שוקל רק 15% יותר ממשפחתית ממוצעת אז לא משלמים על זה יותר מידי בצריכת דלק. הרכב גם נוסע ומתנהג כמו רכב רגיל. אבל האפשרות להוביל איזה מקרר כשרוצים זה priceless. אפשר לדחוף קניות בסופר ב2,000 שקל בלי לחשוב על זה יותר מידי. והרכב באורך 4.5 מטר, כמו משפחתית ממוצעת אז נכנס בקלות לכל חניה. זה הגיע למצב שאני פשוט לא מבין למה אנשים קונים רכבי סדאן או רכבים קטנים באופן כללי.
  5. צודק, אבל רוב החלקים הנ"ל קל להרכיב ולא צריך מומחים. כל בחור עם בוקסה יכול ואין עם זה בעיה. הדבר היחיד ברשימה שהייתי הולך בשבילו למוסך מתמחה בוודאות זה החלפת גומיות שסתומים, וטיימינג.
  6. אכן מנסיון אפשר לקנות סבב שלם של כל החלפים ש"הולכים" סביב 100 אלף קמ' בכמה אלפי שקלים בודדים. זה כולה להזמין כעשר מק"טים באינטרנט. אבל למה לעשות את זה כשאפשר לפרנס את המוסכים בארץ ולבכות על תוצרת צרפתית? אגב, יצא לי לפרנס לא רע את מוסכי ארצינו ואני לא בוכה על כך, כשצריך משלמים. כל אחד ויכולותיו. רשימה חלקית של דברים שהזמנתי אישית, כמה הם עלו וכמה זה עלה בארץ. כל החלפים מקורים או איכותיים מחברות כמו בוש וכו', לא כולל עבודה כמובן. 1. סט 16 גומיות שסתומים - 100 שקל באיביי, 960 במוסך. 2. חיישן חמצן תחתון. 100 שקל באיביי, 1400 במוסך. 3. חיישן חמצן עליון. 255 שקל באיביי, 2000 שקל בלובינסקי. 4. פלאגים אירידיום של בוש - 100 שקל לרביעייה באמאזון, 300-400 שקל בחנות חלפים בארץ. 5. סט גומיות למשאבת ואקום - 70 שקל באיביי, כ-300 במוסך. אפשר להמשיך אבל נראה לי שכבר הבנתם לאן אני מוביל עם זה. אני לא מתחום הרכב. כל מה שעשיתי זה לעשות חיפוש של דגם המנוע שיש לי ברכב. משם זה חיפוש באיביי של שם של החלק, ולכל חלק או שכתוב לאיזה רכב ומנוע ומאיזה שנים זה מתאים, או שיש מק"ט של חלק וגם זה בחיפוש בגוגל מעלה את הרכב, השנה ודגם מנוע. לא צריך להיות איזה "מומחה", צריך מינימום אינטליגנציה, קצת ידע בחיפוש באיביי וגוגל, וקצת זמן.
  7. ועדיין אפשר לראות בתמונה שהנוסעים מאחור לא היו נפגעים. יש את הפגוש וכל תא המטען עד שזה מגיע לנוסעים.
  8. https://m.aliexpress.com/item/4001191536418.html?gatewayAdapt=Pc2Msite&spm=a2g0s.12269583.0.0.ab23419dVyIJlr
  9. יש לי את המקבילה של פיג'ו, 5008 מודל 2012 עם המנוע ה"גרוע" THP156. זה רכב דומה מאוד (חוץ מהאלקטרוניקה).
  10. רק אם אתה קונה נבלה משומשת שחצי מהרכב תקול, מיישר קו ומוכר אחרי שנתיים יכול להיות כזה תסריט. רכב שהכל בו תקין אמור לתת כ100 אלף קמ לפני שמגיע סבב ההחלפה של כמה מכלולים, נגיד בעשר אלף שקל סך הכל כל הסבב. אבל יודע מה? אתה צודק. הכי משתלם לי יהיה לרשום שזה רכב גרוע כדי שבעוד 5 שנים אני אקנה את הסיטרואן הבאה במחיר בדיחה.
  11. לסיכום - לדעתי אדם מן השורה יכול לקנות את הרכב אם הוא מוכן להחליף מה שצריך להחליף והוא מודע לעלויות. מצד שני אם הרכב עולה 30 אלף פחות ממקבילו היפני כמשומש זה תורם הרבה כי עלות התחזוקה היא לא 30 אלף שקל יותר אלא אולי 10-15 לאורך 200 אלף קמ או עשור, נניח. מבחינת זמן, לדעתי זה מסתכם בביקור נוסף במוסך אחת לשנה-שנתיים. לדעתי לא קריטי אבל כל אחד ושיקוליו. ושוב לדעתי רכישת רכב זה הרבה אמוציות ולא רק שיקול רציונלי של עלות תחבורה מא' לב'. לנסוע בפיקאסו *תקין* זה פי כמה יותר מהנה ממאזדה 5 (לדעתי הלא אובייקטיבית)
  12. הפורק של הטורבו זה שסתום מפלסטיק שיושב במקום נגיש מאוד על 3 ברגים, ומקורי של פיירבורג גרמניה עולה 100 שקל בעליאקספרס. קניתי, החלפתי בעצמי בעשר דקות. לא להתרגש יותר מידי. אגב השסתום שירד מהרכב עדיין עבד אחרי עשר שנים.
  13. כמו בכל רכב, אם קונים בזהירות ומטפלים במוסך שמכיר את הרכב לא יקרה שום דבר. יש מלא רכבים כאלה על הכביש (כולל הרכב שלי שהוא בכלל בן עשר) ושום דבר עוד לא התפוצץ. יש לי היסטוריית טיפולים מהיום הראשון ואני יכול להעיד שלמרות שאכן הוחלפו לא מעט דברים ברכב לא מדובר במשהו משוגע במיוחד. בנוסף אם מישהו קונה פחנוע יפני ומצפה לאמינות מפליגה הוא עשוי להתאכזב, אין רכב בלי תקלות. בהתחלה ניסיתי גם אני לבחור משהו אמין, סחיר, וכדומה וכל מה שיצא מזה זה רכב מעפן שלא נהניתי להשתמש בו. בקיצור, תבחרו רכב לפי מה שמוצא חן בעיניכם, תטפלו בו בזמן ובחלפים איכותיים ויהיה לכם אחלה.
  14. בארה"ב שם יש רכבים חשמליים כבר מעל עשור, חשמלי מאבד חצי מערכו תוך 5 שנים. זה לא שונה מהותית מרכב בנזין. רק שהרכב יקר מרכב בנזין מקביל ומה שחוסכים על דלק יוצא בירידת הערך. לכן לא הייתי רוכש חשמלי משיקולי חיסכון. לגבי זיהום אויר, החשמל מגיע בישראל משריפה של גז טבעי בתחנת כוח. אז זה לא הכי נקי בעולם. מה שכן - זה לא פולט גזים רעילים ליד איפה שאני נושם שזה טוב, וזה גם סוג של צעצוע מגניב. לגבי פותחת השרשור - הבעיה שלה תיפתר ברכישת רכב קצת יותר ישן, קצת יותר גדול והרבה יותר מאובזר. ורכב ישן תמיד יהיה יותר "ירוק" מלייצר רכב חדש נוסף מאפס.
  15. ככה זה, הבנאדם מבקש רכב מרווח ונותנים לו מאזדה 3. אין קשר לכלום, והכל בשם האמינות.
  16. יש דרך פשוטה וקלה לברר זיוף קמ באמצעות חיבור סורק מתקדם לרכב שיכול לתקשר בנפרד עם כל מודול. לדוגמא, מודול ABS או מחשב גיר מכילים מידע על קמ וניתן לבדוק מולם ולהצליב עם מד האוץ. האם זה משנה? לא! רכב במצב טוב צריך לקנות גם עם 300 אלף קמ אם הוא באמת טוב.
  17. התשובה היא לא, בכביש מהיר אין יתרון להיברידי כי המנוע עובד ביעילות מקסימלית. איפה שהמנוע לא יעיל זה בעיר ושם היברידי נותן את הערך המוסף.
  18. אין סיבה לחשוב שהמנוע 165 כ"ס יהיה לא אמין עם שגרת טיפולים מסודרת, אז לא ברור מה הבעיה לרכוש רכב כזה. מאזדה 3 סבירה מאותו שנתון תעלה כ-70 אלף שקל, לעומת התקציב של ה-50 שבהחלט מספיק לקנות פיקאסו במצב טוב. הוא גם צריך להוסיף 20 אלף שקל וגם לקבל רכב פחות נוח, פחות מאובזר ויותר קטן והכל בשם האמינות כביכול.
  19. סיטרואן c4 פיקאסו זה רכב בכמה רמות מעל מאזדה 3. אפשר להתרשם מכך בנסיעת מבחן וממבט חטוף במרחב האחורי של הרכב.
  20. אכן מדבר על גירסת ה156. ב165 יש מכלולים משופרים אבל זה לא אומר שלא צריך לשים עליהם עין ולבדוק. לא חייבים להחליף בכוח.
  21. מבחינת גיר, כל 100 אלף צריך לרענן שמן וחוץ מזה הגיר אמין מאוד. מבחינת מנוע, הוא אמין אבל זה רק בתנאי שמטפלים ברשימה של נקודות בזמן. רוב הרכבים שתפגוש לא מטופלים והבעלים שלהם פשוט נוסעים עד שהם לא מתפוצצים. להלן רשימה (חלקית): 1. לבדוק טיימינג כל 5 שנים או 100 אלף. 2. לבדוק נזילות מאטם מכסה שסתומים. 3. לבדוק בית טרמוסטט כל 5 שנים או 100 אלף. 4. לבדוק גומיות שסתומים כל 100 אלף. 5. לבדוק סולנואיד VVT. 6. לבדוק נזילות ממשאבת ואקום. 7. להחליף שמן כל 10 אלף קמ מקסימום בתקן יצרן. 8. להחליף נורות הצתה לאירידיום כל 30 אלף. 9. לפרק ולבדוק שסתום טורבו כל כמה שנים. להחליף אם רואים בלאי. 9. לטפל רק במוסך שמכיר את המנוע. זה יכול להיות מוסך של צרפתיות או מוסך במוו לבחירתך. אם שומרים על התנאים לעיל הרכב ייסע וייסע, ותהנה ממנו. אם לא, תבקר במוסך, תוציא סכומים הרבה יותר גבוהים ותספר לכולם שזה רכב נבלה לא אמין.
  22. בתיאוריה עד 100 אלף קמ אבל נדמה לי שבגלל שהמנוע חם עדיף להחליף כל 30 אלף. עניין של טעם, כל עוד הנורות עובדות תקין הכל יהיה בסדר.
  23. יש לי את מצב הספורט בפיג'ו 5008, זה שימושי בעליות ובנהיגה יותר אגרסיבית. זה גם שומר סלד גבוה הרבה יותר בירידות כדי להשתמש פחות בבלמים, מגיע ל5 אלף סל"ד. אתו גיר של אייסין.
  24. התקנתי את אלה לאחרונה, זה המק"ט שציינת. אירידיום של בוש, עובד מצויין. החלפתי בעצמי. https://www.amazon.com/gp/aw/d/B00BJM0EAE?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_title Bosch ZR7SI332S
  25. https://carsforum.co.il/topic/695233-שרשור-רכישה-פיגו-5008-2012/#comments
×
×
  • תוכן חדש...