מבלי להכנס יותר מדי לסיפור אנשי הקבע וההטבות שהם מקבלים, אוכל להגיד שהשכר לאנשי קבע צעירים בדרג הכי קרוב שיש לשטח, ברמת פעילות הכי גבוהה, הוא סביב 8 אלף ש"ח. כמובן ללא תואר.
רובם עובדים שעות רבות מאוד שלא מקובלות בשום מקום באזרחות, כמובן בבסיס סגור עם שבתות וחגים, תחת לחץ משמעותי מאוד.
הייתה לי יותר משנה שבתור קצין צעיר הייתי ישן בממוצע 3-4 שעות, וגם תוך כדי השינה היו הרבה מאוד טלפונים דחופים, שדרשו ממני להישאר מפוקס וחד ולקבל החלטות תוך כדי השינה המועטה. בלי כמות לא מבוטלת של קפה שחור לא יכולתי לתפקד.
אני לא מכיר תפקידים עם אחריות כזו ובעומסים כאלו באזרחות בהם השכר איכשהו דומה לזה.
אגב, המפקד שלי דאז, בן כ-30 בדרגת רס"ן חי באותם התנאים, אבל עם אחריות כבדה יותר, אפטר בשבוע (כשמתאפשר), שכר של כ-12 ורכב צבאי.