ערב טוב, זקוק לעזרה והכוונה ולצערי אין לי עם מי להתייעץ בנושא.
מצטער מראש על האורך - אני מנסה לתת את כל הפרטים שיאפשרו להבין את הסיטואציה במלואה.
הגעתי לפרשת דרכים בה אני צריך להחליט באיזו דרך אגיע לשוק התעסוקה.
קצת רקע עליי -
בן 24.5, חיפאי, קצין באמ"ן (תפקידים מודיעיניים ביחידות השטח, ללא נגיעה טכנולוגית), אנגלית טובה. עתיד להשתחרר מהצבא לאחר מעל שנתיים בקבע. "כשאהיה גדול" רוצה לעבוד בתחום ההייטק, בכיוון הפיתוח אך עם גמישות מסוימת (לצורך הדוגמא פרודקט גם בא בחשבון, אולי גם סוגים של שיווק, אבל לא משא"ן ולוגיסטיקה, זה ע"פ מה שהצלחתי להבין מקריאה ברשת).
ציוני בגרות ופסיכומטרי (עשיתי פסיכו' תוך כדי השירות ללא קורס, אך הציון לא רע, וכרגע לא מעוניין לשפר) שמאפשרים לי להתקבל למדמ"ח באוניברסיטת חיפה, או לפקולטה כלשהי בטכניון, מכונות לצורך העניין, וביצוע אפיק מעבר למדמ"ח בתנאי שאקבל את הציון הנדרש. לא מעוניין לעזוב את חיפה בשלב הזה. במהלך הקבע חסכתי סכום שמאפשר לי להתקיים בצורה מכובדת בלי לעבוד לאורך כל התואר, כולל שכירות במידה וארצה.
אסקור את האופציות העומדות לפניי בשלב זה-
1. שחרור בעוד מספר חודשים בודדים ותחילת לימודי מדמ"ח באוניברסיטת חיפה. השקעה בלימודים ושאיפה להתקבל לעבודה בתחום בסוף שנה שניה/תחילת שנה שלישית.
יתרונות - מראש הפקולטה הרצויה, קבלה וודאית. יציאה לשוק עם תואר בתחילת גיל 28.
חסרונות - להבנתי לא יוקרתי כמו טכניון-ת.א-ב.ג.
2. שחרור במועד ותחילת לימודים בטכניון בכל פקולטה והסתגרות מלאה בבית במטרה לעבור למדמ"ח. המשך לימודים ושאיפה להתחיל לעבוד במקצוע תוך כדי.
יתרונות - תואר ממוסד נחשב, יציאה לשוק עם תואר בגיל 28.
חסרונות - קבלה לא וודאית לפקולטה הרצויה, סיכון.
3. המשך הקבע, תחילת תפקיד ביחידה טכנולוגית (בית תוכנה כלשהו של אמ"ן) בעוד כמה חודשים במרכז הארץ. התפקיד כפי שהוסבר לי, מקביל לניהול מוצר באזרחות. אפיון צרכים של משתמשי הקצה ועבודה צמודה עם צוותי פיתוח, ניהול לוחות הזמנים של הפיתוח וכל היוצא בזאת. להבנתי מקצינים ביחידה, בשחרור מיחידה זו עם הרקע הנ"ל ניתן להשתלב בקלות בתחום באזרחות. תנאים - שכר כ-5 אש"ח, נסיעות מחיפה למרכז (יום עבודה של כ-9 שעות וכ-3 שעות בדרכים).
יתרונות - שחרור בגיל 27 עם ניסיון תעסוקתי רלוונטי של שנתיים. המשך קבלת משכורת לאורך כל התקופה. נטוורקינג.
חסרונות - שכר נמוך, הרבה זמן בדרכים, שחרור בגיל 27 ללא תואר.
4. בדיוק כמו האופציה הקודמת אך עם שילוב של לימודי מדמ"ח תוך כדי שירות בפתוחה, בשאיפה לסיים קורסים שמקבילים לשנת לימוד מלאה, בציון שיאפשר לי לעשות אפיק מעבר ללימודים מלאים בשחרור - לא יודע כמה הדבר ריאלי.
זקוק לדעותיכם על לימודים באוניברסיטת חיפה, על אפיק מעבר בתוך הטכניון, על הניסיון שארכוש בשירות, על לימודים בפתוחה תוך כדי, ובכלל כל דבר שיש לכם לתרום בנושא.
וכמובן, מה אתם הייתם עושים?
תודה!.