Jump to content

דוב המערות

  • הודעות

    269
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי דוב המערות

  1. @tinoki כדאי לבדוק האם תביעה מתחת ל5000 ש"ח לא תרשם בחידוש הבא גם אם תבחר לחדש בחברה מתחרה. לפני חודש כשביטחתי רכב , העלתי מול נציג את העובדה שבחברה המתחרה הציעו את הכיסוי הזה זה מה שהוא אמר.
  2. לנדקרוזר כל שהוא. נוח (יחסית), אמין, עביר, מאובזר ואת בעיית הגניבות פתרנו כאמור למעלה.
  3. מה השוני המהותי ברכב בין דרגה D1 לD3? שלא מאפשר לנהג של D3 את אותה הקלה?
  4. שלום, מחפש המלצה על מכון בדיקה / בודק עצמאי / מוסך לבדיקה לפני קניה של יונדאי באזור השפלה (לוד, רמלה). אני יודע שזה כסת"ח אבל בשביל השקט של בת זוגי (ואולי להוריד את המוכר בכמה שקלים) שווה לי להשקיע 500 שקלים.
  5. משרד התחבורה מחייב את כל חברות האוטובוסים בסט מדבקות שלא יאומן עד למצב שבחלק מהאוטובוסים אין מקום לכל המדבקות והן כבר מתחילות להסתיר לנהג את הדלתות הקידמיות או חלונות הצד. בכל מקרה אם האוטובוס הזה מתחיל לפלוט עשן תברחו מהר!
  6. בוקר טוב, קשה לראות את מצב הרפידות אבל לפי הצבע על הצד החיצוני של הרפידות הן חדשות. החלודה על הצלחות ניראת טריה וסוג כזה של חלודה יופיע על כל צלחת לאחר גשם בחורף. החריצים על הצלחות נראים תקינים. אם הבלימה של הרכב תקינה או שיש בעיה? לא עקצו אתכם לדעתי.
  7. מצרף את חוות דעתי החיובית על לובינסקי טרייד שהשרות שלהם לאחר הקניה היה יותר ממשביע רצון גם יותר משנה אחרי הקניה כשההמוסך המרכזי לא טיפל בבעיה שהתגלתה במסגרת האחריות.
  8. מכיר מקרה דומה, לאחר תאונה חברת הביטוח של הפוגע הביאה דו"ח שהרכב שנפגע היה אובדן להלכה (טבע בשלולית) והוחזר לכביש. חברת הביטוח של הפוגע שילמה (ובצדק מבחינתה) רק 50% ממחיר המחירון. תביעה מול המוכר שלא גילה את המידע על המצב של הרכב בעת המכירה החזירה את השאר (אבל זה היה תהליך לא קל והיה לבעל הרכב מזל שהצליח בכלל).
  9. דשא או שטיח זה רעיון לא מוצלח במיוחד. סיבי פלסטיק בדשא סינטטי יקטינו את החיכוך מאוד. במקומות שמדמים סקי משתמשים בסוג דומה של חומר כדי לתת למחליקים תחושה של החלקה בשלג.
  10. כמה תשובות לנקודות שעלו עד עכשיו 1. כיבוי אש - מצברי ליתיום כמעט בלתי אפשרי לכבות לגמרי ,ניתן לחנוק את מקור החמצן לפעמים אבל כאשר החמצן יחזור המצבר יתלקח שוב עד שכל האנרגיה שאצורה בו תגמר, זה נכון לצעצוע של הילד, למחשב נייד, למקדחה ולמכונית חשמלית. אם יש שרפה או חשש לשרפה של מצבר ליתיום בכל גודל, להרחיק אנשים מהאזור, להתקשר 102 ולציין שמדור בשריפה של מצבר ליתיום, בכל מקרה אין להשתמש במטף אבקה (לא יעזור בכל מקרה וחבל על המאמץ), אם האש לא חזקה מאוד או שהמצבר רק מעלה עשן להרחיק מהמצבר חומרים דליקים ולקרר אותו ואת הסביבה עם מים. 2. הצתה עצמית- למצבר ליתיום אמורה להיות הגנה אלקטרונית שתגן עליו כדי שהוא לא יגיע למצב שתהיה בו "הצתה עצמית" בנוסף יש גם הגנה פיזית אבל היא מוגבלת. מצבר ישן יש את אותה סבירות להתלקח מעצמם ואכן אין להם כל תחזוקה (יתרון לא מבוטל). 3. שריפה של רכב חשמלי בעמדת הטעינה תהיה בעיה גדולה ובחניון תת-קרקעי תהיה בעיה גדולה מאוד, לרגולטור בעולם ובארץ אין עדיין תקנות או פתרונות. מאוד חשוב לשים לב איפה אתם טוענים מצברי ליתיום קטנים בבית או במשרד (במיוחד קורקינטים או אופניים) אם אתם משאירים אותם בטעינה ללא השגחה קרובה תוודאו שאתם לא חוסמים לעצמכם או לאחרים את אפשרות המילוט.
  11. שלום, מתלבט בקניית רכב שני סביבות 10-15 אלף ק"מ בשנה, אוטומטי בלבד. נהג צעיר מצטרף אבל ינהג מעט מאוד אם בכלל ברכב הזה. האפשרויות: א. רכב קטן וחדש יחסית ((יאריס או מאזדה 2) עד 60 אלף ש"ח. (יתרונות :בטוח, אמין. חסרונות: ביטוח יקר, משעמםהוצאה ראשונית גדולה) ב. גיפון יפני (RAV4 דור ראשון/שני או טריוס 2010) עד 30 אלף ש"ח. (יתרונות: ביטוח זול, יותר כיף, הוצאה ראשונית קטנה יותר. חסרונות: בטוח פחות אחזקה יקרה) התוכנית להחזיק ברכב הרבה שנים. מה אתם הייתם בוחרים?
  12. שימו לב! סוללת ליתיום כל שהיא שהתנפחה היא פצצת זמן שאף אחד לא יודע מתי תתפוצץ. אם יש ברשותכם כזו סוללה תעבירו אותה מיידית למקום לפינוי סוללות ועדיף כשהיא בתוך כלי כמו סיר כדי שאם יקרה משהו תוך כדי העברה הסוללה לא תפגע בכם או בסביבה.
  13. מצד אחד מצברי ליטיום לסוגיהם לא מתמודדים היטב עם טמפרטורות גבוהות שיכולות לגרום לשריפה ללא התרעה מוקדמת. מצד שני מתנדבי ידידים מחזיקים כאלו ברכב, אולי תתיעץ איזה סוג הם משתמשים. מכיון שרוב הבוסטרים מגיעים מסין והאיכות שלהם מוטלת בספק אני לא הייתי שומר בוסטר ברכב. ממקור ראשון אני יודע על בוסטר כזה שנשאר ברכב ובניסיון ההנעה הראשון נדלק ורק במזל לא הצית את הרכב שניסו להניע.
  14. נכון אנחנו הישראליים הכי גרועים בעולם..... הארופאים הכי מתורבתים ואציליים.
  15. פות"ש יקר, מכיר את השיקולים ואת הקושי בנסיעות ארוכות למשפחות שומרות שבת בעיקר מהפריפריה הרחוקה למרכז (יותר ממה שאתה חושב). הפתרון של חגורה נוספת הוא לא טוב. אל תנסה לשקול סטיסטיקות בשיקולי המחיר, המחיר פשוט לא משתלם בכל מקרה שתפול בצד הלא נכון של הסטיסטיקה. אני בטוח שבקבוצת הוואטסאפ של הישוב שלך או ביישוב שכן יש הצעות או אפשרויות לטרמפ או car pool. זו השיטה שאני השתמשתי בה בעבר אז אני מרשה לעצמי להציע.
  16. "אם זה מספיק בטוח ליסוע כשהילד חגור בחגורה כזאת זה מספיק לי" אתה מבקש פתרון לא בטיחותי שיהיה בטוח? ריתום של חגורת בטיחות הוא לא סתם חור בפח עם בורג. היצרן מחשב את הכוחות המירביים שעשויים לפעול בנקודה במקרה של תאונה. להוסיף חגורה במקום שהיא לא אמורה להיות מותקנת מסכנת את כל הנוסעים ברכב זה לא בטוח בכל מקרה וצורה. בנוסף לכך כמו שכבר כתבו אתה לא מכוסה מבחינה ביטוחית (ז"א שבמקרה של פגיעה, חברת הביטוח שמכסה תאונות דרכים תשלם לבתי החולים וכו' ותתבע אותך ואת מי שהתקין את החגורה). מבין את הקושי והצורך בהסעה של כל המשפחה ביחד אבל אם אין לך אוטו מתאים עדיף מכל הבחינות לשלוח בן משפחה אחד או יותר באוטובוס / מונית / רכב שכור ולא לחשוב לעשות את הקומבינה הזו.
  17. מכון טסטים הוא לא ערובה שהאוטו תקין. הדבר היחיד שאתה יכול להיות בטוח בו כשעברת טסט זה ששילמת את האגרה. ראיתי כבר זוועות של מכוניות שעברו טסט אבל לא היו תקינות או בטוחות לנהיגה. בנוסף ב-3 חודשים אפשר להגיע ממצב שהרפידות תקינות למצב שהן שחוקות. בקש מהמכונאי שיראה לך את הרפידות שהוא מפרק מהרכב ותשווה לחדשות. אם הישנות הן שליש מחדשות (והמחמירים אומרים פחות מחצי) תחליף וסע לשלום ובבטיחות.
  18. התפעול של בלם חניה / חרום ברכבים אחרים שאני מכיר הוא תלוי מהירות. אם המהירות גבוהה מ-X הבלם מופעל ומשתחרר ללא התערבות של הנהג עד מהירות נמוכה -Y ואז נשאר מופעל. לא מכיר את שיטת הפעולה של מזדה.
  19. משלב את הסרן האחורי לתנועה יחד עם הסרן המניע. מיועד לשטח קשה בלבד.
  20. השיפור בצריכת הדלק ב- mild hybrid וב- start stop הוא באחוזים בודדים. השיפור בפליטת מזהמים גדול יותר אבל שוב זה משמעותי בעיקר ליצרנים ולא בחיים האמיתיים.
  21. usafun התרומה של mild hybrid ול-start stop היא בעיקר לרמת הפליטה הממוצעת של יצרני הרכב. יצרני הרכב חייבים לממוצע פליטה של כל הרכבים שהם מוכרים, ז"א שאם הם מכרו רכב ספורטיבי מזהם הם צריכים למכור רכב פחות מזהם כדי לשמור על ממוצע הפליטה. יצרן שחורג מהממוצע משלם קנסות. באופן מאוד מקוצר זה הרעיון.
  22. Tom_22 צודק. הנהג אמר שזו היתה הטעות שלו (מכל מה שקרה בסרטון הזה....). וגם, הוא התבאס יותר על הפיצות שנהרסו מאשר על הטידה שהלכה.
  23. לא שמר מרחק לפני העקיפה. יצא לעקיפה לפני צומת (צומת מעגן כביש 98 ו92) יצא עם כוויות קלות מכרית אוויר (נהג ללא חולצה) WhatsApp Video 2023-06-09 at 13.47.21.mp4
  24. לא זוכר בדיוק (נפרנו לפני שנה) מזל שיש יוטיוב:
  25. פיזו 308 - אפשר לשנות את הצליל שהאיתות משמיע. יש שלוש סוגים: רגיל. מעצבן. בלתי נסבל.
×
×
  • תוכן חדש...