Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. הרכב שלי הגיע לבעלים הקודם (שהוציא אותו מלובינסקי אחרי תקופה בבונדד) עם כמות נוראית של שריטות/סווירלים לטענתו, ועבר דיטיילינג על חשבון היבואן. הבנתי שהוא לא היחיד, ושלהביא רכב שרוט זה לא דבר נדיר במחוזתנו. נוסף לכל אלה - רק אני גיליתי אחרי שהרכב היה כבר אצלי כמה חודשים, שמי שהתקין את המרימי שמשות במסירה לא אטם טוב את הדלת וזה גרם לחדירת מי גשם שאם לא הייתי תופס בזמן, היתה גורמת לנזק. מכל אלה למדתי, שעדיף לקנות רכב עם קצת יותר פז"מ כי שנה זה לא מספיק כדי לגלות הכל
  2. אני לא מכיר את ההבדלים בין שני התקנים, אבל יש עשרות שמנים שתואמים לכל אחד מהתקנים האלה ואלא אם כן השתמשת בשמן של אותו יצרן ובאותה סמיכות בשני התקנים - זה כנראה לא בר השוואה (כי יש עוד משתנים שמשפיעים יותר). מניסיוני קסטרול edge 5w30 (בקבוק בצבע זהב) עבד הכי טוב על המנוע הזה, בעיקר מבחינת "שתיית שמן" ורעשים/פעולה חלקה.
  3. לאנוס, גם ב DS שלי ההתנהגות בד"כ spot-on עד שמידי פעם המגבים מחליטים לפתח היגיון צרפתי ולעבוד במהירות מטורפת, סתם בגלל טיפת מים. בפוקוס 2012 שנהגתי עליה כמה שנים היתה אפשרות לכוון את המהירות היחסית בעזרת גלגלת, חבל שאין את זה ביותר רכבים.
  4. מניסיון של 10+ זוגות נעלי ריצה, אני פשוט לא יכול להמליץ לך על זוג נעליים ספציפי, וגם לא חברה כי זה פשוט אינדיווידואלי מידי. לי למשל יש העדפה לנעל "מינימליסטית" יחסית, עד כדי ריצה יחפה לגמרי במקומות שמאפשרים את זה (חוף הים). יש כאלה שיעדיפו/יצטרכו דווקא את הנעל הכי תומכת או מרופדת כדי לרוץ הכי טוב/להיפצע כמה שפחות וכו'. לגבי hoka שהיא שחקן חדש ומבטיח יחסית בשוק - רוב קבוצת הריצה שאני חבר בה רצים עם הוקה. משהו בנעל מרגיש שונה מיצרנים אחרים, לי אישית זה לא עבד אבל לרבים כן, והרבה תיארו את זה כ "או שאתה אוהב את זה, או שאתה שונא". ולמה כל החפירה הזאת? כדי להמליץ לך: 1. ללכת לחנויות נעליים מתמחות (לרוב החנויות הראשיות של כל חברה) שיאפשרו לך לרוץ עם הנעל. אם מדידת נעל שקולה לישיבה ברכב באולם בתצוגה, אז ריצה של כמה דקות על מסילה נעה בחנות שקולה לנסיעת מבחן. בחלק מהחנויות תוכל לראות במצלמה האם יש לך קריסה כלשהי ואיך כל נעל משפיעה עליה... 2. לראות סקירות על דגמי נעליים ספציפיות שנראות לך מתאימות למשימה. במיוחד אם אתה רוצה לדעת הבדלים בין דגמים עוקבים של אותה הנעל, ויכול להשיג במחיר משמעותית טוב יותר את הדגם "לא-הכי-חדש". 3. להשוות מחירים של חנות מקומית מול המחיר שתוכל להשיג נעל באתרים בחו"ל כולל משלוח, למשל runningwarehouse. תופתע מכמה מחירי הנעליים בארץ מופקעים אם אתה לא קונה עם הנחה משמעותית. לפעמים זה גם יהיה טיעון לא רע לקבל הנחה משמעותית בחנות. לזכותם של סאקוני ר"ג ייאמר שהצלחתי להשיג מספר פעמים מחירים שקולים למחירי חו"ל.
  5. אפילו אם אתה רוצה להימנע מרכישת רכב משומש קלות, לדעתי שווה לחפש גם סופרמיני ב 0 ק"מ (אולי אפילו חדש עם מבצעים כאלה ואחרים). אתה מקבל הרבה יותר "אוטו" שיסחוב טוב יותר ויהיה מרווח יותר.
  6. אם מה שמפריע לך ברכב זה רק הכוח ואתה מרוצה מההתנהגות, למה לא לשפר?
  7. אני צעיר יחסית לקודמיי, אז הרכב הראשון שנהגתי עליו (גם פעם בודדת בשיעור ראשון, וגם במקרה אחרי זה כבעל רישיון) היה פורד פוקוס דור שני. בגרסת הסטיישן, בלי חיישנים ועזרים - זה אחלה רכב "ללמוד" איתו איך לחנות נכון.
  8. איזה רכב יש לך? האם אתה מרגיש ירידה בביצועים או בבריאות המנוע, ואם כן כיצד זה מתבטא?
  9. אני מכיר כמה אנשים שניקו את ה THP156 שלהם אצל גבע בשיטה הזו. אנחש שמי שעושה את השירות הזה אלה מוסכים שמתמחים ברכבים עם מנועים שידועים בירידה בביצועים בעקבות פיח (מנועי THP ישנים, חלק ממנועי וואג, ואני מניח שיש עוד).
  10. דעתי היא שכל עוד המנוע תקין, צריך לשים בו רק את הנוזלים שעומדים בתקן ולטפל בצורה סדירה. לגבי עלות, ממליץ לבדוק במוסכים שמתמחים בסוג הרכב שלך. ציין דגם, מנוע ושנה וידעו להמליץ כאן אולי גם לגבי שגרת הטיפולים הרצויה.
  11. אם אין סימנים של ירידה בביצועים בעקבות פיח - זה חסר טעם. אם יש סימנים כאלה - צריך לעשות ניקוי פיח מסודר, שכולל פירוק סעפת היניקה וניקוי בעזרת התזת שבבי אגוז (כמו ניקוי עם חול, אבל עם חומר שיכול להישרף במקרה ויכנס לצילינדרים).
  12. אני חושב שאפשר גם אם אין חיכוך, אבל לא לעד. כל עוד לחלק המסתובב יש מסה, יש לו גם מומנט התמד - וכדי לשנות את קצב הסיבוב (להאיץ/להאט) דרוש להפעיל מומנט לפרק זמן קצר, עד הגעה למהירות הרצויה. אם נניח לרגע שבדוגמה של בוקי כל הגלגלים, מכלולי ההינע וכו' חסרי מסה - הוא עדיין צודק.
  13. אני מניח שהתכוונת לכ"ס ולא מומנט, מומנט זה כוח שפועל על מנוף (למשל 100 ניוטון על מנוף באורך מטר). עבודה היא אכן הפעלת כוח לאורך מרחק מסוים ללא תלות בזמן, והספק (וואט/כ"ס) הוא קצב ביצוע העבודה. אם נניח שאין הפסדים, אז העבודה שדרושה כדי לעבור את המכשול היא קבועה ותלויה אך ורק במכשול ובמסת הרכב. לכן המומנט הדרוש מכל גלגל נגזר ישירות מאיזו מהירות/כמה זמן המעבר יתבצע, וכמה גלגלים מפעילים מומנט כנגד הקרקע - שזה נקבע על פי אילו גלגלים באוויר ואיזה דיפרנציאל נעול. במקרה שהצגת - שני הגלגלים האחוריים מבצעים עבודה ושני הקדמיים לא, ולכן כל גלגל יקבל 50% מהמומנט של המנוע (כפול יחס ההעברה). אם נגיד והנהג ירצה לעבור את המכשול במהירות 10 ולא 5 קמ"ש, הוא יצטרך בדיוק פי 2 מומנט בגלגל שבמנוע מתבטא בהכפלת ההספק (שיכול להגיע משינוי סל"ד או שינוי מומנט, או שילוב של השניים).
  14. זה יישמע קצת מוזר, אבל למה בעצם לא לבקש לשמור את השמן הישן? אם הגיר יחליק אחר כך, אפשר להחזיר אותו והבעיה תיפתר. לחילופין, אין תוספים שמיועדים לגירים מחליקים כך שיחליפו את תפקיד ה "ג'יפה" שהצטברה בשמן הישן?
  15. nadavd4

    מבחן דרך: פיג'ו 208

    @פבל אני כל כך מסכים איתך לגבי תנוחת הנהיגה, אחרי שהתרשמתי מאחת באולם התצוגה. היא אמנם נמוכה יותר מה 208 היוצאת אבל איכשהו סידור ה i-cockpit שקודם לכן הרגיש לי לא נוח אבל היה כזה "אפשר להתרגל אליו", נהפך ב208 החדשה עוד יותר לא נוח, לרמת ה-"לא הצלחתי למצוא תנוחת נהיגה טובה עבורי". או שאתה מרים את המושב גבוה למעלה ואתה יושב ב2008 הלכה למעשה, או שאתה נוהג בלי לדעת שמאחורי ההגה יש מסך די מגניב שמציג לך את נתוני הנסיעה (ובלי לדעת מה המהירות). איכות החומרים פשוט עלתה ב 10 רמות. מרגיש כמו רכבים הרבה הרבה יותר יקרים, ולדעתי תא הנוסעים בוגר יותר מהקודם. כל כך חבל שהמחיר נושק למחיר ה 208 gti (לא אציין "היוצאת", כי לפי שמועות זו האחרונה).
  16. כמה זמן אתה מתכוון להחזיק את הרכב? זה גם פקטור בשיקול
  17. מעניין, אז בעצם במצב כזה גם ככה לדיסקיות החיכוך כבר לא נשאר "בשר". שמעתי את הטענה גם על גיר ידני (יש כאלה שטוענים שאין צורך להחליף לכל אורך חיי הגיר), שם זה לא מסתדר.
  18. אף פעם לא נתקלתי בהסבר הגיוני למה ששמן ישן שהספיק להתחמצן, להתפרק ולצבור שבבי מתכת איכשהו "ישמור" על הגיר - ולמה הטיעון הזה לא תקף לבערך שום מכלול אחר שנתקלתי בו, לרבות מנועים.
  19. הסבר מצוין, תודה רבה. אשמח להסבר דומה על דיפרנציאל ננעל מסוג טורסן (בין אם מרכזי או על הסרן), אף פעם לא באמת הבנתי איך הוא עובד.
  20. בתור בעלים של DS עם פנס לא זול ומאוד ייחודי, זה קצת מדאיג אותי... על מה לרוב עומד גובה הכיסוי ואיך זה שבפוליסה אני לא נתקל בזה אף פעם?
  21. nadavd4

    תוסף דלק אקו סייב

    @פבל אני חושב ששווה לפנות ישר לטכניון, על אחת כמה וכמה אם יש חשד סביר לזיוף - זה אינטרס שלהם לא פחות משלנו שלא יסתובבו להם מסמכים מזויפים עם הסמל שלהם ושמות של פרופסורים בפנסיה שמתנוססים עליהם. אם התזה שאני עובד עליה היתה נראית כמו המסמך הזה, המנחה שלי היה בועט אותי מהאוניברסיטה וטורק את הדלת בפרצוף...
  22. nadavd4

    מכוניות עם "בלם יד" ברגל?

    שווה לבדוק אם גם בלם יד חשמלי ימנע הפעלה בזמן נסיעה, יש לי תחושה חיובית בנושא.
  23. nadavd4

    מכוניות עם "בלם יד" ברגל?

    אולי הוא רוצה בכלל לקנות רכב כזה, והתייאש מאיתנו כשפיתחנו את זה לדיון חופר האם זה טוב ולמה בכלל זה קיים?
  24. nadavd4

    מכוניות עם "בלם יד" ברגל?

    אני לא יודע מה מנהגי החניה של האמריקאים, אבל לפני ימי הבלם החשמלי זה נשמע לי די הגיוני לפנות מקום בתא הנוסעים על ידי הפיכת הידית לדוושה, במיוחד כששם שלוש דוושות זו תופעה נדירה.
  25. nadavd4

    מכוניות עם "בלם יד" ברגל?

    אני חושב שהאיוניק, לא יודע אם המודלים מכל השנים.
×
×
  • תוכן חדש...