Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. זה לא אישיו כזה גדול, גם בחו"ל כשקיבלתי רכב ידני ללא המערכת פשוט השתמשתי בבלם היד או שלחצתי עם רגל ימין על הברקס והגז בו"ז (מי אמר ש heel and toe לא שימושי?). ועדיין, עם ממיר מומנט זה יותר נוח, אין מה לעשות. ברכב רובוטי כשה hill hold לא עובד פרפקט לעומת זאת, נראה לי סיוט...
  2. גם בDS הידנית שלי יש hill hold (וכנראה שבכל רכב רובוטי/ידני מודרני), אבל היא לא מושלמת ומידי פעם יש קצת תזוזה אחורה.
  3. כנ"ל, יש לי רישיון 14 שנה ו9 מתוכן אני נוהג על רכבים ידניים. ידני? סבבה. אוטומט? גם סבבה. כנראה שעם הזמן מתרגלים. בפקקים יותר מפריעה לי תנוחת המושב מאשר איזה גיר יש ברכב. יש רק מקום אחד שאוטומט מרגיש לי משמעותית יותר נוח וזה בפקק בשיפוע חד, כשהרכב מאחוריי ממש נצמד אלי (כי אנשים לא מודעים לזה שרכבים ידניים/רובוטיים דופקים זינוק בעליה מידי פעם). אבל זה קורה לעיתים רחוקות מאוד, בדרך כלל בחיפה או ביציאה מחניון.
  4. רק הרבה הודעות על זינוק בעליה או פניה שמאלה בלי רמזור ייעודי ועוד שלל דברים... עריכה - עכשיו נתקלתי גם בהודעה שמצוטטת מעליי.
  5. ללכת למוסך המורשה של יצרן הרכב שלך ולבקש להחליף שם לאומים נורמליים. אמור להיות להם המפתח המיוחד.
  6. לכל אלה שמדברים על נהיגה על ידני באירופה וכמה זה סיוט - לדעתי הגזמתם, סך הכל יבשת מערבית ומאוד מפותחת. גם ביוון ששם הנהיגה דומה לנהיגה בכפר ערבי לא היתה שום בעיה עם ידני, הצרות העיקריות היו עם בלם יד לא תקין שחייב אותנו לשים אבנים מאחורי הגלגלים בחניה בשיפוע חד. נסו לנהוג במזרח בערבוביה של מכוניות, משאיות, אופנועים וטוקטוקים (ועל אוטומט אין בכלל על מה לדבר).
  7. אם יש מתאמים לג'נטים אני מניח שאלה לא המקוריים מהחברה, שמתמרכזים על ידי הנאבה והג'וזונים ברכב הזה. או שתמצא טבעת מרכוז תואמת לג'נטים שלך, או שתחליף למקוריים שאני מניח שאפשר להשיג די בזול מפירוקייה.
  8. ראיתי פה כל מיני עצות ממקור שני או שלישי, מעניין אם יש כאן מישהו שממש עשה בעצמו את ההסבה הזאת ויכול לספר איך בדיוק זה התבצע?
  9. כן, יש מאגר ממשלתי שניתן לראות בו תאריכי העברת בעלות (כולל סוחרים) לכל רכב משנת 2017: https://data.gov.il/dataset/shinui_mivne מההיכרות שלי רכבי ספורט למיניהם עוברים ידיים בתדירות גבוהה יותר.
  10. יש את מאזדה 2, אבל יכול להיות שבמקרה שלך הבטיחות תפריע - היא קיבלה 4 כוכבים בשנת 2017, שזה לפני 7 שנים. אם אתה מוכן לרכב עם עלויות אחזקה גבוהות יותר (גיר דו מצמדי), שווה לנסות למצוא סיאט איביזה או פולקסווגן פולו משנת 2020-2021, לשתיהן דירוג 5 כוכבים מ2017 שנשאר זהה גם בדגמים החדשים מ-2022.
  11. במחיר של ספייס סטאר חדשה אפשר לקנות סופרמיני משומשת קלות (אולי אפילו לקראת סוף האחריות). תקבל כנראה גם אבזור עדיף ורכב שמרגיש קצת יותר "רכב".
  12. לא חוקי. אבל אם לא טיפלת אצל היבואן, חובת ההוכחה עליך שאכן טיפלת לפי הוראות יצרן. ועם רוב המוסכים הכלליים - זה יהיה קשה. כמובן שאם יש לך תקלה במזגן, במערכת החשמל או במערכת אחרת שלא דורשת תחזוקה שוטפת, אין לזה קשר לשמן מנוע ואז לא יוכלו להתנער.
  13. אם אכן במערכת של היצרן מצוין שהרכב באחריות אבל המורשה לא מכבד אותה, זו לא עילה לתביעה? זה נכון שהחומר האנושי במוסכים מורשים זה אותו חרא של שאר המוסכים, אבל... ראית פעם מוסכים כלליים בישראל? רובם זה לא רון או גבע... ברובם אין פרוצדורה מסודרת לתיקון בהינתן תקלה כזו או אחרת (שהיצרן מחייב אותם לעשות כדי לכבד את האחריות) וברובם מטפלים על סמך ניסיון של סבא ולא על סמך ספרות של יצרן לדגם ספציפי. ככה שאם תיכנס למוסך כללי לטיפול או תקלה כלשהם ואתה לא מבין כלום ברכב - רוב הסיכויים שהטיפול שתקבל לא יהיה לפי הוראות היצרן, ואז תשכח מאחריות...
  14. אתה רוצה למזער גלגול, אבל אתה מוסיף המון משקל לחלק העליון של הרכב = תקבל יותר גלגול בגדול לכל רכב יש נקודת מרכז כובד ונקודת מרכז גלגול - אם תאורטית תבנה רכב עם מרכז כובד שנמצא בדיוק על מרכז הגלגול, אתה תמזער את הגלגול בפניות למינימום.
  15. זה לא שהאוטו יבלה יותר במוסך מאשר בכביש כמו שיש כאלה שאוהבים לספר... רוב התקלות שציינתי לא משביתות, אבל כנראה שכן תרצה לתקן אותן במידה ויקרו. עלות התחזוקה של הסיטרואנית תהיה גבוהה יותר מהמאזדה הממוצעת, וכנראה לא גבוהה מזו של רכב עם גיר כפול מצמדים למשל. מצד שני, רכב כזה יהיה מאוד זול לקנייה, ואולי גם לבטח. לדעתי - הכל מתחיל ונגמר בעבור איזה סכום שנתי שנחסך, תהיה מוכן להחליף רכב - עם הסיכונים שזה מביא. וזה כבר שיקול שלך, כי גם החלפת רכב עולה זמן וכסף לפני שבילית יום אחד במוסך.
  16. זה נכון אולי ברכבים ישנים, בחדשים יותר אין הבדל בין מורכבות מערכת החשמל של מאזדה 3 או C4 ספייסטורר/פיקסו. לפות"ש - אם אתה מדבר על מנוע 1.6 טורבו עם 165 כוחות סוס (לא 156), המנוע הזה אמין במידה וטופל לפי הספר ויעבור גם מאות אלפי ק"מ, אבל עלות האחזקה שלו גבוהה יותר עקב כמה רכיבים שלרוב מתבלים מהר יותר ודורשים החלפה סביב 100 אלף ק"מ - בעיקר ממיר קטליטי, אבל גם פורק לחץ, לעיתים גם מכסה שסתומים או סולנואיד VVT ובמקרים נדירים גם שרשרת טיימינג. לגבי אטראז' - רכב מאוד זול לאחזקה אבל למיטב ידיעתי לא בטיחותי במיוחד (ילדים אמרנו?) וגם לא נוח או נעים לנסיעה. מכיוון שאנחנו לא מדברים בהכרח על תקלות משביתות והפחד מתקלות בכללי (תקן אותי אם אני טועה) אלא על צמצום עלויות, קח בחשבון גם את ירידת הערך, מחירי הביטוח, ועלות החלפת רכב/יישור קו במידת הצורך - ונסה להעריך כמה תשלם למשך שנה אחת כולל ירידת ערך שתוכל להעריך לפי יד2. תעשה את זה לכל רכב שחשבת לקנות וגם לרכב הנוכחי, ותראה מה יוצא זול יותר ובכמה.
  17. אכן תחליפי לא מחזיק, ואני גם לא בטוח לגבי ממירים ספורטיביים. מקורי עולה סביב 4000-7000 תלוי במזל, קשרים וממי אתה קונה. זו פשוט הוצאה שצריך לדעת שכלולה באחזקת הרכב הזה, ואולי אפשר להתמקח עם מוכר של 208gti על המחיר במידה והרכב שלו לקראת החלפת ממיר. אפשרות ב' שהיא לא חוקית אבל נפוצה וכלכלית יותר היא להתקין דאונפייפ ולחיות עם טסט בקומבינה וסירחון בבוקר.
  18. לגבי ה 208 לא הייתי חושש. אחרי מתיחת הפנים אין בעיה עם משאבת הדלק, ושאר הבעיות הן מינוריות יחסית מבחינת עלות, קלות לתיקון, ולא משביתות - למעט ממיר קטליטי שהולך סביב 100 אלף ויקר להחלפה. באופן יחסי לבימרית או ג'וליה מזדקנות עלות האחזקה עדיין תהיה נמוכה משמעותית... מצד שני, לחסוך לג'וליה נשמע כמו דבר לגיטימי לגמרי לעשות, בהנחה ותהיה ערוך לעלות האחזקה הגבוהה יותר. עניין של העדפות... מיותר לציין שכשמדובר ברכבים ספורטיים יש לא מעט רכבים שעברו תאונה קשה, תוקנו באופן מפוקפק ועברו לסוחרים שכמובן יכחישו שקרה משהו לרכב, ויש לא מעט רכבים שעברו חיים קשים - אז צריך להיעזר בסבלנות עד למציאת ה"כלה".
  19. מחיפוש קצר ברשת המשאבה אכן משולבת יחד עם המיסב, ולכן יכול להיות שהיתה כלולה בקיט ויכול להיות גם שלא - תצטרך לברר מה המק"ט המדויק של הקיט, והאם הוא מקורי או תחליפי. במידה ותחליפי, תצרך לדעת גם מי היצרן.
  20. זה בסדר להרגיש ככה, כל אחד בנוי קצת אחרת... אפשר לשטוף עם חבר (או בת הזוג, אם יש) ואז זה לא כזה מביך. אם אתה חושב שזה מביך לשטוף בחניה חכה שתראה תגובות של אנשים כשאתה מטפל לבד - בדירה הקודמת החניה היתה מול הרחוב וכל עובר אורח היה רואה אותי עובד על המכונית, עם בגדי עבודה, כפפות וכלי עבודה ולפעמים גם משקפי מגן. מתרגלים לתגובות ולפעמים זה נושא משעשע לשיחה עם השכנים שרובם מפרגנים.
  21. גם אני רוצה 75 קגמ ב 1500 סלד! שים לב שטווחי הסל"ד שנתת שונים לגמרי מהתרשים השני, וגם המומנט היעיל ביותר - באחד הוא 50% מהמקסימום ובשני זה 75% בערך. בלי לדעת באיזה מנוע מדובר (+טבלת היעילות של המנוע הספציפי) לא נדע לתת לפות"ש שום מספר קסם, אבל כלל אצבע הוא שמומנט מקסימלי לא יתן יעילות מקסימלית וגם לא מומנט נמוך מידי, כמו שאמרת. הצעה שלי לפות"ש - תעשה את אותה עליה כמה פעמים באותה מהירות, בהילוכים שונים ותמדוד כל פעם את צריכת הדלק במחשב.
  22. יש לך טעות בסיסית - ההספק בשני המקרים יהיה זהה, כי אתה מניח פה שגם תטפס בקצב זהה בשני המקרים. כלומר אותה כמות של עבודה באותו זמן = אותו הספק = אותה כמות של חום שנוצרת במנוע, פלוס מינוס חיכוך עקב סל"ד שונה, שזה די זניח ביחס לפיצוץ של תערובת דלק ואוויר, והבדלי יעילות של המנוע בסל"דים שונים (זה כנראה כן משמעותי). אז בעצם אתה משיג את אותו הספק ב2 דרכים שונות - הסל"ד המינימלי שאתה צריך לקבל מומנט מסוים בשביל לטפס בקצב מסוים, או סל"ד גבוה יותר שיתן מומנט נמוך יותר, אבל ההספק יהיה זהה בגלל סל"ד גבוה יותר. באפשרות הראשונה אתה מקבל מקסימום מומנט בסל"ד מסוים, אז סביר להניח שזה יאמץ יותר את רכיבי המנוע, גם אם ההספק לא במקסימום.
  23. הייתי מציע מאזדה 2. הצפיפות לא תפריע לך, צריכת הדלק סבירה לנסועה שלך ואם תשיג רמות גימור גבוהות תקבל רכב שמרגיש איכותי יחסית לכל האיגניסים, פיקנטואים ושות'.
  24. לגבי מציאת רכב כמו שאמרו זה מאוד אינדיבידואלי - הייתי ממליץ כל פעם לשכור רכב אחר או לבקש נסיעות מבחן overnight כדי שתוכל לעשות נסיעה ארוכה ולהבין איך זה משפיע לך על הגב - לשבת חמש דקות באולם לא יתן אינדיקציה טובה, יש דברים שמרגישים רק אחרי כמה שעות בכביש ונשמע שאתה נוהג לא מעט אם אתה הנהג היחיד. שווה לבדוק עם הפיזיותרפיסט אם הוא יכול לעזור לך להתאים את צורת הישיבה ברכב, בדיוק כמו במשרד אני רואה המון אנשים שפשוט לא יושבים נכון ברכב וגורמים לעצמם כאבים.
  25. קודם כל בשעה טובה. אולי אני טועה, אבל רוב הסיכויים הם שבעיות הגב לא נגרמות בגלל הרכב הספציפי שלך (אפילו שישיבה ברכב בטוח גורמת עוד סבל) ולא בהכרח ייפתרו מרכב כזה או אחר. הייתי ממליץ גם ללכת לכיוון של לבדוק את זה אצל רופא ולהבין מה בדיוק גורם לבעיה, ואיזה פתרונות יש, לכאבים עצמם או למקור הבעיה אם נמצא כזה.
×
×
  • תוכן חדש...