באוניברסיטאות/מכוני מחקר ואולי גם בחברות מסחריות מסוימות יש מחלקה טכנית שתפקידה לתמוך את המדענים בביצוע הניסויים.
לבנות את המכשירים, סטנדים וכו׳ הדרושים לניסוי.
מצריך יכולות בתחומים רחבים, נראה לי תפור עליך.
צומחים מלמטה. מתחילים במשימות בסיסיות ומי שמוכיח את עצמו מקבל משימות מאתגרות יותר.
מניח שבצפון מדובר בטכניון ואונ׳ חיפה.
אני מכיר את התחום ממכון ויצמן, דרך אבי שהיה חרט ואנשים שעבדו איתו השתחלו לשם ודיווחו על חיים נפלאים לעומת השוק הפרטי.
החסרון-כל מה שציינתי נכון ללפני עשור לפחות, לא יודע איך ההפרטה/התייעלות שגופים כאלו עוברים השפיעה על התחום.
ומילת אזהרה שכבר נכתבה כאן, עיבוד שבבי (CNC או לא) זה תחום יקר מאוד להתפתחות כעצמאי, נדרשת השקעה עצומה ברכש ציוד ואחזקתו ביחס לכל מקצוע דומה והסיכון הכלכלי עצום. לכן אם עצמאות היא שיקול משמעותי, לא הייתי הולך על התחום הזה.