Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קבלת היסטוריה ממוסך (יבואן) - איזה חוק/תקנה מגדיר את נושא?


elera

פוסטים מומלצים

לפני 12 שעות, Be roo כתב:

טוב. הרמתי ידיים.

מי שכותב כזה דבר אחרי שבעצמו ציטט סעיפים מחוק הגנת הפרטיות...

וכדי שלא אשתעמם, פניתי לפורנהאב לקבל את היסטורית הגלישה שלך.

 

אני רק תוהה לעצמי, כמה הזוי צריך להיות בן אדם שרוצה למכור רכב אבל במקביל מסרב להראות היסטוריית טיפולים....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה עניין של היצע וביקוש. רוב האנשים הנורמטיביים יסכימו עקרונית להראות היסטוריית טיפולים, אבל אם יש לך קורולה בת שש עם 40 אלף ק"מ והטלפון שלך לא מפסיק לצלצל כנראה שלא באמת תטרח להתעסק דווקא עם הקונה ה'נודניק' שמתעקש על זה.

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, שי כתב:

ובכלל, במאיר המצב בעייתי אף יותר מאחר שכל מוסך מוכן לתת פרטים רק על מה שבוצע אצלו. אם קנית הונדה יד רביעית בהצלחה לגלות באיזה מוסך טיפל היד הראשונה בכדי לנסות בכלל לבקש את המידע...

אם הרכב כבר ברשותי, מחפש את כל הכתובות מיילים של מוסכי הונדה מורשי יבואן, שולח להם הודעה עם בקשת מידע על הטיפולים (בלי לשלוח שום מסמך) בשביל לראות מי יענה ויבקש את המסמכים.

אחרי שסיננת את המוסכים שכן נותנים מידע כמובן עם המסמכים, פונה אליהם טלפונית לאלו שלא ענו בכלל ומבקש.

כאמור יש גם מוסכי הונדה לא מורשי יבואן אז אפשר לעשות את אותו התרגיל עליהם.

 

באחד הגלגולים שמירי רגב היתה שרת התחבורה, היא יצאה עם הודעה על כך שהולכים להקים מערכת משולבת של היסטוריית טיפולים ותאונות או משהו בסגנון של carfax.

מהר מאוד ההודעה נמחקה מערוץ הטלגרם שלה.

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, שי כתב:

זה עניין של היצע וביקוש. רוב האנשים הנורמטיביים יסכימו עקרונית להראות היסטוריית טיפולים, אבל אם יש לך קורולה בת שש עם 40 אלף ק"מ והטלפון שלך לא מפסיק לצלצל כנראה שלא באמת תטרח להתעסק דווקא עם הקונה ה'נודניק' שמתעקש על זה.

 

לי מלכתחילה לא תהיה בעיה להציג היסטוריית טיפולים, כי זה א' ב' בלהיות בעל רכב, אם לבן אדם יש בעיה בלתייק כמה דפים באיזה קלסר או לשמור קבלות על חלקים שהוא קנה וטיפל בעצמו..שיהיה לבריאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, Muchacho כתב:

 

אם לבן אדם יש בעיה בלתייק כמה דפים באיזה קלסר או לשמור קבלות על חלקים שהוא קנה וטיפל בעצמו..שיהיה לבריאות.

90% מהאנשים מתחת גיל 30 לא החזיקו קלסר מאז הצבא.

אני בן 35 אוטוטו ככה שיש לי עדיין את זה (וגם כאן כל המערכות דוחפות לדיגיטל - אני זוכר שהייתי מתייק את הדוחות החודשיים של הפנסיה של אבא שלי שהיו מגיעות כל רבעון לדואר. איפה זה היום?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיספסתי. קבלת היסטוריית ביטוח מבוססת על אותו חוק כמו המוסכים, כי כתוב "ומכל מבטח":

ציטוט

2. (א) מי שרכש רכב משומש זכאי לקבל מכל מוסך שבו תוקן או טופל הרכב ומכל מבטח שביטח את הרכב, כל מידע שיש בידיהם על הרכב.

 

וכפי שאפשר לראות, חברות הביטוח, שדבר אחד שאי אפשר להאשים אותן בו הוא מחסור במחלקות משפטיות, פישטו את התהליך:

  1. יש אתר אוטומטי.
  2. שנגיש גם למי שלא בעלים, פשוט ע"י פריטי מידע מהרישיון, וסימון "בעל הרכב הסמיך אותי להגיש מטעמו ועבורו שאילתה".
    זה לא נאמר מפורשות, אבל להבנתי הן רואות את זה כמקביל לייפוי כוח.

 

הסתקרנתי, אז עברתי על הדיונים בוועדה בכנסת. כמה מסקנות:

  • בחוק, מקבל המידע הוא "מי שרכש רכב", בזמן עבר, ולא כל מי שמתעניין.
    הסיבה היתה לא שיקולי פרטיות, אלא כדי להוריד עומס פוטנציאלי (לא ידעו או בדקו כמה יהיה בפועל) מהמוסכים ומבטחים.
    רוב הגורמים בדיונים אמרו שהמידע צריך להיות זמין לכל מתעניין, אבל שיקול הנגד היה עומס על נותני המידע.
    גם אמרו שלא צריך חוק בשביל זה, כי אפשר לקבל את המידע ע"י ייפוי כוח מהבעלים, דבר שתאורטית היה אפשרי גם לפני החוק.
    גם חשבו שהגישה למידע תתרחב בהמשך, למשל דרך מאגר מרכזי של משרד התחבורה.
     
  • לגבי פישוט תהליך קבלת המידע, גם לבעלים וגם לקונים פוטנציאליים, הכיוון בדיונים היה שעדיף להתחיל קודם בקטן.
    שיהיה חוק שאפשר להעביר בלי להסתבך ולגרור, ואז לבנות עוד דברים בעתיד, כגון מאגר מרכזי של משרד התחבורה (גם אחרי הדיונים בכנסת על החוק היתה פעילות לפעמים, כמו אזכור מ-2010, ומ-2020). גם קארפקס הוזכר. בינתיים עברו 17 שנה.
     
  • פרטיות עלתה, כולל דוגמאות מופרכות, אבל נראה שהקונצנזוס היה שמידע טכני על מכונית הוא לא מידע פרטי במהותו, כל עוד זה לא כולל פרטים אישיים או פיננסיים.
    יש לזה גם ביטוי בחוק, אם כי במבט ראשון למי שלא בקיא זה עשוי להראות כאומר ההפך. הוכנסה שורה כדי להגיד בעקיפין שמידע טכני על מכוניות לא פוגע בחוקי פרטיות.
    לא רצו לכתוב פרטיות באופן מפורש, כדי שנותני מידע לא יתחילו לחשוש ולהתנגד על בסיס פירוש שגוי של הכתוב, כאילו החוק אומר שהם צריכים לבדוק אם נתינת המידע תקינה מבחינת פרטיות.
ציטוט

8. אין בהוראות חוק זה כדי לגרוע מהוראות כל דין אחר.

 

  • לגבי המחלוקת כאן בשרשור לגבי פרטיות, להלן ציטוט מדיון ועדת הכלכלה ב-29/1/2008.
    אם מישהו מתעניין, אני יכול לצטט עוד קטעים נבחרים מהדיונים, לגבי כל הנקודות לעיל.
ציטוט

 

  • היו"ר גלעד ארדן: לפי עמדתכם, למסור היום את הטיפולים בלבד – שהוחלף קרבורטור ברכב הזה לפני שקניתי אותו – זו היום פגיעה בפרטיות?
  • רני נויבאור (משרד המשפטים): לא.
  • גלעד ארדן: זאת אומרת, החוק בכלל, בעיניכם, הוא מיותר בכלל.
  • קריאות: לא.
  • קריאה: במידה מסוימת, הוא לא צריך לבוא כחריג מבחינה חקיקתית כי ממילא היום אף מוסך, כנראה, לא יכול להתכסות באיצטלא שיש חוק שאוסר מסירת מידע.
  • גלעד ארדן: אבל את מודעת לזה שהתופעה הזו קיימת? אחרת – למה תמכה הממשלה בחוק?
    ...
    את אומרת בעצמך שגם היום זו לא פגיעה בפרטיות למסור לאדם שהוא היום הבעלים של הרכב שלפני שנתיים הוחלף בו קרבורטור במוסך. למרות זאת, בעלי המוסכים, כדי להתנער מכאב הראש הזה אומרים לאנשים שזו בעיה והם לא יכולים להוציא את זה. באנו לחוקק את זה כדי שיהיה ברור שיש להם חובה למסור את זה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי elera
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...