Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה יאריס TS מול פג'ו 106 ראלי, מי יותר מהנה לנהיגה?


R'n'B
שימו לב! השרשור הזה בן 6910 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ניב, מצטער מאוד אבל זה שבידיים של אמא שלי הTS תהיה יותר מהירה מהראלי זה לא בדיוק נקודה לזכות הTS.

 

ת'אמת. נהגתי בשתי המכוניות. ועם כל הכבוד לTS, לדעתי היא בכלל לא מתקרבת אפילו להיות באותה הקטגוריה של הראלי.

 

לא בהתנהגות, שנכון, בראלי היא יותר תזזיתית ופחות רגועה. אבל אלה הם בדיוק התכונות "הנכונות" של רכב עם יומרות ספורטיביות. פה נמצא כל הכיף. כל עוד הרכב מכויל נכון ואתה נשאר בשליטה, תזזיתיות כזאת רק יכולה לגלח עשיריות שניה במסלול. ובראלי זה בדיוק המצב.

 

לא בכוח המנוע. רוני, אין לי מושג על סמך מה אמרת שהביצועים של הTS הם כמו של הראלי, אבל כנראה שמעולם לא ראית אותן לוחצות אחת ליד השניה. הTS נשארת מאחור. מאחור.

 

שורה תחתונה: ראלי זה אוטו לנהג. TS זה אוטו לאמא של הנהג. :wink:

 

 

 

* גילוי נאות: הכותב הוא בעל 106 ראלי, אבל נהג יותר מכמה פעמים ביאריס TS.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם

 

כאחד שהיתה בבעלותו 106 ראלי 1.3 ,וכיום נוהג בTS ,אני יכול להגיד כי הפיגו יותר ממוקדת לנהג ובעלת הגה יותר חד ומדויק .אני חושב שבטווח המחירים היאריס מהווה את האלטרנטיבה המוצלחת ביותר.היא מאוד מהנה לנהיגה ואוחזת מצוין,משחקי הזנב פשוטים קלילים ונישלטים וההיגוי מדויק,נכון זאת לא הראלי אבל לי אישית היא מאוד מזכירה את ה106 עים ההיגוי הזריז והזנב העליז יחסי העברה הקצרים והמנוע הנחמד

 

לסיכום אומר-כי היאריס ספורט היא מכונית נהיגה מתוקה וחמימה,לא GTI ולא האצבק לוהטת כקליאו ספורט וחברותיה, אבל בהחלט מהנה ומהווה את האופציה השפויה למכונית נהיגה חמודה,נכון לפעמים אני מתגעגע לאותה הראלי אבל בזכות טויוטה אני נזכר ונהנה.

זה מזכיר לי את הבדיחה שזקנה בת 80 נכנסת למשטרה ומתלוננת על אונס, היומנאי לוקח פרטים ושואל מתי אירע האונס? והזקנה עונה ליומנאי שהאונס התרחש לפני 50 שנה, היומנאי שואל למה הגעת רק עכשיו והזקנה אומרת אךךךךךך נעים להיזכר.....

נדמה לי שנסרקה כתבת מבחן שכללה את היאריס TS וממנה ניתן ללמוד על מקומה של ה-TS.

מי שנוהג להנות מנהיגה לא ימצא ב- TS תשובה, מקסימום זיכרונות עמומים כפי שמתוודה ידידנו.

Never drive faster than your guardian angel can fly

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין את הדיון הזה.

 

כולם אומרים של106 ראלי יהיה יתרון בהנאה ובמסלול.

 

רק שרוב האנשים שיש להם ניסיון על שני הרכבים טוען שסך הכל שני הרכבים מהנים לנהיגה, שניהם יוציאו זמנים דומים במסלול וששניהם מאותה הקטגוריה סך הכל.

 

אני כבר לא נוסע על ה TS. אני נוסע על מיאטה. ללא ספק רכב ספורטיבי ומהנה לנהיגה, ועדיין מדי פעם אני מתגעגע ליאריס שהיתה לי. מתגעגע למשחקי העברת המשקל, זריקה בעזרת בלימה קלה + תפיסה עם הרבה גז, נשלטות מוחלטת. אם ההוא מסכן שמתגעגע ל106 בעזרת היאריס. אז מה המיאטה :?:

 

עם המיאטה שיש לי כבר חצי שנה אני עדיין לא מספיק בטוח כמו שהייתי עם היאריס אחרי חודש אחד בלבד. לפני כמה שבועות הייתי בגמייקנה קטנה ומאולתרת ולפחות 3 פעמים אמרתי לחברים כמה שאני מצטער שאין לי פה את היאריס. אם היה מישהו עם יאריס הייתי בכיף מתחלף איתו בסיבוב אחד ... לא שהמיאטה לא טובה. להיפך, אני חושב שהמיאטה מציגה חבילה הרבה יותר ספורטיבית/אוחזת/מהנה. אבל עדיין ליאריס יש את הקסם שלה ואת היכולות שלה.

 

 

לא רק זה. גם אנשי המגזינים בארץ מאוד אוהבים את ה TS. מכל צוות אנשי אוטו שנסעתי איתם למבחן ורובם הביעו את חיבתם לרכב. גם אנשי מגזינים אחרים שהביעו דעה מאוד חיובית עליו. ואפילו בימים אלו בתפוז. טל שביט מציין כמה מילים טובות עליו תוך כדי תגובה.

 

לא רק זה. אפילו כתב הרכב הידוע חולה הצרפתיות רוני שטרן (-: מסכים שהביצועים של ה 106 לא טובים משמעותית. :-P

 

בקשר להשוואה של רכב לפי נהג:

 

כל אחד בוחר רכב לעצמו. אני ציינתי שאצל רוב הנהגים היאריס תהיה יותר מהירה וזה עקב קלות שליטה טובה יותר.

 

שאני הייתי בתחרות וגם אחרים ביחד עם יאריס ו 106 לא היה שום חיסרון ליאריס. ביחיד שהיו מדידות זמנים (לפני יותר משנה שהייתי רק חודשיים עם היאריס) הגיעו שתי ה TS שבאו למקומות רביעי וחמישי . ה 106 הגיעו למקומות 9 ו 13.

 

אז או שרק הנהגים של היאריס תמיד טובים יותר. או שבאמת לרכב יש משהו.

 

סך הכל. אם האנשים יחשבו בלי שטויות בראש (כמו רוב חובבי הצרפתיות שמאמינים שאין מהיר יותר מ 106 עם מנוע 1.4 אלא אם זה 106 עם מנוע 1.6 ...) הם יבינו שלכל אחד יש את הבחירה שלו ואי אפשר לומר שעם רכב הוא לא בטעם שלהם (צרפתי, מתפרק וחלוד) אז הוא לא "לחובבי הנהיגה"

 

אני חובב נהיגה מושבע ובחרתי ב TS

 

אתם לא רוצים :?: אל תקחו. אבלך אין טעם להתווכח כל כך נואשות על כמה שהמרחק עצום בין היאריס ל 106 שרוב האנשים לא נהגו ביאריס באופן רציני (ואני מתכוון לעשרות שעות, לא שני סיבובים ברחוב ...) במיוחד שאחרים שהיו בעלים של שני הרכבים טוענים אחרת

 

יאללה לילה

 

ניב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק אין טעם להתווכח, אני אישית מעדיף 106 ראלי דור ראשון דור שני וGTI על TS ויותר מזה אני מעדיף איגניס ספורט על יאריס.

Never drive faster than your guardian angel can fly

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

לבחור מלמעלה(בחרתי לא לצטט)אולי אצלך ספורטיביות נמדדת בכוח ותאוצה,לי אישית היתה ראלי ותאמין לי שאני יודע על מה מדובר.אין לי ספק שמבחינת נהיגה נטו הראלי יותר מהנה,אבל אל תקצין ותגזים הTS בהחלט מהנה ועדיין מסוגלת להראות נהיגה מה היא,ובלי שום קשר זו הבחירה "מכונית ספורט קטנה" הזולה בארץ.הראלי אולי טובה מה-TS כמכונית לנהג ,אולם כחבילה שלמה היאריס ספורט מתעלה.

יש רגעים שאתה פשוט מודה לבורא שאתה חי (אברהם פורת ז"ל)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סלחו לי, אבל כל אלו שהזכירו זמני הקפה, פתיחות וסגירות, אבל למיטב הבנתי לא לזה נועדו שני הרכבים, מה גם שזו לא הנהיגה "הספורטיבית".:roll:

למכירה - פולריס ריינג'ר. 2002. פרטים בה"פ או כאן:http://carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=129096

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולם כחבילה שלמה היאריס ספורט מתעלה.
אם אחת מהדרישות שלך היא רכב חדש אז כן, מן הסתם, ולו בלבד כי הראלי כבר איננה אופציה...

 

פותח השרשור שאל על "נהיגה נטו". לא על "חבילה שלמה" "אמינות" "צריכת דלק" או שאר מיני מרעין בישין. :wink:

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אימרה כזו "בהעדר ציפור שיר גם עורב יחשב לזמיר",

 

כשאין מיבחר ויש רק יאריס TS אז זה מה יש....... אבל זה מבאס......

Never drive faster than your guardian angel can fly

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקצרה....

 

ה-TS לא מגיעה לקרסוליים של ה-106.

ל-106 כיול מיתילם, שלדה והגה לא פחות ממדהימים.

ה-TS? ובכן זה ניסיון יפני להיות רכב צרפתי.

 

106 זה הנשמה, TS זה השכל.

 

נ.ב.

יש TS כרגע בבית,

והייתה 106 בעבר.

כל נסיעה ב-TS גורמת להזלת דמעות על ימי ה-106 ורצון לחזור לשם, וכמה שה-TS לא קרובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האנשים שבויישו קוראים בפורום הזה. הייתי עדין.

ליעד, לפחות השתמשת בוזלין... :oops:

 

אני מאמין שהראלי דורשת נהג טוב כדי למצות אותה, ודרושה הכרה של הרכב, מה שאי היה אפשר להגיד עלי בזמן הג'ימקאנה (חודשיים וחצי עם הראלי, ובאופן כללי רכב ספורטיבי ראשון).

הייתי כ"כ מעאפן שאפילו לאחר 3 נסיונות לא הצלחתי לעשות פרסה.

 

למעשה, אני חושב שגם עכשיו, עם נסיון של עוד מעט שנה על הראלי, יש מצב טוב שתיקח אותי בג'ימקאנה עם היאריס. אני עדיין לא מרגיש "סימביוזה" מלאה עם הראלי, ואני חושב שאת היאריס כבר הספקת להכיר ממש טוב. למעשה, כבר אז נהגת ממש יפה עם היאריס.

 

אל תיקח אותי כדוגמה מייצגת ליכולות הרכב, אני בטוח שאם הייתי נותן לגל סיבוב הוא היה מגלח איזה 20 שניות מהתוצאה שלי :wink:

- - -------[Fireball]------ - -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(ואני שואל את עצמי איפה הפוקוס RS בכל הסיפור הזה... ונזכר, שדלק מוטורס, יימח שמם, אללה יקח אותם ויפה שעה אחת קודם, לא מייבאים את החיה.)

זה אמנם חבל אבל הפוקוס לא ממש קשורה לכאן... היא דרגה אחת למעלה.. אם כבר אז הפיאסטה st או הספורט-קא.

It's time to kick ass and chew bubble gum, and I'm all outta gum..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אימרה כזו "בהעדר ציפור שיר גם עורב יחשב לזמיר",

 

כשאין מיבחר ויש רק יאריס TS אז זה מה יש....... אבל זה מבאס......

אצלי בצבא הביטוי היה "כל קוץ במדבר הוא פרח" והתייחס למצב המין הנשי בבסיס.

 

 

הדיון הזה באמת קצת מנותק. ההשוואה הזאת בעייתית כי מי שיש לו 80K ל-TS משומשת לא יקנה 106 ראלי ב-35K, בטח שלא לרכב ליום יום.

אז נכון שפותח השרשור לא שאל על חבילה כוללת וכו', אבל עדיין ההשוואה מנותקת כי מי שמחפש רכב מה שיותר מהנה לנהיגה ויש לו את הסכום של ה-TS יוכל לפנות לכמה אופציות עדיפות בהרבה (ע"ע הנעה אחורית).

 

אם היו משווים בארץ את ה-TS ל-C2VTR אני עדיין חושב שה-TS היתה מנצחת או נותנת פייט רציני. בכל מקרה שתיהן לא מהנות כמו 106 ראלי כי הן מדור אחר לגמרי של מכוניות.

 

יאריס TS היא מכונית ספורטיבית ראויה. נכון שהיא לא פורטת על נימי ההנאה כמו הספורטיביות של פעם אבל זה מה יש.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר נסיעה קצרצרה ביאריס TS , גיליתי מכונית חמודה , זריזה , וקצת צעצועית (צעצוע).

עדיין , ה106 יותר זריזה (בכל המובנים) , יותר צעצועית (כשכושי זנב ,שליטה והתנהגות בכלל) אך פחות חדשנית. תנוחת הישיבה ביאריס הזכירה לי מיניבוס (SORRY) האמת שכך היה גם בקליאו ספורט...

 

לגבי מבחן השוואתי.. נערך ביוני 2004 מבחן קטן בינהם :

106- "מדובר במכונית קטנה, פשוטה, וחדה, שמוותרת על מותרות בעבור חופן מלא של הנאה טהורה. הראלי היא מכונית זורמת-היא מחליקה בחינניות בין הפניות, ומפתה את נהגה לשחק בקצוות העליונים של מעטפת הביצועים שלה"

 

106- "התוצאה היא חווית נהיגה מגרה ומעוררת, שכמעט אי אפשר למצוא היום , וזה כל כך עצוב."

 

106 VS יאריס- "ישנם כמובן מקרים חריגים, כמו זה של הטויוטה יאריס T ספורט, שמגלה קרבה רעיונית למתכון ה"קופרי" ; אומנם בחברתן של המיני קופר, הגולף GTI MK! והפיג'ו 106 ראלי היא הרגישה כבדת רגליים (950 ק"ג) וקהה, אך זו עדיין מכונית שובבה ,וזריזה , שיודעת את מלאכת גירוי הבלוטות, דרכה גם ניתן להמחיש את השינוי שעוברת תעשיית הרכב: היאריס שקטה, נוחה למדי, שימושית והיא מציעה חבילת אבזור נאה.."

" הלקוחות של היום דורשים מכוניות "עגולות" יותר- שיודעות גם לענג וגם לפנק - והיאריס עושה כאן עבודה טובה"...

המבחן כלל:

קופר ישנה.

106 ראלי MK2

גולף GTI MK1

יאריס TS.

Not the sound of silence -ABARTH

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6910 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...