Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דיזל עדיין משתלם?


david_e
שימו לב! השרשור הזה בן 787 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בעברי פולו קלסיק דיזל (1998). הרכב לא היה חזק במיוחד אבל היה חסכוני למי שנסע הרבה.

מאז זרם הרבה סולר במשאבות, בוטלה האגרה המיוחדת לרכבי דיזל וגם המחיר של הסולר לא זול כמו פעם.

השאלה היא אם דיזל עדיין משתלם ובאיזה מצב?

שמעתי שבדיזלים החדשים יש ממיר חלקיקים שדורש נסיעה בין עירונית מפעם לפעם כך שמי שמבלה רוב הזמן בתוך העיר זאת בעיה.

לצורך הדוגמה ראיתי פלואנס דיזל 2016 במחיר ממש זול או לחילופין C3 פיקאסו שגם אהבתי עם מנוע דיזל.
הארות והערות יתקבלו בברכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי.

רוב הפלואנס דיזל היו מוניות או מכוניות צמודות של אנשי שטח שתופרים ק"מ, פלואנס דיזל 2016 במחיר ממש טוב זה כנראה 350.000 ק"מ על השעון וזה לא יכול להיות משתלם כי זה הרכב עם בלאי גדול.

 

אם אתה מוצא משהו מטופל עם ק"מ סביר, והשימוש שלך כולל כיסוי מרחקים בכבישים פתוחים לפחות בחלק מהזמן, זה יכול להיות משתלם. אם כי עדיין יתכנו הפתעות שיצמצמו או יבטלו את כל החיסכון. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לגבי הכדאיות הכלכלית של דיזל? מחיר הסולר יקר יותר מבנזין ברוב התחנות. המנוע אמנם קצת יותר חסכוני ויותר אמין אבל האם זה מספיק?

בחישוב עלויות אחזקה של 2 מכוניות שההבדל הוא רק בסוג ההדלק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיזל ישתלם לך רק אם באמת רוב הנסיעות שלך הן בין עירוניות

המחיר של הסולר יותר יקר נכון אבל זה מתקזז עם חיסכון בדלק

אם אתה מוצא מכונית במצב טוב שמורה לא רואה סיבה לא לקחת דיזל, הדיזל נחשב ברוב המכוניות כמנוע אמין וחזק

לגבי ממיר חלקקים (אוריאה) אם רוב הנסיעות שלך בין עירניות לא תיהיה לך בעיה

צריך למלא את מיכל האוריאה כל 5-10 אלף קילומטרים תלוי בסוג הרכב וצריכתו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, ofer3212 כתב:

לגבי ממיר חלקקים (אוריאה) אם רוב הנסיעות שלך בין עירניות לא תיהיה לך בעיה

צריך למלא את מיכל האוריאה כל 5-10 אלף קילומטרים תלוי בסוג הרכב וצריכתו

אתה מתבלבל בין שתי מערכות שונות, יש מסנן חלקיקים, זה מה שמסנן את חלקי הפיח, מה שהיינו רואים בדיזלים הישנים כעשן שחור.

 

המסנן קיים בגדול בכל רכב פרטי דיזל החל מתקן יורו 5 שזה שנת 2011. אחת ל 500-1000 ק"מ בערך מחשב מנוע מעלה את הטמפרטורה של המסנן והפיח שנאגר בו, נשרף. זה פועל (גם, בהכללה מסויימת) רק כשהרכב נמצא במהירות שיוט במשך זמן מסויים. 

 

 

מערכת אוריאה זה הזרקת תוסף אוריאה לגזי פליטה להורדת כמות ה NOX. המערכת קיימת החל מתקן יורו 6 ובתחילת התקן לא אצל כל היצרנים. הראשונים עם אוריאה היו פיז'ו סיטרואן החל משנת 2014-2015, יצרנים אחרים הצליחו להסתדר ללא אוריאה עד איזור 2019. אחרי 2019 כבר לכולם יש אוריאה. המערכת הזו לא קשורה לנסיעות בעיר או מחוץ לעיר. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כמובן מאוד תלוי מה האלטרנטיבה, אני יכול לתת לך דוגמה מהרכב דיזל שאני מחזיק בבית - C4 e-hdi, ממוצע של כ-5.5L ל-100 ק״מ בנסועה של בערך 50/50 בינעירוני. 

במחיר של בערך 7.7 ש״ח לליטר דיזל בתחנות לא יקרות זה יוצא כ- 40 אגורות לק״מ בקירוב. 

אם תשווה את זה לרכב משפחתי בגודל דומה שעושה נגיד 7.5L ל-100 ק״מ במחיר של כ-6.5 ש״ח לליטר תגיע ל-50 אגורות לק״מ בקירוב. 

 

מה שאומר שההבדל אינו גדול כיום. 

כמובן אם תמצא רכב בנזין חסכוני יותר, או חסכוני מאוד (לדוגמה היבריד) ההפרש יהיה לטובת הבנזין. 

 

בנוסף קח בחשבון שרוב רכבי הדיזל יד 2 בתקציב יחסית נמוך יהיו עם ק״מ גבוהה כמו שאמרו מעלי, מה שמגדיל את פוטנציאל התקלות היקרות, וברכבי דיזל מודרניים יש מספר רכבים לא זולים בכלל (מה שכמובן יש גם ברכבי טורבו בנזין / הייבריד מודרניים, הכל שאלה של בלאי וק״מ)

 

מקווה שזה עזר לך קצת 

עריכה אחרונה על ידי shakedi
Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היית מדבר על חדש הייתי ממליץ על דיזל לא רק בגלל החיסכון בדלק אלא בזכות המומנט הנדיב בסלד נמוך.

 

אבל אתה מדבר על רכבים שעבדו קשה וכאן התקלות בדיזל יהיו יקרות יותר מבחינת מנוע ותכופות יותר בשאר המיכלולים בגלל הקילומטרז.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Night Driver כל מקרה לגופו.

כיום גם רכבי בנזין הם רכבים עתירי טכנולוגיה והתקלות בהן לא פחות יקרות מדיזל ולעיתים אף יותר (שלא לדבר על הפוטנציאל).

דיזלים מודרניים של 2022 הם דיזלים שבמבנה שלהם ובעיקרון שלהם זהים לדיזלים מ 2004 ואולי עוד לפני, כאלה שיש להם מערכת הזרקה מסוג מסילה משותפת וטורבו כמובן. מה שהשתנה זה רק מסנן החלקיקים והאוריאה, מערכות שהם *מחוץ* למנוע.


בנזין הזרקה ישירה עם טורבו עלול בק"מ גבוה לפתח בלאי ותקלות הרבה יותר מדיזל - וכאן נכנסת השאלה: מול מה שאתה משווה ? פינקטו 2015 עם מנוע אטמוספרי והזרקת דלק פשוטה עם גיר אוטומטי פלנטרי, או כל רכב אחר עם מערכת בנזין הזרקה ישירה + טורבו + גיר כפול מצמדים ?

 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, איציק נ. כתב:

@Night Driver כל מקרה לגופו.

כיום גם רכבי בנזין הם רכבים עתירי טכנולוגיה והתקלות בהן לא פחות יקרות מדיזל ולעיתים אף יותר (שלא לדבר על הפוטנציאל).

דיזלים מודרניים של 2022 הם דיזלים שבמבנה שלהם ובעיקרון שלהם זהים לדיזלים מ 2004 ואולי עוד לפני, כאלה שיש להם מערכת הזרקה מסוג מסילה משותפת וטורבו כמובן. מה שהשתנה זה רק מסנן החלקיקים והאוריאה, מערכות שהם *מחוץ* למנוע.


בנזין הזרקה ישירה עם טורבו עלול בק"מ גבוה לפתח בלאי ותקלות הרבה יותר מדיזל - וכאן נכנסת השאלה: מול מה שאתה משווה ? פינקטו 2015 עם מנוע אטמוספרי והזרקת דלק פשוטה עם גיר אוטומטי פלנטרי, או כל רכב אחר עם מערכת בנזין הזרקה ישירה + טורבו + גיר כפול מצמדים ?

 

אני משווה לרכב עם קילומטרז יותר נמוך כי הדיזליפ פשוט שימשו יותר לעבודה ונסועה גבוהה.

 

מנועי הטורבו צנומי הנפח עתירי טכנולוגיה יקרה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשכחו שכרגע הפער במחיר הדלקים מובהק בגלל ההנחה של הבלו שרלוונטית רק לבנזין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Buki כתב:

אתה מתבלבל בין שתי מערכות שונות, יש מסנן חלקיקים, זה מה שמסנן את חלקי הפיח, מה שהיינו רואים בדיזלים הישנים כעשן שחור.

 

המסנן קיים בגדול בכל רכב פרטי דיזל החל מתקן יורו 5 שזה שנת 2011. אחת ל 500-1000 ק"מ בערך מחשב מנוע מעלה את הטמפרטורה של המסנן והפיח שנאגר בו, נשרף. זה פועל (גם, בהכללה מסויימת) רק כשהרכב נמצא במהירות שיוט במשך זמן מסויים. 

 

 

מערכת אוריאה זה הזרקת תוסף אוריאה לגזי פליטה להורדת כמות ה NOX. המערכת קיימת החל מתקן יורו 6 ובתחילת התקן לא אצל כל היצרנים. הראשונים עם אוריאה היו פיז'ו סיטרואן החל משנת 2014-2015, יצרנים אחרים הצליחו להסתדר ללא אוריאה עד איזור 2019. אחרי 2019 כבר לכולם יש אוריאה. המערכת הזו לא קשורה לנסיעות בעיר או מחוץ לעיר. 

אכן טעיתי והטעתי

 

תודה על ההסבר!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 787 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...