Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לאחר שנה של המתנה הוחלפה ה CX5


banji man
 שיתוף

פוסטים מומלצים

 בקצרה:

סיימתי את חוזה הליסינג של המאזדה לפני כשנה.   במרץ 2021 הוזמנה קודיאק 1.5 אמבישן. השבוע, לאחר כשנה ממועד ההזמנה המאזדה הוחלפה.

 

חוות דעת קצרה על הקודיאק: 

לחיוב

הרכב מאוד מרווח,  אין לנו צורך בספסל האחורי מה שמשאיר תא מטען עצום. יש מרווח רגליים גדול מאוד ליושבים מאחור. תענוג למשפחה!

  למרות גודלו של הרכב הוא מאוד נוח לתמרון בנהיגה עירונית. חיישני רוורס ומצלמה מאוד איכותיים מקלים על החניה.

 נוחות סבירה בהחלט. סופג בצורה טובה את כל שיבושי הכביש מבלי להתרסק. בידוד הרעשים מצוין ולא הורגשו רעשי רוח וכביש חריגים. 

 למרות המעבר למסך מולטימדיה גדול, נשארו כל הכפתורים הפיזיים לשליטה על המיזוג ומערכת השמע. התפעול מאוד נוח יחסית לשאר רכבי הקונצרן. 

 רשימת אביזור מספקת בהחלט,  סוף סוף עברנו לעולם Android Auto אחרי המערכת המיושנת במאזדה.  איכות השמע ברמקולים טובה, גם פה בהפרש ניכר מהרכב הקודם.

 בנוסף:  פנסי לד מטריקס,  בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית , בלימת חרום גם בנסיעה לאחור,  keyless מלא, פתרונות אחסון רבים כולל מקום למטריה בדלתות ( לא קיבלנו מטריות).

מאוד אהבתי את יציאת ה USB ליד המראה המרכזית עבור מצלמת הדרך. מתאם USB ל12V עבור המצלמה כבר בדרך מעלי. 

 מאוד נעים להיות מאחורי ההגה,   איכות החומרים טובה,  הכפתורים נגישים וברורים גם על ההגה וגם בדש. 

 

לשלילה

הרכב עדיין בתול,   נוהג במתינות ב1000 ק"מ הראשונים אבל כבר עכשיו אני מבחין שהרכב מרגיש עצל. 
 לא חסר כוח מנוע,  הבעיה היא בתגובות מאוד איטיות של הגיר, גם ביציאה מהמקום וגם בהורדה של הילוכים. 
 בשונה מרכבים אחרים בנפח 1.5 בקונצרן, לקודיאק יש DSG רטוב.  לא חושב שזה קשור. 

כמקובל, הגיר רץ קדימה במעלה ההילוכים אבל לא מגיב מספיק מהר לדרישת הנהג לעוד כוח ע"י הורדה מיידית של הילוכים.
 המצב משתפר במצב ספורט אבל כרגע מעדיף לא ללחוץ יותר מדי. 

מדובר ברושם ראשוני בלבד.  אמשיך לבדוק את התנהגות הגיר בתום 1000 ק"מ הראשונים. 

הפונטנים של מד הסל"ד והמהירות בצבע בהיר על רקע בהיר. באור יום מקשה על קריאת הנתונים במבט חטוף. בכלל העיצוב הגרפי שלהם לא לטעמי.

העיצוב החיצוני של הרכב די משעמם, הרכב לא בולט יותר מדי ושומר על מראה מאופק. 

מערכת ה start-stop מאוד פעלתנית. מזל שיש כפתור פיזי גדול ונגיש לכבוי המערכת.

 

רשימת הפערים ארוכה אבל לא משמעותית. כחבילה כוללת הקודיאק הוא רכב משפחתי מעולה!  אשתי, הנהגת העיקרית, מאוד מרוצה וזה מה שבאמת חשוב.  

 

מילות פרדה מהמאזדה:

 שירתה אותנו נאמנה כמעט 4 שנים ו51K ק"מ.  הרכב נשמר במצב קוסמטי מעולה גם פנימי וגם חיצוני.

 כיף של רכב יחסית לג'יפון.  שילוב של מנוע, גיר והגה שפונה אל הנהג.  תגובת מיידית לכל לחיצה ופניה. 

לא היינו בלחץ עם ההזמנה של הקודיאק,  היינו נשארים בכיף ביחד עוד תקופה ארוכה. 

היום האחרון עם הרכב בזמן פינוי הדברים היה מעט עצוב עבור אשתי. הייתה אפילו דמעה קטנה.   אהבה מאוד את הרכב.

 

לאור הביקוש של ה CX5 ומצבו הספציפי של הרכב הוא נמכר עוד בטרם ההחזרה.   חבר מקבוצת וולוו רכש את הרכב לעצמו והוא אסף אותו 

 באותו היום שהחלפתי את הרכבים.  שמח שהרכב הגיע לבית טוב. 

 

ברוכה הבאה!

1.thumb.JPG.15837e0fe5dc70ba6d66d800dac0ebb3.JPG

 

ה V60 מקבלת בברכה את הרכב החדש בחניה

21.thumb.jpg.b859882c2a4cddd17cc64f3c7182f081.jpg

 

תא מטען עצום

5.thumb.JPG.c361f6ef57cf8258fa94ad954682fec0.JPG

 

סביבת נהג איכותית ונוחה.  יש כפתורים פיזיים!

3.thumb.JPG.4f89bcb530efbe8f5d2de9c60577dd0c.JPG

 

יציאת USB עבור מצלמת דרך

6.thumb.JPG.2e35c025eab03824fa5d1773062c1e7a.JPG

 

מצלמה אחורית איכותית

7.thumb.JPG.93b11a63cc2dc13bbe46c20643634ff9.JPG

 

להתראות מאזדה

4.thumb.JPG.28d2af158d5d7037bfd5f5a0fdf2cd83.JPG

עריכה אחרונה על ידי banji man
  • אהבתי 5

Volvo V60 T8 

Skoda Kodiaq 1.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש!

לקרובת משפחה יש את הרכב הזה כשנה, אז יצא לי לנסוע בו כמה פעמים. אכן המרווח האחורי, גם בכיסאות 6,7 ראוי מאוד לשבח. 

אני זוכר כחודש אחרי הקנייה היא אמרה לי שהיא בחיים לא נהנתה מרכב ככה, וכל פעם רק מחפשת תירוץ לצאת מהבית עם האוטו, כי זה פשוט כיף. 

Ford Fiesta 2014 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, banji man כתב:

 לא חסר כוח מנוע,  הבעיה היא בתגובות מאוד איטיות של הגיר, גם ביציאה מהמקום וגם בהורדה של הילוכים.

 

תתחדש, תהנה וסע בדרכים טובות.

 

1.נסה לנסוע על הילוך S, אתה תהנה מחווית נסיעה אחרת.

אני עם אוקטביה 2021 1.5L, בהילוך D הרכב מרגיש כבד ועייף; בהילוך S זה רכב שונה לגמרי.

 

2.איזה נוח כניסת ה-USB למצלמה, אה?

עריכה אחרונה על ידי אלעדיקו
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

חוזר לעדכן לגבי הגיר אחרי 3k ק"מ. 

הגיר עדיין מרגיש עצל, גם במצב ספורט. 

קיימת השהיה בתחילת נסיעה.

הדבר מורגש בעיקר ביציאה מהמקום וזחילה לצורך חניה.

הרכב לא אוהב להוריד הילוכים, רק שמדביקים את הדוושה, המחשב מבין שהנהג דורש עוד כוח ורק אז הוא מוריד הילוך.

יש לי נסיון רב עם גיר ה DSG, לא זכור לי אופי כל כך עצל. 

כנראה מדובר בכיול שונה ואולי גם בשל העובדה שמדובר בגיר רטוב ורכב כבד.

לחיוב, אין שום מחסור בכוח, הרכב נוח ושימושי ביותר למשפחה.

בשיוט בין עירוני הרכב שקט ונוח.

 

מנקודת המבט של  נהג בלבד,  הייתי חוזר בכיף לCX5. הגיר והמנוע הרבה יותר תוססים,  כל נגיעה בדוושה מורגשת במיידי ובנוסף יש פידבק מסוים מההגה.

כיף של רכב לנהיגה עירונית.

עריכה אחרונה על ידי banji man

Volvo V60 T8 

Skoda Kodiaq 1.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש חבר תודה על הפוסט נהנתי לקרוא

אני אישית חולה על הצורה של המאזדה והאבזור אבל בהחלט מכאנית סקודה מתעלה על היפנית..

שמור על הסקודה נראת מדהים בלי קשר להעדפה שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש.

תא הנוסעים של הקודיאק ממש זהה לקארוק שיש להורים שלי (למעט זה שההורים שלי בחרו ברמת הגימור הגבוהה של הקארוק, מה שאומר שיש להם לוח שעונים דיגיטלי, כיסא נהג חשמלי ועוד כמה פיצ'יפקס).

אפשר לשאול למה בחרת ברמת הגימור הנמוכה?

והאם בעקבות משבר הצ'יפים הסירו לך אבזור שהובטח לך במקור?

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic  Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הברכות.   מדובר ברכב חברה, רמת האביזור המקסימלית היא הAmbition ולא היה ניתן לשדרג לרמה גבוהה יותר.
  הדבר היחידי שחסר הוא ה Full LED Matrix.   יש פנסי Full LED אבל ההחלפה של אור גבוה\נמוך  נעשה באופן ידני.  

  

Volvo V60 T8 

Skoda Kodiaq 1.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המזדה חזרה/נחטפה מהליסינג? 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע 2.0 לא היה אפשרות או שהייה אבל לא רציתם?
עניין הביצועים\תחושה מפריע רק לך או גם לאשתך?
כשבוחרים רכב חברה עושים נסיעת מבחן?

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, zaf כתב:

המזדה חזרה/נחטפה מהליסינג? 

כן.  נמכרה מראש עוד לפני ההחלפה עם הסקודה, לחבר שאני מכיר מקבוצת בעלי הוולוו.  הייתה לי קדימות ומחיר מועדף שהוא ניצל.  

 

לפני שעה, mcshmupi כתב:

מנוע 2.0 לא היה אפשרות או שהייה אבל לא רציתם?
עניין הביצועים\תחושה מפריע רק לך או גם לאשתך?
כשבוחרים רכב חברה עושים נסיעת מבחן?

 

מנוע 2.0 לא קיים ברשימה של האפשריות.  
 בדקנו גם את הסיטרואן C5 איירקרוס וRAV4 היברידית אבל אשתי העדיפה את הסקודה.
  בזמן ההמתנה הארוכה לרכב החלו להכנס גם רכבים חשמליים, הייתה לי אפשרות לשנות אבל אשתי לא
  הייתה מוכנה לוותר על הסקודה.  
  נסיעת מבחן אין בעיה לעשות,  אפשר לבקש סיבוב מאחד החברים בעבודה בתאום עם הקצין הרכב. 
  במקרה שלי לא היה בזה צורך,  מבחן אולם התצוגה והרושם הטוב מסקודה אוקטביה שהייתה לנו בעבר הספיק. 
עניין הביצועים מפריע (בקטנה) רק לי,  אשתי מאוהבת ברכב וזה מה שחשוב. 

עריכה אחרונה על ידי banji man

Volvo V60 T8 

Skoda Kodiaq 1.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, banji man כתב:

תודה על הברכות.   מדובר ברכב חברה, רמת האביזור המקסימלית היא הAmbition ולא היה ניתן לשדרג לרמה גבוהה יותר.
  הדבר היחידי שחסר הוא ה Full LED Matrix.   יש פנסי Full LED אבל ההחלפה של אור גבוה\נמוך  נעשה באופן ידני.  

  

ניתן להוסיף בעזרת קידוד אור גבוה אוטומטי שעובד מושלם.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש. הסקודה לא מעניין אותי..

המאזדה דווקא כן.

אשמח לדעת האם הזדקן בכבוד? איך נראה ריפוד העור אחרי כמה שנים?? היה קילוף בפלסטיקה?

האם הרכב נשאר שקט בנסיעה או שצצו להם רעשי מתלים, פלסיטקה רופפת, ועוד.

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הזדקן בכבוד.  לא היה כל בלאי משמעותי ונראה לעין בחלקי הפנים של  הרכב, אולי מעט שחיקה בחלק העליון של ההגה.   

מבחינת איכות הנסיעה, הרגיש כמו חדש עד היום האחרון שלו אצלנו.

התייחסנו בכבוד לרכב ושמרנו עליו ממש כמו הרכב הפרטי שנקנה מכיסנו ואפילו יותר. הוא לא עבר אצלנו חיים קשים בהשוואה לרכבי חברה אחרים על פי השיר המפורסם מארץ נהדרת.

 

אני בקשר עם הבעלים החדשים, הוא ביצע יישור קו הכולל טיפול וניקוי מצערת.  הוא מאוד מרוצה.

עריכה אחרונה על ידי banji man
  • אהבתי 3

Volvo V60 T8 

Skoda Kodiaq 1.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...