Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזגן TOSOT בן שנה וחצי קופא אחרי שעה-שעתיים של פעולה. לא חסר גז. ל"טכנאים" אין מושג.


natco
 שיתוף
עוקבים 6

פוסטים מומלצים

זה פשוט מצב נדיר - בכמה שהוא מעצבן.

(כי היה לי לפניו מזגן אלקו בן 20 שעשה את אותה בעיה בדיוק...)

 

בגלל אותה בעיה,  אותו אלקו קשיש הוחלף לפני שנה וחצי ל"TOSOT" של תדיראן.

אחרי פחות משנה של פעולה, התחילה הבעיה הנ"ל שוב...

הבאתי את השירות - אמר לי ש"אסור לשים בקיץ טמפרטורה של פחות מ-22 מע', ובגלל זה הוא קופא".

היה נשמע לי הזוי, אבל ניסיתי וזה אכן עבד (קירר סביר ולא קפא) אז "הזנחתי" את זה. 

(האמת- לא ממש הזנחתי- היה אצלי, בעניין אחר, טכנאי פרטי שאני מכיר היטב, שמע את הסיפור, אמר לי שזה לא נשמע לו סביר מה שהם אומרים, עלה על הגג, בדק שוב גז ולחצים ואנא ערעאף מה , אמר לי ש"רק אם הוא במקרה יהיה אצלי בזמן שזה קופא אולי יוכל לומר מה הסיבה". בקיצור- גם הוא לא יודע, והוא אדם שאני סומך עליו...).

 

בקיצור - עכשיו, הוא קופא שוב. גם ב-22 מע'. (רק שעכשיו כבר אין אחריות...).

 

א. האם מישהו שמע פעם ש "אסור לכוון מזגן על טמפ' X כי הוא יקפא"? זו הנחיה סבירה? למה ניתנת האפשרות להגיע לטמפ' שתגרום לתקלה?

ב. אשמח לרעיונות ממומחי המזגנים פה, מה עוד אפשר לבדוק (יש לי ציוד- שעונים/קיט פלר/ מולטימטר/גלאי גז וכו').

כל פתרון, וגם המלצה על טכנאי אמיתי מאיזור חדרה (כזה בלי מרכאות כפולות, כמו אלו שהיו אצלי עד עכשיו) שידע באמת לבדוק ולפתור את הבעיה -  יתקבל בברכה.

(גם בעלות כספית של עד 3/4 מזגן חדש. לא מעניין אותי - חם לי.)

 

תודה מראש

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2. HYUNDAI ACCENT 08 1.4

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

את המזגן לא צריכה לעניין הטמפרטורה אליה הוא מכוון כי זורם דרכו אויר והטמפרטורה רק אומרת מתי לנתק אותו. זה לא שהוא מקרר את האויר לטמפרטורה של 22 מעלות.

 

שנית, אם ניתן לכוון אותו לפחות הוא אמור להיות מסוגל לקרר לפחות. אחרת לא היתה את האופציה הזו.

 

תתחיל עם לנקות מסננים ואפילו לשטוף את הרדיאטור הפנימי. אם יש עליו אבק זה הופך לבוץ וקופא.

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מזגן דנדש. הרדיאטור כמו מהקפסא. מסננים נקיים.

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2. HYUNDAI ACCENT 08 1.4

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני סתם יורה באפלה...
אם המזגן הקודם לך סבל מאותה הבעיה
אולי יש בעיה של פינוי אויר מהיחידה החיצונית או הפנימית? 

  • רעיון טוב! 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רעיון מעניין!

היחידה הפנימית הותקנה באותו מיקום בדיוק. (כי חסכתי חור חדש בקיר...) :

IMG_20210408_112414.thumb.jpg.772b9fc82da10c7919feb31bea782234.jpg

היחידה החיצונית החדשה ממוקמת ליד האלקו הישן (כי הוא היה "דו מזגן", וה"דו" שלו עדיין פועל באומץ) "נושפת" לכיוון מזרח "שואפת" מכיוון מערב. על הגג- מרחק 30 ס"מ מהמעקה המערבי, צד מזרח פתוח לגמרי

(אני אעלה יותר מאוחר לגג ואצלם גם את זה להתרשמותכם).

 

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2. HYUNDAI ACCENT 08 1.4

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שיש איזה airlock כי המזגן ממש תקוע בין הקיר לוילון.
תנסה לפרק את הוילון ולכוון מאוורר שיזרים אוויר מהצד של הוילון בכוח...

  • אהבתי 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

 

ממליץ לבקש את הבדיקות הבאות:

1. בדיקת שיחון יתר וקירור יתר (superheating and supercooling ).

2. בדיקת ההספק במצב עבודה, אבל כאן צריך נתונים או לדעת מה ההספק פחות או יותר במזגן "תקין".

 

מי הגיע למסקנה שלא חסר גז, ועל סמך איזו בדיקה?

 

עריכה אחרונה על ידי innvision
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

1. +2. אני מניח שדיברת סינית ללפחות 90 אחוז מהטכנאים בארץ.

אצטרך למצוא טכנאי שיודע מה אתה מדבר...

אני מניח שטכנאי שירות של החברה אמור להחזיק בנתונים של 2.

מצד שני אמור זה סוג של דג..

סתם שאה - בעזרת איזה מיכשור בודקים הספק של מזגן? 

 

3. שני טכנאים - טכנאי פרטי שלי, וטכנאי של תדיראן. שניהם חיברו שעון לחץ על צינור אחד. 

אני זוכר שאיציק נ. פעם הסביר לי שזו לא בדיקה שלמה, וצריך לחבר שני צינורות.

כשאמרתי להם את זה, הביטו בי בזלזול.

עריכה אחרונה על ידי natco

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2. HYUNDAI ACCENT 08 1.4

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה, טוב שהזכרת את זה. במזגנים קטנים יש בדרך כלל ונטיל שרות רק בצד הלחץ הנמוך (יניקה), לכן בעייתי לבדוק את הלחץ הגבוה (ומכאן גם את הקירור יתר), טעות שלי.

 

  

לפני 51 דקות, natco כתב:

סתם שאה - בעזרת איזה מיכשור בודקים הספק של מזגן? 

 

אפשר עם צבת זרם להעריך את ההספק (לתפוס את אחד הקווים) יש גם כל מיני מכשירים לנושא, אפילו שקע תקע כאלו (שנותנים ממש את ההספק ועוד נתונים מעניינים):

image.thumb.png.1d26c7d2a32600ab880586cf4b0c4e16.png

 

יש גם שקעים פשוטים שניתן לרכוש. הכוונה כמובן למדידת ההספק החשמלי, מדידת הספק הקירור זה כבר סיפור אחר לגמרי ולרוב נדרשת בדיקה בעזרת ציוד ייעודי כמו שיש במכון התקנים (הבדיקה שבן השאר מדרגת אנרגטית את המזגן).

 

 

דבר נוסף,

 

מה בדיוק קופא, הצינור, היחידה הפנימית?

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי innvision
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הרדיאטור "נאטם" בקרח לבן.

(האלקו היה מתמלא בקרח שקוף בחריצים של הרדיאטור)

אני יודע  מתי זה קורה, כי ספיקת האוויר יורדת והרעש נהיה עמום.

 

כשהוא מקרר, הוא מקרר "סביר".

(הוא מעולם לא קירר טוב כמו התדיראן ה"מקורי" בחדר השני, למרות שהם נראים כמעט זהים חיצונית).

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2. HYUNDAI ACCENT 08 1.4

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תן לנו קצת יותר מידע...
המנוע (המדחס) עובד כל הזמן או שהוא "יוצא" להפסקה מידי פעם ? (טרמוסטט עובד)
האם המזגן מקרר באופן אחיד בכל פתחי יציאת האויר שלו ?

על פניו זה נשמע כמו חוסר גז - אבל לך תדע - יש מקרים נדירים של כיפוף בצנרת או לחות בצנרת (לא עושים וואקום) שגורמת לסתימה ברגע שהקרר יורד לטמפ' נמוכה ואז מתחילות הצרות.

איך החימום ? עובד טוב ?

  • אהבתי 1

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יוצא להפסקה? לפעמים. נראה לי. אני אשים לב יותר בקפדנות מעכשיו.

אתמול, כשהוא קפא (ב3 לפנות בוקר ימ"ש), העליתי מתוך שינה מעלה נוספת בשלט (מ-20 ל-21), ורק אז שמעתי שהמדחס התנתק.

לפעמים, כשהוא על 22, המדחס בכלל לא מתחבר. אז אני מוריד מעלה-שתיים כדי לא לישון עם סתם "וונטילטור".

 

מקרים נדירים? המזגן לא הותקן עם וואקום. עשו "פרג'".  הצינור מאד קצר. לא נראה לי שהוא מכופף.

אם זה אפשרי, אני מוכן לבצע "התקנה מחדש"- צנרת+ גז.  צריך בטח גם איזו שטיפה? או שזה בכלל אבוד?

את הגז ממחזרים או שאני משלם על מילוי גז חדש קומפלט?

 

אני אחזור עוד מעט עם תובנות לגבי קירור אחיד...

 

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2. HYUNDAI ACCENT 08 1.4

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 שעות, natco כתב:

(יש לי ציוד- שעונים/קיט פלר/ מולטימטר/גלאי גז וכו').

 

קדימה לבדוק לחצים :-) 
חבר את הצנרת, תדליק את המזגן ותן ללחצים להתאזן (תן לו לעבוד 10-15 דקות).
חזור לדווח ;-) (מציע שתעשה את הבדיקה במהלך היום ולא בטמפרטורות לילה קרירות).

איציק

  • אהבתי 1

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

natco, האם יש לך מד טמפרטורה (עדיפות לאחד עם חיישן קטן כמו טרמוקפל) שאתה יכול להצמיד לצינור כדי לקבל גם קריאה של הטמפרטורה בפועל ?

אם כן באותה הזדמנות תוכל לבדוק גם שיחון יתר ולקבל אינדיקציה טובה יותר לגבי כמות הקרר.

לפני שעתיים, natco כתב:

אני מוכן לבצע "התקנה מחדש"- צנרת+ גז.  צריך בטח גם איזו שטיפה? או שזה בכלל אבוד?

את הגז ממחזרים או שאני משלם על מילוי גז חדש קומפלט?

 

ניתן לבצע וואקום למערכת ולמלא גז, לפי משקל, זה יהיה שווה ערך פחות או יותר להתקנה חדשה. לגבי מחזור הגז, כעיקרון קיים ציוד למחזור גז (משאבת\מכונת מחזור), בדרך כלל נעשה בו שימוש במערכות גדולות ומחירו גבוה. אני אהיה זהיר ואגיד שאני אישית לא ראיתי טכנאי ביתי שהגיע עם ציוד כזה מצד שני רוב הפעמים מגיעים לתקלה של חוסר גז או פריצה של המערכת ולכן משאבת מחזור לא כל כך שימושית עבורם, ובמקרים של פירוק למשל כולאים את הגז ביחידה החיצונית, אז אני מבין למה במערכות ביתיות זה כלי לא נפוץ.

עריכה אחרונה על ידי innvision
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...