Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עמדות טעינה ציבוריות


shrek
שימו לב! השרשור הזה בן 1473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אפקון השלימה התקנה של 100 טעינה ציבוריות מרכזי BIG השונים. את מיקום התחנות ותעריפי הטעינה אפשר לראות באפליקציה afcon ev  שזמינה גם לאייפון וגם לאנדרואיד.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התעריף הרגיל של אפקון הוא 5 שח להתחברות + 1.2 ש"ח לקוט"ש.
יש מקומות ומועצות אזוריות עם תעריפים נמוכים יותר - כמו עמק חפר, שם התעריף הוא 0.9 ש"ח לקוט"ש ללא דמי התחברות.

הכי פשוט להוריד את האפליקציה ולהסתכל.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת חשמל של רכב חשמלי 15-20 קוט"ש / 100 ק"מ ומי שמגיע לתחנה ציבורית טוען נגיד 20 קוט"ש אחרת זה יקח יותר מדי זמן.

כלומר עלות התדלוק מסתכמת ב-30 ש"ח, כלומר 22-30 ש"ח ל-100 ק"מ ששקול לצריכת רכב בנזין 20-25 ק"מ/ל  

ברור שזה משתפר עם טעינה ארוכה יותר, אך עדיין לא בצורה קיצונית.

בטעינה ביתית בתעריף רגיל (0.5 ש"ח/ קוט"ש)  הסיפור שונה לחלוטין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טעינה בעמדה ציבורית מן הסתם עולה יותר מטעינה ביתית כי המפעיל צריך לממן את העמדה, ולהרוויח. בטעינה מהירה מדובר ב-50 קוט"ש תוך 40 דקות.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לגמרי מסכים עם זה , מצד שני גם מפעיל של תחנת דלק לא עובד בחינם. פשוט רציתי להמחיש שיתרון הכלכלי של רכב חשמלי מתבטה לרוב בטעינה ביתית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אבל כשמישהו נוסע בדרך - זאת לא אופציה. אם היה לו מספיק אנרגיה לחזור הביתה ברור שהוא היה עושה את זה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 31.8.2020 בשעה 08:45, zvit כתב:

טעינה בעמדה ציבורית מן הסתם עולה יותר מטעינה ביתית כי המפעיל צריך לממן את העמדה, ולהרוויח. בטעינה מהירה מדובר ב-50 קוט"ש תוך 40 דקות.

 

לא בהכרח. פה בארה"ב יש לא מעט עמדות טעינה L2 לגמרי בחינם במגרשי חניה של קניונים, חנויות, מסעדות, מכוני כושר, מלונות וכו'. הרעיון זה שאנשים יבואו בשביל הטעינה בחינם ואז יוציאו כסף בעסק. בחלק מהמקרים האלו יש לעסק לוחות סולארים אז עלות החשמל זניחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התייחסתי לאמירה שבעמדות המדוברות עלות הטעינה גבוהה יחסית יש גם בארץ מקומות בהם יש עמדות לטעינה חינם.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העינין הוא שכנראה אי אפשר להתיחס לעמדות טעינה, בפרט מהירות, כאל עסק בפני עצמו. כדי להקים עמדות טעינה במחיר סביר יש צורך של סבסוד ע"י יצרני הרכב, כמו שטסלה עושה, או סבסוד ע"י עסקים סמוכים. למעשה כך זה גם עבור תחנות דלק. תחנות הדלק בקושי מרוויחות ממכירת דלק. הרווח שלהם הוא ממכירת שמנים, שטיפות, חנויות נוחות ומסעדות דרכים. בהרבה תחנות דלק בארה"ב מותקנים היום מטענים מהירים. למעשה, חברת Wawa הקימה לאחרונה תחנת דלק ללא דלק - רק מטעני טסלה וחנות נוחות / מסעדה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...