Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ג'ולייטה - מישהו יכול להאיר את עינינו


erezger
שימו לב! השרשור הזה בן 1066 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן שלום לכולם

מישהו יכול להאיר את עינינו בכל הנוגע לאחזקה שנתית ממוצעת?
טיפולים תקופתיים?

טסט?

דלק?

בלתמים?

 

כמה עולה אחזקת ג'ולייטה במצב סביר פלוס

 

היום - אלפא רומיאו ג'ולייטה 2013
קודם - הונדה ג'אז קומפורט 2017

קודם - סובארו B3 שנת 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הנתונים מתייחסים לרכב שלי, ג׳ולייטה 2014 טוריסמו ידנית 170 כ״ס.

 

טיפולים תקופתיים: עלות חלקים מקוריים לטיפול קטן (בחנות חלפים) והחלפה כל 10,000 ק״מ:

  • שמן - Agip ACEA C3 5w40 - במחיר של 140 ש״ח באוטו דיפו
  • פילטר שמן מקורי - 60 ש״ח
  • פילטר אוויר מקורי - 110 ש״ח
  • פילטר מזגן מקורי - 165 ש״ח (אין צורך להחליף כל 10 אלף ק״מ)

אז אם עושים לבד, יוצא 310 ש״ח לחלפים לעבור טיפול קטן (לא כולל פילטר מזגן). במוסך זה יעלה קצת יותר מפי 2 כולל עבודה (לא מוסך מורשה אלא מוסך מומחה כמו אוטו איטליה למשל).

 

567552286_.thumb.JPG.ae8d82cc43fe13b53225524755b609ff.JPG

 

 

אגרת רישוי (טסט): 1693 ש״ח

 

דלק: בעבר נסעתי בתוואי של נסיעה בינעירונית פקוקה ויצא בערך 12 ק״מ/ל׳ ומאז סוף שנת 2019, נסיעה ביניערונית זורמת יחסית (עם פקקים אבל קצרים יותר), יוצא 13.5 ולפעמים גם 14 ק״מ/ל׳. צריכה מדודה במשאבה ולא לפי מחשב הדרך.

607841689_ScreenShot2020-06-03at4_03_17PM.png.7aa473990b97df2b5b6b21bc9a81e56c.png

 

בלת״מים: אז בגדול ג׳ולייטה היא הטויוטה קורולה של אלפא. 

מקווה שאני לא פותח פה, בכל ה 71 אלף ק״מ שהרכב נסע עד כה עשיתי טיפולים כל 10k ק״מ ומעבר לכך הייתי צריך להחליף רק מיכל עיבוי (לא זוכר את המחיר המדוייק אבל זה גרושים) ותושבת מנוע (1400 ש״ח כולל עבודה).

2 הנ״ל הם מחלות ידועות של הרכב ומעבר לזה, רק דלק ולהנות מהנסיעה.

 

השורה התחתונה: אם לא להכנס למוסכי יבואן ולעשות את הטיפולים או במוסכים מומחים או לקנות חלפים מקוריים (לא מהיבואן אלא מחנות חלפים) ולעשות לבד אז האחזקה יוצאת לא הרבה יותר יקרה מהטויוטה קורולה של השכן, אם בכלל.

 

 

עריכה אחרונה על ידי MMi
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

(סקירה לאחר קניה) Alfa Romeo Giulietta 170 2014 Manual

Honda Civic 2006 Manual - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

מישהו יכול לשפוך לנו אור גם על התחזוקה של התלתן וכמה זה באמת יותר יקר מהמולטיאייר?

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 24.6.2020 בשעה 21:37, Adani כתב:

מישהו יכול לשפוך לנו אור גם על התחזוקה של התלתן וכמה זה באמת יותר יקר מהמולטיאייר?

 

אין לי יומן מעקב אבל אשתף ממה שאני זוכר

ג'ולייטה תלתן ירוק 2011 שנקנתה ביוני 2019

בבדיקה לפני הקנייה עלה כי יש צורך להחליף תושבת מנוע, מיכל עיבוי (היה סדוק), משולשים ו-2 צמיגים שהיו כל אחד עם מסמר בהם.

מיידית עם הקניה החלפתי מיכל עיבוי + נוזל קירור בעלות של 700 ש"ח (דיי נעקצתי שם)

לאחר מכן גיליתי את alfa workshop

הזמנתי משם תושבת מנוע, פילטר מזגן, פילטר שמן, יצא לי יחד עם מכס בערך 800 ש"ח.

כמו כן הזמנתי משחמון חלפים משולשים חליפיים של talosa בעלות 350 ש"ח אאל"ט.

 

הגעתי לאיציק אלפא מרחובות עם התושבת והמשולשים והעבודה בוצעה אצלו. (כמובן תשלום שעת עבודה)

החלפתי רביעיית צמיגים ל-goodyear asymmetric 5 בעלות של 2200 ש"ח.

כיוון פרונט במוסך דניאל באשדוד בעלות של 300 ש"ח.

 

בסביבות הזמן לטיפול 120 אלף ק"מ קניתי פלאגים NGK אירידיון בשחמון חלפים בעלות של 250 ש"ח.

באותו הזמן הלך התרמוסטט לכן קניתי מאלפא וורקשופ בעלות של כ-440 ש"ח.

הגעתי לאיציק עם פלאגים, פילטר שמן, פילטר מזגן, שמן והתרמוסטט. שכחתי לקנות פילטר אוויר לכן עלות של 132 ש"ח אצלו.

 

לאחר זמן מה הכבל של הסאנרוף יצא מהמסילה. הסאנרוף פתוח ואי אפשר לסגור. לא הייתה לי ברירה והייתי חייב ללכת למרכזי. 2700 ש"ח.

 

חשבתי שנגמרו התקלות וצצה עוד אחת. הצינור שיורד מהטורבו לאינטרקולר נקרע. בריחת אוויר והרכב חלש. במרכזי רצו 2400 ש"ח על צינור אלומיניום. פניתי לאיציק והוא בנה לי צינור מנירוסטה בעלות 700 ש"ח.

 

בינתיים 124 ק"מ, עוד מעט טיפול.

 

כמובן יש את עניין הדלק. 1 ל-9-10.

 

מקווה שלא  שכחתי משהו...

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולה, תודה רבה.

אני גם אטפל אצל איציק, הוא קרוב אליי מאוד ושמעתי שהוא מעולה. הייתי אצלו גם להתייעצות והוא מאוד נחמד.

הוא בסדר עם להביא חלפים מבחוץ? לא אומר משהו?

תוך כמה זמן פלוס מינוס הגיעו לך החלפים מאלפא וורקשופ?

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Adani כתב:

מעולה, תודה רבה.

אני גם אטפל אצל איציק, הוא קרוב אליי מאוד ושמעתי שהוא מעולה. הייתי אצלו גם להתייעצות והוא מאוד נחמד.

הוא בסדר עם להביא חלפים מבחוץ? לא אומר משהו?

תוך כמה זמן פלוס מינוס הגיעו לך החלפים מאלפא וורקשופ?

איציק אלוף. אני מבסוט ונוסע מאשדוד אליו.

הוא בסדר עם חלפים שאתה מביא. כמובן שלא תהיה אחריות.

החבילה אצלך תוך 4-5 ימים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...
בתאריך 3.6.2020 בשעה 16:10, MMi כתב:

בלת״מים: אז בגדול ג׳ולייטה היא הטויוטה קורולה של אלפא. 

מקווה שאני לא פותח פה, בכל ה 71 אלף ק״מ שהרכב נסע עד כה עשיתי טיפולים כל 10k ק״מ ומעבר לכך הייתי צריך להחליף רק מיכל עיבוי (לא זוכר את המחיר המדוייק אבל זה גרושים) ותושבת מנוע (1400 ש״ח כולל עבודה).

2 הנ״ל הם מחלות ידועות של הרכב ומעבר לזה, רק דלק ולהנות מהנסיעה.

 

מאז כתיבת הההודעה הנ"ל ועד היום (+6 אלף ק"מ כשהקילומטרז' עומד על 77 אלף ק"מ) חלה תפנית של 180 מעלות. הג'ולייטה היא אולי הטויוטה קורולה של אלפא אבל מכאן ועד לאמינות המרחק הוא עצום. השרשור הזה עוסק בפירוט עלויות אז אשמח לפרט כאן על הבעיות שצצו להן בזמן הקצר הזה.

חשוב גם לקחת בחשבון שכל הבעיות האלה קרו לרכב שהוא סופר שמור, מטופל כמו שעון כל 10 אלף ק"מ ואך ורק בחלקים מקוריים.

נתחיל במזגן שהחליט להפסיק לקרר בגלל חיישן במראה הימנית ששבקה חיים. למזלי החלפת חיישן לבד הסתכמה בכ-100 ש"ח לעומת החלפה של כל המראה כפי שאמרו בכל המוסכים (1400 ש"ח רק לחלק עצמו). ישנו מדריכון שכתבתי על כך.

 

אח"כ, בתקופת שיא הקורונה כשהרכב עמד רוב הזמן (אך עדיין נסע פעם בשבועיים בערך), בבוקר בהיר אחד הרכב לא מניע. 

to make a long story short - הלך המולטיאייר. המערכת שעוד מהרגע הראשון שקניתי את הרכב ידעתי שהיא רגישה אבל החלפת שמן תכופה כמו שעשיתי הייתה אמורה להאריך את אורך החיים של המולטיאייר ולא חשבתי שהוא יחליט לשבוק חיים קצת אחרי 70 אלף ק"מ.

8200 ש"ח עברו לאוטואיטליה עבור החלפת המולטיאייר ומה שקשור אליך (החלפת שמן, פילטר שמן).

 

הרעידות הידועות שמסמנות שהתושבת מנוע כבר מתקרבת לזמן שצריך להחליף אותה (שוב, בפעם השלישית).

הנסועה הקטנה בגלל הקורונה בשילוב הזדמנות לקנות רכב אחר גרמה לי לפרסם את הרכב למכירה.

הביקוש לרכב עצום, נמכר לקונה הראשון במחיר מעל המחירון המשוקלל אבל זה לא הסיפור כאן - 

בזמן הבדיקה במוסך אוטואיטליה, התגלתה נזילה מהרדיאטור - 3 אלף + מע"מ.

משאבת וואקום שעומדת לשבוק חיים - 3 אלף + מע"מ.

את אלו כבר לא  החלפתי כמובן אבל הקונה יצטרך לעשות זאת במוקדם או במאוחר.

 

הייתי מוכן להוצאות כאלו ואחרות עוד מהיום שהחלטתי לקנות אלפא אבל ברגע שזה מתחיל, אז הגבול בין הסכומים שצריך לשלם לאקסטרא שמקבלים עם הרכב הזה קצת מתשטש ולנסיעות שהיו מהנות וכיפיות נוספת המחשבה של "מה הדבר הבא שעומד לשבוק חיים?" וזה ממש הורס. גם למי שהיא מוכן לכך, כמוני...

 

 

  • מבאס 1

(סקירה לאחר קניה) Alfa Romeo Giulietta 170 2014 Manual

Honda Civic 2006 Manual - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים איתך לגמרי.

יום שבת לפני שלושה שבועות פתאום באמצע נסיעה הרכב לא סוחב ואני שומע שריקה בכל האצה. הגעתי למוסך ולאחר בדיקה מסתבר שהלך הטורבו.

מסתבר שצינור ההזנה נחסם ולא הגיע שמן לטורבו. שיפוץ טורבו 5200 בלי מע"מ.

וזה על רכב שמטופל בזמן, אני בודק שמן מים כל שבועיים, מחמם את האוטו לפני תחילת נסיעה, נוסע רגוע. פשוט הזוי.

 

זה מצטרף לשאר ההפתעות שהגיעו משום מקום... צינורות שנקרעו, תרמוסטט וכו' וכו'.

 

לא אקנה אלפא יותר בחיים. עם כל ההנאה והרגש, חוסר האמינות והתחושה של "מה יהיה הדבר הבא?" מתגברים על הכל.

 

 

  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
בתאריך 20.4.2021 בשעה 13:07, Blap כתב:

מצטער על ההודעה הכפולה, אבל מעדכן ששוב נדלקה נורת צ'ק אנג'ין :)

אלך לבדיקה ואעדכן מה הפעם....

ממליץ לך לחבר OBD2 ולהתחיל לעקוב לבד מ3 סיבות עקריות:

1. ברגע שהצ'ק נדלק אתה לא יכול להכנס לD, יש תקלות שאפשר למחוק לבד ולהמשיך לנסוע.

2. אתה תקבל קוד תקלה ותוכל לברר באינטרנט ולדעת אם זה קריטי או לא, מה צפי התיקון ואם יש לך קצת ידע טכני לפעמים תוכל לפתור לבד.

3. מעבר לתקלות, אני משתמש בכדי לקבל אינפורמציה שלא מקבלים דרך הלוח שעונים, כמו גדישה, טמפ' חיישנים, מחשבוני האצה ועוד.
אם אתה רוצה, אתה מוזמן לקפוץ ואחבר את הOBD2 שלי ונראה מה התקלה

 

פירסמתי את הקניה שלי ואמשיך לכתוב שם מעקב על האחזקה

עריכה אחרונה על ידי tomcar

זה נכון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, tomcar כתב:

ממליץ לך לחבר OBD2 ולהתחיל לעקוב לבד מ3 סיבות עקריות:

1. ברגע שהצ'ק נדלק אתה לא יכול להכנס לD, יש תקלות שאפשר למחוק לבד ולהמשיך לנסוע.

2. אתה תקבל קוד תקלה ותוכל לברר באינטרנט ולדעת אם זה קריטי או לא, מה צפי התיקון ואם יש לך קצת ידע טכני לפעמים תוכל לפתור לבד.

3. מעבר לתקלות, אני משתמש בכדי לקבל אינפורמציה שלא מקבלים דרך הלוח שעונים, כמו גדישה, טמפ' חיישנים, מחשבוני האצה ועוד.
אם אתה רוצה, אתה מוזמן לקפוץ ואחבר את הOBD2 שלי ונראה מה התקלה

 

פירסמתי את הקניה שלי ואמשיך לכתוב שם מעקב על האחזקה

האמת שיש לי OBD2 פשוט שקניתי מאליאקספרס, הבעיה שהוא הפסיק לעבוד פתאום. אני הכי אוהב לברר ולקרוא לפני שאני מגיע למוסך (למרות שאני לא מבין הרבה) אבל הOBD בגד בי בעיתוי נהדר.

 

הייתי אצל איציק, אמר לי שהתקלה לא אומרת לו כלום, מחק אותה, ושאם היא תחזור לבוא אליו שוב. בדרך חזרה הביתה שוב נדלקה הנורה.

כנראה שאלך למוסך באשדוד לעשות בדיקה, נראה מה יגידו שם

עריכה אחרונה על ידי Blap
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...