Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עמדת טעינה בחניה תת קרקעית פרטית בבניין קומות


Johnik
שימו לב! השרשור הזה בן 1978 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כן זאת החניה הפרטית של אותו אדם בחניון של הבניין.

אז אם אפשר בחניון חיצוני להתקין מטען ועוד למקם אותו על המדרכה שהיא שטח ציבורי, אז לדעתי בחניון תת קרקעי לא תהיה בעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתחיל לשפוך כאן מידע שישמש בסיס למדריך בעניין.

1) נבדיל בין רכבים היברידיים בעלי חטיבת כוח משולבת מנוע חשמלי ובעירה פנימית (PHEV) ורכבים חשמליים גרידא (BEV). למרות שכעיקרון עמדת טעינה זהה ויכולה להטעין את שניהם, אבל רכבים BEV כמו ניסן ליף, BMW I3, רנו זואי וכדומה דורשים הרבה יותר חשהל ולכן עמדות טעינה שלהן לרוב תלת פאזיות 32A בזמן שעמדות טעינה רגילות הן חד-פאזיות 16A. נחזור לאמפראז' מאוחר יותר.

2) נבדיל בין רכב ביבוא אישי, בד"כ מארצות הברית לרכב שנרכש בארץ. רכבים שמגיעים מארה"ב מצויידים בשקע TYPE I ששונה פיזית משקע TYPE II הנהוג באירופה.

3) נבדיל בין מצב של התקנה בחצר בית פרטי כאשר עמדת הטעינה מחוברת לארון חשמל של הבית ואין בעיות עם ועד הבית ושכנים לבין מצב של בניין מגורים עם חניון תת קרקעי או עליון.

כעת, כאשר הכגדרנו גבולות הגזרה נצא לדרך וננסה לבנות תרחישים אפשריים שבהם יתקל בעלים של רכב נטען מרשת החשמל.

המשך יבוא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נמשיך בזה שחברת ג'ינרגקי רכשה את מירב נכסיה של בטר פלייס זצ"ל וכיום נחשבת לחברה הגדולה ומובילה בתחום. זה לא אומר שהיא הטובה.

הם גם מתפעלים את הרשת הציבורית שנפרסה על ידי בטר פלייס. עבדכם הנאמן אפילו מחזיק בצ'יפ שלהם שמאפשר להטעין את הרכב בהנחה ויש לכם כבל יעודי עם שקע תעשייתי שמתחבר לעמדות שלהם. לא יאומן, אבל הן עובדות. הבעיה שמקומות חניה הנ"ל תמיד תפוסים על די רכב שאפילו לא מודע שזה מקום של עמדת טעינה.

כעת נעבור לתרחישים שאתם רוצים להטעין בבית או בכתובת קבועה חילופית.

נניח ורכשתם ביבוא מקביל רכב יוקרה שנהנה מהנחת מיסוי עקב היותו "ירוק". בדרך כלל רכבים האלה מגיעים עם כבל במקרה הכי טוב ובמקרה גרוע בלי כלום. במקרה הזה עליכם לדאוג הן לעמדת טעינה עצמה והן לתשתית. יש מספיק חברות בשוק שיכולות לספק לכם את הפתרון, אבל לרוב זה ייגמר באיזה כבל פירטי ורוב הרכבים הנ"ל פשוט נוסעים משקולת של כמה מאות קילו בדמות הסוללה ואף אחד לא מטעין אותם כי זה לא מעניין את הבעלים. אבל יש כאלה שטורחים ומביאים חשמלאי כדי שיסלול להם שקע לחניה של בית פרטי ומטעינים.

טרם פגשתי דיירי מגדל עם רכב מייבוא אישי שעשו מיוזמתם תשתיות ועמדה עם תקע מתאים.

נניח ורכשתם רכב PHEV בארץ. אזי ברוב המקרים יחד עם הרכב תקבלו מיבואן עמדת טעינה, למעט מקרה של מיצובישי אווטלנדר, ואני לא סגור מה קורה בצ'מפיון. מישהו יודע מה קורה שם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר תיקונים והרחבות:

גינרגי אכן קנתה את העמדות של ב.פ. , אבל לא כולן. בהצלחה להבין איזה כן ואיזה לא, ואיזה מהן עובדות.

הכבל היעודי הוא לא עם שקע תעשייתי, אלא כבל type 2 ל type 2 (או ל1, בתלות ברכב שלכם, כמובן).

 

יש מספיק מקומות בארץ, וגם בחו"ל, שמהם אפשר לרכוש כבל "סבתא" כדי לטעון את הרכב משקע רגיל. מחו"ל טיפה יותר בעייתי כי צריך להחליף את התקע בצורה טובה.

בצמפיון מביאים עמדת טעינה ביתית של אפקון, ראה לינק לתמונה:

https://s3.amazonaws.com/plugshare.production.photos/photos/357806.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר תיקונים והרחבות:

גינרגי אכן קנתה את העמדות של ב.פ. , אבל לא כולן. בהצלחה להבין איזה כן ואיזה לא, ואיזה מהן עובדות.

הכבל היעודי הוא לא עם שקע תעשייתי, אלא כבל type 2 ל type 2 (או ל1, בתלות ברכב שלכם, כמובן).

 

יש מספיק מקומות בארץ, וגם בחו"ל, שמהם אפשר לרכוש כבל "סבתא" כדי לטעון את הרכב משקע רגיל. מחו"ל טיפה יותר בעייתי כי צריך להחליף את התקע בצורה טובה.

בצמפיון מביאים עמדת טעינה ביתית של אפקון, ראה לינק לתמונה:

https://s3.amazonaws.com/plugshare.production.photos/photos/357806.jpg

חכה עוד לא דיברנו על פתרונות פרטיזניים של דוד משה. [emoji6]

לגבי עמדות בקניונים בדקתי בכמה ולמרבה ההפתעה כולן עבדו. יש גם אפליקציה של ג'ינג'י עם הפריסה.

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדוד משה גם קניתי את הכבל סבתא. דוד משה הוא אחלה :)

 

האפליקציה שלהם לצערי לא אמינה בכלל.

 

לדוגמא, בצומת קסטינה אין עמדות טעינה כלל.

חלק מהעמדות בתל אביב לא עובדות.

בביל"ו סנטר העמדות לא עובדות כבר חודשים.

 

וכו' וכו'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכן, אחרי הבהרב שגם מצ'מפיון מקבלים עמדה, נמשיך במדריך.

כפי ששמתם לב אין הרבה משמעות ממה אתם מטעינים ולסוג המטען עצמו. זאת מכיוון שברק הטעינה נמצא בתור הרכב. השקע רק מעביר לו פקודה שמתחיל להזרים חשמל והרכב עושה הכל לבד.

לכן אין באמת הבדל אם אתם מטעינים מעמדה מקורית של היצרן או מכבל פשוט עם בקרה שהורכב בחצרו של דוד משה.

דוד משה הוא משה קלדרון מחברת ממטק. איש יקר ומוכר בסצינת PHEV. הוא יודע מה הוא עושה וניתםן לסמוך עליו ולהשמין ממנו כל סוג של כבל עם כל חיבור וכל אורך שרוצים. זה נוח. אני אישית ממליץ על כבלים של 7 מטר כי אין כבל טעינה ארוך מדי.

כעת ננסה לדבר על טעינה עצמה. הטעינה עצמה תלויה בזרם החשמל וקיבולת הסוללה. ככל שזרם גבוהה יותר וקיבולת נמוכה - זמן טעינה יהיה קצר יותר.

רוב עמדות טעינה חד פאזיות עובדות עם זרם של 16A. זה זרם לא מבוטל. לצורך כך יש למצוא לוח שיש לו עתודות חשמל שמאפשרות סלילת קו כוח נפרד של 16 אמפר.

אם בבית פרטי עסקינן, אזי מדובר לרוב בהזנה של 3X45 אמפר בלוח הראשי של הבית ולכן אין לרוב בעיה למצוא על אחת הפאזות אפשרות לחבר מפסק ולסלול ממנו קו כוח של כבל מתאים.

הכל מתחיל להיות הרבה יותר מעניין כאשר מדובר בבניין רב קומות. על כך בהמשך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרמריקה, איך אתה מגן על עצמך מבפני "גניבת" חשמל?

 

אמנם לא חשמל, אבל בדירה הקודמת שבה גרתי נהגו כל תושבי השכונה ואף ממקומות מרוחגים יותר לרחוץ את מכוניותיהם בברז המשותף של הבניין, עד שהועד דאג לנעול אותו.

הבנתי שיש תקשורת בין הרכב לעמדת הטענה. לכן אני חושב שמכיילים את המערכת להטענה של רכב ספציפי או מגוון רכבים לפי בחירת הלקוח.

כלומר אני יודע בוודאות שברגע שהרכב טעון, יש נתק ממערכת של עמדת הטעינה (ההיגיון שלי אומר שגם ברכב יש מערכת מיתוג).

בנוסף, אפקון הציגה בכנס התאחדות מהנדסי חשמל, עמדה טעינה ציבורית שמאפשר ללקוח לשלם דרך אפליקציה. אני מניח שגם המערכת הטעינה מזהה את הרכב, ובהדפסת החשבונית יופיע מספר הרכב על הקבלה לפי התקשורת בין עמדת הטעינה לרכב.

עריכה אחרונה על ידי gbguy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(מדבר פה על טעינת AC רגילה בלבד)

יש תקשורת מאוד מינימלית, ברמה של בדיקת הארקה (ועוד כמה בדיקות בטיחותיות) וטען / אל תטען , בין "המטען" לרכב.

אכן, יש ממסר גם ב"מטען" וגם ברכב.

 

אני לא ראיתי מה הציגו אפקון, אבל בעמדות הAC החדשות שלהם, התשלום מתבצע במסוף אשראי על העמדה.

בחו"ל, יש תשלום ע"יע אפליקציה שפשוט "פותחת" את המעדה ויודעת ממי לגבות את התשלום.

תקשורת מתקדמת יש רק בתקן CHADEMO וCCS דור 2, שאלו טעינות מבוססות DC.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
שימו לב! השרשור הזה בן 1978 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...