Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הקשר בין שיא המומנט, סל"ד והחלפת החילופים


דן-אברהם
שימו לב! השרשור הזה בן 7070 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא כ"כ רוצה לבדוק את עקומת המומנט שלי. משהו אומר לי שהיא די עלובה :wink::-P

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, זה שיש לך רכב לא ספורטיבי בעליל, בעל מנוע חלשלוש ועייף, לא צריך למנוע מבעל לאנטיס חייתית שכמותי לבדוק את עקומת המומנט המרהיבה שלו!

חוצפן!:roll:

 

:wink:

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי שם עקומות מומנט של כל כלי-הרכב הגרמנימנים ושל עוד כמה אחרים, כמו: אלפות, פיאטים, פראריות, פורדים, סיטרואנים ועוד.

 

 

רוני, עקומת המומנט של הסקסו היא כנראה עד-כדי כך עלובה , עד שהיא אינה מופיעה שם.

 

(שלי אינה יותר טובה, היא די הזכירה לי קשת של הודף כדור ברזל).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תן לי להבהיר לך משהוא:

כשאתה מגיע לשיא המומנט נגיד ב 3000 סל''ד יש למנוע עוד אפשרות לעלות בטורים

מעל 3000 סל''ד המומנט לא ישתנה הוא ישאר בשיא שלו אבל הכוח סוס יעלה עד לנקודה מסויימת

נניח 6500 שם יש לך את השיא של המנוע גם בכוח סוס וגם במומנט

אם תמשיך להעלות את הסל''ד תיגרם לך נפילת מומנט.

 

ובזאת תמה פינתנו בנושא מומנט...

למה לקשקש ולכתוב שטויות...הח'ברה שכתבו לפניך ענו לעניין.... ואז ההערה שלך הופיע.

 

המומנט נשאר בשיאו אחרי שיא המומנט????? וממשיכה עד שיא ההספק????

תקרא מה כתבת, תעבור קצת על עקומות הספק/מומנט מנוע באתר שרשמו כאן, ותפנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דנצ'וק- עזוב אותך מהספקים ומומנטים ספר להם כמה קילומטרים האוטו שלך גומע לפני שהוא שותה ליטר סולר...

 

ד"ש לאישה :-)

מי שרוצה להתנחל אז בבקשה בשטחים ולא בנתיב השמאלי ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבהרה לBMW:

 

כמו שרשמתי, ברובו הגדול של המנועים המומנט יורד לאחר שיאו, מהסיבה הפשוטה שלמנוע כבר 'אין זמן' בסל"ד גבוה יותר להגיע לערבוב מושלם של האויר והדלק, דחיסתם ופיצוצם בצורה מושלמת.

למעשה, נק' שיא המומנט היא הנק' בה המנוע מייצר בערה מושלמת, וע"י כך מייצר הכי הרבה כוח לכל פעימה. מומנט, בהגדרתו, הוא כוח פיתול סיבובי. הוא שווה למכפלת הכוח הפועל על ראש הבוכנה (כתוצאה מהפיצוץ), ולזרוע הסיבוב (רדיוס גל הארכובה, או מהלך הבוכנה). מכיוון שהאחרון הוא קבוע, הדבר היחידי שמשתנה במומנט הוא הכוח שפועל על הבוכנה - ומכאן ככל שיורד המומנט קטן הכוח הפועל על הבוכנה. (למעשה זה ההפך, אבל לצורך ההסבר ניסחתי את זה כך.)

ברגע שהמנוע מסתובב יותר מהר, יש פחות זמן להכל - מה שגורם לבערה פחות מושלמת ולירידה במומנט.

גם כשהמנוע מסתובב לאט, המומנט לא בשיאו, שוב מכיוון שהבערה לא מושלמת, כנראה מכיוון שאז כל פעלה מתרחשת יותר מדי זמן ובגלל זה הבערה לא מושלמת.

עקומת מומנט של מנוע בנזין אופייני היא עלייה במומנט בכל טווח הסל"ד שלפני נק' השיא, הגעה לנק' שיא רגעית, ואז דעיכה איטית, עד לנפילה משמעותית, קצת אחרי נק' שיא ההספק. (הקו האדום לצורך העניין.).

במנועים מצויינים במיוחד, לרוב מוגדשים ככל הידוע לי, כמו מנוע ה1.8T של VAG או המנוע המדהים של הRS6: מנוע V8 בנפח של 4.2 ליטר, בעל מגדש כפול שעוזר לו להשיג עקומת מומנט שטוחה לגמרי בשיאה של כ56 קג"מ בכל תחום הסל"ד שבין 1900 ל5600 ואפילו כוחות הסוס נשארים בשיאם של 450 בתחום הסל"ד שבין 5500 ל6500. פשוט מדהים.

מנועים אלו מסוגלים לשמור על המומנט, לדעתי, ע"י מגדש הטורבו שמכוייל 'לעזור' למנוע לשמור על מומנט זה בתחום נכבד של קשת הסל"ד.

 

עוד משהו: כ"ס שווים למכפלת המומנט (קג"מ) בסל"ד, חלקי 726. לא בטוח ב100% אבל כמעט.

בכל מקרה, לקחתי כדוגמא מנוע BMW של 525, אך איני בטוח שהוא זהה לשלך.

עקומת המומנט שלו נמצאת באתר שפרסמתי מקודם. המומנט המקסימלי שלו הוא 26 קג"מ בערך, ב4200 סל"ד, וכ"ס מירביים של 192 ב6000 סל"ד.

לפי טענתך המומנט היה צריך לשמור על שיאו עד נק' שיא ההספק, לכן ע"מ להוכיח לך אציב את נק' שיא ההספק בנוסחה הנ"ל, וע"י שינוי נושא הנוסחה, נמצא את המומנט ב6000 סל"ד, נק' שיא ההספק.

חישוב קצר הניב שבנק' שיא ההספק המומנט שווה ל20 קג"מ בערך.

משמע - המומנט יורד לאחר נק' שיאו!

 

כמובן שהיית יכול להגיע למסקנה זו ע"י בחינת כל גרף מומנט/הספק.

 

מקווה שהבהרתי לך את הנושא,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דנצ'וק- עזוב אותך מהספקים ומומנטים ספר להם כמה קילומטרים האוטו שלך גומע לפני שהוא שותה ליטר סולר...

 

ד"ש לאישה :-)

שלום, מר "נירו" (לך תצרוב משהו). לא זו השאלה. השאלה היא למה ליטר סולר עולה היום כמו בנזין ומר ביבי עוד לא הוריד את האגרה. התשובה לשאלה הזו, היא שוועדת הכספים תקעה את ההחלטה שלו להשוות את הבלו על הסולר והבנזין, הצו ה-"זמני" שמר ביבי נתן באפריל והעלה את הבלו ב-30 אג' נגמר ולכן ביום ראשון הסולר עומד לצנוח בלפחות 30 אג'.

 

ד"ש גם לאישה שלך. :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזל שלא תידלקתי היום... ובקשר לאגרה- היא לא תתבטל עד שהבלו של הסולר יהיה שווה לבלו של הבנזין. אני מעדיף כמו באירופה- סולר עולה כמו בנזין ואין אגרת קנס על הסולר.

 

תן לי 50 קג"מ ב- 1750 סל"ד ועזוב אותי מביבי...

 

נ.ב.

מה יש לי לצרוב בדיוק?

מי שרוצה להתנחל אז בבקשה בשטחים ולא בנתיב השמאלי ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7070 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...