Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן השוואתי: סקודה אוקטביה סטיישן מול קיה סיד סטיישן ומול טויוטה אוריס סטיישן


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 3452 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ובאילו מכוניות אחרות נהגת כדי להרביץ פה כאלה קביעות חד משמעותיות?

ניסאן קשקאי,i30cw הישנה אבל, טויוטה קורולה 2006 ו2010, פורד פוקס החדשה וi20.

עם הi20 בחיים להגעתי לקצה אבל עם כל השאר כן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 65
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ל I30 סטיישן יש תיבה פלנטרית 6 הילוכים נעימה מאד לשימוש, ולטעמי תא הנוסעים שלה מצועצע פחות מזה שבסיד.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ככה לא ממש מפתיע למה חשבת שאוריס סטיישן היא מרגשת באיזשהי צורה.

לא בקטע רע, פשוט כל המכוניות שמנית הן לא בדיוק "מכוניות נהיגה טהורות לנהג".

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ככה לא ממש מפתיע למה חשבת שאוריס סטיישן היא מרגשת באיזשהי צורה.

לא בקטע רע, פשוט כל המכוניות שמנית הן לא בדיוק "מכוניות נהיגה טהורות לנהג".

 

נראה לי שפיספסת אתהפוקוס ברשימה שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, בגרסה שהיא לא טורבו. ולוסטר הושקה פחות או יותר באותו זמן כמו ה-I30 סטיישן החדשה או אפילו טיפה לפני, עוד יותר מוזר למה I30 נשארה עם תיבה רגילה.

גם לי זה מוזר. אולי באמת כדי לבדל אותה מהוולוסטר.

לגבי ההשקה, סוף 2011.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלאון היא אחת המכוניות היפות שראיתי...אבל, רק שהיא מאובזרת.

מדהים כמה היא מכוערת שהיא נראית ערומה מאבזור, ממש כמו איביזה מוגדלת.

כנראה שהדגם סטיישן שלה יגיע גם בלי הפול לד ושאר הירקות.

אוטו-מאניה :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

GUGY

 

אוקטביה חייבת חישוקים קלים, פנסי ערפל וקסנון +צבע פחות משעמם ואז היא נראית טוב אפילו. רמת גימור אלגנס חסרה פנסי קסנון שאיתם המחיר יעבור את ה-140K למנוע 1.2, פנסי החזית המכוערים האלה (כמו ברכב המבחן) הם האחראים העיקריים למראה הסתמי שלה לדעתי.

 

תמונה מהגוגל שממחישה על מה אני מדבר, אם כי הצבע עדיין לא מושלם, אך עדיף על הכסוף.

 

[ATTACH=CONFIG]402295[/ATTACH]

 

אני מסכים שהאוקטביה לא מאובזרת ויקרה,ועם 2 בעיות,לאחת קוראים DSG,ולשניייה TSI,אבל למרות זאת הרכב מרגיש איכותי בהרבה משתי האסייתיות,גם התנהגות הכביש והאחיזה ב3 דרגות מעל הקיה והטויוטה,בשורה התחתונה אתה מקבל הרבה יותר "אוטו" באוקטביה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שהן לא מכונות נהיגה טהורות אבל זה מה יש :-D.

אני מנסה לא להשמע מגעיל ומתנשא, אז תסלח לי אם בטעות זה כן יוצא ככה.

הכוונה שלי הייתה שאם אלה המכוניות שנהגת בהן, אין לך בדיוק את הנסיון הנכון כדי לצאת בהצהרות שהאוריס סטיישן מהנה לנהיגה או מעלה חיוכים על פרצופים.

 

נראה לי שפיספסת אתהפוקוס ברשימה שלו.

 

חשבתי עם להגיב לגבי הפוקוס, אבל בסוף החלטתי שאין באמת צורך. נכון, היא יותר מהנה לנהיגה מרוב המשפחתיות בעשור וחצי האחרונים, אבל היא בסופו של דבר מכונית משפחתית רגילה לחלוטין, לא M3. לפי איך שהבחור שיבח את האוריס, אני מניח שלא מדובר בפוקוס בגרסה ידנית או עם מנוע 2.0 ליטר, ככה שהיא לא מספיק רחוקה לדעתי כדי לבדל אותה משמעותית מהאחרות ברשימה.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנסה להסביר את הרציונל שמאחורי המבחן הזה, למרות שברור לי שההסבר שלי לא ירצה את כולם.

 

זה אולי נשמע נחמד לעשות מבחן השוואתי שכולל את כל רכבי הסטיישן במדינה אבל בפועל מבחן כזה, שכולל איזה 8-9 רכבים הוא בעייתי מאוד בפלטפורמה אינטרנטית. או שהוא מפורט כמו שצריך אבל ארוך מידי ו״חופר״, או שהוא קצר וקולע אבל לא סוקר היטב את כל המתמודדים.

נקודת האיזון לדעתי היא בשלושה רכבים ולא יותר. וגם כאן, מי שקרא ומכיר את הרכבים רואה שיש הרבה פינות שלא נכנסנו אליהן, כמו מקוריות מערכת המולטימדיה או סוג החישוקים. אבל מה לעשות, באינטרנט עסקינן, והזמן הממוצע שהאדם הממוצע מקדיש לכתבה כזאת קטן.

 

למה נבחרו הרכבים הנ״ל?

סיאט לאון סטיישן לא הייתה זמינה לנסיעות מבחן כשעשינו את הכתבה. רק עכשיו משחררים אותה לנסיעות מבחן.

רנו מגאן בנזין, צר לי לאכזב את חובבי המותג, אינה ברמה של המתחרות הצעירות ממנה. אין טעם להביא למבחן מכונית שמראש הולכת להפסיד.

אותו הכנ״ל גם לגבי אופל אסטרה סטיישן. שתי הכוניות אגב גם מוחלפות במהלך השנה הקרובה.

יונדאי i30cw היא אכן אחת מהמכוניות היותר טובות שיש כיום בהיצע הדגמים של יונדאי. אבל הסיד היא אחותה הצעירה, המאובזרת, המתקדמת טכנולוגית והזולה. אז שוב, מטעמי מקום נבחרה הסיד.

נשארנו עם הונדה סיוויק סטיישן. למען האמת אודי עציון מידיעות אחרונות (שארגן את המבחן הזה) הכריע כנגדה אבל בדיעבד זאת הייתה החלטה נכונה. לסיוויק אין הרבה מה לתת מעבר לאוקטביה, למעט מוניטין אמינות (וזה לא משהו שבוחנים בכל מקרה במבחן דרכים) ועוד כמה ליטרים בתא המטען.

 

אגב, בגרסה של ידיעות אחרונות שכתב אודי עציון זכתה האוריס כמנצחת בגלל צריכת הדלק העדיפה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לגבי המגאן דיזל? אלא אם כן התכוונת בכלליות עם מה שכתבת על זו עם הבנזין, ואז בהחלט הגיוני שהיא לא השתתפה.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

+1

זאת גם ההבחנה שלי - ביום-יום, הגיר של קיה/יונדאי עדיף בהתנהגותו על ה-DSG, ובכלל הסיד הנוכחית נותנת פייט חזק מאד לנבחרת VAG כאשר החסרון המהותי היחיד שלה הוא המנוע (טוב למדי אך נחות מהטורבונים). יש לה שלדה/מתלים עם רמת ליטוש הנדסי מהגבוהות בקטגוריה הבאים לידי ביטוי בהתנהגות כביש מצויינת בשילוב נוחות נסיעה מעולה. כמו כן איכות תא הנוסעים שלה ברמה גבוהה מאד (עם פאק מעצבן אחד בדמות התאורה האדומה המזעזעת בלוח המחוונים).

 

לסיד יש מושבים מחורבנים לחלוטין. נוחות נסיעה הטובה שלה לא מפצה על כך בשיט.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יכול להסביר לי מה היתרון של האוקטביה סטיישן על הדגם הרגיל?

גם בדגם הרגיל דלת תא המטען נפתחת באופן מלא (כך שהוא שימושי באותה מידה), הוא נראה יותר טוב - וההבדל בגודל תא המטען הוא ממש לא דרמטי.

.We apologise for the inconvenience

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין באמת יתרון עצום של הסטיישן על הסדאן, רק אם אתה צריך את האקסטרא נפח לגובה לפעמים. גם מרווח הראש לנוסעים מאחורה גדול יותר מעט.

אני עברתי מפוקוס 2.0 לאוקטביה סדאן 1.4 (העליתי חוות דעת מפורטת כבר), באוקטביה אחד הדברים שמטרידים אותי זה רעשי רוח בלתי סבירים, במהירויות של מעל 100 קמ"ש בערך. משום מה במבחן פה צויין רעש צמיגים, אצלי בוודאות מדובר ברעשי רוח. מעבר לזה - רכב מצויין, בייחוד ב-1.4 שבפועל חזק יותר מה-2.0 של הפוקוס, והDSG עושה עבודה משובחת לעומת הפאוורשיפט בפוקוס.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר ספציפית את האוקטביה הרגילה מול הסטיישן, אבל היתרון הגדול בסטיישן זה יכולת העמסה מעבר לקו החלונות - בסדאן רגילה (וכנראה גם באוקטביה) הנפח של תא המטען הוא סופי. בסטיישן אם מורידים את הכיסוי אפשר להעמיס עד גג הרכב, או אפילו רק להכניס חפצים שבולטים מעט מגובה הכיסוי. עגלות ילדים, אופניים ושאר חפצים גדולים ולא קוביתיים מרוויחים מאוד מתצורת סטיישן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3452 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...