Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רושם ראשוני - חודשיים עם קיה ריו 1.4 סדאן ידנית


noknok
שימו לב! השרשור הזה בן 2926 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תלוי איך נוסעים,בפנדה החלפתי רפידות בטיפול השני עם 32 אלף,כאשר רוב הנזיעות בין עירוניות הרריות.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פונטו איבו, הפעם הראשונה שנגעו בברקסים(רפידות+צלחות) היה בטיפול 60 אלף.

מה שכן רוב הנסיעות של אבא שלי הן בין עירוניות, והוא גם נוהג מאוד חכם ורגוע, מינימום בלימות.

 

עלויות הטיפול אכן גבוהות, לטיפול 15K שכולל שמן ומסנן אוויר זה מוגזם.

תמורה מעולה למחיר, ורכב טוב שאני גם מאוד מחבב.

תתחדש.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי איך נוסעים,בפנדה החלפתי רפידות בטיפול השני עם 32 אלף,כאשר רוב הנזיעות בין עירוניות הרריות.

 

זה יותר מכפול ממה שהוא עשה. וגם בהרריות הרפידות נטחנות יותר מהר (גם כשבולמים עם הילוכים)

 

בקיצור זה לא סביר בעליל שרפידות, ועוד אחוריות, ועוד בגיר ידני ששם יש פחות בלימות כי הרכב מאט

בשחרור של הגז בניגוד לאוטומטי - יחזיקו רק 14 אלף.

אני הייתי בורח ממוסך כזה כמו מאש !

 

.כדאי לתקן במוסך מורשה רגיל לא של קיה . אין בעיה עם האחריות.

טיפול קטן כזה עולה בין 250-300 ש''ח.

עריכה אחרונה על ידי ko11
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוסע המון בתוך העיר(תל אביב) ובתוך ירושלים, בנוסף כביש ירושלים-תל אביב פעם בשבוע, כך שגם הדרך שלי מבחינת בלמים לא סימפטית(וגם הפנדה הייתה ידנית).

 

בנוסף,

נאמר לי ע"י מספר אנשים שכן הרפידות היו מחזיקות עוד(יתכן גם 10-15 אלף) אבל לא רציתי לקחת סיכון כי אם יגמר מוקדם יותר לא אוכל להחליף(אני מאוד צפוף בלוז שלי).

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מופתע שזה המחיר של הרכב (80), זה מחיר של סופר מיני ובפועל מדובר בסופר מיני+, מה גם שהאבזור נראה סבבה לגמרי.

נשמעת כמו אחלה עסקה...

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מן הסתם שלא נסעתי עם בלם יד משוך(לא חושב שיצא לי מאז ה...חודשיים הראשונים אחרי הרישיון שיצא לפני 5 שנים לערך),

חשבתי לקחת את הרפידות לצלם ולשאול, אבל למען האמת, עייפתי כבר מהעסק, לשמוע לפחות 4 "פרופסורים" למדעי הבלמים דנים בסוגייה התהומית "להחליף או לא להחליף, זאת השאלה" יצאה לי מכל החורים...רציתי כבר להיות אחרי זה, אם זה יגיע כלכך מהר שוב, מן הסתם שאעשה חקר מקיף יותר.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סך הכל מדובר ברכב מצויין אמין מאוד ונוח לנהיגה.

 

לגבי מערכת בלימה:

הרכב הוא כבד הרבה יותר מפיאט פנדה (כימעט בחצי טון) ומיני אחרים, אז אי אפשר להשוות.

מדובר במערכת בלימה מצויינת ואיכותית. ואכן רפידות אחוריות עובדות לא מעט.

בעל הקיא סה''כ רצה ראש שקט ולכן החליף אותם, בדרך כלל בנהיגה משולבת הרפידות מחזיקות בין 20-45 אלף ק''מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Noknok תנסה להחליף לרפידות תחליפיות.

כמו שציינתי, אצלי בריו 5 דלתות, החלפתי אחוריות ב 30 וקדמיות ב 45.

מניסיון, רפידות מקוריות של סובארו לא מחזיקות יותר מ 20 אלף.. החלפתי לרפידות תחלפיות ועד עכשיו צברתי כ 20 אלף בלי בעיות.

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מופתע שזה המחיר של הרכב (80), זה מחיר של סופר מיני ובפועל מדובר בסופר מיני+, מה גם שהאבזור נראה סבבה לגמרי.

נשמעת כמו אחלה עסקה...

 

הרכב לא עולה 80 אלא קצת מעל 90, פותח השרשור רכש אותו במסגרת מבצע "חבר" בו היתה הנחה משמעותית על הדגם הזה.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 חודשים מאוחר יותר...

טוב עברה כמעט עוד שנה והגיע הזמן לטיפול 30K(הרכב עשה בפועל 26K).

 

הכנסתי את הרכב למוסך ערן בירושלים(איפה שהחלפתי את הרפידות פעם קודמת),

ביקשתי הצעת מחיר מודפסת שיצאה 708 שקל שהיה נראה לי גבוהה מידיי - הצצתי בהצעה וראיתי 100 שקל תוסף דלק, מיד ביקשתי למחוק את זה ולעשות את הטיפול בלעדיו סך הכל 608 שקל שכוללים החלפת נוזל בלמים שמן מנוע ומסננים,

תוך שעה וחצי יצאתי מהמוסך עם הרכב אחרי הטיפול.

 

השנה עקב מקום עבודה חדש וניסיון של הקונספט של רכב חברה בחצי שנה האחרונה הרכב עמד ברוב הזמן ופעם בשבועיים עשה נסיעות של עשרות קילומטר,

ככל הנראה שאני עומד בקרוב להחזיר את הרכב חברה(איביזה 2014 עם מנוע 1.2TSI וגיר DSG) ולחזור למכונית הפרטית(האמנם בתפקיד נייד אבל ברובו במרכז הארץ- כך שיש נסיעות אבל בשגרה הן לא רחוקות כמו שחשבתי בהתחלה) ומקבל החזרים שהם פשוט שווי השימוש של הרכב בליסינג.

 

החלטתי שכחובב רכב אני מעדיף להחליט על המכונית שלי בעצמי ולא לתת לקצין רכב לתת לי בחירה דלה מקטלוג אפרורי ומדכא במיוחד של מכניות.

 

אז אם לא תהיה תפנית מפתיעה בקרוב אחזור לנסיעות מלאות על הרכב והמחשבה שלי עוד שנה בערך אחליף אותו למכונית חדשה ואולי קצת יותר מעניינת(אלי סופר מיני חמה כלשהיא), הזדמנות טובה ליצור השוואה של מה עדיף - ליסינג או פרטי.

 

בסך הכל אחרי 5 חודשים עם האיביזה אני מתגעגע לשגרה עם הריו,

לטובת האיביזה זה המנוע החזק והעבודה שהיא קצרה יותר ועם שדה ראייה טוב יותר.

אבל המושבים של האיביזה נוקשים מידיי,משמעותית צפופה יותר,הגיר אולי מעביר מהר אבל מגיב לאט ולא שש להעביר הילוכים ובמצב ספורט קופצני מידיי(אסור לשכוח את השיפוץ גיר לפני 2K) והמזגן מבטל סירקולציה פנימית כל התנעה של הרכב(ואין כמו לנשום בהפתעה ריח מסריח של המשאית מקדימה).

 

אמשיך לעדכן =].

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

ככל שמילאתי יותר אקסלים ונכנסתי ליותר ויותר עבודה הבנתי שהעסק של האחזקת רכב פרטי בשלב הזה פשוט לא תשתלם בשום צורה ובמקרה הטוב תגרור הפסד של מאות שקלים בחודש במקרה הרע גם יגיע לאלפים - ולכן השלמתי עם המצב שצריך למכור(אחרי מיליון פעם ששיניתי את דעתי,כמו שאתם רואים למעלה).

 

אז אחרי כמעט שנתיים במחיצת הריו היום היא נמכרה לזוג חביב עם ילד שבדרך,

מחירון 64,000 מחיר מכירה 57,000.

 

הריו הייתה כל מה שהייתי צריך לתקופה שהיא הייתה אצלי,

נוחה יחסית,שילוב מנוע-גיר טובים,מרווחת וחסכונית יחסית(מאוד נהנתי ממנה).

 

אבל הגיע הזמן להמשיך הלאה ולוותר לביינתים על ה"תענוג" באחזקת רכב(ובעיקר מבחינתי הכאב לב של לראות שפשוף או שריטה חדשה על הרכב).

 

כשארכוש עוד רכב פרטי אני מקווה לרכוש רכב יותר מהנה - ככל הנראה איזו הוט האצ'.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבורך ירידת הערך של הרכב היתה סבירה, כי קנית במבצע. אבל מי שקנה במחיר המלא 90 אלף ש"ח (?) ומוכר עכשיו ב 57 אלף, הפסיד 33 אלף כ 37% במשך פחות משנתיים, הפסיד לא מעט ובמיוחד שהרכב הוא פופולרי.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2926 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...