Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עדכון תקנת דיבור בסלולר - מותר בעצירה מכל סוג (כולל עמידה ברמזור)


שימו לב! השרשור הזה בן 3720 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן,

 

ראיתי לאחרונה פרסום בפייסבוק, שנראה דיי אותנטי,

שמדבר על כך שאין לתת קנסות על שימוש בסלולרי אם הרכב היה בעצירה מלאה, לרבות עצירה ברמזור.

 

מצרף לשימושכם את הצילום שהגיע עם ההודעה,

 

יהיה מעניין לקבל חוו"ד מגורם מקצועי כאן, האם מדובר במשהו אמיתי? או סתם ספקולציה שרצה בפייסבוק.

1912423_10152223973678699_1170273206_n.jpg

בברכה!

יונתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי זה נראה ממבט ראשון פרסום רשמי.

החוק, מה לעשות, לא מנוקד

אגב, במאמר מוסגר, אף פעם לא רשמתי דוח במצב זה אלא רק כאשר רכב היה בתנועה (חיריק) in motion ולא בתנועה (פתח) in traffic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי עמידה ברמזור /פקק - יש תקדים משפטי הקובע כי גם עמידה בפקק \רמזור משמעותה כתנועה של הרכב כי הנהג אינו יודע בדיוק מתי תתחדש תנועת הרכבים. כלומר - כל מי שמדבר בטלפון במהלך עמידה ברמזור או פקק - במידה ויינתן דו"ח - לא ניתן יהיה לבטלו מנימוקים לעיל. דוגמה פשוטה: נהג ברמזור אדום, מדבר בטלפון , הרמזור התחלף לירוק, הרכב התחיל לנוע לפני שהספיק להניח מכשיר נייד - הנה דו"ח כשיר ב1000%. מי שעומד בצד הדרך ומדבר - כמובן שאין כלבעיה עם זה.

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקנה נהגת והישתמשת ,אף שוטר לא יכול לרשום שום דוח על פלאפון בעמידה ברמזור או בשוליים,

זה היה תמיד וזה יהיה תמיד , מה שהוציאו למסמך זה רק לחדד כי יש עדיין שוטרים ומתנדבים לצערי שלא יודעים וגורמים לנהגים עעוגמת נפש על דוחות סתם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פס"ד הדין עליו התבססה המשטרה משך כעשור ניתן במחוזי , משך זמן זה כל שוטר היה לפרשן משפטי בהסבריו לעניין המשמעות של "בתנועה".

 

 

בתי המשפט

[TABLE=align: right]

[TR]

[TD=colspan: 2]עפ 070890/01

[/TD]

[TD=colspan: 2]בבית המשפט המחוזי בתל – אביב יפו

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]05/02/03

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]כב' השופטת ד"ר דרורה פלפל

[/TD]

[TD]בפני:

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

[TABLE=width: 573, align: right]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD=colspan: 2]אליקים הררי

[/TD]

[TD]בעניין:

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]המערער

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD=colspan: 2]נ ג ד

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD=colspan: 2]מדינת ישראל

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]המשיבה

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

ערעור על הרשעתו בדין של המערער, בכך שהשתמש בטלפון הנייד שבמכוניתו שלא באמצעות הדיבורית, בעת עומדו ברמזור אדום. הערעור נסב על פרשנות תקנה 28 לתקנות התעבורה.

 

 

פסק דין

א. מהות הערעור

 

5129371זה ערעור על הרשעתו בדין של המערער, בכך שהשתמש בטלפון הנייד שבמכוניתו שלא באמצעות הדיבורית, בעת עומדו ברמזור אדום.נ

הערעור נסב על פרשנות תקנה 28 לתקנות התעבורה.ב

 

ב. ה ד י ן

 

קובעת תקנה 28 לתקנות התעבורה בזו הלשון:

"(א) נוהג רכב חייב להחזיק בידיו את ההגה או את הכידון כל עוד הרכב בתנועה.ו

אולם רשאי הוא להסיר יד אחת מן ההגה או הכידון אם עליו לעשות בה דבר להבטחת פעולתו התקינה של הרכב או לקיום כללי התנועה.נ

(ב)האמור בתקנת המשנה (א) יחול גם על הנוהג ברכב שבו הותקן או מצוי מכשיר טלפון קבוע או נייד, והנוהג ברכב רשאי להשתמש בטלפון רק באמצעות מיקרופון המותקן ברכב".

 

ג. פרשנות הדין

 

המערער עו"ד במקצועו מסתמך על פסק-דינו של השופט עזרא קמא, שניתן במסגרת בית הדין הצבאי (עת 85/98 התצ"ר נ' טו' חן שנידרמן, צור, לטיעונים), שאומץ ע"י השופטת שרה סירוטה, ס/נשיא בענין ע"פ 70104/02 ברגמן אורי נ' מדינת ישראל מתאריך 20.5.2002.ב

שני פסקי הדין האלה קבעו כי:

 

"מתן מענה קצרצר" לשיחת טלפון נייד בעת שהרכב איננו בתנועה, דהיינו איננו בנסיעה, אינו נכלל בגדר האיסור שבתקנה 28 (א).ו

 

השופטת סירוטה מצטטת בהסכמה את דברי השופט עזרא קמא , כך:

 

"אילו רצה המחוקק להגביל הגבלה ברורה וחד משמעית כל נוהג רכב – בין שהוא רכב נע ובין שהוא רכב עומד – כל עוד נוהג הרכב מצוי בתוך הרכב ונמצא "בסבך התנועה" כי אז היה עליו לאמר דבריו במפורש ובצורה ברורה, כי אל לו,לנוהג הרכב, להשתמש בטלפון נייד או קבוע ללא דיבורית, אף אם הרכב אינו נע. אולם ,לא כך עשה המחוקק, והוא נזקק לענין הטלפון הנייד והדיבורית לתקנה שענינה אחיזת ההגה בשתי ידיים, ומה לנו לענין שיחת הטלפון לענין אחיזת ההגה בשתי ידיו."

 

טוען עוה"ד הררי כי התוצאה אליה הגיע בימ"ש קמא בענינו, דהיינו שרכב בתנועה כולל גם עצירה ברמזור אדום, :

 

"מחייב כל נהג הרוצה לשמור על הוראות החוק לעשות מחקר משפטי ע"מ לדעת באם מותר לו או אסור לו לעשות מעשה מסויים, כגון הסרת יד אחת מגלגל ההגה למשך 48 שניות (כמו במקרה שלנו) בעת שרכבו נמצא בעמידה...פירוש כזה של איסורי החוק הינו שגוי".

 

אגב, השופט עזרא קמא באותו פס"ד קובע כי מעשה מעין זה של דיבור בטלפון נייד – שלא באמצעות דיבורית, תוך כדי "פקק" תנועה:

 

"עשוי לקיים את יסודות העבירה לפי תקנה 21(ב)(3) לגבי הפרעת התנועה או עיכובה או לפי תקנה 21 (ג) לתקנות התעבורה, שענינה נהיגה שלא בתשומת לב מספקת בהתחשב בכל הנסיבות".נ

 

תקנה אחרונה זו חלה לעמדתו גם כשהרכב עומד ברמזור באור אדום.ב

 

במהלך הדיון אל בית המשפט את עוה"ד הררי מה הוא עושה כשמילה בשפה העברית אינה מובנה לו.ו

"פונה למילון" השיב.נ

ובכן פניה למילונים מגלה את המשמעויות הבאות אותם מייחסים "שליטי" השפה העברית למונה "בתנועה"

במילון של אבן שושן מצינו כי המדובר ב:

שינוי מקום, היעתקות ממקום למקום, מעבר ממקום למקום, תנועת המכוניות בעיר.ב

במילון של אלקלעי מצינו כי המדובר בין היתר ב:

"ציר תנועה".ו

בנוסף לכוונת המחוקק ולתכלית החקיקתית, עליהם אעמוד להלן, מה אנו למדים מהגדרות אלה?

נראה כי ההגדרות מדברות באופן רחב על שטף התנועה. שטף התנועה הקיים או ציר תנועה. אלה כוללים כניסה ויציאה מחניה, פניות למיניהן, ביצוע חניה, עמידה ברמזורים, תחילת נסיעה וסיומה; שהרי גם לעמדתו של עוה"ד הררי, נראה לי שלא ניתן יהיה לאמר, כי העמידה באור אדום ברמזור, אינה חלק מהתנועה הכללית בה נמצא הרכב?

פרשנות מעין זו עולה גם בקנה אחד עם תכליתה של התקנה.נ

תקנה 28 לתקנות התעבורה באה כדי להבטיח הן את בטחון הנוהג בכביש, והן את בטחון הציבור לגבי הנהיגה.ב

על הנוהג בכביש להתרכז בכל מאודו במה שנמצא בפניו, עד כדי כך שמותר לו להסיר את ידיו, רק כדי לעשות דבר להבטחת פעולתו התקינה של הרכב או לקיום כללי התנועה ( איתות לצד, למשל, כשה"וינקר" מקולקל).ו

נהיגה זהירה בצורה כזו, עשויה למנוע תאונות ומפגעים בכביש.נ

עצירה באור אדום או בפקק תנועה הינה שלב רגעי בתנועה. בדר"כ היא אינה מתוכננת מראש, כשם שגם "סיומה" אינו מתוכנן. רוב האנשים אינם יכולים לצפות בדיוק מתי יתחלף האור האדום ברמזור, ובדיוק באותה שניה לסיים את עיסוקיהם שהיו "בעמידה".ב

לכן גם אין להתיר עיסוקים לבר עיסוקי נהיגה במובן הרחב, כלומר על ציר תנועה שוטף שמכיל בתוכו עצירות פתע, רמזורים, פניות וחניות.ו

על התכלית החקיקתית עמד באופן מלא מקיף ויפה שופט השלום, ואין לי אלא לאמץ את דרכו וציטוטיו כחלק מפס"ד זה.נ

אשר על כן אני דוחה את הערעור.ב

 

ניתן היום 8.12.02, בהעדר.ו

המזכירות תמציא עותק פס"ד זה בהמצאה כדין לב"כ הצדדים.

 

___________________

ד"ר דרורה פלפל, שופטת

נוסח זה כפוף לשינויי עריכה וניסוח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקנה נהגת והישתמשת ,אף שוטר לא יכול לרשום שום דוח על פלאפון בעמידה ברמזור או בשוליים,

זה היה תמיד וזה יהיה תמיד , מה שהוציאו למסמך זה רק לחדד כי יש עדיין שוטרים ומתנדבים לצערי שלא יודעים וגורמים לנהגים עעוגמת נפש על דוחות סתם.

שבוע טוב ישראל.

אני חולק על מה שכתבת בעניין רכב עומד ברמזור.

אם תשב במושב הנהג של רכב מונע שאין לך רישיון בתוקף לנהיגתו, אתה נחשב, על פי החוק כמי שנהג.

אותו הדין אם תידחף קטנוע, אתה עלול להיות מורשע. היו כמה וכמה פסקי דין לגבי דו"ג על שטח הפרדה בנוי (בין שני קטעי מעבר חציה) שבהם הורשע נהג במילים "נהגת ברכב הנ"ל ובעת שהרכב היה בתנועה,........"

אני מצדיק אותך בעניין אי רישום דוח לנהג שעומד ברמזור, אבל לא מהסיבה שציינת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן,

 

ראיתי לאחרונה פרסום בפייסבוק, שנראה דיי אותנטי,

שמדבר על כך שאין לתת קנסות על שימוש בסלולרי אם הרכב היה בעצירה מלאה, לרבות עצירה ברמזור.

 

מצרף לשימושכם את הצילום שהגיע עם ההודעה,

 

יהיה מעניין לקבל חוו"ד מגורם מקצועי כאן, האם מדובר במשהו אמיתי? או סתם ספקולציה שרצה בפייסבוק.

 

זו ההנחייה כבר שנים.

יש פסיקות לכאן ולכאן, ואם זכור לי נכון לפני כשלוש שנים ניתן פסק דין מנחה כי "בתנועה" משמע In Motion כפי שציין אבי.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל העיקרי שאני רואה, זה שעכשיו יש הוראה משטרתית ברורה בדבר דיבור בזמן עצירה מכל סוג.

 

כלומר - על פניו - המשטרה החליטה לשים קץ לחוסר האחידות בפסקי דין, וקבעה שאין לתת דוח לרכב שהיה בעצירה מכל סוג.

 

תקנו אותי אם אני טועה?

בברכה!

יונתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל העיקרי שאני רואה, זה שעכשיו יש הוראה משטרתית ברורה בדבר דיבור בזמן עצירה מכל סוג.

 

כלומר - על פניו - המשטרה החליטה לשים קץ לחוסר האחידות בפסקי דין, וקבעה שאין לתת דוח לרכב שהיה בעצירה מכל סוג.

 

תקנו אותי אם אני טועה?

 

זה לא עניין חדש, זה ככה כבר בערך שנתיים או יותר, זה בסה"כ רענון.

 

אתה טועה.ראה פס"ד למעלה. דו"ח על טלפון בפקק\עמידה ברמזור -חוקי למהדרין ולא יבוטל.

 

לא נכון, אתה זה שטועה, הפס"ד שלמעלה משנת 2002, יש פס"ד חדש יותר (ונדמה לי שגם מנחה, אני אחפש אותו) שמתיר שימוש בטלפון בזמן עצירה (כלשהי).

ההנחייה היא לא לתת דו"חות על כך כדי לחסוך זמן שיפוט, במיוחד כזה שבסופו של דבר הדו"ח יתבטל בעקבותיו.

 

עקב הפס"ד השני יצאה בזמנו הנחיה לא לרשום דו"חות על טלפון בזמן עצירה, מה שעלה לדיון כאן זה בסה"כ רענון של אותה הנחייה (נדמה לי משנת 2011).

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא עניין חדש, זה ככה כבר בערך שנתיים או יותר, זה בסה"כ רענון.

 

 

 

לא נכון, אתה זה שטועה, הפס"ד שלמעלה משנת 2002, יש פס"ד חדש יותר (ונדמה לי שגם מנחה, אני אחפש אותו) שמתיר שימוש בטלפון בזמן עצירה (כלשהי).

ההנחייה היא לא לתת דו"חות על כך כדי לחסוך זמן שיפוט, במיוחד כזה שבסופו של דבר הדו"ח יתבטל בעקבותיו.

 

עקב הפס"ד השני יצאה בזמנו הנחיה לא לרשום דו"חות על טלפון בזמן עצירה, מה שעלה לדיון כאן זה בסה"כ רענון של אותה הנחייה (נדמה לי משנת 2011).

 

תמשיך לדבר בטלםון בזמן נהיגה, ואני אאחל דו"חות למכביר (שזה עדיף בהרבה על תאונות ומוות) :)

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על שימוש בטלפון בזמן עצירה לא תקבל אפילו חצי דו"ח, בטח לא "דו"חות למכביר".

לא שזה רעיון טוב לתפעל טלפון סלולרי בעצירה, אבל זה חוקי לחלוטין.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה שפורסמה היום במעריב

http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/554/372.html?hp=16&cat=165&loc=6

ולא לשכוח כמובן שגם משירותים ניתן להדבק באיידס במידה וזה שישב על האסלה לפניך עוד לא קם! :shock::?:shock:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3720 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...