Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחני דרך: סמארט פורטו וגם במוו 116 מול סיטרואן DS4 מול אלפא ג'ולייטה


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 4197 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נכון אולי לישראל המודרנית ואני מניח שעם הזמן זה באמת היה קורה. כשחוקקו את חוק המזגן, אבזור לא היה בראש מעיניו של רוכש הרכב הישראלי. לרוב המכוניות בכלל התאמו מזגן מקומי בדגמים הפשוטים. תוסיף על זה את העובדה שאז ברוב המכוניות באירופה לא היה מזגן כלל (בניגוד להיום) ותקבל שתוספת מזגן היתה יקרה מידי מכדי שהרוכש הממוצע יקנה אותה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיחה עצובה, 100K לקופסת נעליים- רק בישראל. ועוד בוחני הרכב פה ממליצים עליה, לא יאומן.

בכל אירופה הרכב עולה כ10K אירו.

אני רואה שרכבי 'נישה' נהפכו בארץ לשם נרדף לרכבים לפאיירים. :roll:

 

סמארט Passion, הדגם שהופיע בכתבה, עולה בבריטניה כ-9,900 ליש"ט. תכפיל ב-6.3 (שער הליש"ט הנוכחי) ותגיע למחיר של כ-62,700 ש"ח. תוסיף לזה עלויות שילוח (ישראל רחוקה יותר מגרמניה מאשר בריטניה) ומיסים (כמעט 100 אחוז מס בישראל) ותגיע בקלות ל-120 אלף ש"ח. בתנאים האלו, 100 אלף ש"ח דווקא נראה כמו מחיר הגיוני.

 

 

זה קצת מביך.

הנתון היחיד שהכתבה הזאת אמורה לספק הוא האם מורגש חסרונו של הגה כוח.

יכול להיות שהחסרון לא מורגש ושהכול בסדר וזה דווקא חיסכון מוצלח.

 

אבל איך אפשר לדעת כשמשמיטים מהקוראים את הפרט היחיד שיכול לעניין?!?

אני לא חושב שזה הפרט היחיד שיכול לעניין. לדעתי לא מעט אנשים מתעניינים בשאלה "למה סמארט עולה כמעט פי 2 מסוזוקי אלטו?" וגם בשאלה: "איך היא נוסעת מחוץ לעיר?". אני יכול להגיד לך, אם זה משנה לך משהו, במהלך הימים בהם היה הרכב אצלי אלו היו השאלות הכי נפוצות שקיבלתי.

 

 

מצד שני - תסתכל על הצד החיובי (:? ). קיבלת מידע שההגה מאד מתקשר. בדיוק מה שמעניין בכרכרה עירונית על גבול פרברית - רכב A-B אולטימטיבי...

מקבל את הביקורת שלך, אבל..

ספרתי שתי מילים שמדברות על ההגה המתקשר ולפחות ארבעה אזכורים לזה שאין הגה כוח ואזכור אחד בן שמונה מילים לכך שההגה כבד לתפעול. כנראה שבדיעבד היה מקום להדגיש יותר את העובדה שההגה כבד בזמן עמידה, אבל זה לא שנושא התקשורת של ההגה קיבל משקל של חצי כתבה. אפילו לא שמינית...

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסמארט מכונית כל-כך נכונה. המחיר כל-כך טעות!

במחיר סביר - מכונית שניה מושלמת למשפחה ממוצעת שכבר יש להם מכונית גדולה אחת.

במחיר הנוכחי - לתל-אביבים מפונפנים עם כיסים מרופדים בלבד.

 

אני מחכה ששאר היצרנים יתעוררו ויגלו את פלח השוק הזה. ניתן למכור מכונית דו-מושבית איכותית ב-60K (בישראל) ועדיין להרוויח.

 

טויוטה כבר גילתה את זה.

חבל שגם ה-IQ עולה יקר.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיחה עצובה, 100K לקופסת נעליים- רק בישראל. ועוד בוחני הרכב פה ממליצים עליה, לא יאומן.

בכל אירופה הרכב עולה כ10K אירו.

אני רואה שרכבי 'נישה' נהפכו בארץ לשם נרדף לרכבים לפאיירים. :roll:

 

הסמרט נמכרת ב-10K יורו היכן שפיאסטה בסיסית גם כן עולה 10K יורו (ובמבצעים גם 8.5K).

כלומר מחירה צריך להיות שווה +/- למחירן של הסופר מיני הבסיסיות, כלומר יקר יחסית.

 

לרכב הנ"ל אין שום הצדקה ברוב העולם, למעט מדינות אשר נותנות לבעלי הרכב הנחה משמעותית במיסים ופטור מאגרות מסויימות (כמו אגרת גודש בערים צפופות).

איטליה לדוגמא זו אחת המדינות שלמיטב ידיעתי לא נותנות שום הנחות מיוחדות לבעלי סמארט, ואכן כמעט ולא תמצא שם את הרכב המגוחך הזה.

 

אגב, חסרונו של הגה כוח באמת נראה תמוה ביותר ברכב שעולה כמו פוקוס בסיסית.

אני מניח שהגה כוח חשמלי ניתן להכניס לרכב הנ"ל ללא שום בעיה.

טוב, בעצם גם ל golf cart אין הגה כוח, אולי בעצם זו קבוצת ההשוואה לרכב הנ"ל... :roll:

 

תחרות קשה..

golf cart.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איטליה לדוגמא זו אחת המדינות שלמיטב ידיעתי לא נותנות שום הנחות מיוחדות לבעלי סמארט, ואכן כמעט ולא תמצא שם את הרכב המגוחך הזה.

אינני יודע מאיפה הבאת את זה, אבל אני חזרתי לפני שבוע מרומא ואני יכול לומר לך בפה מלא שהיא מפוצצת בסמארטים.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינני יודע מאיפה הבאת את זה, אבל אני חזרתי לפני שבוע מרומא ואני יכול לומר לך בפה מלא שהיא מפוצצת בסמארטים.

 

מודה, לא גרתי ברומא אלא בצפון איטליה.

ברומא ביקרתי רק פעם אחת ולא ראיתי שם כמות גדולה של סמארט, יכול להיות שמאז השתנו הדברים (לפני קצת יותר משלוש שנים).

עדיין, אני לא מוצא שום הצדקה לרכב כזה למעט פטור ממס.

ברומא ישנה גם בעיית חניה חמורה מאוד, אך אני מניח שעם טויוטה IQ או אפילו סוזוקי אלטו ניתן למצוא חניה שלא תתפוס הרבה יותר מקום מסמארט.

 

חוץ מזה שהייתי רציני לגבי ה golf cart, יש לנו כזה בעבודה ולדעתי בתוך העיר הוא נותן פתרון כמעט כמו הסמארט רק בחצי מחיר.. אה, והוא גם חשמלי!

החיסרון היחידי, אין מזגן, אך מצד שני ניתן להוריד את הדלתות ואז דיי נעים ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אני רואה לא טוב?

25 תגובות וכמעט כולם מדסקסים סמארט. לקחו לבדיקה 3 מכוניות חביבות, מגיבות ומגניבות בניחוח ספורטיבי משהו, כמו אלפא ג'ולייטה, ב.מ.וו. 116 וסיטרואן DS4, כאלו שחלק מהקוראים והמגיבים היו שמחים להחזיק בבעלותם, אבל מה שהכי מעסיק הוא הגה הכוח בסמארט.

שום מילה על המכוניות בניחוח ספורטיבי, שום מילה על נישה שנוצרת ומתקבעת על אזור מחיר מסויים, עד שיבוא האיש עם הגולף GTI וישאל למה היא לא במבחן ואולי רמת המחיר שלה תרד לאזור של 3 המכוניות הנ"ל.

 

אני ראיתי שם מענה מצויין לכל החבר'ה שמידי פעם גורמים לי הרמת גבות בתמיהה - כאשר הם שואלים ובוחנים יכולות של רכב רק לפי נתונים על הנייר, או המסך. ועוד מיום היוולדו, שהוא לפני לא מעט שנים. בלי לבחון מה מהכוח מגיע לגלגלים ואיך . ההבדלים יכולים להיות גדולים. מאוד.

שימו לב איך מכונית עם 136 כ"ס משתעשעת עם מכוניות טובות (הכל יחסי) ודומות בנישה, בנות 170 כ"ס, ו... משאירה אותם מאחור.

 

אולי צריך לעשות מיצ"ב בנושא רכב כדי לראות שרוב הדור הצעיר דהיום מתעניין רק בפוזה ולא בניהוג והנאה מרכב?

 

אגב סמארט - ראיתי בצפון איטליה כמה כאלו. לא המון, אבל יש פה ושם, בערים ובהרים. מראה נחמד, חבל שהמחיר מופרז.

הקטע הכי טוב היה לנסוע יום אחד באוטוסטראדה לכיוון מילנו, מהירות 130-140 קמ"ש, ואני רואה במראה משהו קטן מתקרב. מתקרב. ועובר. בקלות. סמארט שנסעה על 160 לפחות, ולא רעדה בכלל. לפי הסמלים והעיצוב הקצת חריג, כנראה היה זה דגם מיוחד. לי נראה קצת מפחיד לנסוע במהירות כזו ברכב בגודל כזה. אם כבר - עדיפה התחושה על אופנוע, וטוב יותר במכוניות יעודית ונוחה.

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שבוע וחצי חזרתי מרומא וטוסקנה.

עברתי כ 2000 קילומטר עם DS4 מנוע 2000 טורבו דיזל ידנית.

אני חושבת שהיחידה שלי אכלה איזו פצצה קטנה במהלך חיה כי מעל ה160 היא הרגישה לא יציבה והבלמים במהירות זו כבר רעדו בהסטריה, קצת ביאס, אבל בינכו כל שניה יש שם מצלמה, אז נשארתי בתחום החוקי.

מעבר לזה, האוטו היה תענוג היסטרי.

הייתי אמורה לקבל את הג'ולייטה אבל למזלי היא לא הייתה בנמצא. (למזלי כי הAUX היה בגדר חובה).

ה DS4 פשוט בהמה נעימה לנהיגה!

חבל שאין בארץ את הדיזל, 50 ליטר ל850 קילומטר זה פשוט היסטרי, עשה לי טוב על הלב :)

היה לי ממש ממש כיף איתה, אמא נהנתה מהמסז'ים ואני נהנתי מתנוחת הנהיגה, כל כך כיפית עם תמיכה בגב בדיוק כמו שרציתי.

כשראיתי שאין דרך לפתוח את החלון האחורי הייתי בשוק טוטאלי, חשבתי שזו כבר קמצנות מעולם אחר שאין אפילו דרך ידנית לפתיחה!

 

בטוסקנה התגוררנו בבית חווה שהדרך אליו כללה קילומטר וחצי של דרך אפר, שבה הודתי לאלוהים שאני לא בג'ולייטה, היה כל כך נעים ושקט.

בקיצור... הייתי שוקלת קניה :)

 

אגב, ברומא הייתי שלושה ימים ובקושי רואים שם מיני, רואים שם הרבה מיני, מלא מיני. (ספרתי 12 פאביות לאורך הטיול).

 

אגב 2, איטלקיות חדשות בקושי יש, יש יחסית הרבה לאנצ'יות, אבל אלפות חדשות כמעט שאין... וחיפשנו.

DS4.jpg

הפאביה נמכרה.:-(

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4197 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...