Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעבר נוזל קירור לשמן מנוע במרצדס C240 W202 M112 שנת 98


Haim_gds
שימו לב! השרשור הזה בן 5098 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אשמח לקבל שם של מישהו מומלץ.

 

לאחר שבמשך כחצי שנה לא נפתרה לי בעיית מיי הקירור הנעלמים באופן מיסתורי אני רוצה לפתור זאת פעם אחת ולתמיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם כשאתה פותח את פקק מיכל העיבוי כאשר המנוע קר לחלוטין, אתה שומע רעש פליטת לחץ חזק?

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכון:

 

לפי המלצה שקיבלתי מחבר פורום הלכתי למוסך הניקרא "מוסך חוצה שומרון" ליד אריאל. לפני שנסעתי, ביררתי בטלפון עם עבד, בעל המוסך, והוא אמר לי כי הוא יכול לבדוק את מצב הקולר לפני פירוקו וכן לבצע בדיקת לחץ למערכת הקירור, בדיקת דחיסה , ובדיקת לחץ הפוך במנוע. הגעתי לשם ולא האמנתי למה שראיתי, כבר נתקלתי במספר מוסכי מדרכה בחיים שלי אבל שום דבר לא הכין אותי לזה...

 

קיצר, הוא הוא יכל לבדוק את מצב הקולר לפני פירוקו, לא לבצע בדיקת לחץ למערכת הקירור, לא לבצע בדיקת דחיסה ולא לבצע בדיקת לחץ הפוך במנוע. שום כלום...

 

מה שכן, הוא כנראה איתר בעייה שאצלי במוסך לא עלו עלייה והיא בעייה במצמד הוויסקוזי של מאוורר הראדיטור ועבד טען שזו הסיבה לאיבוד נוזל קירור אצלה ברכב וכן הראה לי סימני "אבנית" למעלה בחלק החיצוני של מיכל העיבוי. כאשר השוותי בין הרכב שלי לשל אישתי ראיתי כי כמות האוויר הנדחפת דרך הראדיטור ומהירות הסיבוב של המאוורר ברכב שלה נמוכה בהרבה מהרכב שלי. משום מה קשה לי להאמין כי יתאדה נוזל קירור כאשר טמפרטורת המנוע ברכב היא מתחת לקו האדום (120 ברכב) ונוזל הקירור הוא חצי מיים (מורתחים) וחצי תרכיז (וולווליין AF BS 6580) אולם למניעת נזקים בעתיד החלפתי מצמד.

 

לאחר החלפת המצמד הוויסקוזי של מאוורר הראדיטור טמפרטורת המנוע ברכב שלה ירדה מ 95-100 ל 80-85 (כמו אצלי ברכב).

 

הייתי גם רוצה לדעת אם הטיפול נעשה כהלכה.

 

ראשית, עלות הטיפול הייתה 1200 ש"ח (במזומן...) וכללה מצמד וויסקוזי של מאוורר הראדיטור + עבודה של 5 דקות (לא מגזים) + סטיק חדש לשמן. המצמד הוא מתוצרת גרמנית אולם לא ראיתי שמוטבע בו סמל מרצדס. האם זה מחיר סביר?

שנית, שמתי לב כי המצמד מתחבר גם שהמנוע קר לחלוטין, האם ישנו כיוונון כלשהו לטמפרטורת החיבור?

 

האם כשאתה פותח את פקק מיכל העיבוי כאשר המנוע קר לחלוטין, אתה שומע רעש פליטת לחץ חזק?
בדקתי לאחר 3 שעות (המיכל עיבוי היה קצת חמים) ןלא נשמע שום רעש

 

שוב, אשמח לקבל שם של מוסכניק מבין לביצוע בדיקת מקור הבוצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

עידכון+סיכום:

 

לאחר שבאמצע נסיעה נורית השמן נדלקה ומחוון כמות השמן הראה "-2 ליטר" (הודעה שכתבתי כבר אך נמחקה משום מה) הרכב נגרר למוסך רם בת"א. התגלה מה שחששתי ממנו, ראש מנוע...

 

בוצעו התיקונים הבאים:

-ראש מנוע

-שטיפה וניקוי מנוע

-אטמים מקורים של מרצדס (שניים, מנוע (V6

-פילטר שמן+שמן

-נקיון מערכת קירור+נוזל קירור חדש

-

בדיקת אטימות למקרן השמן כאשר הוא מפורק לפי דעתי שום מוסך לא מבצע.
בוצעה בדיקת אטימות למקרן השמן כאשר הוא מפורק ונתגלתה דליפה קטנה. הוחלף בחדש (של מרצדס)

-מצוף/גלאי כמות שמן נדפק מהבוצה, הוחלף במשומש.

-מצתים מקורים של מרצדס (כל ה 12 מצתים...)

-סליל הצתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן, כתור אחד שעקב אחרי השרשור לאורך כל אורוכו מאוד מעניין אותי עלות התיקון?

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו! לא נעים אבל העיקר שהתקלה הסתדרה.

 

למה בחרת דווקא במוסך הזה? ואיך התרשמת ממנו?

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש חבל שאי אפשר לקלל כאן... אבל ממש. ונראה לי שחטפתי מה זה מזל רע.

 

אחרי 150 ק"מ מהתיקון שנעשה ביום שני חזרתי עיכשוו עם הרכב הביתה ופתאום נורת חוסר מים מהבהבת ונדלקת, שתי דקות אחר כך מהבהבת אזהרת עודף שמן.

 

פתחתי פקק שמן. הוא לא מוברג בכלל ואין הברגה(!?) על הפקק שמן התגלתה כמות גדולה מאוד של בוצה (גוש בעובי של סנטימטר) ובחלק העליון של הקרטר.

 

דיברתי עם המוסכניק ואביא את הרכב (בנסיעה?) בשבוע הבא. המוסכניק טוען כי שופץ ותוקן הראש והוחלף ראדיטור שמן כך שלא מובן מהיכן חודרים המים.

 

וואו! לא נעים אבל העיקר שהתקלה הסתדרה. מהפה שלך לאלוהים...

 

למה בחרת דווקא במוסך הזה? ואיך התרשמת ממנו?

המלצה של חבר פורום. מקום קטן (3 אנשים) אבל עושה רושם של משקיען, למיטב הבנתי הוא גילה תקלות (תושבת גיר קרועה) שבמוסך הקודם לא עלו עליהן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבוצה שמצאת על פקק נקראת טחינה ומרמזת על חדירת מים למערכת השמן.

 

בזמנו שאלת אותי האם יש צורך להחליף ברגי ראש מנוע ואני עניתי לך שכן.

בשיפוץ הזה בקש שיחליפו ברגי ראש מנוע ויהדקו את הברגים במומנט הנדרש וירכיבו אטם ראש מנוע מקורי (בדוק עם המוסך את העניין).

 

מצטער בשבילך על עוגמת הנפש שנגרמה לך.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה מרק, הנחתי שירידת מפלס מיי קירור ועלית מפלס שמן משמעה חדירת מים למערכת השמן.

 

בזמנו, לאחר שענית לי, שאלתי את המכונאי והוא אמר כי הברגים לא התארכו ואין צורך להחליף אותם.

 

בנוסף, הוא אמר כי אטמי ראשי מנוע הוחלפו במקורים וכך אני מאמין. בזמנו כשביקשתי הצעת מחיר לטיפול קיבלתי אותה ללא עלות האטמים מיכוון שהמכונאי טען כי יש צורך להזמין אותם מהחברה ובקבלה רשום "סט סתמים מקורי 1560 ש"ח"

 

מספר שאלות (ואני מקווה שזו הפעם האחרונה...)

- פקק השמן. הוא לא מוברג בכלל ואין הברגה על הפקק שמן או על הפתח. ממה זה נובע?

- האם להביא את הרכב בנסיעה או בגרירה? אני לא בטוח כי הביטוח יגרור אותי פעם שניה תוך שבועיים עם אותה תקלה.

- איזה ניקוי יש לבצע למנוע? האם פלשינג יספיק או שיש לבצע פירוק כללי ושטיפה?

- משהו נוסף שצריך לעשות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ לך להביא את הרכב בגרירה מכיוון שחדירת מים למערכת השמן עלולה לגרום לנזק נוסף ובהרבה מקרים בגלל חדירת המים הפלגים נרטבים ולא ניתן להניע את הרכב.

 

בדרך כלל ברוב הרכבים הפקק נסגר בחצי סיבוב בהברגה או שני זיזים שנמצאים על המכסה. אינני מכיר את הפטנט אצלך.

 

יש לבצע ניקוי ייסודי של מערכת השמן+החלפת מסנן שמן ופירוק אגן השמן בכדי לנקותו בצורה יסודית.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל ברוב הרכבים הפקק נסגר בחצי סיבוב בהברגה או שני זיזים שנמצאים על המכסה. אינני מכיר את הפטנט אצלך.

 

אצלי ברכב (אותו רכב) הוא אכן נסגר בסיבוב + לחיצה + הברגה וגם לפני השיפוץ ראש ברכב של אישתי הפקק נסגר היטב באותה שיטה.

 

כרגע, הפקק מסתובב על ריק ברכב של אישתי כאילו שההברגה נעלמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מציע לך לצלם בוידאו את כל מה שתיארת פה. יכול להיות שתצתרך להגיע איתו להדיינות בבית משפט.

למרות שפעם ענה פה אחד השופטים של האיגוד ומסתבר שהוא טעה בהערכתו לנזק שנגם ע"י מוסך (כמובן לטובת המוסך.).

לאחר בירור מעמיק שכלל פתיחת ראש, הסתבר שהמוסך אכן התרשל בנזק ושילם על התיקון.

 

בקשר לגרר הייתי מגיע רק עם גרר, יש חוק שאומר שברגע שגילת פגם עליך למזער כמה שיותר את נזקי הפגם.

 

הביטוח לא צריך לעשות לך בעיות.

 

שהוא לא ייספר לך סיפור שאתה גרמת לנזק בנסיעה.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מציע לך לצלם בוידאו את כל מה שתיארת פה. יכול להיות שתצתרך להגיע איתו להדיינות בבית משפט.

למרות שפעם ענה פה אחד השופטים של האיגוד ומסתבר שהוא טעה בהערכתו לנזק שנגם ע"י מוסך (כמובן לטובת המוסך.).

לאחר בירור מעמיק שכלל פתיחת ראש, הסתבר שהמוסך אכן התרשל בנזק ושילם על התיקון.

זה מתחיל להדאיג קצת, לשם מה? המכונאי אינו מתנער מאחריות. מה גם שלא סביר שתוך 3 ימים/150 ק"מ ילך שוב ראש אלא אם הוא נשרף כתוצאה מחימום יתר, וזה לא המקרה (אם תעלה טענה כזו תמיד יהיה ניתן לבדוק אם הראש נשרף/עוות)

בנוסף, הוא טוען בטלפון כי הרכב באחריות ואין לי מה לדאוג, אבל בכל מקרה אצלם את הפקק והראדיטור.

 

מה שיותר מוזר הוא שהמכונאי טוען בטלפון כי אין סיכוי שהבעייה נובעת משימוש בברגי ראש הישנים או חיזוק לא תקין שלהם. מה שמשאיר את החשש שזהו סדק בבלוק...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5098 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...