Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפורי התנהגות - שוב שאלות על בולמים וקפיצים של EITEC, KW


system_x
שימו לב! השרשור הזה בן 6272 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז כחלק מהבאת החלקים לספרינט שלי וחלק משיפור המתלים אני מעוניין לשמוע על קפיצים ובולמים של WEITEC, מחיר לעומת תועלת, תועלת לעומת אפשרויות אחרות?

בולמים כמובן קשיחים מהמקוריים וקפיצי הנמכה.

 

התכנון של הרכב הוא: בוקסות (בושינג) מפולי', בלמים של 33 16V מאווררים, רפידות OMP, מוט מייצב עליון, אטירול תחתון (של 33) וזה הכל לבנתיים.

 

אני רוצה את הרכב לסיבובים, שיהיה עם מתלים משופרים... ורוחב צמיגים מתוכנן 195 (מקורי 185).

 

עמית.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, נתת כאן רשימת קניות שלמה שבין המרכיבים שלה לפעמים גם אין קשר ואני לא בטוח שאתה מודע למה שכל חלק ישנה באוטו.

 

קודם כל נפריד לשניה את המיתלים מהבלמים, בעיקר כי בבלמים של אלפא אני לא מבין במיוחד ולכן אני לא רואה סיבה להכנס לזה.

 

בתחום של המיתלים, תתחיל מההתחלה, הצמיגים.

מה גודל החישוקים המקוריים (קוטר ורוחב)?

מה גודל הצמיג המקורי?

מה הגודל שניתן לאשר באופן חוקי?

 

המוט העליון שבפעם המיליון וחצי הוא לא מוט מייצב - המוט המייצב הוא בכלל חלק אחר במיתלה, זה שנקרא גם סטבילייזר באר או אנטי-רול באר, המוט שאתה מדבר עליו הוא מוט חיזוק עליון והוא בכלל מוט חיזוק לשלדה.

בין זה לבין המוט המייצב של ה-33 שציינת, מה לדעתך השינוי בהתנהגות שייתקבל?

לפני שאתה רץ להחליף עשרים חלקים שקול רגע את מה שאתה הולך לעשות.

להרכיב הרבה חלקים בלי לחשוב על הסט-אפ לא מבטיח לך שום שיפור.

 

השאלה הכי חשובה היא - כנהג, מהי התחושה שאתה מקבל מהאוטו כיום בזמן שאתה נכנס לסיבוב?

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הבלמים ציינתי כד''א.

 

צמיגים, במקור 185\60\14 מידה רצויה היא 195 ולא משנה לי אם זה על ג'אנט 14 או 15. הצמיג 195 לא יכנס טוב בג'אנט המקורי שהוא ברוחב 5 וחצי אינץ' לכן יהיה צורך בהחלפת ג'אנט, בכל מקרה כרגע הרכב לא נוסע, הוא ביישור קו מכל בחינה אפשרית לכן ג'אנטים וצמיגים אני משאיר לסוף, שהרכב לא יעמוד סתם עם צמיגים חדשים (גם ככה עכשיו מורכבים עליו צמיגגים חדשים מאחורה שחבל לי עליהם).

 

התחושה? מוטי אם היית מכיר את הרכב או לפחות את מצבו בארץ לא היית שואל מה התחושה. הבושינג גמור לגמרי ומקורי משנת 88, ההחלפה המועדפת היא לבוקסות מפולי' ויש כבר הרבה אנשים עם נסיון עם הבוקסות ורק טוב יש להם לומר על התנהגות הרכב, מה גם שהבוקסות המשופרות לא עולות בהרבה מעל למקוריות לכן זה לא משתלם לשים מקוריות.

 

בולמים? אותו המצב, של האלפא דיי גמורים, חדשים מקוריים עולים הרבה כסף, היעוד של הרכב להיות מהנה בסיבובים, פחות ליום יום והפרקטיות לא כ''כ חשובה לי, בכל מקרה יחס של מחיר ותועלת בין המקוריים למשופרים אומר ללכת על המשופרים וגם הרצון שלי להנות מהרכב וזה שהכיף שלי בסיבובים.

 

התיעצתי לגבי הסט אפ עם לא מעט אנשים מבינים, יש גם כמה אנשים שעשו דברים דומים לספרינט ויצא רק טוב, זה לא משהו חדש שאני מחליט לבצע על דעת עצמי מבלי שזה נוסה בעבר.

 

עמית.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע שכבר החלטת ולכן באמת אין צורך להתייעץ :-P!

 

- או -

 

אני מנסה לעזור לך להבין מה אתה בעצם רוצה מהאוטו שלך, לא לגרום לך לנסות להגן על ההמלצות שניתנו לך.

אתה, כנהג, מה אתה מרגיש?

מה אתה בעצם מחפש לשפר בהתנהגות של הרכב?

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה מוטי, אני יודע את המטרה שלך בפורום פשוט ראיתי בתגובה שלך שנראה לך כי אני לא מבין דבר ממה שאני רוצה ולדעתי זה לא נכון.

 

 

כן את האמת אני סגור על עצמי לגבי מה שנכתב, גם התיעצתי המון לגבי הדברים, אם פעם הייתי ילדון שחשב שכמה שהצמיג רחב יותר ככה יפה יותר אז כעת אני יודע ש 195 זה הגבול לספרינט, אין שום טעם לשים משהו רחב מזה כי זה לא תורם לשום דבר, ג'אנט כנראה אני אשאר עם 14, חבל שלא המקוריים.

 

בכל מקרה מה אני רוצה? הנאה בסיבובים, קשיחות, אחיזה במהירות גבוה (חלק מהדברים שהיה ברכב זה בולמים ובושינג גמורים לכן ב 100-120 הרכב רעד על הכביש, משהו שלא הולם רכב ספורטיבי), אני מאוד אוהב סיבובים, אני רוצה את המקסימום מהרכב בסיבובי עד כמה שאני יכול לאפשר זאת כספית.

 

כמובן שהרכב מתנדנד מצד לצד בכיכר (למשל כניסה ואז יציאה שזה שינוי כיוון) וזה ישתנה עם בולמים קשיחים (זאת רק דוגמה), בעצם הרצון הוא להדביק את הרכב לכביש. נסעתי ב 106 משופרות במתלים ואהבתי את מה שהרגשתי! באלפא אני מחפש להתקרב לתחושה (למרות שהזנב שלה יותר סורר ונזרק בקלות רבה יותר (אם יש לך הצעה איך להקטין את זה אשמח לשמוע).

 

זה הכל בעקרון (ההסבר שלי דיי מעורפל ואני הולך מסביב אבל קשה לבטא מה באמת בא לי כי זאת תחושה של כיף תוך כדי...).

 

עמית.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באלפא סוד שהיתה לאשתי (עוד כשהיו על הכביש במצב נסיעה) היו בולמ"ז משופרים והיינו מכנים את הסוד "תחת ברזל".

 

ולא בכדי, היתה לה נטיה לדילוגים מצד לצד כשיש "באמפים"על הכביש.

 

קח זאת בחשבון, בייחוד כשאתה מתכוון להחליף חלקי גומי בחלקים מניילון וכדומה.

 

אני לא יודע כמה זמן הדשבורד יעמוד בהתעללות הזו.

 

לגבי הברקסים הם לא מקוררים בספרינט ועלייך לזכור שכשחליף למקוררים של 33 תאלץ גם להחליף קליפרים.

 

סטראט ברייס באר עליון מקשיח את הרכב ומחבר את בתי הבולמ"ז הקדמיים יחדיו.

 

ההיגוי חד יותר והשלדה פחות מתעוותת תחת לחץ. תבדוק שם אצלך שאין קרעים בשלדה היכן שבולמ"ז מה שהיה מחלה בסודים חזקות בזמנו.

 

אותו סטראט אפשרי גם לשים למטה והמבנה שלו דומה לריבוע והוא נותן חיזוק לשלדה מלמטה.

 

אנטי רול באר קדמי יכול לעזור לך לקבל יותר תת היגוי - אם זה מה שאתה רוצה ואני לא מבין למה.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבוקסות כבר נוסו בהמון אלפות, החל מסוד ועד 33 (כולל ספרינט) לרבים מבעלי הדגמים הללו יש בוקסות מפול'

 

לגבי הבולמים, יצא לי ליסוע בספרינט שמורכבים בה מונרו, אהבתי את החויה לעומת ספרינט שמותקנים בה בולמים חדשים פשוטים, בעצם במקורית שהמתלים בה די חדשים בכלל לא אהבתי את הנהיגה (מלבד זאת שהייתה ''רק'' 1300).

 

לגבי הקאליפרים יודע, מאוחסנים אצלי (היה קשה להשיג).

 

לגבי הדש איזה שטות לומר, אם אצל הרבה אנשים הוא מחזיק יש סיבה מיוחדת שאצלי הוא לא יחזיק? כמו כן יש דש בורד במלאי לכל מקרה, אז אל תדאג לזה, אני רוצה להנות מהרכב ולא להסתכל כל החיים שלי על הדש וכמה שהוא יפה (גם ככה יש סדקים ודרוש שיפוץ).

 

סטראט ברייס עליון כבר יש גם כן.

 

מה שבא במקור לאלפא 33 מלמטה, המוט שם, איזה מוט זה? ולשם מה נועד בה?

 

כמו כן שוב רוצה לקבל דיעה לגבי הבולמים והקפיצים.

 

עמית.

2222.JPG

3333.JPG

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשה כרצונך, קבע מעכשיו תור לכירופרקט.

 

ההבדל שהרגשת כשמדובר בבולמים סולידיים יחסית של מונרו הוא כנראה מפני שבולמ"ז ברכבך עשו את שלהם ולכן לא מגיבים כראוי.

 

לגבי ה33 אני סבור שכוונתך למוט פיתול קדמי שמונע תנועות אוניה בסיבובים.

 

דעה על בולמ"ז+קפיצים - אינני רואה כל סיבה לא להשתמש בבולמ"ז שאת שמם ציינת אך לכשעצמי תמיד אהבתי את "קוני".

 

מה שכן הייתי בודק אם יש אפשרות כיוונון קושי - את האופציה הזו תמיד אהבתי.

 

ירון

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת הבעיה כלל לא היה מדובר ברכב שלי, היה מדובר בספרינט 1300 עם בולמים חדשים + בוקסות בנות שנתיים +-, התחושה לא משהו!

 

הרכב לא לשימוש יום יומי, בעצם השימוש היום יומי שלי הוא כמה ק''מ בודדים, בעקרון הרכב לכיף בלבד.

 

כנראה לזה התכוונתי... יתרום לי או שלא?

 

עמית.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה מילים על בולמ"ז \ קפיצי הנמכה של וויטק [זה לא הרחוב של החבר'ה מקרובים קרובים?] ובוקסות פולי'.

 

 

נתחיל בקפיצים - קפיצי הנמכה קשיחים יותר מהמקורי. בהתכתבויות שלי עם התמיכה של וויטק נאמר שהקפיצים הם פרוגרסיביים ובעלי התנגדות קלה שהולכת ומתגברת, אצלי, אחרי ההחלפה זוויו הגילגול רוסנו משמעותית וכך גם הרכינה בעת בלימה [בהאצה אין לי מה לבדוק - הרכב עם מנוע 1600...]

מה שכן - הנסיעה הפכה לקשה יותר, וכשהאוטו ריק [99 אחוז מהזמן] הרייד קואליטי היא ממוצעת ומטה.

 

חשוב לציין שאצלי הרכב יושב על מתלים עם בוקסות גומי מקוריות, ולא פולי'.

 

לגבי תושבות פולי' - מיותר לגמרי לאוטו שלך.

אל תתבאס, אבל האלפא היא לא אוטו שמזדקן בכבוד, אחרי הנמכה, בוקסות מפולי' - יהפכו את הנסיעה בה לקופצנית הרבה יותר, והמון אנרגיה שקודם היתה נספגת בקפיצים \ בולמים \ תושבות תגיע עכשיו לשלדה, ולשאר החלקים שמחוברים אליה באופן קשיח.

מה זה אומר מבחינתך?

שברגים יתרופפו הרבה יותר מהר

שפלסטיקים שקודם חשבת שהם מחוברים יפה יתחילו לנשור

שחריקות שעד כה היו עדינות יהפכו לשירה של ממש

בקיצור - אם האוטו לא מתחזק טיפ טופ, ובמצב חדש לחלוטין ומתגלגל על כבישים ראויים בלבד או על מסלול - אין לך מה לחפש עם בוקסות פולי' [והייתי מקצין ואומר - גם לא עם קפיצי הנמכה]

 

 

בקיצור - זה רק כדי שתקבל פרספקטיבה - יש פה מספיק אנשים שנוסעים עם הנמכה ותושבות פולי' ואולי תקבל מהם דיעה שונה משלי.

אבל אצלי - הנסיון הוא שאיכות האספלט בארץ בכל מקרה, ורכב שלא נוסע על מסלול בלבד - אין לו מה לחפש עם תושבות פולי'.

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6272 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...