Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

XSI 1.4 Vs. Ax GT 1.4 מבקש את חוות הדעת שלכם


master1234
שימו לב! השרשור הזה בן 6314 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

AX GT 1.4 92 לפי מה שהבנתי מצויידת ב 2 קרבורטורים כפולים(תקנו אותי עם אני טועה,כי זה לפחות מה שאני חושב,עוד לא ניסיתי לברר אצל המכונאי) ו XSI 1.4 94 שבאה עם הזרקה רב נקודתית.

 

עכשיו לפי הביקורות בחול,ראיתי ששתי הרכבים בעלי אופי ספורטיבי ומאוד ודומים אחת לשני,הדבר היחידי ששונה זה השילדה אבל ככה אפילו המנוע זהה,רק הגיר יותר קצר ב GT לפי מה שהבנתי(נסעתי ב XSI והגיר קצר מאוד שמה גם ככה).

 

הדבר היחידי שמטריד אותי ב GT שהיא מצויידת בקורברטור לעומת ההזרקה של ה XSI,מה אתם חושבים בעניין?

 

למה אני לא ממהר לקנות XSI אתם שואלים?

בגלל המחירים המוגזמים שמבקשים עליהן,והן כולן הרוגות לרוב.

 

כש לעומתם ה GT זולה בהרבה,וההצעה שקיבלתי מאח שלי ומהמכונאי שהוא דרך אגב מתעסק רק בצרפתיות ובפרט בפג'ו וסיטרואן זה למצוא GT עם מנוע חלש/גמור רק עם שאסי ושילדה נקייה,הוא אמר שאפשר למצוא אפילו כאלה בגרושים והוא יטפל בזה, אבל ביקש גם ממני לחפש,ומה שלעשות בעצם זה לעשות לו אוברול ועל הדרך לראות מה דורש החלפות מידיות+לעשות טיפול מקיף לרכב,ולפי מה שהבנתי עם הקשרים שלו בתחום,פרוייקט מסוג זה לא יעלה יותר מ 10-12 אלף (כולל המחיר של הרכב) שזה יכלול אולי אפילו צביעה(במידה וישאר כסף למרות שאני מוכן להשקיע גם 15 אלף כל עוד הרכב יצא "כחדש").

 

לעומת ה XSI שהיא כבר גמורה ושחוטה ולרוב כולן עם פגיעות שילדה,בודדות נשארו שמורות ולא משופרות ושחוטות,ועדין מבקשים עליהן מחירים מוגזמים.(וגם סביר להניח שגם עם אני ירכוש XSI אז אני יצטרך גם לה לעשות אוברול או להחליף מנוע לפי מה שהמכונאי אמר,כי גם לאח שלי הייתה XSI שכבר נמכרה ואחרי כחודשיים המנוע מת ברכב ב 190 אלף ק"מ,הוא לא מת הוא פשוט כבר היה חלש מאוד,והוא עשה אוברול וזה עלה לו 3500 ש'ח אצל אותו המכונאי,עבודה מקצועית ביותר אני חייב לציין,ואפילו אח שלי שהייתה לו XSI ממליץ על ה GT)

 

שוב אין לי בעיה עם ה GT אני דווקא בעד,אבל מה שמפריע לי זה שה GT מצויידת בקורברטור,ואין לי ניסיון עם קורברטור בכלל,יש סיבה לדאוג?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרוייקט מסוג זה לא יעלה יותר מ 10-12 אלף (כולל המחיר של הרכב) שזה יכלול אולי אפילו צביעה(במידה וישאר כסף למרות שאני מוכן להשקיע גם 15 אלף כל עוד הרכב יצא "כחדש").

 

רב ה-AX שתמצא נמצאות במצב די פריך.

שחזור של הרכב למצב "כחדש" יעלה הרבה יותר מ-15K ש"ח. (לפני צבע ופחחות, ולא כולל מחיר הקניה).

הקרבורטור מדאיג אותך ?

 

מזכרוני הרחוק (נהגתי בכזו די מזמן) הרכב מהנה מאוד, תזזיתי וקל משקל.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב אותך.

קנה לאנסר.

 

לא רוצה לחזור לרכב משפחתי,חשבתי על זה המון,ובסוף הגעתי ל XSI,אבל אז נזכרתי שקיימת כזאת חייה שנקראת AX GT שהיא באותה הרמה וזולה יותר,במידה ואני לא אמצא AX GT שמתאימה לי לצורך "הפרוייקט" אז אני ילך על XSi למרות שאני מעדיף למצוא AX GT.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רב ה-AX שתמצא נמצאות במצב די פריך.

שחזור של הרכב למצב "כחדש" יעלה הרבה יותר מ-15K ש"ח. (לפני צבע ופחחות, ולא כולל מחיר הקניה).

הקרבורטור מדאיג אותך ?

 

מזכרוני הרחוק (נהגתי בכזו די מזמן) הרכב מהנה מאוד, תזזיתי וקל משקל.

 

כן הדבר היחידי שמדאיג אותי זה הקורברטור,ובקשר למחיר ה"שיפוץ" אני אדאג לזה(וכמובן גם המכונאי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר הערות כבעלים לשעבר של AX GT שגם יצא לו לנהוג מעט ב- XSI:

 

1. הרכב מגיע במקור עם קרבורטור כפול ולא שניים כפולים (שני קרבורטורים כפולים היו ל- AX SPORT עם מנוע 1,300). הספק מנוע - 85 כ"ס.

 

2. AX GT נולדה בשנות השמונים כאחות צעירה ועם מנוע זהה ל- 205 GT (הסתובבו גם כמה כאלה בארץ, בעיקר מיבוא אישי). כמו כן קיים גם בארץ במודל '92 ו- '93 AX GTI : מנוע זהה ל- 106 XSI, כלומר בעלת מנוע (הזרקה) עם 100 כ"ס.

 

3. ה- AX הספורטיביות אכן קלות משקל ובעלות ביצועים טובים משל ה- 106 המקבילות. רק שים לב שאתה משווה AX GT עם 85 כ"ס ל- XSI עם 100 כ"ס. הפער בביצועים בפועל לא גדול בכל מקרה (עקב הפרשי משקל הרכב) ויהיה תלוי במצב הרכב יותר מנתוני המפעל המקוריים. בכל אופן, ה- AX GTI מהירות מה- XSI.

 

4. ה- AX תזזיתית מאוד בשינויי כיוון, יותר אפילו מה- XSI - אך ההגה ב- AX מתקשר מעט פחות, התחושה מהרכב פחות מהוקצעת והרכב פחות יציב. אבל- עדיין כיף גדול!

 

לסיכום - לא זכורה לי שום בעיה מכיוון הקרבורטור ע"פ כ- 100 אלף ק"מ משותפים (עד לסך של כ- 130 אלף ק"מ במצטבר), אך המנוע נטה להתחמם במאמץ ממושך - מה שחייב הורדת קצב בנסיעות אטרף ארוכות (למשל לאילת/סיני). מעבר לכך ולמזגן הרגיש, הרכב היה אמין מאוד בזמנו וזול לאחזקה.

 

נ.ב. - ראיתי את ה- AX שהיתה פעם שלי מפורסמת למכירה כאן בפורום לפני מספר חודשים - לא יודע אם זה רלבנטי עוד. הרבץ חיפוש.

בהצלחה!

דרור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר הערות כבעלים לשעבר של AX GT שגם יצא לו לנהוג מעט ב- XSI:

 

1. הרכב מגיע במקור עם קרבורטור כפול ולא שניים כפולים (שני קרבורטורים כפולים היו ל- AX SPORT עם מנוע 1,300). הספק מנוע - 85 כ"ס.

 

2. AX GT נולדה בשנות השמונים כאחות צעירה ועם מנוע זהה ל- 205 GT (הסתובבו גם כמה כאלה בארץ, בעיקר מיבוא אישי). כמו כן קיים גם בארץ במודל '92 ו- '93 AX GTI : מנוע זהה ל- 106 XSI, כלומר בעלת מנוע (הזרקה) עם 100 כ"ס.

 

3. ה- AX הספורטיביות אכן קלות משקל ובעלות ביצועים טובים משל ה- 106 המקבילות. רק שים לב שאתה משווה AX GT עם 85 כ"ס ל- XSI עם 100 כ"ס. הפער בביצועים בפועל לא גדול בכל מקרה (עקב הפרשי משקל הרכב) ויהיה תלוי במצב הרכב יותר מנתוני המפעל המקוריים. בכל אופן, ה- AX GTI מהירות מה- XSI.

 

4. ה- AX תזזיתית מאוד בשינויי כיוון, יותר אפילו מה- XSI - אך ההגה ב- AX מתקשר מעט פחות, התחושה מהרכב פחות מהוקצעת והרכב פחות יציב. אבל- עדיין כיף גדול!

 

לסיכום - לא זכורה לי שום בעיה מכיוון הקרבורטור ע"פ כ- 100 אלף ק"מ משותפים (עד לסך של כ- 130 אלף ק"מ במצטבר), אך המנוע נטה להתחמם במאמץ ממושך - מה שחייב הורדת קצב בנסיעות אטרף ארוכות (למשל לאילת/סיני). מעבר לכך ולמזגן הרגיש, הרכב היה אמין מאוד בזמנו וזול לאחזקה.

 

נ.ב. - ראיתי את ה- AX שהיתה פעם שלי מפורסמת למכירה כאן בפורום לפני מספר חודשים - לא יודע אם זה רלבנטי עוד. הרבץ חיפוש.

בהצלחה!

דרור.

 

תודה רבה,רק תרשה לי לתקן אותך במקצת,

ה XSI שוקלת 950 קילו ו AX GT 720 קילו,ל XSI 1.4 יש 95 כח סוס ול AX GT לפי מה שהמכונאי שלי אמר(לא זה שהולך להתעסק עם ה GT) שהמנוע הוא זהה,אבל לפי Carfolio ל AX GT יש 88 כח סוס.

 

ה XSI 1.6 אפילו עושה Quarter Mile ב 17.30 שניות ו AX GT 1.4 עושה את זה ב 17.20,לכן אני דיי בטוח שעם להשוות את ה XSI 1.4 ל AX GT ה GT תקח ב 99%,מה גם לפי הביקורות בחול הבנתי שב GT הגיר הוא עוד יותר קצר מ XSI.

 

תקנו אותי עם אני טועה,חלק מהנתונים הם מ carfolio,אתם מוזמנים לאמת,הדבר היחידי שאני יודע שההבדל ה"גדול" ביניהם,הוא שוב ש XSI באה עם הזרקה רב נקודתית ו GT עם קורברטור כפול(מהמילים שלך).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

AX GT:

85 כ"ס, מנוע 1.4 קרבורטור כפול (יחיד).

 

106 XSI:

אכן חוסר דיוק שלי - 95 כ"ס. סליחה.

 

גם המשקלים שציינת מדויקים כנראה (בבטחון לגבי זה של ה- GT, אגב- לגרסת 5 דלתות הוסף 20 ק"ג אם זה כ"כ עקרוני לך).

 

מזכרוני, כחדשות בדפי הנתונים -

AX GT רשמה 9.6 שניות למאה.

XSI רשמה 10.0 או טיפל'ה יותר שניות למאה. הכוונה לדגם עם מנוע 1.4 (ולא דגם ה- 1.6 מהשנים המאוחרות יותר - 105 כ"ס).

 

יש לי בבית נתונים מלאים (כולל יחסי העברה בגיר וכדומה). אולי אפרסם מאוחר יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח שזה הרכב המתאים ביותר לצעיר תפרן.

היא עלולה להוציא לך את המיץ מהארנק, ואת התמורה אתה לעולם לא תראה (לפחות לא בצורת שטרות כסף).

 

 

אם יש לך את המזומנים, ואתה מוכן נפשית להתעורר בבוקר ולגלות שעוד אלפייה בדרך החוצה מהארנק שלך - מומלץ בחום.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה ( אלירן ) צודק.

תתכונן נפשית להוציא הרבה כסף על כל מיני דברים בלתי צפויים גדולים וקטנים.

 

ולהעמיד כזה אוטו יקח לך הרבה יותר מ15k מזומנים .

אחרי זה תירצה בטח לשפץ גיר, קוויק שיפט בולמים קפצים סטארט עליון מוטות פיתול שמנים יותר מערכת רמקולים.

תיזהר אתה עלול להכנס לבור רציני. :wink:

 

יוגב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי AX SPORT (זאת שנשרפה עליה השלום..) וכרגע יש לי בנוסף לסיליקה המדהימה שלי, 106 XSI 1.4(וכן היא למכירה,ללא תיקוני פח אפילו)

לענייננו-תפנים: לך לא מתאימה הAX,נקודה. למה? ככה. כי AX מתאימה למי שהולך לשכב מתחת למכסה מנוע וללכלך את כל הדלתות בבית בגריז ולא אחד שהמכונאי של אח של דודה של ספת'א שלו אמר לו,

תבין משו- הAX לא מפנקת בשיט,כלום,נאדה,(מבחינת אבזור-לא התנהגות!...) ז"א אני מדמיין אותך כילד שרוצה להניע ולאסוף את השכנה הכוסית שלו לסנדוויץ' בר לא? אז למה לא לעשות את זה באותו מחיר, עם כסאות יותר נוחים, שנראה יותר טוב חיצונית ופנימית ומפנק בנוחות גבוהה יותר ולהתעקש על משו שב100% לא מתאים לך, לא שאני חלילה יורד עליך או משו אבל אם אין לך את חיפוש המשקל וההתנהגות הספציפית של ה AX אז למה להכנס לזה?

בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיוני האישי - לא היו ל- AX בעיות אמינות ורוב הזמן נשארתי עם ידיים נקיות וריקות מעבודה.

 

גם כתבי עת מקצועיים בתחום טענו לא פעם שה- AX אמינה לפחות (אם לא יותר) מאחיותיה לבית פיז'ו -במיוחד כשמדובר בדור השני (שנת 92' ומעלה):

רשימות "יד שניה" ל- AX הופיעו ב"אוטו" מס. 164 ו"הגה" מס. 2.

תוכל לחפש גם כתבה בירחון "אוטו" מלפני כמה שנים טובות על ספורטיביות משומשות.

 

אתה מתייחס כנראה לדגם ה"ספורט" שהיה ברשותך אשר שונה מהותית (לפחות בהיבט אמינות) מה- GT דגם 92' שהיא נושא השרשור:

1. מסובך בהרבה לאחזקה (מנוע צפוף בתא, צמד קרבורטורים, בנוי כבסיס למכונית ראלי).

2. הספורט היו מהדור הראשון של ה- AX - ראה הערתי למעלה.

3. ...וגם יש לך XSI למכור, לא? :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובטח, קצת נתונים טכניים לפותח השרשור:

 

1. סוגיית ההספק:

85 כ"ס ב- GT כבר אמרנו. 100 כ"ס ב- GTI (ללא קטליזטור). 95 כ"ס ב- XSI (אותו מנוע עם קטליזטור).

הקטליזטור נכנס לחוק בארץ החל ב-1994 כך שה-AX שבארץ מהגרסאות הנדונות נטולות רכיב זה (הגיעו עד 1993 בלבד).

זו גם הסיבה בגללה התבלבלתי לגבי הספק המנוע ב- XSI בתגובה הקודמת.

 

2. משקל:

720 ק"ג שציטטת מתייחסים לדור הראשון (עד וכולל 1991).

ל- GT משנת 1992 ואילך: 745/765 ק"ג 3/5 דלתות בהתאמה.

GTI שוקלת 790 ק"ג (קיימת ב-3 דלתות בלבד).

XSI 1.4 שוקלת 860 ק"ג (ולא 960 כפי שנדמה לי שאתה כתבת).

 

3. גיר:

ל- GT/GTI יחס העברה סופי 3.939

ל- XSI יחס העברה סופי קצר יותר: 4.286

בשביל יחסי ההעברה בכל הילוך צריך לחפש ביותר סבלנות.

 

4. הקרבורטור ב- GT:

SOLEX 32-34-34 Z2

 

ההזרקה ב- GTI/XSI:

BOSCH MOTRONIC MP3.1

 

בברכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי AX SPORT (זאת שנשרפה עליה השלום..) וכרגע יש לי בנוסף לסיליקה המדהימה שלי, 106 XSI 1.4(וכן היא למכירה,ללא תיקוני פח אפילו)

לענייננו-תפנים: לך לא מתאימה הAX,נקודה. למה? ככה. כי AX מתאימה למי שהולך לשכב מתחת למכסה מנוע וללכלך את כל הדלתות בבית בגריז ולא אחד שהמכונאי של אח של דודה של ספת'א שלו אמר לו,

תבין משו- הAX לא מפנקת בשיט,כלום,נאדה,(מבחינת אבזור-לא התנהגות!...) ז"א אני מדמיין אותך כילד שרוצה להניע ולאסוף את השכנה הכוסית שלו לסנדוויץ' בר לא? אז למה לא לעשות את זה באותו מחיר, עם כסאות יותר נוחים, שנראה יותר טוב חיצונית ופנימית ומפנק בנוחות גבוהה יותר ולהתעקש על משו שב100% לא מתאים לך, לא שאני חלילה יורד עליך או משו אבל אם אין לך את חיפוש המשקל וההתנהגות הספציפית של ה AX אז למה להכנס לזה?

בהצלחה!

 

אכן מילים נכונות והייתי מציע שתיקח את זה בחשבון.

אני הייתי מעדיף לחסוך עוד טיפהלה, ולקנות כבר XSI. במכוניות האלו לא אמור לעניין אותך ה 10 מאיות הבדל ב400 מטר!

בגלל 10 מאיות אתה תרד ברמה בכל שאר התחומים באוטו? בגלל 10 מאיות אתה תקנה אוטו שתוכנן בשנות ה 80 ולא אוטו של שנות ה 90 ?

ה106 הרבה יותר מפנקת ונוחה ונראית הרבה יותר טוב מהAX! היא פחות רועשת, פחות מקרקשת ופחות מתפרקת.

אם אתה מחפש משהו יותר מהיר ואין לך הרבה כסף להשקיע למה לא לחפש איזו אונו טורבו יש לה פוטנציאל גבוה יותר לקו ישר.

נאור.

 

דבר אחרון, היום, כשתקנה נגיד AX עם 85 כוח סוס, תהיה בטוח שהמון סוסים לא שרדו את ההתעללות ב15 השנה (במקרה הטוב) שהאוטו על הכביש. כנ"ל לגבי 106, בגלל זה עדיף שתתעסק בלחפש אוטו במצב טוב , ולאו דווקא אוטו ספציפי מבין השניים.

כבר לא 205, גם לא 106...

Golf Generation 2002

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6314 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...