Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית סחיבה באודי TT


nc2004
שימו לב! השרשור הזה בן 6309 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • ספונסר פורום
ואם לא קלאץ' אז גיר אבל לא נשמע שזאת הבעיה.

 

אביב ידידי, מקריאת הודעותיך בפורום ניתן להסיק שהינך בעל מקצוע בתחום האלקטרוניקה,ותורם רבות לפורום.

 

גיר ידני אינו יכול להחליק, רק קלאץ, ייתכן שהוא קופץ לניוטרל, אבל אז בעל הרכב היה צריך לשלב להילוך שוב.

לדעתי כמו שארז טען הוא פשוט "מפרפר" קצת.

 

לפותח השרשור, אתה מרגיש את התופעה המדוברת בכל ההילוכים או רק בהילוכים הראשונים?

 

בברכה, אורן בן סימון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני חושב על משהו אחר, לא אמור להיות לTT בקרת משיכה?

ואז אם הוא מנסה ל"פרפר" במקום, הסל"ד לא יכול לעלות, אם אני לא טועה.

מה שמשאיר רק את האפשרות לקלאץ'?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב ידידי, מקריאת הודעותיך בפורום ניתן להסיק שהינך בעל מקצוע בתחום האלקטרוניקה,ותורם רבות לפורום.

 

גיר ידני אינו יכול להחליק, רק קלאץ, ייתכן שהוא קופץ לניוטרל, אבל אז בעל הרכב היה צריך לשלב להילוך שוב.

לדעתי כמו שארז טען הוא פשוט "מפרפר" קצת.

 

לפותח השרשור, אתה מרגיש את התופעה המדוברת בכל ההילוכים או רק בהילוכים הראשונים?

 

בברכה, אורן בן סימון

 

אורן ראשית תודה על המחמאות וגם על ההארות שנאמרות בנימה בונה. גם מהודעותייך ניכר נסיון רב בתחום המכונאות ועבודה במוסך. נסיון+חשיבה. אני נהנה לקרוא את הודעתך המלומדות.

 

אמנם מקצועי הראשי הוא אלקט' ושם גם הנסיון אבל גם מכניקה ומכונאות הינן בין תחומי העיסוק שלי, אכן באופן חובבני.

 

לעניין הגיר, גם אני יודע שמעשית זה לא קורה שגיר ידני מחליק. השאלה היא האם אתה חושב שאין שום סיכוי תיאורטי שחלקים מאד מסויימים בגיר ישחקו (שוב תיאורטית) ותיגרם ע"י כך החלקה? אני מניח שבמקרה כזה לא תהיה סחיבה בכלל כיוון שלא תהיה זו החלקה חלקית אלא החלקה מוחלטת. מה דעתך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ לך לגשת למוסך רון בת"א.

האנשים שם חוץ מזה שהם בעלי מקצוע לא כמו המוסך של פולקסוואגן הראשי(ואני מדבר מנסיון רב מדיי לצערי) . לא ה"יועצי שירות" של צ'מפיון אלא מוסכניקים אמיתיים.

אני בטוח שהם יענו לך הרבה יותר טוב וכמו שאני מכיר את רון על ההערכה מה הבעיה אפילו לא תשלם ואם כן זה לא יהיה שחיטה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
=לעניין הגיר, גם אני יודע שמעשית זה לא קורה שגיר ידני מחליק. השאלה היא האם אתה חושב שאין שום סיכוי תיאורטי שחלקים מאד מסויימים בגיר ישחקו (שוב תיאורטית) ותיגרם ע"י כך החלקה? אני מניח שבמקרה כזה לא תהיה סחיבה בכלל כיוון שלא תהיה זו החלקה חלקית אלא החלקה מוחלטת. מה דעתך?

 

לא יתכן.

בגיר ידני התנועה מועברת ע"י שילוב של גלגלי שיניים, במידה ויישחק החלק היחיד שאכן עובד ע"י חיכוך(סינכרון) אזי העברת ההילוכים תהיה קשה עד בלתי אפשרית.

אבל בכל מקרה, כאשר הילוך משולב להוציא מקרים של שבר מכני של גלגלי שיניים או טריזים שאת זה הנהג היה מרגיש ושומע אין אפשרות של החלקה.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התופעה קוראת בין הילוך שלישי לרביעי ובין רביעי לחמישי... אני מושך את הגז והטורים עולים גבוה ואז מתיישרים על המצב הקבוע שתמיד היה שזה בערך 35

 

התחלתי נסיעה מהילוך שני כמו ש PICKIKI ביקש פה והרכב נסע מצויין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז קודם כל הבנו שהבעייה בגיר ורק במהירות גבוהה יחסית..

אולי ישנה איזו בעייה חשמלית? משהו בסגנון ממסרים בגיר אוטומטי.

מערכת בקרת משיכה פועלת כמדומני רק בהילוכים הראשונים - אבל זה כיוון טוב!

הגיר הוא טיפטרוניק במקרה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבתי והכל נמחק :evil:

 

בכל מקרה, כשאצלי הקלאץ' היה מחליק, הוא היה מחליק רק בהילוכים 3-4-5, כשהדוושה היתה נלחצת יותר מהרגיל.

בהילוכים 1-2 לא היתה החלקה כלל, גם כאשר הדוושה היתה נלחצת עד הסוף.

אתה אומר משהו אחר וזה חשוב:

אמרת שהסל"ד יורד, ואז המנוע "מתחבר" (אין לי איך להגדיר את זה),

האם הסל"ד יורד באופן עצמאי גם כאשר אתה לוחץ על הדוושה ואז יש "התחברות" (כלומר, הסל"ד עולה ואתה לא עוזב דוושה, ואז הסל"ד יורד בעצמו בלי לעזוב דוושה), או שהסל"ד עולה ואז אתה עוזב גז והסל"ד יורד ויש "התחברות"?

אם התיאור השני מתאים למצב, אני עדיין מהמר על קלאץ'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ לך לגשת למוסך רון בת"א.

האנשים שם חוץ מזה שהם בעלי מקצוע לא כמו המוסך של פולקסוואגן הראשי(ואני מדבר מנסיון רב מדיי לצערי) . לא ה"יועצי שירות" של צ'מפיון אלא מוסכניקים אמיתיים.

אני בטוח שהם יענו לך הרבה יותר טוב וכמו שאני מכיר את רון על ההערכה מה הבעיה אפילו לא תשלם ואם כן זה לא יהיה שחיטה .

 

הייתי היום במוסך רון ונפגשתי איתו. אכן עשה לי רושם מאוד חיובי ותוך כדי נסיעה קצרה בפקקים של תל אביב הוא גילה שהקלאצ' לא תקין. זה עוד לא אומר שזה קשור לבעייה אבל זה כבר מוכיח שצ'מפיון לא מבינים בכלום.

 

מחר רון יבצע נסיעה ברכב ויראה את הבעיה שאני מדבר עליה ואז יגיד לי אם זה קשור או לא.

בכל מקרה רון הקדיש לי מזמנו בסבלנות רבה והשאיר בי רושם של אחד שבאמת מבין.

אז תודה על ההמלצה והעזרה של כולם ואני מבטיח לעדכן בהמשך כשיהיו התפתחויות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קלאץ' , נקודה.

 

כמה תגובות על קלאץ' ?

 

חוסר התאמה בין סל"ד ומהירות בגיר ידני זה קלאץ' שחוק או תקלה נדירה יחסית במנגנון שמפעיל את הקלאץ' (קורה במנגנון מבוסס כבל לפעמים, שהכבל נתפס) . חבל על הביטים שמתבזבזים כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול הכנסתי את האוטו למוסך רון ברחוב המסגר בתל-אביב והחלפתי קלאצ' וכרגע הכל תקין וחזרתי להינות מחווית נסיעה לאחר כמה ימים של תסכול והרבה כעס על מוסך צ'מפיון.

 

לצערי כמה שסמכתי על המוסך המרכזי שהם "מקצוענים" ומכירים את הרכב הכי טוב הסתבר שתקלה שנובעת מקלאצ' גמור הם לא ידעו לאבחן ולאחר שביקשתי שיבדקו את האפשרות שהקלאצ' לא תקין נאמר לי על ידם כי הקלאצ' שלי תקין לחלוטין (כן, תקין לחלוטין הם אמרו).

בנוסף הם טענו כי הבעיה נובעת מתקלה במחשב מנוע ובגלל שמורכב בו צ'יפ (ואין בו צ'יפ) הם לא מוכנים לטפל בתקלה. יש לי את זה מהם כתוב.

 

אני יותר לא מתכוון להכניס את הרכב שלי למוסך החובבים הזה, הם עשו את כל הטעויות האפשריות.

 

ברצוני להודות לכולם על העזרה בפורום ותודה מיוחדת לרון ואיאן ממוסך רון. השירות היה אדיב ומאוד סובלני מצידו של רון וכל צוות העובדים ואני מאוד ממליץ בחום גם המחירים לא יקרים והכי חשוב הם באמת מקצוענים!

תודה וחג שמח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה רק מלמד את כולנו שצריך להבין ברכב, לדעת לאבחן בעיות ושוני בהתנהגותו ולא לסמוך על אף אחד ובמיוחד לא על החברה. לא סתם בהחלפת מיקומן של שתי אותיות הופחת החברה לחרבה.

החברה אוליי יודעת לתת שירות טוב, לגבות על כך כסף טוב אבל מקצועיות רבה בדר"כ אין שם וזה מנסיון עם כמה חברות של יצרנים שונים. אני מניח שלא המצאתי את הגלגל אבל הנושא הזה נכול לכל תחום ולא רק לרכב.

 

חג אורים שמח לכולם!

שמח בשבילך שנפתרה הבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי אביב,

האם גם אתה מטפל בפולו שלך במוסך רון ?

מההיכרות שלי עם רון ומקריאת ההודעות שלו בפורום נראה לי שרון הינו בעל מקצוע מומחה שרבים כמותו כבר לא קיימים.

ולאבחן תקלה ברכב מתקדם כמו אודי TT זו ממש משימה רק למקצוענים.

אביב, אל תשכח שבמוסך המורשה של צ'מפיון רוב העובדים הם בחורים צעירים (ילדים) שמקבלים משכורת מינימום, הידע המקצועי שלהם שואף לאפס אז איך אתה מצפה מהם שיאבחנו תקלה ברכב מתקדם כמו אודי TT ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה כל כך מתקדם ב-TT ביחס נגיד לגולף GTI ?

1.8 המהולל של הקונצרן זהה. הטורבו שונה אבל רוב הדברים דומים.

ולזהות קלאצ' גמור כל מכונאי פשוט אמור לדעת.

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק היי,

"תקלה" בקלאץ', ליתר דיוק, קלאץ' גמור, לא מצריך שום כישרון או מקצוענות לאבחון.

בשום מוסך (אני מאוד מקווה) לא נותנים לילד עם משכורת מינימום לשחרר כלי רכב על דעת עצמו לכביש, וגם במקרה זה אני מניח שלא זה המצב, אני גם בטוח שאותו בחור שבחן את הרכב, ביום אחר היה עולה על התקלה בשניה. לזהות קלאץ' מחליק כמוהו כמו לזהות מנורה שרופה.

כנראה שההסברים לכשלון הזיהוי באים ממקום אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6309 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...