Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7237 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ובנוסף טעות של שומאכר שירד מהמסלול ואיבד כמעט 5 שניות.

 

לאחרונה הוא מראה לא מעט סימנים של אי-עמידה בלחץ (למען האמת,היו לו לא מעט רגעים כאלה במהלך הקריירה).

פורסם

אני דווקא נהניתי לראות את אלונסו עומד בלחץ בלי בעיות מיוחדות.

מאסה אומנם זכה אך הוא לא ממש נלחם כדי לנצח. הלך לו במקצה הדירוג ובזינוק, זה הכל.

חבל היה לראות את רייקונן פורש כל כך מוקדם.

 

*למה היה לבועז ואלי (שדרני 5+) ספק לגבי מותרות העקיפה בתוך הפיטס ?

אלונסו לא אמור לחכות עד ששומכאר ייצא.

Veni Vidi Vici

פורסם
*למה היה לבועז ואלי (שדרני 5+) ספק לגבי מותרות העקיפה בתוך הפיטס ?

אלונסו לא אמור לחכות עד ששומכאר ייצא.

אוטוטו העונה נגמרת ואתה עדיין מופתע שהצמד הזה אינו מכיר לא מעט חוקים בסיסיים של המשחק?

אין חוק שאומר שבזמן מכונית קוצבת המתחרים צריכים להסתדר עפ"י הסדר שהיה ברגע שהיא יצאה למסלול - בסה"כ אין לעקוף על המסלול. באותה מידה מי שבחר להיכנס לתידלוק נעקף ע"י מי שנשאר ב"חוץ" מאחורי המכונית הקוצבת, אם אכן כך קורה. די אלמנטרי.

פורסם

מאסה DAMPERS

 

שימו את עצמכם במקום פיליפה מאסה .

 

יום שבת , הוא בתוך הפרארי האדומה שלו , סוס מרוצים אציל שכזה , יוצא להקפות הדרוג ועושה את העבודה שלו בצורה הטובה ביותר , פול-פוזישן ראשון בקריירה , עוצר בסיום המקצה בפארק-פרמה , משחרר חגורות ומשחרר לחץ , דופק חיוכים לכל הכיוונים , מתחבק עם מיכאל שומאכר , מתרגש במסיבת העיתונאים ואז בתדרוך הקבוצתי אומרים לו שבגלל שפרארי מזנקים 1-2 ברור לו שהוא צריך לוותר על האפשרות לנצח .

יום ראשון ממש לפני הזינוק , הוא נכנס למכונית , הקסדה כבר עם הראש , כפפות על הידיים , מזיע בתוך הסרבל , החגורות לוחצות ומיד אחרי הקפת החימום הם מסתדרים לזינוק , האורות האדומים נדלקים , כבים והוא טס קדימה , ראשון לפנייה השמאלית שאחרי הישורת , כמעט תאונה ומשם האופק ריק , הוא נותן את המקסימום שלו כאשר ברקע הוא יודע , באיזו פינה קטנה בראש מהדהד לו קול קטן , תכף תגיע ההוראה מהבוס לתת לגרמני לעקוף .

כשחתם בפרארי והגשים חלום ישן שכל כך הרבה אנשים היו מוכנים להתחלף עימו ידע שזה מה שיהיה אבל לא תאר לעצמו מה יעשה כשזה יגיע .

שלטים של SAFTY CAR ומערכת הקשר מכניסה אותו לריכוז מחדש , מעירה אותו והוא נכנס ראשון לפיטס , במראות הוא רואה גם את הפרארי השנייה , האם עשו טעות בטקטיקה הוא חושב לעצמו ושמונה שניות אחרי זה הוא שוב על האספלט הטורקי הלוהט , מוביל במרוץ של חייו , עכשיו מספרים לו שאלונסו עם הרנו שני ושילחץ כמה שיותר , הוא מתחיל להרגיש את זה , אולי בכל זאת לו יתערבו בנהיגה שלו .

בזמן הנסיעה אחרי ה-SAFTY CAR חושב לעצמו איזו מדהימה המרצדס הזו וגם על הויכוח סביב החלק החדש ששמו לו על הגלגלים האחוריים , הוא לא מתעסק בזה אם זה חוקי או לא , התפקיד שלו זה לנהוג ואם אמרו לו שזה בסדר ועובדה שעברו את הבדיקות הטכניות אז הכל בסדר . רנו הרי נסעו עם ה-MASS DAMPERS חצי עונה והרוויחו הרבה לפני שפסלו להם את זה , והרי זה נועד לקרר את הברקסים האחוריים...

נוהג בצורה הכי בוגרת שיכול , הכי מקצועית להביא את הפרארי שלו לקו הסיום לפני כולם . ההקפות הולכות ואוזלות , מאחריו אלונסו ושומאכר מנהלים קרב אדיר על המקום השני , מיכאל שומאכר מנסה לעקוף ואלונסו סוגר עליו , החום משפיע על הצמיגים , אבל עליו כבר כלום לא ישפיע , הנה הפנייה האחרונה שלפני קו הסיום ואז חיוך ענק מלווה בדמעות של אושר ממלא את הקסדה הצהובה שלו , כמה הוא חיכה לרגע הזה , דגל השחמט מתנפנף לקראת הפרארי , והפעם זו הפרארי שלו הדגל מונף לעברו והוא מנצח את המרוץ הראשון בקריירת הפורמולה-1 שלו . הרבה נהגים זכו לנצחון ראשון בפרארי והנה גם הוא זוכה לחוויה הזו , כשחתם בפרארי בריקלו סיפר לו שזה יהיה קשה אבל כדאי ושווה .

את הקפת הקירור הוא עושה עם חצי גוף בחוץ , מנפנף לכולם , רואה בקהל דגלים של ברזיל , של איירטון סנה כי בלעדיו אי אפשר , דגלים אדומים של פרארי והנה הוא מחנה את האוטו , יוצא מאושר ומחבק כל דבר שזז , מקבל חיבוק ממיכאל שומאכר ששמח בשבילו ויחד הם עולים לפודיום , מדרגה מס'-1 שייכת לו הפעם , השמפניה טעימה מתמיד , מסיבת העיתונאים מרגשת מתמיד והדמעות צפות , דמעות של אושר .

תמיד חשב על הרגע הזה . כשהתחרה בקרטינג בברזיל , כנהג בסאובר , באין-סוף הקפות המבחן סביב פיוראנו , כשהסתכל על שומאכר שניצח עוד ועוד , לפני שלושה שבועות בהונגריה כשבאטון ניצח , גם הוא לראשונה בחייו , והנה הרגע הזה הגיע , הרגע המאושר בחייו .

 

תוצאות -

1 - פ.מאסה - פרארי

2 - פ.אלונסו - רנו

3 - מ.שומאכר - פרארי

4 - ג'.באטון - הונדה

5- פ.דה-לרוסה - מקלארן-מרצדס

6- ג'.פיסיקלה - רנו

7- ר.שומאכר - טויוטה

8- ר.בריקלו - הונדה

 

דרוג אליפות נהגים - לאחר 14 מרוצים

1 - פ.אלונסו - 108 נק'

2- מ.שומאכר - 96 נק'

3- פ.מאסה - 62 נק'

4- ג'.פיסיקלה - 52 נק'

 

דרוג אליפות יצרנים - לאחר 14 מרוצים

1- רנו - 160 נק'

2- פרארי - 158 נק'

3- מקלארן-מרצדס - 89 נק'

4- הונדה - 58 נק'

 

 

דובי

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם
אוטוטו העונה נגמרת ואתה עדיין מופתע שהצמד הזה אינו מכיר לא מעט חוקים בסיסיים של המשחק?

אין חוק שאומר שבזמן מכונית קוצבת המתחרים צריכים להסתדר עפ"י הסדר שהיה ברגע שהיא יצאה למסלול - בסה"כ אין לעקוף על המסלול. באותה מידה מי שבחר להיכנס לתידלוק נעקף ע"י מי שנשאר ב"חוץ" מאחורי המכונית הקוצבת, אם אכן כך קורה. די אלמנטרי.

תאמין שאני לא מופתע אבל למה שדרן צריך להגיד משהו שהוא לא בטוח בו ב-100% (במיוחד שזה קשור לחוקי הליגה ולא איזה תעלול רגעי)?

Veni Vidi Vici

פורסם
הכפתור הזה לא חדש...

במכוניות הפורמולה-1 אין שום כפתור שנותן אפשרות לתוספת כוח לכמה שניות , בשביל עקיפה למשל .

הדבר היחיד שקיים הוא כפתור שבורר את המצבים של הדלק - יותר עשיר או פחות .

על פי ההסבר של אילדיס בטלויזיה הוא במפורש התכוון למנגנון שקיים במכוניות ה-CHAMPCARS בארה"ב , שם בכל מרוץ יש לנהג אפשרות להשתמש בזה במשך כדקה אני חושב , במצטבר .

 

 

ואם אני טועה אשמח ללמוד משהו חדש .

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

אכן הכפתור נותן כ 120% מהמנוע למען עקיפות או לא להיעקף... ( ייתכן שגם למען זמנים טובים יותר במוקדמות )

 

לא משתמשים בו יותר מדי כי זה גורם בלאי לא קטן וכידוע צריך את המנוע ל 2 מירוצים ( ול 2 מדידות זמנים... )

 

וזה לא רק מהמירוץ הזה .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

פורסם

יש לי שתי השערות:

 

1. אכן משחק עם תערובת הדלק או לחץ הדלק.

2. ביטול של המנתק הצתה (במידה וקיים).

 

עפ"י ההסבר בשידור מדובר באפשרות הראשונה אבל אני בדעתו של שמר.

 

ואגב, אתם מתעסקים עם המרוץ הלא נכון.

מרוץ ה- GP2 היה מטורף לחלוטין כאשר המילטון שהסתבסב והתדרדר אחורה הצליח בנהיגה שאני לא רוצה לחשוב איך היה מתאר אותה זוהיר בהלול, לסיים שני תוך עקיפות שמביישות את הליגה הבכירה.

ירון אדרי - 050-6565666

מדריך ומאמן ספורט מוטורי

מנהל מקצועי ספורט מוטורי

פורסם

קשה להשוות בין פורמולה-1 לבין ה-GP2 אולם אין ספק כלל כי הילדים ב-GP2 נותנים מדי מרוץ הצגת תכלית בכל הנוגע לעקיפות ותחרותיות .

 

גם בהונגריה לואיס המילטון "דפק" את עצמו ממש לידנו כאשר הסתחרר ולא הצליח לקבוע זמנים , נאלץ לזנק אחרון .

מיד עם הזינוק הוא החל במבצע עקיפות מדהימות מצידו , התקדם לחבורת הצמרת , קיבל DRIVE THROUGH על מהירות בפיטס אני חושב ושוב נאלץ לעשות את כל הדרך למעלה , עד למקום העשירי .

במרוץ השני הוא זינק עשירי ושוב במסלול רטוב תוך הפגנת שליטה מדהימה הצליח לסיים שני .

 

הנהגים שם יודעים שהם מופיעים על הבמה הטובה ביותר בעולם ומול העיניים הכי מקצועיות שיש וזו הדרך הטובה ביותר שלהם להרשים את מנהלי הקבוצות בפורמולה-1 . הם לוקחים את ההזדמנות הזו בשתי ידיים מכוסות כפפות נומקס .

מכוניות ה-GP2 עם סליקס וכנפיים אמינות מאד ורואים בהם בהחלט את יכולת הנהיגה של האוחזים בהגה .

ניתן לראות שיש הבדלים גדולים בין חבורת הצמרת לבין המזדנבים למינהם .

אבל מה שיפה שכל הזרקורים מופנים לעבר המילטון בעוד נלסון פיקה ג'וניור עושה בשקט את העבודה וההפרש שלו מהמילטון כבר לא גדול כל כך .

פיקה החל את העונה טוב יותר וצבר יתרון גדול שהמילטון סגר , אני חושב , רק במונקו .

תזכרו שגם בשנה שעברה כולם בנו על הייקי קובליינן (היום נהג מבחן ברנו ) שפתח מצויין את העונה ואז הגיע רוזברג ג'וניור וגנב לו את האליפות . גם השנה זה יהיה כנראה שניים עד הסוף .

 

 

דובי

l__f6e0794-3.jpg

l_yy8p7696-3.jpg

l_zd2j7307-3.jpg

XPB_0HGV85D0FNKQ690QHU9DS-3.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

קובליינן יצר סביבו הילה מסויימת כבר לפני שנתיים וחצי במרוץ האלופים בצרפת בו ניצח בצורה מוחצת את מיכאל שומאכר במסלול.

 

כרגע אנחנו נמצאים בנקודה מאוד מעניינת. בנוסף לקובליינן והמילטון (וקוביצה שכבר שם), ישנם שלושה בנים של (רוזברג - כבר שם, פיקה, לאודה) שמבלי להיכנס לעצם היותם מוכשרים או לא, מבטיחים לנו עתיד מעניין. הבעייה היא כמובן בשיעמום שמתגבר משנה לשנה בפורמולה1.

יש גם את אלמנדיגר שנוהג בקארט ואנדרטי שנוהג באינדי ואם כולם ייפגשו בזירה אחת, ולא משנה איזו, מובטחות הפתעות רבות.

ירון אדרי - 050-6565666

מדריך ומאמן ספורט מוטורי

מנהל מקצועי ספורט מוטורי

×
×
  • תוכן חדש...