yuraskor
-
הודעות
1,364 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי yuraskor
-
החל מאיזה שלב חובה מחשב ניהול מנוע חיצוני.
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
טעות שלי בתרגום, זה המקורעבור 265 / 258°, 268 / 265°: adjustable engine management or carburettors, בעוד שהגל זיזים החם עוד יותר אומר (291 / 278°): independent engine management . וזה שיצרנים ממליצים זה טוב ויפה, עם זאת, ידוע שיש מחשבי ניהול מנוע מקוריים שניתן להוציא מהם לא מעט, והם מספיק מורכבים ומתקדמים כדי לתמוך בשינויים מורכבים, ויש כאלה שלא יצליחו להתמודד עם שום שינוי, ולא ניתן לתכנת אותם. השאלה האם מחשב הניהול המקורי שלי (אלפא 156 דור ראשון) יעמוד בשינוי? במילים אחרות האם מישהו יודע האם מחשב הניהול המקורי של אלפא 156 ניתן לתכנות מחדש, ומה הם המגבלות שלו? -
ערב טוב. אני מתעניין בביצוע פרוייקט ארוך טווח ברכב שלי (בניגוד לכל הדעות). עם זאת, כדי להיות סגור עם עצמי על מה כן ומה לא, אני צריך את עזרתכם (הידע שברשותכם). אחד השיפורים שאני מתעניין בו הוא גל זיזים חם יותר, ממה שאני יודע הם מגיעים בכמה דרגות "חום". עבור הפשוטים יותר אין צורך בשיפורים נוספים, אחרים דורשים כבר החלפה של חלקים נוספים. האופצייה שבאמת מעניינת אותי היא הוספת גל זיזים חם, פורטינג, והרכבה של גופי מצערת (ועוד כמה חמוצים), א-ב-ל, ברור לי שידרש לכל הפחות תכנות מחדש של מחשב ניהול מנוע, ובמקרה הפחות טוב, אצתרך ניהול מנוע חיצוני. אשמח לדעת החל מאיזה שלב אצתרך ניהול חיצוני (בהתייחס למעלות של גל הזיזים), או שמחשב הניהול המקורי (אחרי כיוונונים וצריבת תוכנה) יספיק לי. לצורך העניין, גל הזיזים המקורי מגיע 247 / 251 מעלות. הבאים בתור הם :265 / 258, 268 / 265 (לפי היצרן מומלצים לשימוש עם ניהול חיצוני או קרבורטורים). השאלה היא האם הניהול המקורי יחזיק מעמד, או שאדרש לניהול מנוע חיצוני, על אחת כמה וכמה עם קיט מצערות.
-
עד כמה שזכור לי גם הפאגרו בגרסת הבנזין הגיע עם מנוע בנפח זהה, לא יודע עד כמה יש דימיון בין השניים, אבל במידה וכן, לגבי חלפים למנוע לא אמורה להיות בעיה. שאר החלפים - EBAY ידידו הטוב של האדם שמחזיק ברכב נדיר ו/או ברכב שהחלפים בארץ יקרים בלי סיבה.
-
הקיט בקישור מדבר על מערכת שמבצעת פעולה הפוכה למנועי המימן של הטויוטה והבמוו, ובמקום לייצר חשמל ממיזוג אטומי מימן וחמצן, המערכ שואבת חשמל מהרכב, מבצעת פירוק של מים למימן וחמצן, ומוסיפה את המימן לתא הבערה כדי לשפר את בערת תערובת החמצן והדלק. עד כמה התהליך ייעיל? אין לי מושג, אבל קשה לי להאמין שהשיפור עצום שכן הרכב יצרוך חשמל רב לצורך תהליך פירוק המים למימן וחמצן.
-
פוקוס 03 ידנית - שיפור מנוע.
yuraskor פרסם הודעה בנושא של עמיחיamihai בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
חוקית - אתה לא יכול לעשות כלום. מעשית - כעומק הארנק, וכמו שנאמר, תצתרך להחליף עוד אי אילו רכיבים בדרך (פחות מתמצא בפורד, אבל כשביררתי על החלפה כזו אצלי היה צורך להחליף מחשב ניהול, צמה, תושבות מנוע, בית פילטר אויר, סעפת פליטה ויניקה ועוד כמה דברים קטנים). עלות משוערת של פרוייקט כזה (שוב, לפי הסתמכות על הרכב שלי בעבר), היא כ15K שקלים (משוער בלבד כי בסוף הרכב נמכר). -
עידכון. לאחר הרבה לבטים, החלטתי להזמין את הPS3, לאחר שהוצע לי במחיר שקשה לסרב לו (ביחס לצמיג הספציפי). הסט הוזמן דרך יבואן מקבילי, הגיעה לאחר כ30 ימים מיום ההזמנה. הצמיגים מתוארכים סביב השבוע ה15 של שנת 14. הצמיגים הורכבו לפני כחודשיים בדיוק לפני תחילת הגשמים (ניהיה מפחיד לנסוע על היוקו שהיו כבר גמורים). בעת הרכבת הצמיגים, נעשה כיוון פרונט כדי למנוע שחיקה לא אחידה בין הצמיגים. רשמים עד כה (לאחר כ4K ק"מ), הצמיג מציע אחיזה גבוהה מאוד, גם על רטוב, ההיגוי חד ומדוייק, הצמיג הרבה הרבה יותר שקט מהיוקו, וכמובן שהנוחות השתפרה ומזכירה נסיעה על צמיג בעל חתך גבוהה יותר. לגבי נהיגה נמרצת, ימי מסלול עדיין לא יצא לי לעשות (הצמיגים הגיעו קצת אחרי היום מסלול האחרון, ולא רציתי לעלות עם היוקו ליום מסלול), אבל טיולים של שבת בבוקר בהחלט כן, והוא לא מאכזב, לא בזמן קטעי הנהיגה, וגם לא בנהיגה המנהלתית לשם ובחזרה.
-
אם אתה נעול על 159 שחורה, אל תתפשר על אחת שלא ברור מה מצבה, ויש יותר מדיי סמני שאלה מסביב. כנס ללוח של מועדון IAROC, וחפש שם, תרים טלפון למוסכים הרציניים שמטפלים באלפות (יש רשימה בIAROC), ושאל אותם. תאמין לי שהם יודעים הכי טוב מי רוצה למכור, והם גם יודעים מה מצבם של הרכבים. אם אתה באמת רוצה אלפא, זו הדרך היחידה להרוויח קצת שקט נפשי.
-
מתאמים למרווח שונה של ברגים.
yuraskor פרסם הודעה בנושא של Big_White בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
אכן, שכחתי שהקדח המרכזי שונה -
מתאמים למרווח שונה של ברגים.
yuraskor פרסם הודעה בנושא של Big_White בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
הייתי ממליץ לבדוק ג'אנטים של אלפא רומיאו, ב166יש מרווח ברגים זהה, ב159 ובג'ולייטה זה כבר 110X5. -
מניסיון, תתחיל בהגדרת המטרות (מה אתה רוצה? כח? התנהגות? וכו'), לאחר מכן תגדיר את התקציב שאתה מוכן להשקיע, ואת מסגרת הזמן לפרוייקט. לגבי בולמ"ז, אני מאוד מרוצה מקוני ספורט, במצב הכי רך שלהם, גם על צמיג 215.45.17 הרכב מאוד נוח ומתנהג סבבה, ובימי מסלול/טיולי נהיגה וכו, אפשר להקשיח אותם.
-
התייעצות בהרכבת המערכת האולטימטיבית ברכב
yuraskor פרסם הודעה בנושא של Bralo בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
+1 למה שכבר נרשם. ב30K אפשר לבנות מערכת מטורפת, לא צריך ללכת על הרכיבים הכי יקרים, לא צריך לחפש רק חדש. אל תמהר, קח את הזמן, תגיע למפגשים, תקשיב, תלמד ואח"כ תרכיב את המערכת. איך סבא שלי ז"ל נהג להגיד "תמדוד 7 פעמים, תחתוך פעם אחת" לגבי מה אני ממליץ, וזה עניין של טעם אישי וחלום רטוב, יחידת ראש אלפיין 7909, מגבר למידים ולמידבאסים אלפיין MRV-F900, מגבר טוויטרים SOUNDSTREAM CLASS A50, מגבר לסאב(ים) XETEC P2. לגבי סט קומפוננט....אני מת על סיז, משוחד לתוצרת של מוראל, ומת לנסות רכיבים של PHASS. ולגבי סאב, כנראה שהייתי מקנח ב IDMAX 10 שכחתי את הקרוסים הפאסיביים בבניה אישית/עצמית -
לא יודע לגבי הניסן והפורד, אבל הייתה לי קאמרי ששכרתי לשבוע בארה"ב (לא הייבריד וגם לא V6). מההתרשמות שלי (ואני קיבלתי רכב דל איבזור, בארץ הן הרבה יותר מאובזרות): הרכב שקט מאוד, כמה שקט, על 70 מייל לשעה ניהלתי שיחה מבלי להעלות בטונים כי לא שמעו טוב. הנוחות, מצויינת אבל על חשבון ספינתיות מסויימת (מצד שני, אמא שלך בטוח לא נוהגת כמוני ). תא המטען ענק, ונוח להעמסה ומרחב הפנים ענק (בערך כמו שטחה של טקסס). צריכת הדלק טובה (כן כן, טובה) אם אני זוכר נכון בערך 1:12. הגיר (6 הילוכים, אוטומטי רגיל), והמנוע הם שילוב מעולה, הרכב מאיץ ומושך יפה, כח לא חסר. מה הפריע לי? הראות קדימה, כשמגביהם את המושב, המראה המרכזית מסתירה חלק נכבד משטח השמשה. איבזור דל - כמו שג'רמי קלרקסון פעם אמר על BMW "אתה מקבל את השלדה, ההגה המנוע הגיר והמושבים, אהה ואת כל האויר בתוך חלל הרכב, וזה הרבה אויר" עוד משהו, למרותגודלו של הרכב, לא הרגשתי שהוא גדול או מעיק עליי בתימרונים עירוניים.
-
פוקוס 03 - נזק למנוע במהלך החלפת טיימינג.
yuraskor פרסם הודעה בנושא של עמיחיamihai בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
זכותך לדרוש את מה שתרצה (במקרה שלך אתה רוצה שיפוץ), ותלך עם מה שתחליט, עם זאת קח בחשבון כי: 1. המוסך לקח אחריות והציע לך את פתרון המהיר לבעיה, הן מבחינתו והן מבחינתך, להחליף מנוע לוקח יום-יומיים, לשפץ יקח יותר זמן, מה גם שהם יהיו תלויים בספקי חוץ עבור השיפוץ של הראש וכו. 2. במקרה של שיפוץ יצתרכו להחליף חלקים רבים, ותמיד יכול להיות פגם ייצור באחד מהם שיוביל לתקלה אחרת. 3. מנוע שעובר שיפוץ, טוב ככל שיהיה, לא בהכרח יהיה אמין יותר ממנוע מפירוק (ייבוא או מקומי). 4.לגבי ירידת ערך, לא יודע כמה זה ישפיע, אם בכלל, מקסימום תבקש מהמוסך אישור על הסיבה שבגינה הוחלף המנוע. מקווה שתמצא פתרון לבעיה שתתאם את רצונותיך -
איזו שנה הרכב? אצלי היתה אחת שנת 2002 גיר ידני, 105 כ"ס ולא ידוע לי שהייתה ברכב מערכת VDC, ואם אני זוכר נכון המערכת הגיעה אך ורק ברכבים בעלי מנוע 2 ליטר (VDC זו בקרת היציבות בשפת אלפא). בכל אופן, קח את הרכב לאחד המוסכים המתמחים ברכב, הם יוכלו לשפוך לך עליו יותר מידע.
-
האמת שיש לי תחושה שזו תוצאה של כמות נסועה גדולה, אני במקור מטבריה, ועובד בקרית גת, ואני עושה את המסלול הזה אחת ל-4 ימים (+-), כך שיוצא שאני עושה בין 30,000 ל-40,000 ק"מ בשנה, ולא אחת אני נתקל בנהגים מטומטמים וקורה שאני מאבד קור רוח ומסנן קללה עסיסית לכיוונם, ולפעמים גם עולה הרצון "ללמד" את האדם החביב לקח ב99,99% מהזמן זה נגמר במחשבה בלבד, אבל לפעמים אני גם עושה (לנסוע עם אור גבוהה כי הרכב בתנועה ממול נוסע עם אור גבוהה ולא מחליף לאור נמוך גם אחרי סימון חוזר. בכל מקרה, הייתי עושה זאת בצורה הבאה, צלם אותו פעם כשהוא נוהג בדגש על המצבים בהם הוא מאבד את קור-רוחו, ולאחר מכן בקש שיצתרף אליך לנסיעה ותפעל בדיוק כמוהו, ולכשהוא יעיר לך, עצור בצד, ותראה לו את הסרטון שלו כשהוא נוהג. להעביר ביקורת, גם אם היא בונה, וגם היא מגיעה ממקום טוב, היא עדיין ביקורת, ולנו כבני אדם לא קל לקבל ביקורת.
-
צמיגי מקסיס MAZ3 - שאלה למומחים
yuraskor פרסם הודעה בנושא של 4Runner בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
איך אתה קובע שהפערים מזעריים? אתה לא ישבת אצלי ברכב ונהגת/נסעת בו על סט-אפ אחד, ואז על סט-אפ שונה. לטעמי ההבדל היה מוחשי ביותר. שם לב שגם אמרתי שרמת הרעש מהצמיגים הייתה זהה הן על ה147, והן על ה156, ושתיהן שונות ביכולת הבידוד שלהן. לא רק זאת, לפני קניית ה156, היא נעלה צמיגים של טויו T1SPORT במידה 225.45.17, ובנסיעת המבחן הם עדיין היו יותר שקטים מהיוקו, ובמידה ניכרת. -
צמיגי מקסיס MAZ3 - שאלה למומחים
yuraskor פרסם הודעה בנושא של 4Runner בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
הרשה לי שלא להסכים איתך, ברכב הקודם ׁ(אלפא 147) הרכבתי צמיגים של יוקו S.DRIVE במידה 215.45.17, ולפני כמה חודשים החלפתי את הרכב ל156, במקור הייתה עם צמיג 205.60.15 אם אני לא טועה הזוג הקדמי היה של דנלופ SP490 והאחוריים היו של מישלן אנרג'י, ונסעתי ככה כמה זמן עד שהחלפתי לג'אנטים ולצמיגים שהיו על ה147, ואני יכול להגיד חד משמעית שעל אותם קטעי כביש, הצמיגים שהיו על הרכב כשקניתי אותו היו הרבה יותר שקטים לעומת היוקו (אני יודע שזה לא חכמה בגלל מידות וייעוד שונים). אגב, הרעש של צמיגי היוקו, נשמע דומה ובעל אותה עוצמה גם ב147 וגם ב156, ותסכים איתי שפלחי השוק, והתכנון של הרכבים שונה, ולצמיגים יש השפעה לא זניחה בכלל בתחום הרעש. לפותח השרשור, לא יצא לי להתנסות עם צמיגי המקסיס, אם כי לפי הרשת רמת הרעש שלהם היא 71DB שזה בערך מה שמייצרים הS.DRIVE. -
אכן אמת בדבריך, מצאתי את מסמך תקנות התעבורה לשנת 2014, וכך זה רשום שם: "תאונת דרכים שתוצאתה נזק לרכב אחר או לרכוש אחר145. (א) נוהג רכב המעורב בתאונה או בפגיעה ברכב אחר, או ברכוש אחר, שאינו רכב, הנמצא על הדרך או סמוך לה, ונגרם נזק לרכב האחר או לרכוש האמור בלבד, ימסור בו במקום לנוהג הרכב האחר או לבעל הרכוש או לממונה עליו או לשוטר שהזדמן למקום את שמו ומענו, את מספר רשיון הנהיגה שלו ואת מספר הרישום של הרכב שהוא נוהג בו ושם בעליו ומענו, וכן את מספר תעודת הביטוח ושם החברה המבטחת, ויציג לפי דרישתם את התעודות האמורות ואת רשיון הרכב וירשה להעתיק כל פרט הרשום בהם. (ב) אם כלי הרכב המעורבים בתאונה או בפגיעה והעומדים במקום אירועה גורמים או עלולים לגרום הפרעה לתנועה, יפנו נוהגיהם את הכביש לתנועה חפשית ומיד לאחר מכן ימלאו אחר האמור בתקנת משנה (א). (ג) היה הרכב האחר שניזוק עומד ללא השגחה, או שבעל הרכוש או הממונה עליו לא היה במקום – (1) ישאיר נוהג הרכב המעורב בתאונה או בפגיעה הודעה בכתב על גבי הרכב שניזוק, במקום בולט לעין, ובמידת האפשר יעשה כן גם לגבי רכוש שניזוק, ובה יפרט את הפרטים הנזכרים בתקנת משנה (א); (2) יודיע הנוהג ברכב תוך 24 שעות ממועד קרות התאונה לתחנת המשטרה הקרובה למקום התאונה או הפגיעה על אירועה ויפרט שמו ומענו, זולת אם מסר את הפרטים לשוטר שנזדמן במקום ושמו או מספרו של השוטר ידועים לו." וקישור לקובץ המלא את מי שזה יעניין:http://www.nevo.co.il/law_html/law01/P230_011a.htm ומאתר רשמי יותר : http://www.rsa.gov.il/SiteCollectionDocuments/P230_011.pdf
-
הנחתי שברגע שהיא תראה אותי נכנס למפרץ תחנת האוטובוס ויוצא מהרכב, היא תעצור גם - כנראה שלא. לא יודע מה היא חשבה ומה לא, אני עדיין לא למדתי לעשות את זה. הסיבה היחידה שהמשכתי בנסיעה הייתה מתוך שיקול של בטיחות לי, לה ולמשתמשי הדרך האחרים, ובהתאם למצב ולתנאי הדרך (עליה, כביש ללא שוליים סבירים, נתיב נסיעה לכל כיוון ופס הפרדה רצוף), ובידיעה שיש מפרץ תחנת אוטובוס כ800 מטרים בעלה הכביש (בדקתי באחד מאתרי המפות והמרחק המדוייק הוא 800, אני זכרתי שיש שם תחנת אוטובוס,רק לא ידעתי מרחק מדוייק), ראיתי לנכון לחכות עם העצירה. כאמור, ההנחה שלי הייתה שהיא תיכנס למפרץ תחנת האוטובוס אחרי, הייתה שגוייה. כך או אחרת, להגיש תביעת ביטוח כנראה שלא משתלם (מעיכה באורך של 3-4 ס"מ), ההשתתפות העצמית תעלה יותר מלתקן את זה לבד. נ.ב. הייתי בתחנת המשטרה, ביקשו שאמלא הודעה על תאונת דרכים, ושאגיש את הטופס רק לאחר יום כיפור כי אין מי שיטפל בזה.
-
שלום במהלך נסיעה/זחילה בפקק, נהגת שנסעה מאחוריי פגעה ברכב בו נהגתי. הנזק מינורי, מעיכה קטנה בפח באורך של כ3 ס"מ. בגלל הפקק עצרתי כקילומטר מאוחר יותר בתוך מפרץ תחנת אוטובוס כדי לא להפריע לתנועה, אך הנהגת המשיכה בנסיעה ואפילו לא זרקה מבט לכיוון שלי. את מי צריך ליידע? את הביטוח? את המשטרה? פחות מדאיג אותי הנזק, יותר מדאיג אותי שלא יאשימו אותי בהמלטות מזירת תאונה מבלי להשאיר פרטים. הספקתי לרשום את מספר הרישוי שלה ואת דגם הרכב, לגבי שנתון אני לא סגור.
-
אוליי זה יעזור לך: http://media.mot.gov.il/PDF/HE_RECHEV/procedure/Import20_08.pdf
-
בנוסף לאמור, כבר נאמר שהנגד יצתרף לדעת לספוג הספק גבוהה ובעל יכולת פיזור חום גבוהה, הנה קישור לנגד של 40 אוהם אמנם, עם יכולת ספיגה.פיזור של 50 וואט: http://www.talonix.com/shop/item.aspx?itemid=8697#.VCJkEhbClaU הגודל של הנגד יותר גדול מסוללת AA, קח בחשבון שנגד בעל התנגדות נמוכה יותר שיצתרך לעמוד בזרם יחסית גבוה, ולפזר הספק של 250 וואט יהיה לא קטן בערך באורך של כ10 ס"מ וקוטר של 6ס"מ ויעלה בסביבות ה150 דולר ליחידה. חבר את הסאב ב8 אוהם.
