yuraskor
-
הודעות
1,364 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי yuraskor
-
רמקולים ומגבר וסאב וופר ורדיו דיסק
yuraskor פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
קח סט של אטון POW, סט נציל מאוד, ומאוד חזק לעומת נתון ההספק המוצהר שלו של50W. יש גם מורל טמפו (שהם לא רעים בכלל, אבל קצת פחות נצילים - כמובן שאותם ניתן להשיג רק כיד 2 - יש גם דגם חדש שלהם, אבל פחות בקיא בקו המוצרים שלהם). לגבי הגברה, אם אתה פתוח ליד 2, לא חסר מגברים סבירים+. ובתכלס, תוכל לקנות מצויין בתור יד2 באותו סכום שתקנה חדש בינוני. מגברים שעולים לי בראש הם בJBL1004, שהוא מגבר בסיסי וטוב, יש את הסדרה הקודמת שלו ה75.4. יש גם מגבר של BOSTON שראיתי פה בדף המכירה. לא הייתי רץ לשדרג את הסאב כרגע, כי אוליי הוא יספיק לך ברגע שתרכיב אתשאר הרכיבים. -
רמקולים ומגבר וסאב וופר ורדיו דיסק
yuraskor פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
לגבי תקציב, כדאי שתיהיה ספציפי, תזכור שלכל אחד פה הגדרות שונות ל "לא יקר". לגבי הרמקולים, ידידי, אף רמקול לא שובק חיים אחרי יותר מ3 שנים של עבודה מאומצת (גם במקוריים, מה שמוסר את נשמתו לבורא הוא ספוג הסראונד, ובדר"כ זה יקרה ברכבים של 8 שנים ומעלה, ולפי דעתי קשור גם לכל חומרי הניקויי שמשפריצים על הדלתות בזמן הניקיון). בקיצור תקציב מוגדר (או לפחות טווח), וזכור שכנראה הכיוונים אצלך לא היו להיט, ולכן הרמקול מת. -
רמקולים ומגבר וסאב וופר ורדיו דיסק
yuraskor פרסם הודעה בנושא של sasa_204 בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
השאלה היא מה בדיוק אתה מחפש? עוצמה? או איכות? מה התקציב הפנוי העומד לרשותך? לגבי הציוד שברושתך - הוא בסה"כ ציוד בסיסי. וכמובן שצריך להבין למה נשרפו לך הרמקולים הקודמים. -
מהיכן הקביעה ש " מבחינת קומפוננט ובכלל רמקולים אין מה להתקרב לפיונר" הגיע?
-
כשהלך הגיר, היה צריך לבדוק למה, מאיזו סיבה - גיר לא שובק סתם ככה, יש סיבה, גורם כלשהו. ובאותה הזדמנות של החלפת הגיר, בודקים את השאר. אגב, בנוגע למרווחי טיפולים שממליץ היצרן/יבואן (למרות שדובר על זה לא פעם), אני מתייחס אליהם בתור המלצה ולא יותר מזה - אני נוטה להחמיר. אם היצרן אומר כל 30 אק"מ, אני אעשה כל 15אק"מ. לעיתים הנזק הוא מצטבר, ורק אחרי 100 אלף או יותר הוא יבוא לידי ביטוי.
-
מעניין האם גם ברכב הנוכחי שקנית תלך בגישת ה "כי חשבתי שזה לא רלוונטי לרכב ישן ורציתי לחסוך" ותמשיך ב "רק לתדלק ולנסוע" ולבסוף תבחר ב "שיש רכב והוא מתחיל לתת צרות בצרורות - לשלוח אותו קיבינימט ולקנות אחד אחר. צודק, כולם אמרו לי את זה לא הקשבתי. :sad:" ? מקווה שלא תבין לא נכון, אני אמנם קצת עוקצני, אבל כואב לראות רכב שמוזנח בגלל גישה שכזו, ועוד רכב עם נתוני פתיחה טובים.
-
שמע, מבלי לפגוע, הרגת את הרכב. חלק מהתקלות סבירות ומחייבות הגיל, השאר - הזנחה פושעת. חיפשתי עם חברה שלי רכב, שישמש אותה, וכמות הפעמים שאנשים אמרו לי שהם מעולם לא עשו טיפול לאוטו כי לא היה צורך פשוט הזויה, אני לא מבין למה אנשים חושבים שאין צורך לבצע טיפולים סדורים. לא מבין את ההיגיון הזה של לא לטפל ברכב.....
-
גם על הרכב שלי ניתן לאשר את המידה הבעייתית הזו, וכרגע אני עם המידה היותר קטנה (205.55.16) ומורכבים אצלי היוקו T1SPORT, על קאפה טורבו, והצמיגים לא רעים בכלל (במסגרת המגבלות של דופן גבוהה יחסית). אתה יכול גם לנסות את הברידג'סטון RE.002, אבל הם יקרים יותר, ולי אישית אין ניסיון איתם.
-
פרוייקט התקנה אלפא רומיאו 156 2006
yuraskor פרסם הודעה בנושא של Oren da man בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
ברכב האחרון שבו התקנתי מערכת (אלפא 147), המגברים ישבו בתוך בניות ברצפה הכפולה. אמנם לקח לי הרבה זמן להנדס כך שכל העסק יעבוד (ולא תיפגע השימושיות בהוצאת הגלגל החלופי), אבל הצלחתי. אשמח לעזור לך עם האיטלקיה הסוררת, ומציאת מיקום למגברים. גילוי נאות, הייתה לי 156 אחרי ה147, ועד למועד מכירתה לא הספקתי להתקין את המערכת שהייתה לי ב147. מקווה שבקרוב תורכב באילקייה הנוכחית. -
יש קפיצים קשיחים יותר של מאד, ומגיעים באורך קצת יותר ארוך מהרגיל כדי לתמוך במשקל הנוסף. זוג קפיצים מאחור (שמורכבים כתוספת לקפיץ המקורי) יפתרו את הבעיה, בצורה זולה יחסית, והרבה יותר בטוחה מספייסרים http://www.wertheim.co.il/page.asp?pageID=42
-
האם ניתן להשיג שיפור במומנט, ועם זאת להגביל את שיפור ההספק?
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
אליקו, סיפקת לי פה אתר עם מספיק חומר קריאה מפה ועד סוף התואר שלי (ונשאר לי כמה שנים עד אז). בנוסף, לגבי הטורבו וכל המושגים שלו אני נעזר באתר של GARRETT, יש שם כמה מאמרים ומדריכים (אני חושב שמישהו כתב פה פעם סוג של מדריך והשתמש בחומר משם). -
האם ניתן להשיג שיפור במומנט, ועם זאת להגביל את שיפור ההספק?
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
הטורבו עצמו זה אחד הגורמים, אני צריך עוד לשבת לקרוא כמה מאמרים עליהם (יש לי סלט בראש בכל המושגים שקשורים בהם). המצנן בניים יכול לשפר או לפגוע בLAG של הטורבו, וגם בזמינות הכח (בהתאם ליעילות הקירור שהוא יציג). -
האם ניתן להשיג שיפור במומנט, ועם זאת להגביל את שיפור ההספק?
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
זה בדיוק העניין. בכל פורום שקראתי התייחסו לנתון המומנט רק כאשר הגיעו לגיר שעלול לא לעמוד בעומס, ולא לפני. הכל אופן, תודה (זה סוגר את הפינה שחובה להחליף חלקים פנימיים). לעניין החלק השני, איך מתכננים מנוע שיהיה נוח לשימוש יום יומי (וגם לטיולי נהיגה וימי מסלול מזדמנים), כך שנתון המומנט יהיה מכובד/מספק, וגם יהיה זמין החל מסלד נמוך, ועד לתקרת הסלד? -
האם ניתן להשיג שיפור במומנט, ועם זאת להגביל את שיפור ההספק?
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
תודה רבה! זה חלק ממה שחיפשתי לדעת. לגבי הנושא עצמו, האם ניתן לבצע הגבלה על ההספק? אני מעדיף מומנט, זמין ושימושי. -
האם ניתן להשיג שיפור במומנט, ועם זאת להגביל את שיפור ההספק?
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
זה בדיוק העניין, שאני לא יודע ואני שואל אם אמור להיות לי אכפת או לא. למה שארצה בכך? כי ברוב המקרים שאני נחשפתי אליהם, מעל הספק מסויים בכ"ס נדרש חיזוקים והחלפת רכיבים פנימיים (טלטלים, בוכנות, גל ארכובה), אבל בשום מקום לא דובר על החלפת רכיבים כדי לתמוך במומנט מסויים. ולכן, אם לדוגמה אם אני מכוון למומנט של 50 קג"מ (כמו שרשמת) והצלחתי להגביל את ההספק ל300 כ"ס אוליי לא אדרש להחלפה של כל אותם חלקים? אגב, איך מסתדרת העובדה שרכבי הWRC היו מוגבלים בהספק אך לא במומנט, ומנגד כל הWRX וה STI שנעים בארץ שעברו שיפור כזה או אחר, עוברים את נתון ההספק, אך לא את נתון המומנט (אני בטוח שיש כאלו שחצו) עם האימרה שלך ששניהם משתנים ביחד? -
בוקר אור, וחג שמח! כבר הרבה זמן שאני מעוניין לשאול מספר לא קטן של שאלות, ותמיד מצאתי את עצמי רושם מגילה, ואז מוחק אותה, סוף סוף הצלחתי לנסח שאלה עניינית, מבלי להכניס את עצמי לפינות. אז ככה: כל שרשור שקראתי, כל פוסט שנתקלתי בו, וכל מאמר של סדנא כזו או אחרת תמיד דיברו על היעד בשיפור, כשיפור ההספק, והשיפור במומנט היה תוצר לוואי. מה עם לדוגמה, אני רוצה דווקא להציב את שיפור המומנט כיעד (עם נתון מוגדר שאליו אני רוצה להגיע), ודווקא מבחינת ההספק, אני רוצה, אפילו, נאמר, להגביל אותו. אני אתרגם למספרים את מה שרשמתי: לרוב מגיע אדם פלוני ומבקש לשפר את הספק המנוע מ250 כ"ס ל350 כ"ס, מגיע לסדנה X ומחליף רכיבים כאלו ואחרים - והמומנט, כמה שיוצא יוצא. אני רוצה דווקא ללכת הפוך, מנוע שמספק מומנט של נגיד 30 קג"מ לשפר אותו כך שהמומנט יהיה 45-50 קג"מ, ולהגביל את ההספק שלא יעבור את ה300-330 כ"ס. איך זה נעשה? האם זה בכלל בר ביצוע? ברור לי שהספק זו בעצם מכפלת המומנט בסלד כפול עוד איזשהו קבוע (לא זוכר מהו). עם זאת, רכבי הWRC של תחילת שנות ה2000 (היום אני לא יודע מה המצב שם), היו מוגבלים ל300 כ"ס, אבל לא הייתה להם מגבלה על המומנט (עד כמה שזכור לי), והמספרים היו מדהימים. ההספקים היו 300 כ"ס ומהומנטים סביב ה60 קג"מ.
-
אין שום בעיה. מאחורי המשענת יד יש פתח לתא המטען.
-
אתה מתכוון לפלטה של המגברים? לגבי מידות, אחזור עם תשובה מאוחר יותר.
-
אהלן. מה שהתכוונתי אליו, זה שהפתח של משענת היד ישמש כתעלה עבור הסאבים. התיבה עצמה (דקיקה) תשב בתא במטען, עם הסאבים, ותבנה מעין תעלה כך שחלקם הקידמי של הסאבים יכוון כלפי אותו פתח, ולתוך חלל הרכב. כמובן שבכל מקרה אתה משבית את המקום הזה ולא תוכל להסיע 4 אנשים ברכב (ובנינו, לא תצליח להושיב במושב האחורי יותר משניים בנוחות). ואז אין שום בעיה שהסאבים יבלטו החוצה. תדאג לריפוד בד רשת בצבע תואם לריפוד המקורי, והסאבים אינם חשופים לעיני כל.
-
בתור בעלים של 156 לשעבר, הרכב דיי צפוף בכל מה שקשור להתקנה מתחת למושב. האופציה הכי טובה יכולה להיות לוותר על משענת היד במושב האחורי, ולבנות תיבה דקיקה, כך שהסאב (או סאבים - אם מדובר בזוג שמיניות) ינגן לתוך חלל הרכב (אבל כך תוכל להסיע רק 4 נוסעים). גם ככה בדגם הזה המושב האחורי לא מתקפל, ואם תבנה תיבה דקה, אך עבה מספיק בשביל להכיל את המגנט של הסאב, אתה תקבל תיבה בעלת נפח גדול, שתתן תוצאה טובה של באס, ולא תגזול ממך יותר מדי מקום (לפחות לא בצורה מוחשית).
-
אכן כך זה נראה, הבחור שאת פרטיו פירסמת אכן מנסה למכור את הרכב הנ"ל, ובמחיר ריאלי של 83K. וישנה המודעה אותה אתה ראית, ששם הוא מפורסם תמורת 32 אלף, באזור ירושלים. כנראה שהם גנבו את זהותו. עריכה: לא יודע אם פעלתי נכון או לא, אבל יצרתי קשר עם דמיטרי "האמיתי", זה שמפרסם את ריכבו ב83,000 שקלים, וסיפרתי לו בקצרה על המתגלגל. מקווה שיטפל בזה באמצעים העומדים לרשותו.
-
אני תיאורטית לא אומר כלום. אני לא מהנדס רכב, כך שאני לא יכול להגיד כן או לא, סיפרתי לך שכשאני רציתי להרכיב מנוע כלשהו ברכב שלי, ששונה בקוד המנוע, ובנפח (וגם בתצורה), ושהיה קיים באותם שנים ברכב שלי (לדוגמא להרכיב בפיז'ו 406 1.8 שנת 2001, מנוע בפחת 3 ליטר V6 - שהיה קיים באותם שנים, באותו הרכב), אז לטענת (ואני מדגיש - לטענת!) אותו מהנדס, הוא יכול לבצע את הבדיקה ולתת את הOK שלו, אבל לא מחייב שמשרד הרישוי יקבל את החוות דעת והאישור שלו. לגבי המשפט השני שרשמת, אם דברים היו כה קלים, אתה לא חושב שכל הסדנאות בארץ היו מעסיקות מהנדס שכזה, הוא היה פותח להם המון דלתות, ובעצם מאפשר תעשיית שיפורים חוקית למהדרין בארץ. אני מאמין שמהנדסי הרכב בארץ, עובדים בעיקר עם חברות שעובדות/מייצרות/מתכננות עבור רכבים מסחריים, אוטובוסים ומשאיות.
-
אישור יבואן "מקל" עליך בכל מה שקשור לרישום השינויים - ויבואנים לא ששים לתת אישורים שכאלו בגלל שהאחריות, במידה ויקרה משהו, תתגלגל לפתח ביתם. ישנו האפיק השני, כזה שמערב מהנדס רכב, ובדיקת מעבדה, אבל כל אלו עולים כסף, והרבה ממנו, ואין שום אחריות לכך שהשינוייאושר בסופו שלהתהליך ע"י משרד הרישוי (דיברתי עם מהנדס רכב על הרכב מנוע מדגם ונפח שונה, אבל של אותו היצרן - לטענתו זה אפשרי, אבל הפרוצדרה ארוכה, ויקרה להחריד)
