Jump to content

yuraskor

  • הודעות

    1,364
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי yuraskor

  1. צודק אדי, אכן נתון ההספק של הרמקולים זה נתון הספיגה, עם זאת, חישבתי גם את נתון הזרם שיצרכו המגברים, וגם ציינתי שנתון זה הוא נכון בתנאי שאני אבחר להשמיע מוזיקה בעוצמה מלאה, ובתדרים מאוד ספציפיים. אבל אני לא מאמין שאנצל אפילו 50% מהיכולת הזו. לגבי המצבר, אצלי מורכב בוש AGM 860 אמפר זרם הנעה, והאלטרנטור דיי חדש, כך שאני רגוע מאוד, וגם השימוש ב2 כבלים של 4g במקום ב4 של 4g (כדי לספק 240a בשיא) אני אשן בשקט. אגב רשמתי שזהו חישוב מאוד גס ולא הכי מדוייק, אבל היות ואני לא עובד בניצול 100%, אני יכול לחיות עם זה.
  2. שלבי ההתקנה יהיו לפי פרקי הזמן שיעמדו לרשותי - מעדיף להתחיל משהו ולסיים אותו באותו היום - גג יום למחרת - כי אני לא רוצה לנסוע ברכב חצי מפורק בכל פעם. בתחילה אני חושב שאדאג להעביר את החיווט הדרוש להתקנה - כלומר חיווט המתח מתא המנוע לתא המטען, חיווט המתח מהמגברים לרמקולים, וחיוות שיקשר בין היחידת ראש לDSP. בשלב השני בידוד הפח החיצוני של הדלתות+הכנת תבניות כדי לייצר סוגרים למחיצות הטכניות בדלתות (כדי לעשות את הדלת כמה שיותר כתיבה אטומה). לאחר מכן אני מאמין יגיעה שלב התקנת המגברים (איך בדיוק ובאיזה אופן, אני עדיין לא סגור - ב147 שהייתה לי עשיתי רצפה כפולה בתא המטען, אוליי גם הפעם, אבל לגבי זה אני אחליט בהמשך). ולבסוף בחירת מיקום לטוויטרים - ואחרי שלב הרצה של הסט אתחיל לחפש מיקום למידים. לעניין החומרים האחרים, אני מנסה למצוא MLV טוב באיכותו ונגיש לקניה - אם יש המלצות לשילוב של עוד חומרים, אשמח לשמוע (קח בחשבון שהמטרה הסופית זה לא תחרויות SQ - אני פשוט רוצה להנות מהמוזיקה בדרכים). לעניין מיקום המגברים, כמו שרשמתי אני עדיין לא סגור על זה, אבל בוודאות לא על גב המושבים (ב156 יש מחיצת מתכת בין תא הנוסעים לתא המטען) - המיקומים שאני שוקל הם בנייה של רצפה כפולה, בנייה בצידי תא המטען, או אוליי התקנה על הפח שמתחת למדף שמתחת לשמשה האחורית. - אבל זה כאמור יוחלט יותר בהמשך. אם יש המלצות, הערות, הארות, תיקונים, אשמח לשמוע (אני לא מתקין מקצועי, ואין לי ניסיון מטורף בהתקנות - מה גם שאין לי את כל הציוד שהייתי רוצה)
  3. יש היום לא מעט יחידות DSP שלהן חיבור HI-LEVEL כך שתוכל לחבר את המערכת של הרכב לDSP ישירות. או לחלופין, לשלוח אות דרך BT או WIFI ישירות לDSP. ישנן יחידות שהן מובנות DSP ומגבר (לא הכי חזקות, אבל יכולות להספיק למערכת צנועה). קח בחשבון שDSP שכזה הוא לא דבר זול במיוחד. מה התקציב, ומה הדרישות מה DSP (האם אתה רוצה קישוריות BT ישירות או לא, האם אתה רוצה שניתן יהיה לכוון את הDSP דרך טאבלט/סמארטפון או דרך הלפטופ, האם אתה רוצה DSP עם הגברה או ללא?)
  4. וזה הSOUNDSTREAM CLASS A50II. מבחינת גודל פיזי הוא מחצית מגודלו של הD200, והוא בעצם באותו הגודל כמו הD100II. (ישנו גם CLASS A100II והוא בגודל הפיזי של הD200II). כמו שרואים, חוץ מהתיקון שבוצע בD200 ע"י הבעלים הקודם בחול, כל המגברים (למראית עין) תקינים, אין קבלים שהתנפחות/התפוצצו/נזלו, אין סימני קורוזיה (שיתוך). מקווה שגם בחיבור לחשמל לא יהיו בעיות.
  5. הSOUNDSTREAM D200 דור ראשון, מצורף גם התיקון שנעשה במגבר, לא הכי יפה, אבל המגבר עובד, ואני לא הצלחתי לשמוע בהבדלים בין הערוצים. שימו לב גם לאופן החיבור שלו לרמקולים ולמקורות המתח.
  6. אהלן, שכחתי להוסיף משפט אזהרה בתחילת השרשור, אז: זהוא שרשור של התקנת המערכת שלי, ברכב שלי, ועל אחריותי האישית, והשרשור נועד למטרת שיתוף בתהליך - כל מי שינסה לעשות התקנה דומה ברכבו, וייגרם לו נזק (לרכבים, לרכב עצמו, או למתקין) - כל הנזק הוא על אחריותו הבלעדית, ולי אין קשר לדבר. מכאן נמשיך לעניינו, אז כמו שהבטחתי, הינני. לפני שנקפוץ ל"פורנו מגברים" (באמת? לא חושב שהם עד כדיי כך פורנוגרפיים), כמה הסברים לגבי בחירת החיווט. כידוע החוק השולט בחשמל הוא פשוט מאוד U=R*I קרי, מתח שווה לזרם כפול התנגדות, הנוסחא השניה שבה נעזר היא נוסחאת ההספק P=I*U קרי, ההספק שווה לזרם כפול המתח. לצורך פישוט החישובים, אני מניח כמה הנחות, והגדרות (אני הולך על כללי אצבע, ולא מדייק עד אלפית המילימטר). מתח מערכת החשמל ברכב לצורך חישובים של מערכת הסאונד 13.8 וולט (איפשהו בין מתח המצבר במצב שהרכב כבוי, לין המתח במערכת כשהרכב מונע). הזרם המירבי שמסוגל לספק האלטרנטור ברכב שלי הוא 120A אמפר. עכשיו, כדי לחשב מה גודל החיווט הנדרש, יש לחשב את כמות הזרם שאני צריך להעביר בין המצבר למגברים (ומשם לרמקולים). נתחיל מחישוב הזרם שיוכלו לצרוך הרמקולים בשיא ההספק שלהם. ההספק של הסאב הוא 180WRMS (כך לפי היצרן), ואני הולך לעבוד עם זוג ולכן ההספק הוא 360WRMS. ההספק של הסט הקידמי (כולל מיד) הוא כ100WRMS לערוץ, כלומר סה"כ 200WRMS. כלומר ההספק הכולל שהרמקולים יוכלו לצרוך מהמגברים הם 560WRMS, עכשיו, היות ומדובר על נתון RMS ולא PEAK, אז בשביל הSAFE SIDE אני אקח נתון שהוא פי 1.5 מהנתון הנ"ל - כלומר 840W סה"כ. עכשיו אפשר לחשב את הזרם הנצרך ע"י הרמקולים, ואם נכניס את הנתון לנוסחאת ההספק, נקבל שהזרם הוא כ61A אמפר. נשאיר לרגע את הנתון הזה בצד, ונחשב את הזרם שהמגברים יכולים למשוך. מגבר המונו של הסלסטרה, מסוגל לספק 500RMS בחיסור ב-4אוהם, 1000WRMS בחיבור ב-2אוהב, ו1600WRMS בחיבור ב-1אוהם. במקרה שלי, הוא יחובר לסאבים בחיבור מקבילי, ולכן יעבוד ב2אוהם - ולכן נבחר בהספק של 1000WRMS. הXETEC P2 EVO, מספק 205WRMS לערוץ בחיבור ב4אוהם - ולכן ההספק הכולל שלו יהיה 410WRMS. הסאונדסטרים CLASS A50II, מספק הספק של 25WRMS לערוץ בחיבור ב-4אוהם - ולכן ההספק הכולל יהיה 50WRMS. הסאונדסטרים D200, מספק הספק של 100WRMS לערוץ בחיבור ב -אוהם, ולכן ההספק הכולל יהיה 200WRMS. אם נחבר את כלל ההספקים, נגיע להספק כולל של 1660WRMS, והזרם עבור הספק זה הוא 120A. עם זאת, אם ניקח בחשבון שמדובר על מגברים שהיעילות שלהם היא לא 100%, אלא יותר מתקרבת ל50% (נכון, יש מגבר קלאס D אחד, שניים AB ועוד אחד A), ונכליל את זה בחישוב הזרם נקבל זרם של 240A. וואווו, אז מה תעשה? הרי האלטרנטור שלך מספק "רק" 120A? מה אני אעשה? כלום, הכל טוב. 240A של זרם יימשך ע"י המגברים בתנאי שיהיה להם למי לספק את הזרם (ואצלי הזרם שיכול להיצרך ע"י הרכיבים הוא רק 61A), ובתנאי שאני אנסה לאמץ את הרמקולים לקצה גבול היכולת שלהם, הן מבחינת תדרים, והן מבחינת עוצמה. אז בשביל מה חישבת את הזרם שיכולים למשוך המגברים אם אתה לא הולך להגביר רמקולים כל כך חזקים? זה אני עושה כי אני אוהב לעבוד על הSAFE SIDE של כל מערכת, אני מעדיף להיות במצב שאני יכול לספק הספק מעל ומעבר למה שאני צריך, בצורה בטוחה - גם אם אני לא באמת הולך לנצל את זה. זה מאפשר לי לעבוד עם מרווח ביטחון ענק, ולא לאמץ אף רכיב לעבר קצה גבול היכולת שלו. מה שכן, אני אשתמשך בנתון של ה240A כדי לחשב את המוליך אותו אצתרך כדי להעביר את כל הזרם הזה במידת הצורך. כך שאם ניגש לטבלאות של גודל כבל מול זרם ואורך, נמצא ששני כבלים של 4G יספקו אותי מעל ומעבר. ומכאן ההחלטה על שני כבלים של 4G שיספקו את הזרם למגברים. *הערה מאוד מאוד חשובה - כל החישובים שביצעתי הם על קצה המזל, לפי כללי אצבע, מבלי להיכנס ליעילות, ומבלי לקחת בחשבון השפעות של טמפ' סביבה, ותדרים שמנוגנים*
  7. לא יודע אם בן או בת זוג, אבל כנראה אח תאום (בערך). שני הסאבים זהים - SW300/1 או בשמם בקצר יותר L0020 - 04. ואכן כן, אחד מהם נרכש אצלך עוד אז (איי שם כשהיה לי את הפיז'ו 206), והשני נרכש מחבר פורום אחר לפני כשנתיים. דווקא ה156 הספציפית הזו, היי דיי בתולה בכל מה שקשור למערכת חשמל וסטריאו (אני יודע שזה נדיר, אני היד השלישית על הרכב) - כך שאני דיי רגוע, בנוסף, דווקא ה156 היא סבירה לעבודה בכל מה שקשור לדלתות, לרוב מברג פיליפס וטורקס ישלימו 95% מהעבודה - השאר זה בוקסה 10 ו-13. לגבי הסאונדסטרים - דווקא הCLASS A היה מחובר במערכת הקודמת, ואילו הD200 (סדרה ראשונה) הצתרף כשכבר המערכת פורקה - אבל יודע מה, בשביל הספורט ביום שבת אפנה זמן לפתוח לנקות, לבדוק, ולצלם - מגברים פשוטים ונקיים (הD200 עבר תיקון אצל הבעלים בחול - אחד הרכיבים החליט להישרף, המגבר תוקן על ידו - ונבדק ע"י בארץ - לאוזן הרגילה לא שמעי הבדלים, אבל אוליי בבדיקה עם RTA יהיה הבדל).
  8. אחרי העדרות ארוכה (מדיי, יש לומר) מהתחום (ממיליון ואחת סיבות), סוף סוף אני חוזר. כבר כמה שנים טובות שאני לא באמת משתתף פעיל בפורום, וגם לא בסצנת האודיו לרכב (המערכת האחרונה שהיית מורכבת אצלי ברכב הייתה ב147, וזה היה לפני כ-5 שנים), כל פעם היו תכנונים, הציוד ברובו קיים, אבל זה תמיד חמק לי מבין הידיים - הפעם אני לא מתכוון לזה לקרות. אני מבקש לגלות סבלנות, וסובלנות שכן הפרוייקט יהיה איטי (להחריד) ויתקדם ב baby steps. הרכב שבו תתבצעה ההתקנה - אלפא 156 (לא, לא זאת שהייתה לי בעבר), אמנם עם המנוע הנכון הפעם (אבל אם יש Busso למה אתה צריך מערכת? - צריך צריך - אתה לא מתגרזן על 7K סל"ד כל היום, ואני גם נהנה ממוזיקה - זה מרגיע אותי עם כל המטורפים על הכביש - תגיד את זה לעצמך מול המראה). הסיבות שהחלטתי לשתף אתכם בתהליך הם ש-א' אני כבר לא רואה כמות גדולה של פרוייקטים - לפחות לא כמו פעם, ב' - למה לא? אם זה יעזור למישהו בעתיד, אזי כבר הצלחתי ו-ג' כי אני לא יודע הכל, ותמיד שמח לקבל עזרה, רעיונות וכיוונים מאנשים מנוסים יותר. התכנון הוא מערכת 4WAY (בעצם 3WAY וסאב) - יחידת ראש עם פרוססור חיצוני, 4 מגברים - 3 סטריאו ואחד מונו, בידוד, איטום הדלתות עד כדי תיבה, סט 3WAY מקדימה (אתחיל עם 2WAY ואחרי כיוונים ראשוניים, ונסיעה במצב הזה פרק זמן יצתרף גם MID) וזוג סאבים בתא המטען. הציוד: יחידת ראש - פיוניר DEX-P90RS פרוססור - פיוניר DEQ P90 סט קידמי - בשלב זה מעדיף לא לפרט סאבים - SEAS LOTS SW300 - X2 חיווט למידריינג' ולטוויטר - סופרה 2.5 חיווט למידבאס וסאב - סופרה 4 מגברים: טוויטרים - Soundstream class A50II מידריינג' - Soundstream D200 מידבאס - XETEC P2 EVO סאבים - Celestra FA 1.6K בידוד - יש לי כל מיני סוגים, בניהם SKY HIGH, DYNAMAT, SECOND SKIN ועוד כל מיני שאריות. חייוט מתח למגברים - זוג כבלים 4G. כל הציוד, פרט לסט הקידמי הוא ציוד שנקנה כיד 2, חלקו היה מורכב במערכת הקודמת שלי, חלקו עדין לא הספיק לעבוד אצלי. לכל מי שמתעניין למה לא ללכת על יחידת ראש או פרוססור יותר מודרניים, אז התשובה מאוד פשוטה - תקציב. נכון לקרגע התקציב שלי מוגבל, מה גם שהציוד המפורט הוא ציוד שקיים ואין לי צורך לרכוש אותו. למי ששואל מה עם האלפיין F#1 - אז הוא התחלף עם הפיוניר בגלל שבאחת ההתקנות הקודמות לא היה לי מקום ל2DIN ורציתי יחידת 1DIN. מצטער שאני לא מעלה תמונות (לפחות לא כרגע), מבטיח שתמונות זה לא מה שיהיה חסר פה. לגבי טוויסט טכנולוגי (חלקית) - כדי לאפשר לי הזרמת אות אודיו דרך BT או WIFI אשתמש במקלט BT/WIFI לאודיו שיתחבר בעזרת כבל 3.5-IP BUS לפרוססור - נכון, אני מוסיף פה עוד דרגה של מעבר מדיגיטלי לאנלוגי ואז שוב לדיגיטלי וחזרה לאנלוגי - אבל בעניי, במסגרת התקציב זו האופציה הכי טובה (אם יש לכם עוד רעיונות, מוזמנים להציע). נשתמע בעידכון הבא.
  9. לעניין היבואן בארץ, בזמנו כשרציתי לשדרג, באתר של O.Z. היה רשום כי ג.מ. פורטל הוא היבואן הרשמי, כיום, לפי האתר של O.Z. לא מצאתי איזכור ליבואן ישראלי רישמי (אוליי אני טועה, אבל תבדוק טוב טוב אם כן), לגבי תמחור, אני התעניינתי בSUPERTURISMO LM והמחיר שהציעו לי היה סביב ה6.5K לגודל 17". לעניין התחושה של ההגה הכבד, זוהי פונקציה של מערכת התגבור, וזוויות ההיגוי - על אחת כמה וכמה במצב סטטי
  10. yuraskor

    Kia Stinger

    אין קשר, אני גם לא חושב שקישרתי בין הדברים. את ההשואה ערכתי בין המכירות של השלישיה היפנית לזו הגרמנית. בהערת שוליים כן אמרתי שיונדאי וקיה עקפו את הגרמניות במכירות - אם מזה הסקת שערכתי השוואה, אז כנראה שלא הובנתי כהלכה - הרי ברור שלא ניתן לערוך השוואה בין מכירות של יצרן פרימיום ליצרן עממי (תן לי קצת קרדיט, אני לא עד כדי כך חסר מושג). שוב, גם תגדיר רמה. הליינאפ של הגרמניות הוא הזוי בכמות סוגי הרכב, בעוד שהיפניות בעלות ליינאפ מצומצם יחסית (אם רוצים לעשות השוואה נכונה - ואין לי שום רצון או כוח להתחיל לחפש את הנתונים הסטטיסטיים, אז צריך לעשות זאת לפי פילוח של יצרן,דגם ספציפי, וכמות מכירות - או אז יהיה אפשר לדבר על דברים קונקרטיים.)
  11. yuraskor

    Kia Stinger

    לא יודע אם בריבוע או לא (אולי בחזקת 3?), כנל גם לגבי הסטטיסטיקה העולמית, אבל לגבי זאת האמריקאת, נכון לYTD (מצרף קישור), אמנם בכמות הרכבים שנמכרים, אקורה ואינפינטי לא נמצאים איפה שהשלשה הגרמנית נמצאת, אבל לא רחוק שנות אור אחריה (לא מדבר על קיה או יונדאי שעקפו את מרצדס אאודי ובמוו בסיבוב) http://www.goodcarbadcar.net/2018/07/u-s-auto-sales-brand-rankings-june-2018-ytd/
  12. yuraskor

    Kia Stinger

    בזמנו, כשאמרו את השמות: לקסוס, אינפינטי, ואקורה באותה נשימה עם מרצדס ובמוו לא מעט אנשים גיחכו - היום הם נאלצים לאכול את הכובע. כנ"ל גם כאשר הזכירו את יונדאי ואת קיה ועוד יצרנים באותה הנשימה עם טויוטה והונדה וניסאן - גם הם, אוכלים את הכובע.
  13. לשם שינוי, נראה לי שאצליח להגיע.
  14. quick-shift או כל דבר אחר הוא בסה"כ מנגנון לשינוי מהלך על חשבון הכוח שתפעיל היד שלך להעברת ההילוך. יחסי ההעברה אינם משתנים, המהלך בין הגג"ש בגיר לא משתנה, הדבר היחיד שמשתנה זה כמה כוח אתה מפעיל, וכמה מהלך הידית הילוכים תעשה - וכל זה, חוץ מתחושה אישית, לא יקצץ גם לא עשירית שניה בהאצה. השיפור הכי טוב שתשיג לרכב שלך, ותסלח לי אם זה ישמע קלישאה, זה יישור קו שהכל ברכב יתפקד ברמת החדש, צמיגים אוחזים, וכמה קורסי נהיגה. תתפלא מה רכב עם 105 כ"ס עם נהג מיומן יודע לעשות.
  15. למכירה משאבת דלק AEM, 320LPH, מתאימה לשימוש ברכבים שמתדלקים E85, נקנתה בגלל שחשבתי שמשאבת הדלק שלי תקולה, לבסוף התברר כצינור דלק קרוע שגרם לנפילת לחץ. מבקש עליה 500 שקלים (נקנתה ב600 שקלים כולל מיסים ומשלוח). מצרף למכירה 4 מזרקים 440 של בוש, נקנו כיד שניה, והורכבו בקאפה טורבו, נמכרים כי שודרגו למזרקי ID, המחיר המבוקש 900 שקלים. כמו כן, שעון WIDEBAND של AEM, ללא החיישן, נקנה בארץ, המחיר המבוקש 300שקלים. זמין על הקו של שדרות-תל אביב, מגיע מדי פעם לצפון. אפס חמש אפס 8 שלוש עשרה 13 שישים ושתיים.
  16. "מה דעתכם? האם המירוץ מקדם את התחום המוטורי ואהבת הרכב בישראל, ואולי גם את תדמיתה של ישראל בקרב האלפיון העליון העולמי, או שהוא גחמה פרטית שאין לתת לה יד ציבורית כמו לשריין שטחי כינוס כמו באתר העתיקות בקיסריה?" לדעתי, המירוץ (יותר TOUR מאשר מירוץ) בהחלט מקדם את התרבות המוטורית בישראל, עצם העובדה שאנשים עוצרים שואלים ומתעניינים, הנראות של הרכבים (קשה לפספס כמות גדולה של רכבים יחודיים) - כל אלו גורמים לציבור הרחב לראות את העולם המוטורי מזוית נוספת, ואוליי להיפתח לעולם הזה. לעניין התדמית, אם השנה הגיעו 70+ רכבים, שזה יותר מכפול מהפעם הקודמת, והיו כאלו שנשארו ברשימת הממתינים, לדעתי זה מדבר בעד עצמו. אלו היו שני הגרושים של הדעה שלי.
  17. למכירה, קומבו כרשום בכותרת. נקנה כיד שניה ומעולם לא הותקן בגלל השבתה של הרכב. הר"ד ביחד עם הפרוססור יספיקו למערכת 4WAY אקטיבית (ניתן לעבוד רק עם הר"ד אבל אז מוגבלים ל3WAY). מחיר מבוקש - 2000 שקלים. כמו כן, מצרף למכירה זוג תיבות עבור סאב 12". שתיהן בנפח דומה של 1קיוביק פיט, אך צורה מעט שונה. כל אחת ב50 שקלים. גר בשדרות, מגיע לפעמים למרכז עם רכב כך שניתן לתאם העברה. ניתן לשלוח ה"פ או ליצור איתי קשר בנייד 0508 שלוש עשרה שלוש עשרה 62, זמין בין 07:00 ועד 22:00 (לפעמים יותר, תלוי בעומס בעבודה).
  18. לפי מה שאני מצליח להבין מכל החיבורים שיש על הר"ד, אז יש לי שתי מחברים של IP-BUS האחד כניסה והשני יציאה, וכן יש לי שני מחברי אות אופטי (למה הם קוראים לו אופטי רק אלוהים יודע), שוב, אחד כניסה ואחר יציאה. לדעתי הIP BUS נועד לתיקשורת, והעברת מידע אנלוגי, בעוד שהכניסה האופטית נועדה רק למידע אודיו דיגיטאלי. בנוסף, בחיפוש באיביי נתקלתי במתאם בין הכניסה האופטית של פיוניר, לאות אופטי מלא. וזה דיי פותר לי את הבעיה. בעזרת מתאם בסגנון של ASUS XONAR U3, מחבר OTG ומתאם לאות אופטי שמגיע עם האסוס, אוכל לשדר אות דיגיטאלי מלא מהטאבלת, לר"ד ומשם לפרוססור.
  19. אהלן אדי, את המדריך של שניהם יש לי (זה הדבר הראשון שעשיתי), ושם אין התייחסות לנושא כלל, גם בחיפוש בפורמים באינטרנט בחול לא נמצא דבר, פניתי ליבואן בארץ, אך גם להם לא הייתה תשובה - אם כי רמת השירות שלהם מצויינת (חזרו אליי כמה וכמה פעמים בניסיון לעזור לי). את הטריק של להפוך את ה IP BUS INPUT לאנלוגי עם מחבר PL אני מכיר, וזה מה שמשגע אותי. אין לי את הרצון להשקיע עכשיו סכום גסף נכבד במכשיר DSP שמסוגל גם לקבל סיגנל אודיו דרך BT/WIFI וגם לאפשר כיול דרך אפליקציה (כרגע מצאתי שני מכשירים שמאפשרים זאת - RAINBOW DSP1.8 ו- פיניקס גולד DSP8.. ועל כן חיפשתי את האופציה השפויה יותר לנגן מדיה דיגיטאלית דרך הפיוניר שיש לי.
  20. האם יש כאן מישהו שיודע מה ההמרה שעוברת האות במתאמים cd ub100 ו- cd btb200. האחד מתאם usb והשני מתאם בלוטות. מעוניין להבין מה ההמרה, אם בכלל, שעוברת האות מהכניסה ועד למוצא של הip bus. האם האות נישארת דיגיטאלית לכל אורך התהליך, או שהוא עובר המרה DA ואז AD ?
  21. בגדול, אתה צריך לפרק את המחבר, למצוא מקום פנוי, ולקדוח חור (בשני צידי הקונקטור), אבל בזהירות רבה שלא לפגוע בחיווט אחר. אם לך בזה ניסיון, וגם לא כלים וזוג ידיים טובות, עדיף שתיעזר במישהו שכן עשה וכן מכיר, כי הנזק שאתה יכול לגרום הוא לא קטן בכלל.
  22. קודם כל, אל תתיאש, זה תהליך, והתהליך לוקח זמן (וכסף) - אז קח נשימה עמוקה, הרגע, ותתמקד במטרה. עכשיו, יש כמה גורמים שמשפיעים על היכולת לעבור טסט וחלקם אינו קשור ליכולת הנהיגה שלך - אז קח את זה בחשבון. לעניין החלפת המורה ויכולת הנהיגה שלך, היות ולא רשמת במפורש על מה בדיוק הכשילו אותך, ומה המשוב שקיבלת מן הבוחנים, אוליי זה מהלך שכדאי לך לעשות - גם אם לשיעור אחד או שניים. החלפת המורה שלך לשיעור אחד או שניים, יאפשרו לך לקבל משוב מצופה מהצד (שכנראה גם הוא לא חף מאינטרסים עצמיים) וכך תדע היכן עומדת יכולת הנהיגה שלך. אני יכול לספר לך שחברה טובה לא הצליחה לעבור טסט רביעי, ואין לה מושג למה כי המורה שלה היה אומר לה שהיא נהגת מצויינת. בדרך לא דרך יצא לי לראות את הנהיגה שלה, והרשיתי לעצמי להגיד לה שהיא לא נהגת טובה, ושהיא לא שולטת ברכב בכלל, ושכדאי שתחליף מורה. לאחר שמצאתי ביחד איתה מורה שהיא סומכת עליו, ואני יכול לערוב לכך שאין לו אינטרס כלכלי - היא החליפה מורה, ותוך כמה שיעורים בודדים עברה טסט. כאמור, בקש המלצה למורה אמין (רצוי כזה שמלמד לנהוג ולא לעבור טסט), בקש איתו שניים שלושה שיעורים, וראה מה מצבך עפ"י חוות דעתו - ושם תדע איך לפעול.
  23. לפי הכתבה מבין כל בעלי הרכבים היפניים, והקוראניים, החליפו 3/4 מהם מנועים, וברכבים צרפתיים החליפו בכולן (ובחלקן אף פעמיים) - או לכל הפחות שאלו על מנוע.
×
×
  • תוכן חדש...