Jump to content

עמיחיamihai

  • הודעות

    267
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של עמיחיamihai

נהג צעיר

נהג צעיר (3/14)

1

מוניטין

  1. שלום וברכה. מדובר ברכבו של מכר. פיג'ו 208 שנת 2014. מנוע 1.2 ידני 82 כ"ס. כרגע עם 100א ק"מ. טופל בצורה טובה. בתקופה האחרונה הרכב צורך שמן בכמות מוגזמת (כליטר ל1000 ק"מ ואף יותר) שהולכת ומתגברת. החלפת לשמן בצמיגות גבוהה יותר לא עזרה (5W40). במוסך מורשה פיג'ו בוצעו בדיקות קומפרסיה ובדיקת לחץ הפוך. לפי הרשום בדף התוצאות שהתקבל מהמוסך: בדיקת קומפרסיה ב180 Bar - "תקין" בשלושת הצילנדרים. בדיקת לחץ הפוך: צילנדר 1 6% צילינדר 2 5% צילינדר 3 4.5%. לפי המלצת המוסך יש להחליף מנוע בשל טבעות בוכנה שחוקות. שאלות לבירור: 1. אם בדיקת קומפרסיה תקינה, איך ייתכנו דליפות לחץ מטבעות הבוכנה? 2. מהו הטווח המותר לדליפות לחץ במנוע זה?
  2. מוכר את הפיג'ו שלי. פיג'ו 208 דיזל ידנית שנת 2017 צבע שחור מטאלי יד שניה פרטית - ככה זה כשנוסעים המון, חייבים להחליף רכב בתדירות גבוהה. חוץ מזה שאני די נהנה לגוון.... 82,000 ק"מ - רובם המוחלט בנסיעות בינעירוניות רגועות כך שהרכב לא עבד קשה. רמת הגימור היא הגבוהה ביותר (Active) וכוללת בקרת שיוט, הגה מצופה עור, מערכת מולטימדיה כולל חיבור בלוטוס וUSB, מראות מתקפלות חשמלית, גלגלי מגנזיום ועוד. קודם כל, מדובר באחד הרכבים החסכוניים ביותר שקיימים, אם לא ה... ממוצע של 1:20 בפועל בתנאי נסיעה מגוונים (בעיקר בינעירוני, יום יום לירושלים אבל כמובן גם עירוני פה ושם). הרכב מטופל במסירות ובהמון אהבה אך ורק במוסכים מורשי יבואן פיג'ו. נמצא באחריות עד ינואר 2020, אז גם הטסט כמובן. יש לרכב מצבר חדש וצמיגים חדשים. נוסע מצויין, חזק, כיפי לנהיגה ואחד מרכבי הסופרמיני הנוחים ביותר. אמינות מצויינת. כל הטוב הזה תמורת 54,000 ש"ח! תמונוות יעלו אחרי שאספיק לשטוף את הרכב. 054 חמש שלוש שתיים 0036
  3. בדר"כ גם אני שמרן, אבל הפעם מרשה לעצמי לחלוק. ניסיתי שימוש בxado בעבר, מספר פעמים. הייתי צעיר ופחות ספקן אז. הנסיונות בוצעו על פולו קלאסיק 97 עם 270א ק"מ טויוטה פריוויה 95 עם 300א ק"מ טויוטה יאריס 2001 עם 130א ק"מ. אציין עוד כי היאריס טופלה לאורך הקילומטרז' באדיקות ובאיכות הגבוהה ביותר בעוד ההיסטוריה של הפריוויה והפולו לא ידועה ואיכותה מוטלת בספק. בפריוויה, ניסיתי גם xado למנוע וגם לגיר האוטומטי. בפריוויה ובפולו היה שיפור ניכר בביצועים ושיפור של כ15% בדלק. וכן, אני יודע איך בודקים צריכה. וכן, השינוי נשמר לאורך זמן. ביאריס לא היה כל שינוי. כנראה שxado כן עובד. כנראה שעושה שינוי רק כאשר מדובר במכלול בלוי באמת. אני לא יודע האם יש סיכונים ומה הם. אני לא יודע להגיד לאילו מכלולים זה עוזר - אבל ברמת העיקרון, יש בזה משהו. זה עובד.
  4. א. החלפת המנוע המדוברת אינה החלפה במנוע חדש אצא במנוע משומש. אין לך דרך לדעת כמה הוא נסע. ב. גם אם המנוע הוחלף, יש ברכב עוד רשימה ארוכה של חלקים מכאניים שעברו בלאי של 350א ק"מ.
  5. אך, איזה געגוע. את הפוקוס המדוברת החלפתי בסיטרואן c4 דיזל ידנית. מהלך הגיוני למי שנוסע כ50א ק"מ בשנה. במשך כמעט 9 חודשים נסעתי 42א ק"מ עד שמכרתי אתה הספה המתייעת שלי בשבוע שעבר. הסיטרואן חסכה לי הון כסף יחסית לפוקוס, אבל זיכרון הפוקוס לא עזב אותי. יצאתי לכביש (ואני נמצא שם הרבה) והשתעממתי. אהבתי את הכתיבה. אכן הייתי מגדיר את סביבת הנהג כ"אינטימית". הכל נופל לידיים קרוב ובלי מאמץ. בורר ההילוכים קליקי וכיפי, רק ההגה קצת גדול מידי וגרם לי לחשוב בהתחלה שמדובר בהגה של ספינה.... אז כשהפוקוס עוד בראש (ואני ממש שמח שאתה נהנה) אני יוצא לחפש משהו כיפי אחר... עוד פוקוס? 208gti? ימים יגידו...
  6. מהיכרותי, מדובר בתקלה חוזרת בדגמי קורולה וראנקס. הסולונואיד המדובר אחראי על נעילת ממיר המומנט בשיוט ע"מ לחסוך בדלק. אין סיבה להכנס לשיפוץ גיר. המשמעות של המצב הנכחי הוא צריכת דלק מוגברת במעט בשיוט נינוח (כי בשיוט לא נינוח ממיר המומנט נחור ננעל). אם נניח שרק כ50% ומטה מהנסיעות הם בינעירוניות, ושהחסכון הוא כאשר הממיר נעול הוא של כ15%. יוצא שתהיה עליה של כ7% בצריכת הדלק . יקח הרבה מאד זמן עד שזה יגיע לעלות שיפוץ.
  7. 3 אפשרויות. 1. חסר גז במזגן. בנסיעה ביניערונית הסלד גבוה ולכן המדחס מצליח לדחוס למרות החוסר. את האפשרות הזו כבר שללו לכאורה אצל אנשי המזגנים אצלם היית. 2. מאוורר מנוע לא תקין. ייתכן שהמאוור אכן פועל אבל רק בעוצמה הנמוכה. בנסיעה בינעירונית רוח עוברת דרך המעבה ולכן למרות המאוורר התקול יש קירור. 3. יש חוסר בנוזל קירור מנוע (בוורסו יש מחלה אופיינית של נזילה ממשאבת מים). המנוע עבודה בטמפרטורה גבוהה מידי ולכן המדחס מתנתק אוטומטית. בנסיעה מהירה סלד משאבת המים גבוה יותר ויש קירור מנוע טוב יותר. א. בדוק את מפלס נוזל הקירור לשלילת אפשרות 3. ב. הפעל את המזגן כשהרכב בניוטרל. לחץ על הגז והחזק את המנוע לדקה - שתיים על 3000 סלד בערך. אם המזגן מצליח לקרר כשהרכב מוחזק על 3000 סלד - כנראה שהבעיה אכן במערכת המדחס/גז. אם המזגן עדיין לא מקרר, כנראה שהבעיה במאוורר המנוע. נסה ועדכן.
  8. האם האבחנה התבססה על קריאת המחשב או שבוצעה בדיקת 4 גזים?
  9. באיזה מנוע מדובר? האם דיברת עם מוסך מורשה יונדאי? אני כמעט משוכנע שאין לרכב רצועה. כמו כן, אף פעם לא שמעתי על מועדי החלפה מוזר ולא עגול שכזה.
  10. תודה. "צפרדעים" - האם ישנם מחלות ידועות? נקודות כשל?
  11. 2013, מנוע 1.6 טורבו, 160 כ"ס. כנראה שהיו מעט מאד ידניות, אבל יהיו. ראיתי כבר שתיים.
  12. שלום וחנוכה שמח. אני מחזיק כיום בפורד פוקוס 2013 אקובוסט ידנית (1600, 182 כ"ס) ונהנה ממנה מאד. ככל הנראה, הרכב ימכר בשבוע הקרוב. למה? האמת שאין לזה סיבה טובה חוץ מזה שאני נוסע המון, כ45א ק"מ בשנה ולכן חייב להחליף רכבים בתדירות גבוהה כדי לא להגיע לקילומטרז'ים גבוהים במיוחד. וחוץ מזה, כחובב רכב (ויש שיאמרו חולה הגה קשה), כבר התפתח לי תאבון לחוויה חדשה... אז המחשבה כרגע היא למצוא ב.מ.וו i118, ידנית בלבד. 1. הנאה מנהיגה? מישהו יודע? 2. האם יש למישהו ניסיון עם עלויות תחזוקה של הרכב? אני מצבע פה קפיצת מדרגה לרכב טכנולוגי יותר ו"פרימיומי" יותר אבל לא יכול להרשות לעצמי להסתבך עם עלויות תחזוקה פסיכיות. ברור שאני מבין שתהייה עליה בעלויות (וגם הפוקוס טורבו שלי איננה משפחתומטית יפנית מבחינת עלויות) אבל אני רוצה לדעת שמדובר בסיכון מחושב ולא בהתאבדות.... תודה
  13. שלום וברכה. מנסה לסייע בנושא למישהו שאני מכיר, מאיר שמו. לפני כשלושה חודשים מאיר היה מעורב בתאונה כיוון שלא נתן זכות קדימה לרכב אחר. לפי דו"ח שמאי הנזק לצד ג' - חלקים, עבודה וירידת ערך הינו 19,000 ש"ח. למאיר ישנו ביטוח צד ג'. עם זאת, מאיר גר בארץ מספר שנים אך איננו אזרח ישראלי, שוהה בארץ תחת ויזת סטודנט. הוא נהג כל השנים תוך שימוש ברישיון האמריקאי שלו. חברת הביטוח טוענת כעת כי מאיר נהג ללא רישיון נהיגה בתוקף. זאת, כיוון שלאחר זמן מסויים בארץ הוא מחוייב להמיר את רישיון הנהיגה ברישיון ישראלי. מאיר נכנס ארץ בפעם האחרונה ב22.3.16 הביטוח הוחל לראשונה ב9.2.16 וחודש בדיוק שנה לאחר מכן. א. חברת הביטוח התחילה את הביטוח וגבתה תשלום עבורו . האם הם לא היו צריכים להזכר אז שאין לו רישיון ישראלי? ב. האם זוהי טענה מספקת עבור חברת הביטוח כדי להמלט מתשלום? אשמח לכל עצה נוספת בנושא. תודה רבה
×
×
  • תוכן חדש...