yuraskor
-
הודעות
1,364 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי yuraskor
-
אם אני לא טועה דובר שם על GT 3.2. אני לא מתעקש לספר על ההוצאות, באתי להראות שקיפות מלאה על מה שעשיתי לרכב שלי (אני רוצה להגיד בוא נעזוב לרגע ונפריד בין מה שהיה חייב לעשות לבין מה שרציתי לעשות - אבל אנשים לא שמים לב להבדלים, וחבל). להגיד לך את האמת? זו אובססיה אישית שלי, וגם אם הייתי קונה טויוטה לדוגמה, הייתי עושנה את אותו הדבר, אגב, אני זוכר שרשור על בחור עם מאזדה נדירה שעשה משהו דומה, ואני לא זוכר לרגע מישהו אומר לו משהו על זה שהרכב לא אמין או מוזנח (כנראה שהיחס לאלפא, והדעה הקדומה מנצחים). ואתה צודק לגבי הסבר סזיפי, אכן קשה להפנות את תשומת לב האנשים להבדל הדק בין תיקונים שבוצעו מתוך הכרח, לבין תיקונים שבוצעו בגלל הפדנטיות שלי. תסתכל על זה מנקודת מבט אובייקטיבית לרגע (אם כי אני בטוח שזה מאוד קשה לאור הסכום שהוצאתי), מצמד שסיים את חייב ב150,000 ק"מ - סביר או לא? משולשים שהחלפתי ועולים בדיוק כמו כל המשלושלים שיש לרכבים אחרים (עם הבדלים מינוריים במחיר) סביר או לא?. סט טיימינג כולל מותחנים ומשאבת מים ,עולה 1300 שקלים לדעתך יקר או לא? בגדול, עד שלא אצרף את צילום החשבוניות, כך שניתן יהיה לראות שעלות החלפים לא שונה מהותית ממחיר החלפים לרכבים אחרים, יהיה ניתן לטעון שהרכב יקר לאחזקה - צילום אני אוסיף במהלך השבוע היות ואין לי גישה לסורק.
-
לגיר האוטומטי של הפיז'ו יצא שם של גיר לא אמין. לגיר האוטומטי של הפולו יש שם אמין (ובשנתונים שאת יכולה להרשות לעצמך הגיר האוטומטי מומלץ יותר מהגיר הידני). כשאמרתי זול בטירוף התכוונתי שיש מלאי חלפים מאוד גדול, וגם הדברים המרכזיים לא עולים הרבה (את בכלל יכולה לקנות שני רכבים ולהשתמש באחד מהם כתורם איברים). האופל אמינה כמו שאר הרכבים האירופאים בקטגוריה, עם רגישות לגיר הרובוטי (וזה מניסיון אישי).
-
הפקק מים שאני מדבר עליו הוא גומיה שסותמת פתח שאין בו שימוש בדגם שלי. אתה חושב שפקק המים - אם היה מדובר בפקק מים בבלוק היה עולה 177 שקלים? ולא גורם לנזק נוסף? והאמת שראיתי לא מעט טויוטות, דווקא על כביש 6 שמחכות לגרר עם מכסה מנוע מורם (וזה קצת תמוהה לי, כי לדוד שלי הייתה אחת שהוא עבר איתה כמעט 250K והוא הוציא אותה חדשה מהסוכנות).
-
פקק המים שהתייבש ונקרע, החזיר את נשמתו לפני שנגעתי בכל הצנרת של המים, כחודשיים ו6000 ק"מ לפני החלפת הצנרת כולה. רב החלקים שהחלפתי (אם לא כולם) הם החלקים המקוריים מהרגע שהרכב עזב את שערי המפעל (חוץ מטיימינג/בלמים/צמיגים), ואכן רכשתי את הרכב כנראה על ההקו שבו חלקם מתחיל לקרטע. ואם תגיד לי שפקק מים יבש בטויטה שעברה 160,000 ק"מ לא יכול להתפוצץ - אז פה אני אסכים איתך, אגב, יומיים לפני המקרה עם הפקק מים, הרכב נסע מטבריה לנתבג"ב - חזור לטבריה - לים המלח דרך הבקעה - משם לירושלים לערב אצל חברים - חזור לים המלח - ומשם לטבריה דרך הבקעה. ואם אתה תחליף את כל צינורת המים בגלל אחד שהזיע טיפה, אני אחליף את כולם אם לטעמי הבאנד שתופס אותו מהודק חזק מדיי וזה לא נעשה לפני חודש. ולגבי זה שאני קונה רכבים משפץ ומוכר, עם הפיז'ו זה היה כי לקחתי ליסינג (והצטערתי על זה המון), עם האלפא אני מתכנן להשאר תקופה ארוכה. גם לא הייתי אומר משפץ, אבל מתחזק לא בתחזוקת שבר.
-
הרבה מתעלמים מהעובדה שהחלפתי לא מעט בשביל למנוע בעיות בעתיד (הרחוק), לא בגלל תקלה או הזנחה, ובניגוד לעצת המכונאים. לגבי הנוחות, לא החלפתי את החישוקים מ15" ל-17" בשביל הנוחות, ידעתי שזה יפגע בנוחות, אבל האחיזה השתפרה פלאים, בעיקר בסיבובים ובכבישים עם אחיזה לא משהו. מוזנח הרכב לא היה, מוזנח זה אם הייתי חייב להחליף את כל מה שהחלפתי רק כדי שהאוטו יסע. ביישור הקו סיימתי להשקיע, כי מאז עברו 15K ק"מ והרכב לא ראה מוסך. לא נגעתי בקוסמטיקה,פחות מטריד אותי (כרגע). לגבי עדכון בעוד שנה לא נראה לי, אני חושב ש30K ק"מ נוספים יעברו מהר מאוד עם הנסועה שאני עושה, אני חושב שלקראת אוגוסט או ספטמבר אני כבר אהיה ב210K ק"מ. אני חייב לציין משהו, לא מפריע לי העובדה שאנשים ממשיכים להגיד שזה יקר, או רומזים שהרכב מוזנח או כל דבר כזה או אחר, מפריע לי שאנשים מתעלמים (בכוונה או בטעות) מהעובדה הפשוטה שרשמתי (ויותר מפעם אחת) שהרבה הוחלף בלי צורך ממשי (האמת שגם את הטיימינג הייתי יכול לסחוב עד 100K ק"מ (הבעלים הקודם החליף ב45K ק"מ ולפי הספר צריך כל 60K ק"מ) ), ושהסכום בפועל (אם לא הייתי מתעקש) היה הרבה יותר שפוי וריאלי, ומתקרב ל12K. אגב, סתם שאלה כדי להבין את קו המחשבה, באם אחליף בולמים (מקוריים אחרי 180K ק"מ), לבולמים משופרים, או בכלל, השם ישמור, לסט קוילאובר, גם אז יאמר שהרכב מוזנח, ולא אמין, ושהמחירים בשמיים? האמת שזה לא כזה משנה, הרכב מסב לי המון הנאה, ואני בטוח שלאורך זמן, ההשקעה תחזיר את עצמה, מנגד אני פדנט אובר כך שלא בטוח.
-
אכן כן.
-
לא חושב שקניתי רכב גמור, אם אני פדנט, ומחליף צנרת מים כי אני לא מתכוון לחכות שהיא תתייבש ותיסדק (ואגב, המכונאי ממש לא רצה להחליף, הוא אמר שחבל על הכסף) - ממש לא אומר שהרכב גמור, עשיתי את זה בכל רכב שהיה לי עד היום. תראה, אם הייתי מחליט לוותר על הג'אנטים והפנס (ורק מלטש אותו שוב), הייתי חוסך כבר 8000 שקלים. אם הייתי מוותר על צנרת המים (שהייתה תקינה), ועל מרימי השסתומים (כי חוץ מרעש אין הפרעה לתפקוד), וכך גם על בית פילטר האויר (כולה תושבת ששבורה חלקית) הייתי חוסך עוד 4500 שקלים. והחלק היחיד שהתקלקל היה פקק מים יבש שעלה (החלק+עבודה+נוזל קרור) 177 שקלים. אגב, ג'אנטים חדשים כמו שיש לי עולים בערך פי שתיים ממה ששילמתי עליהם. טיפול מצמד עלה באזור ה5000, אני מאמין שפחות כי סה"כ החיוב בכרטיס אשראי היה פחות מ-10K. לגבי זה שאני דפוק, מסכים, אבל לראיה, הפיז'ו שהייתה לי לפני האלפא שנסעתי איתה כ70,000 ק"מ ומכרתי אותה עם 250,000 עדיין נוסעת כמו שדה בלי בעיות. בהמשך אעלה את סריקות הקבלות, אני מאמין שתראו שהמחירים לא יקרים, זה שהחלטתי לעשות יישור קו מא' ועד ת' זה משהו אחר (גם לדברים שלא ממש צריך היה להחליף).
-
שקד (יוצא מקודת הנחה ששמך אכן שקד, ושזה לא סתם NIK). לגבי ה-206 אני יכול רק להגיד שבחים (אמנם אצלי היתה הגירסה עם הגיר הידני), הרכב גילה אמינות מופלגת, נוחות גבוהה, וצריכת דלק טובה, הרכב היה הרשותי כשנה וחצי, במהלכם גמע כ70,000 ק"מ ללא תקלות מיוחדות, צריכת הדלק עמדה סביב ה14 ק"מ לליטר עם מזגן (בתמהיל של 70% בנעירוני ו30% עירוני). ממליץ לך לחפש 206 שמורה, עם היסטוריית טיפולים, ולבדוק אותה במוסך שמתמחה בדגם הזה. פה ושם יש מודעות על רכבים עם 130,000 ק"מ ויד נמוכה. רכב נוסף שהייתי מביט בו הוא הפיאט פונטו ספייס, אמנם גם שם הגיר עם שם בעייתי, אבל הרכב זול בטירוף לאחזקה, ובמרכז יש לא מעט מוסכים שיכולים לטפל ברכב הזה בצורה טובה, ומבלי לקרוע לך את הכיס. עוד רכב שאמליץ לך עליו זו הפולו האוטומטית, ולו רק מהסיבה שהגיר שלה הוא יפני, תוצרת חברת אייסין (עד כמה שזכור לי), לגבי שאר הרכב, לא מכיר תקלות מיוחדות. pashok.tr נ.ב לפי החוק החדש אין צורך לטפל ברכב חדש במוסך יבואן, כל מוסך בעל אישור משרד תחבורה יספיק. בגדול, לפי דעתי וניסיוני, כל הרכבים יגלו אמינות דומה ובתנאי שטופלו כראוי, בזמן, וע"י חלפים איכותיים היכן שצריך (שמנים,פילטרים,מצתים,רצועות,נוזל קירור).
-
הגיע הזמן לסיכום 30,000 ק"מ עם האלפא הראשונה שלי. הקדמה קצרה: הסיפור התחיל באזור פברואר בשנה שעברה,מיד אחרי שלקחתי ליסינג מהעבודה, ונפרדתי לשלום מה206 שלי. הרכב שלקחתי בליסינג היה הונדה ג'אז היברידית, וחוץ מצריכת הדלק שנעה בין 20ק"מ לליטר - לבין 16 ק"מ לליטר דיי סבלתי, וביחס לכסף ששילמתי הבנתי שאני הולך לסבול כי היה לי להיות עם האוטו עוד שנה וחצי. למזלי לקראת מרץ העלו את שובי השימוש, והגיבלו עוד את מכסת הדלק (שגם כך הייתה קטנה בגלל היותו רכב היברידי) - ואיפשרו להחזיר את הרכב ללא קנס, עם הודעה של חודשיים מראש. אחרי מחשבה, הודעתי על כך לקצין הרכב, והיה לי זמן עד ל24 למאי. יצאתי בחיפוש אחר רכב, חיפשתי כל מיני דגמים מכל מיני יצרנים, לבסוף החלטתי על אלפא. אחרי שיטוט קצר בפורמים וקריאה של דעות רבות, החלטתי, אני מחפש את ה-5 דלתות, גיר ידני, ומנוע 105כ"ס. מצאתי אקזמפלר שנסע יחסית מעט (150,000), עם גיר ידני, ומנוע בריא (פרט לרעש מעצבן של מרימי שסטומים), סגרתי עם הבעלים על מחיר מתחת למחירון בגלל שהיה צריך לבצע החלפת מצמד. לרכב היו הרבה ריג'קטים קטנים (ועדיין יש כמה שדורשים טיפול), אך הזמן התחיל ללחוץ, וגם ההתלהבות שהייתה בשמיים (ולשמוע את המנוע הזה בסל"ד בניים ברחוב צר באמצע הלילה....אחח... ). וכך, הרכב נרכש כחודש לפני ה-24 למאי, והוכנס לטיפול ויישור קו מינימאלי ראשון. המוסך הנבחר היה המוסך של איציק, הרכב הגיע למוסך עם 150,800 ק"מ. בטיפול הוחלפו זוג משולשים תחתונים חליפיים, מוט מייצב קדמי+הגומיות,טרמוסטט,מסנן מזגן,שמן גיר,נוזל קירור,נורת חנייה סה"כ עבודה וחלקים 5428 שקלים כולל מע"מ. כמו כן הוחלף המצמד ומשאבת מצמד פנימית בעלות דומה (לא מוצא את הקבלה, ולא זוכר את הסכום המדוייק, אני פחות פדנט מאיציק). כחודש לאחר מכן, החלטתי לטפל גם בפנס הראשי השמאלי, הייתי בטוח שהפנס סדוק, ושחובה לחליפו, קפצתי למוסך אחר שהיה על הדרך מהעבודה לבית, אוטו איטליה. הגעתי לשם אחרי משמרת לילה בדרכי מקרית גת לטבריה, אחרי שראו את הרכב אמרו שאין חובה להחליף פנס ושזו רק לכה מטיפול קודם שכנראה עשו לרכב, החלטתי שאני מחליף פנס, ניסו למצוא פנס חליפי מאחד הרכבים התורמים, אך נאלצו להזמין חדש (חליפי אמנם). על הדרך שאלתי אם יש ברשותם סט חישוקים קלים, כי הצמיגים ברכב גמורים, ואם כבר להחליף צמיגים, אשמח להגדיל אותם וגם את החישוקים מהמידה המקורית של 185\65\15. ברוך הראה לי מס' סטים שהיו, ואז ראיתי סט של GTA, שהתאים (בעניי) כמו כפפה ליד! הצבעתי על הסט ואמרתי מה איתו? ברוך ענה שבכיף, הבעיה שזה סט עקום, וחבל להתעסק איתו, אך אני הייתי בשלי. ברוך הסכים, אך התנה את הקנייה בתנאי, במידה ולא אמצא מקום שיצליח ליישר אותם חובה עליי להחזיר אותם ולקבל את כספי חזרה (פה אני חייב לציין שמעולם לא נתקלתי בבעל עסק ישר שכזה - פה אגב, הם לא ידעו אבל זה השלב שהם קנו אותי בתור לקוח). על הפנס ועל רביעיית הג'אנטים שילמתי 3656 שקלים כולל מע"מ. השלב הבא היה מציאת מקום לביצוע יישור הג'אנטים, ומצאתי מקום בשם יואל מכוני רכב, שהבטיח שיצליח ליישר אותם (אני הייתי מאוד סקפטי אחרי שראיתי את השמינייה שעושה הגלגל - הזכיר לי את ימי ילדותי, והשמיניות שהייתי רואה על האופניים) יישור ארבעת הג'אנטים עלה 3510 שקלים כולל מע"מ בדרכי לאילת, ב30 ליוני עם חברה שהגיע לביקור מאוקראינה, נתקעתי כ-25 ק"מ מפתח תקווה על כביש 6, עם נזילת מים. לגרר חיכיתי יותר זמן מהזמן שלקח לברוך וגיא למצוא את התקלה, לתקן אותה, ולפנק את הידידה בארטיק (אני סירבתי, רק רציתי כוס מים אחרי שחיכיתי לגרר 3 שעות!!!!). החלפת פקק מים בבית הטרמוסטט + השלמה של נוזל קירור 177 שקלים כולל מעמ. בתחילת אוגוסט הזמננתי רביעיית צמיגים של יוקוהמה S.DRIVE, במידה 215\45\17 על הצמיגים, האיזון,העבודה, ומילוי חנקן 2500 כולל מעמ לקראת הטסט, הכנסתי את הרכב לטיפול הגדול והמשמעותי ביותר עד לנקודת זו. בסוף אוגוסט עם 165,000 ק"מ בוצעו: החלפת רצועת תזמון, פלגים,מרימי שסטומים הידראוליים,בית מסנן אויר (שלי היה שבור באזור התושבת התחתונה),מסנן אויר,רפידות בלם אחוריות, צלחת בלימה אחוריות, צינורות בלימה קדמיים,נוזל בלמים,שמן מנוע,נוזל קירור,הוחלפו כל צינורות הקירור והחימום ברכב, מסנן שמן, סט טיימיניג כולל משאבת מים, סט מגבים,גומי לתושבת אגזוז,צירייה ימנית משופצת, כמו כן, החברה עשו עבודת לשיחזור תושבת מצבר + צבע אחרי שזו נאכלה מהחומצה של המצבר. 12,600 שקלים. פה אני חייב לציין שוב את ברוך וגיא וכל הצוות שלהם באוטו איטליה, החלפתי את מרימי השס' בגלל רעש, אחרי ההחלפה הרעש לא פסק ואף התגבר, אמרו שתוך כמה ימים זה יפסק, וזה לא, חזרתי אל ברוך וגיא, ואלה ביקשו להשאיר את הרכב אצלם, היות וזה היה לפני תקופת החגים, תיאמתי איתם להמשך, השארתי אצלם את הרכב, ואחרי יומיים קיבלתי אותו חזרה. הם הסבירו שהסט היה כנראה פגום, כשהוצאתי את הארנק, זכיתי למבט שהיה על הגבול המאיים/נפגע. החברה האלה, עבדו יומיים על הרכב, ולא הסכימו לקבל ממני שקל על כך (שוב, במצבים דומים במקומות אחרים, תמיד שילמתי סכום, גם אם סמלי - פה, לא הסכימו, אמרו שזה השירות). בחודש ספטמבר, הרכב ניגש לטסט השנתי, ועבר במכה ראשונה עם הערת בוחן "רכב משובח,משובח" סה"כ יוצא כ32,000 שקלים. הרכב כרגע עם 181,000 ק"מ שנצברו על פני 8 חודשים (התחלתי להשתמש ברכב רק ב-22 במאי). צריכת הדלק עומדת על ממוצע של 12 ק"מ לליטר (גם אחרי החלפת הצמיגים). נוחות....מאז הצמיגים כבר לא קיימת, נוסיף את הבולמים שכנראה עשו את שלהם. הערה אחרונה, וחשובה לא פחות, חלקים רבים הוחלפו על פי בקשתי ודרישתי, גם אם בניגוד לדעה של ברוך וגיא, כך שניתן היה לחסוך הרבה מאוד (ג'אנטים, מרימי שסתומים,צנרת מים,פנס קדמי,שחזור תושבת מצבר,בית פילטר אויר - אני מעריך שהייתי חוסך לפחות 10,000-13,000 שקלים). לסיכום, רכב עם אמינות גבוהה (יותר מהסובארו DL שהייתה לי במהלך השירות הצבאי), מראה מדהים, צליל מנוע,אחיזה,התנהגות שכל נסיעה זו חוויה!
-
לאטומה זה יוצא 15 ליטר. איזה תיבה מומלצת? זה אתה יכול להחליט לפי האוזן, הייעוד והכיוון. ולטווח המחירים הנ"ל יש לא רק מע"מ ומשלוח, יש גם מכס של עוד 16% (אם אני זוכר נכון).
-
ההרץ יושב בתיבה דיי קטנה. לא זוכר נפח מדוייק, סביבות ה20 ליטר+-. לגבי הJLW3 סאבים מאוד טובים, שמעתי את ה12" והוא נשמע מאוד טוב, לגבי נפח תיבה, תבדוק באתר של JL, יש שם המלצות למבנה מדוייק. לגבי ייבוא מחו"ל, אל תשכח משלוח ומיסים וכו וכו...
-
בתקציב שלך (ועד 1000 - נניח תקרת מחיר מקסימאלית), יש את ההרצים, עדיף ללכת על 10" כי ההבדל בתיבה לא כזה משמעותי, אבל ההבדל בסאונד כן (אישית פחות מתחבר אליהם). יש גם את הID8, קצת קשה למצוא, אבל אחלה סאב, צריך תיבה מאוד קטנה. יצא לי לשמוע את הפרימו של מוראל, סאב שנשמע נהדר ותופס מעט מקום.
-
לי יצא לשמוע את הג'נסיס ST60 בכמה ואריאציות (אך לא יצא לי לשמוע על הרץ) - הוא נשמע מדהים, ולא מאכזב, אבל כן קצת יקר. לי יש סאונדסטרים CLASS A שיוצר בתחילת שנות ה-90, עושה אחלה עבודה, קצת קשה למצוא אותם באינטרנט, אבל הם שם - הם נשמעים מדהים, בנויים כך שיחזיקו עוד מליון שנה, ולא יקרים. בלוח יד2 באתר יש גם את המקרום CLASS A, אם הוא אפילו מזכיר במעט את הסאונדסטרים שלי - לך עליו.
-
סאב נמכר בגלל עגלת תינוק מה יכול להוות תחליף טוב?
yuraskor פרסם הודעה בנושא של hagggg55 בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
דבר ראשון שיהיה במזל טוב! לגבי הנושא, ישנם את הרמקולים הבאים: KFC-WDA 69RC Kenwood זה סאב 6X9 שבאים עם מגבר, כך שזו יכולה להיות אלטרנטיבה מעניינת, הבעיה היא המחיר שלהם בארץ (שלא זול בכלל). אם תצליח למצוא אותם מייבוא בחו"ל זו יכולה להיות אופצייה, אם לא כמו שאמרו קודמיי. -
התנגדות נקבעת לפי הסליל של כל רמקול, יש רמקולים עם סלילים בודדים, יש כאלה עם כמה סלילים. לכל סליל (שהוא בסה"כ מוליך מצופה בחומר מבודד ומלופף סביב גליל) יש התנגדות שונה, בהתאם לשימוש אליו הרמקול מיועד. החיווט (זה שמוליך את הסיגנל מהמגבר לרמקול) בעל התנגדות זניחה. בגדול, התנגדות, הוא ערך חשמלי המציין עד כמה המוליך מתנגד למעבר הזרם דרכו.
-
לגבי הסאב אין לי מה לחדש לך. לגבי המגבר לעומת זאת אני רק יכול להגיד שלגיל אין משמעות (רכשתי לא מזמן מגבר 2X25 וואט שיוצר איי שם בתחילת שנות ה-90 בעלות לא סמלית בכלל). המגבר אמנם לא מסדרת הES הנחשקת יותר מתחילת שנות ה-90 אבל אני חושב שלמגבר 2 ערוצים הוא מספיק חזק ואיכותי. לפי דעתי מגבר כזה שווה כ-250-300 שקלים (במידה והוא עובד, לא מאמין שתמצא מגבר שייתן תמורה טובה יותר לכסף). יכול להיות שאני סתם סנטימנטלי יתר על המידה כלפי דברים ישנים, אבל פעם הקפידו יותר על תכנון נכון ויעיל, על שימוש בחומרים טובים
-
א' - כן, לרוב כשמחברים בגישור עיוות האות מתגבר, ולכן לא כדאי (יש שיגידו שזה לא משנה, יש שיגידו עדיף כפול הספק לשליטה טובה באלמנט, אני מעדיף אות נקי מעיוות, גם אם לא בעוצמה פחותה לעומת הגישור) תראה, תמיד צריכה להיות התאמה בין יכולת המגבר ליכולת הרכיב, יש שימליצו להגביר סט של 100וואט עם מגבר של 125 וואט, יש שיגידו שגם 75 וואט מספיק, הכל עניין של דעות/ניסיון/העדפה אישית (אצלי הוופרים מוצהרים 100 וואט ומקבלים כפול). ב' - אם אתה, לטעמך האישי, מרגיש/חושב שהאחוריים מוסיפים, בכיף (אני חושב שעם סט 3WAY קדמי וסאב הם מיותרים לחלוטין). לשאלה למה לא לחבר אותם לשני הערוצים הנותרים במגבר (ושוב, זה לפי דעתי), שתי סיבות, הראשונה כדי שהם לא יקבלו הספק גדול מדיי מכדי להשתלט על הצליל, רק מספיק כדי שיוכלו להשלים את הסאונד, השנייה, רכיב הספק שנמצא בתוך ר"ד מייצר "רעש" שפוגע באות (עד כמה זה משפיע או לא אפשר להתווכח), ובר"ד שלך רכיב ההספק עובד תמיד (עד כמה שידוע לי - אם אני טועה תתעלם ממה שרשמתי וחבר למגבר).
-
אני מקווה שהמגבר של רוקפורד בתמונה הוא לא ה"מגבר הפשוט שאין בו שימוש" הערה קטנה, רמקולים לא מפיקים הספק כי אם סופגים אותו, המגבר מפיק הספק (הוא בעצם מפיק זרם ומפל מתח, שהכפולה שלהם היא ההספק). אין שום בעיה שהסט יהיה מוצהר לספוג יותר ממה שמסוגל לספק המגבר (אם כי המורל נצילים פחות לעומת סטים אחרים). אני בכל אופן לא הייתי מחבר את הסט בגישור (אמנם תקבל אקסטרה כח, אבל על חשבון העיוות של האות). לגבי האחוריים, לטעמי (ואני מדגיש, לטעמי) הם מיותרים לחלוטין, אבל אם אתה צריך שיהיה לך רמקול גם מאחור, עדיף לחבר אותם לר"ד (אם היה ניתן לכבות את רכיב ההספק בר"ד הייתי ממליץ לחבר למגבר), כדי שלא ישתלטו על הצליל יתר על המידה.
-
אין צורך לחתוך את הכיסוי, אין עם זה שום בעיה. כשתפרק את הדיפון אתה תראה שהרמקול המקורי יושב בתושבת פלסטיק בעלת הגבהה דומה (נראה 30ממ ולא 36 כמו שיצא לי). לגבי ה159,אני לא מכיר את הרכב, אבל ממה שראיתי בתמונות את הדיפון, נראה שזה מאוד דומה לשלי.
-
במקרה, גם אני נוהג באלפא 147, ולפני כמה זמן התקנתי את המערכת (לפחות התחלתי). לגבי המידבאסים, אני התקנתי מידבאס של סיז, רפרנס, עומק ההתקנה שלהם הוא 76ממ, הוספתי שתי טבעות מMDF בעובי 18ממ כל אחת, בנוסף, בגלל גודל המגנט נאלצתי לחתוך מעט מהפח של הדלת. לגבי פירוק הדיפון, בדלת של הנהג יש לך 4 ברגים בתחתית (אחד מהם בפנס שבקצה הדלת), עוד אחד במרכז (קצת מתחת למפסק החלונות), בידית עצמה יש לך פקק שאתה אמור להוציא ובפנים יש בורג אלן 6ממ, ליד המיקום של הטוויטר מאחורי הידית הכסופה יש פקק נוסף שמסתיר בורג פיליפס רגיל, מתחת לידית הפיקוד של החלונות יש בורג אלן נוסף שמחזיק את הידית של הדלת.
-
מערכת הגברה מבוססת JL Audio
yuraskor פרסם הודעה בנושא של -Negative- בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
למה אני ספרתי 3 מגברי מונו ב24.11 רשמת: "כרגע מותקן: JL Audio 1000/1v2" וכן: "בבית שוכב: JL Audio 1000/1v2 (נוסף)" (זה אומר שכבר יש לך שתיים) ואתמול רשמת שהגיע המונו השני, אז או שאני באמת חולה ולא מסתדרת לי הספירה בראש, או שיש לך שלושה מונואים, או שהתבלבלת בכתיבה. כך או אחרת, זה יהיה מעניין. ובנוגע לשדרוג אלטרנטור, אני חושב שיהיה מאוד כדאי לשדרג אותו, שלושה מונואים של 1000RMS לא עובדים בחינם. -
איך להנחית בצורה נכונה 2 טווחי תדרים?
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
עד כמה צריך? אני מוכן לקפוץ דרך ראש העין בדרך לצפון ביום רביעי בבוקר ותשמע בעצמך. אגב, יכול להיות שבכלל מדובר בהדים/החזרים כך שהכל יכול להיות. -
איך להנחית בצורה נכונה 2 טווחי תדרים?
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
ערך הQ הקטן ביותר הוא 0.5, אבל ההשפעה היא הפוכה לחלוטין. אני מסתמך על הטבלה בקישור הבא: http://www.rane.com/note170.html בגדול יש שם טבלה שמקשרת בין ה-Q לבין רוחב הפס באוקטבות ביחס לתדר האמצע. אם לדוגמא אבחר בתדר 1000 הרץ, ב-Q=1.414 ההשפעה תיהיה אוקטבה אחת, כלומר יהיה שיא שלילי שיתחיל מ750 הרץ ששיאו יהיה ב-1000, ויחזור חזרה למצב הרגיל ב1250 הרץ. -
איך להנחית בצורה נכונה 2 טווחי תדרים?
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
ברור לי שגרף הענות במעבדה רחוק ממה שיהיה בתכלס, אגב, במבחן של ZAPH AUDIO לאלמנט גרף שטוח מ100 הרץ ועד 4 קילו-הרץ כך שלך תדע איך האלמנט מתנהג באמת. בכל אופן, מאז ההתקנה הראשונית היה את התופעה הזו שמאוד הציקה, בהתחלה שיחקתי עם נקודות החיתוך ולא הצלחתי לפתור אותה, אח"כ בודדתי שזה רק מהמידבאס (כשכיביתי את הטוויטרים לחלוטין עדיין התרחשה התופעה), ואז בשיתוף גרף ההענות, ותגובות מכל מיני בעלי האלמנט בחול החלטתי להוריד כל פעם את נקודת החיתוך של האלמנט עד שהתופעה פסקה. נ.ב. עם RTA חינמי לאנדרואיד וקובץ PINK NOISE הראה שיש ספייק באזור ה1-3 קילו הרץ ואז באזור ה6-8 קילו הרץ (אבל זה למפריע במיוחד). -
איך להנחית בצורה נכונה 2 טווחי תדרים?
yuraskor פרסם הודעה בנושא של yuraskor בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
הסתמכות על גרף ההענות של האלמנט, וכן לפי ניסוי של נקודות חיתוך שונות עבור המידבאס. הבעיה היא שיש תדר או הרמוניה שגומרות את האוזן (ולא רק לי), אחרי שקראתי עוד חומר (נוסף על מה שכבר קראתי) לגבי המידבאס, ואחרי שבידדתי שהבעיה היא אכן במידבאס ולא בטוויטר, חתכתי את המידבאס בLP בתדר של 600 - והפלא ופלא, נעלם האוסף תדרים המעצבנים - אבל גם כל המיד נעלם, ולכן החלטתי להעזר באוקלייזר, להנחית מספיק כדי להעלים את ההרמוניות, אבל לא יותר מדי כדי לא להעלים את תחום המיד. ועוד דבר קטן, כשאני אומר אוזן לא מוזיקאלית, אני בעצם מתכוון חוסר היכולת לשמוע צליל מסויים ולהגיד מהו התדר במדוייק, אם אתה מסוגל כל הכבוד!
